3 LDD széria: MÁV 480 TRAXX


MÁV TRAXX

Volt egy "kevés" kihagyás a legózás digitális tervasztalát illetően, némileg kiégtem a nagy dizájnerkedés után. A sok elkészült tervezet elmentve várja, hogy azokat némileg leporoljam, építésre alkalmassá, ésszerűbbé és gazdaságilag emészthetőbbé tegyem.

A V43-as még mindig készül, elnézést kérek mindenkitől, aki várja a posztot régóta. Az a nagy helyzet, hogy ott zsákutcába fordultam elemeket illetően és nagyon nem foglalkoztam azok beszerzésével az utóbbi időszakban.

Most viszont volt némi időm a karácsonyi forgatagban és egy univerzálisan használt MÁV mozdonynak, a TRAXX-nak estem neki. 


még nem teljes a MÁV 480-asa
A virtuális rakosgatásról röviden annyit, hogy sokadszori nekifutásra sikerült némileg elfogadható formában és arányban megcsinálnom az orrát, készítettem vagy 5 verziót, de ami függölegesen nézett ki normálisan, az szemből volt nagyon otromba. Ez a mostani sem tökéletes, de túl sok a legózó szemmel megoldhatatlan dőlésszög és alakzat. A 480-as nem egy bonyolult mozdony kinézetre, a törzse finoman szólva szólva is elég ingerszegény. Itt lehet kicsit játszani az elemekkel, a fogódzkodók és némi hűtőrács szándékaim szerint megtöri a monotonitást. Sokat gondolkodtam az ajtó-ablak kiképzésen, a játékot könnyítendően beépítettem a 4 studos verziót, tagadhatatlan, hogy elég furcsának tűnik a kész modellen, de így variálhatóbb.

Az eredeti gép hosszban veri a nem kicsi M62-t is, magasságban viszont attól elmarad, tehát elég hosszúkás kaszniban kellett volna gondolkodni, ami a legósíneken teljesen használhatatlan járművet eredményezne. A TRAXX magasságát megtartva ezért egy némileg rövidített verziót készítettem, de így is méretesre sikeredett. 


Jól kivehető a szélvédő és az orr-rész kialakítása

A kerekeknél a teljesen lecsupaszított 9V-os egységet raktam be, a tényleges építésnél lehetne némileg díszíteni ezt az egységet, de az LDD ezt nekem nem engedte. A gyári útközőket használtam a modellhez, valahogy ez a megoldás tűnt a leghitelesebbnek, amire kapcsolót is lehet rakni gond nélkül.
Arányaiban rövidebb a valóságosnál, de még így sem egy csöppség

Minimális díszítés, szellőzők és tetőkialakítás után a V46 Szöcskéből átemelt és kicsit módosított pantográffal nagyjából el is készült a 480-as.
Vagonokkal autentikusabb


Mára ennyi, szándékozom az átdolgozott, felújított mozdonyokat is hamarosan közzétenni, így remélhetőleg tudok újat mutatni nektek a 2016-os évben is!

3 megjegyzés:

  1. Szerintem tök jó lett. Rég hallottam a projektről, csak így tovább! Esetleg egy régebbi gőzmozdonnyal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gőzös az egy másik kategória :-)
      Kacérkodom a 424-es gondolatával, de az a gond, hogy elég sok régi elem hiányzik a jelen LDD verzióból (pl kerék), amiket lehet pótolni, de macerás.

      Az ötlet/javaslat mindenesetre nem talált süket fülekre!

      Törlés
  2. Szia Depi!
    Már régóta figyelgettem a blogot, hogy mikor lesz a V43-asnak folytatása, örülök hogy említetted. Amúgy ez a mozdony is hozta a szokásos magas színvonalat, nagyon szép lett. Egyébként a Lego Digital Designer Extended-ben már viszonylag elfogadható elemszám van.

    VálaszTörlés