2 Családi legózás: Lego City 60098 Heavy-Haul Train

Már bőven karácsony után járunk, de nálunk az eddigiektől eltérően az ünnepi időszak nem hozott nagy legózást. Némileg azért árnyalni kell a képet azon nyomban, ugyanis őrület volt, de nem lego fronton, hanem az újabban egyre hangsúlyosabb Playmobil vonatállomány kapcsán. Árulók lettünk :-)

A lényeg, hogy a szülőknek azért az angyalkák meghozták súlyos szállítmányaikat és szépen elhelyezték a fa mellett. Sikerült is lebuknom a nagyobbik fiam előtt, miközben szerencsétlenkedtem a nem éppen kis dobozok elrejtése kapcsán és egy óvatlan pillanat alatt kiszúrta az egyik pakkot. Magyarázkodás követte akkor, és mostanság is az esetet, hogy hozhatta a Jézuska ezt ide nekem karácsony előtt? Jogos, Apa beégett, de talán még menthető a "légy jó és kapsz ajándékot az angyalkáktól" intézmény. Egyébiránt én ilyen idősen már szisztematikusan kutattam az ajándékok után, tehát annyira nem késett el a legény.

A téli fényviszonyok, az ovis szütymögés és a visszatérő nátha-köhögés kombók mellett a minap úgy éreztem, hogy valamivel fel kell dobni az enyhén lankadt hangulatot és játékkedvet valami újjal és ropogóssal, a fényesre koptatott használt sínpárak mellett adjunk az új élménynek is. 
Így előkerült Apa ajándéka, a 60098-as nehéz tehervonat szett.

A nem éppen apró dobozért egy szombat délután másztam fel, hogy a fiaim nagy megrökönyödésére elkezdjem felnyitni. Aztán gyorsan kapcsoltak, hogy itt bizony építés következik, vonatos és távirányításos őrületet helyezve kilátásba. Aztán felsültem, erről később.
A doboz szokás szerint hatalmas darab, jó nehéz is, panasz nem érheti a Legot, hogy eltúlozták a csomag méreteit, a sok csomagnak kell ennyi hely.



Statisztika
Ár: 48.000 - akár 65.000 is (utóbbi elég horror...)
Téma: City
Kockaszám: 1000 db (nem kerekítve)
Kiadás éve: 2015
Minifig: 5 munkás, 4 férfi + 1 hölgy




A bontogatást lassan már elfelejthetem, a gyerekek gyorsan rávetik magukat minden újra, beülnek középre és habár a számokkal még hadilábon állnak, rém gyorsan dolgoznak a kis kezek és bontogatnák összevissza a csomagokat, ha hagynám. Próbálom még fenntartani a rendet, de belül én is izgulok kicsit, hogy milyen lesz a kész szett, így egy kompromisszumos kalákában zörgünk.

Indítunk a mozdonnyal, ami kinézetre akár kiköpött mása lehetne a sárga dízel-villanymozdony hibridnek a 7939-es készletből. Sok újdonságot nem tartalmaz az alváza, jó hosszú alapra építkezik és még azt is megtoldja elöl hátul pár studdal.




A nehézmozdony alváza és némi felépítménye, matricázva


Jöhetnek a forgóvázak, a motorizáció első lépései. A jól ismert 9V motor némi feldíszítéssel bekerülhet a helyére, dolgozik az építő bőszen. Újdonságot nem véltem felfedezni, a sárga forgócsap szokás szerint rikít a kész egységen.





A kábelek elvezetése itt is kihívás az apró kezeknek, tehát itt kicsit besegítettem, de azért csak a margóról, nem hagyta a nagyobbik ebadta, hogy átvegyem a projekt ezen részét.



Haladunk a csöppséggel, elmaradhatatlan a teásbögre a vezetőállásban 

A kaszni kezd pirosban játszani, ahogy egyre feljebb érünk. Bekerül a IR vevő újabb kábellel, majd az elemtartó is. Itt jön a jogos kérdés, hogy hol vannak az elemek, mert berakhatnánk őket. Na fiam, arra még várnunk kell, mert apa ezt elrontotta, azt hittem van odahaza AAA akku bőven, persze egyet sem találtam. Még szerencse, hogy nem ígértem meg az elején, hogy tudják vezérelni, különben sokkal többet magyarázhattam volna a kereslet-kínálat otthoni helyzetéről és a piacgazdaság némileg hibás szülői működéséről.




Jöhetnek az oldalpanelek, matricákkal. Utóbbiakat még én rakom fel, 2 szempár alapos figyelme mellett. Egyébiránt csak lapozgatok az építési útmutatóban, néhol segítek egy-egy elem fellelésében, amúgy jelenlétem csak biztosításként lényeges.
Így is gyorsan haladunk, a fotózások nem vesznek el sok időt ilyen munkamegosztás mellett.




A dízel kész, oldalkorláttal, az új típusú felnyitható fülkével. Utóbbit annyira nem kedvelem, bezzeg a gyerekek


Vagonok és szállítmányaik

3 teherkocsit kapunk  a szerelvény részeként, kettő járműszállítót és egy tehervagont. Az én kedvencem a barna teherkocsi, a többi a szokásos vonatalapra épülő verzió, némi díszítéssel, de elég ingerszegényen.
Elsőként egy helikopterszállító vár ránk.




Maga a légi jármű nagyobb izgalmat hozott, mint vártam, kis egyszemélyes propelleresről beszélünk, minden trükk nélkül.





Az önürítős teherkocsi a kedvencem, mind színben, mind megvalósításban. Nagyon jól sikerült darab, elég masszív, játszhatósági szempontból pedig igazi nagyágyú. Mit mondhatnék, számomra 3 ilyen vagon a szerelvényben teljesen feldobná a látványt és játékot, így csak sajnálkozom, hogy jelen készletben csak egy darab van belőle. Kicsit hajaz a tervezett FACCPP vagonhoz, de annál egyszerűbb és sokkalta legósabb.




A működési elve rém egyszerű, ami fent bemegy, annak lent ki kell jönnie :-)
Kis csapóajtókat rakunk a két oldalra, melyeket felemelve szabadulhat meg a terhétől (15 darabos rakományról beszélünk gyárilag) a kocsi. Nagyon jó megoldás és kivitelezés, a matrica csak hab a tortán.




A munkagépet szállító kocsi az utolsó a sorban, vissza a gyökerekhez, a mozdonyéval megegyező szürke alvázra kell felpattintani néhány elemet, nem fogunk elemmérgezést kapni. Némileg feldobja az összhatást a vonatsticker, de ettől még ezek a szállítók lehetnének kicsit izgalmasabbak.




A traktor alapokra épülő földmunkára befogható gépsárkány viszont elnyerte szimpátiámat, rengeteg jó megoldása van, kellően méretes, sok munkát elvisel és jó vele döngetni az legóutakon. Van respektje, na.





Kabriósított nehézgép, nagyon cool!

Az átkelő a már megszokott sémát hozza, a maga egyszerűségében megkerülhetetlen, használata egy terepasztalnál kötelező és sosem elég belőle a közúti forgalom fenntartása érdekében, márpedig annak hibátlannak kell lennie.




A rakodó az utóbbi évek tehervonatos készleteinek kötelező tartozéka, valami rendező, darus állomást mindig kapunk, és ez teljesen rendben is van.
Jelen konstrukció egészen nagy alapokra építkezik, a fő építményen kívül egy kis tároló, lerakat is tartozik hozzá. A daru állványa csúsztatható, kialakítása ugyanakkor elég instabil, játék közben elég hamar a sínjeiből kiakasztható. Nem gyerekbiztos, úgyhogy a sokadik játék közbeni kidöntés után kiiktattam a rendszert, ha dől, akkor hadd dőljön, könnyen visszarakható.
A fülke és a daru mechanizmus egyszerű, strapabíró és sokat bír, játszásra tökéletes. Tesztelve :-)





Jól látható a csúszótalpas kialakítás és állvány




A teherrakodó jó legózást kínál, összedolgozva más szettek daruival komoly ipari állomás alakítható ki


Végszó

Jó móka, a szokásos sablonokkal és megoldásokkal, egyébiránt drága mulatság, de vonatos körökben nincs mese, kötelező. Gyerek szemmel óriási élmény, szokás szerint, ezzel nem lehet vitatkozni.
Nálunk otthon lassan azért bővül a legós hagyaték, dobozoktól anyámék már rosszul vannak a pincében, a szelektálást hamarosan el kell kezdenem, polc-vitrinrendszerben is gondolkodom, ergo mindig szem előtt lennének és a szobák díszei lehetnek képek helyett.






2 megjegyzés:

  1. Jó kis végigjátszás volt! :) A szett pedig olyan tipikus mai LEGO City-s szett, kevés darabot tartalmaz, amikett nem lehet másra használni, de így egyszerűbb az építés a játszhatóság is jobb. Ezért lehetet régen a mai 6 éves korhatár helyett 8 a vonatokon. (Meg persze a trafós megoldás miatt.) :-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés