7 Végigjátszás: 4195 Queen Anne's Revenge - 2. rész

Remélhetőleg elég hamar jelentkezem a folytatással, ami a  licenszelt, vörös vitorlás kalózhajót illeti. Ott folytatom, ahol az előzőt abbahagytam, így még mindig az első útmutató füzetnél tartunk, annak is az utolsó "bekezdésénél". Mivel a hajótest kész, a hátsó, díszes traktusnak esünk majd neki, végül felvitorlázzuk az egészet.

csak emlékeztetőül - ez a hajó innen jött

Az első olyan tasak következik, mely vaskosabbnak mondható, s bár ez nyilvánvalóan a díszítőerő rovására történt, azért örvendek. Amint látható, ez egy komor részlet lesz, de hát maga a járgány sem móka, s kacagás céljából rótta a vizeket a filmben.




Amint arról az útmutató idejekorán tájékoztatja a kedves felhasználót, a kapitány rezidenciáját kezdjük el összerakni, bár érthetetlen módon nem szándékszunk a végére érni. No, sebaj, azért jó móka lesz. Az építkezés viszonylag kis erőfeszítéssel folytatható,s a java jellegzetességet a különféle tetőelemek adják majd, nem pedig mindenféle bonyolult trükkök.


felhasználjuk a parancsnoki asztalt - de hogy ül mögé bárki?

A díszítés talán - számomra - legaranyosabb pontját a gyertyák/lámpások  jelentik.


Kívülről az aranyozott ablak, a csontdísz és a ferde lándzsák adják a hangulatot, de kissé elégedetlen vagyok utóbbiakkal, mert a dőlésszög szabadon állítható mivolta itt pont az értelem ellen dolgozik. Egyetlen pötty a zsanérok hátoldalán már megoldotta volna ezt a kérdést, és fillérekből lehetett volna nyújtani. Számomra ez kötelező javítás lesz, de tökéletesen megértem, ha valaki másképp látja.

pötty nélkül nehéz egységesíteni

így viszont egyszerű, mint több pofon

Végül ünnepelhetünk, mert újabb régészeti lelettel lettünk gazdagabbak. Az összesen négy tartalékból a maradék 3 viszont 1x1-es picur.


Így értünk hát végére az első füzetnek, s vehetjük elő a következőt, mely a 6. számú tasakkal nyit. Na, ebben vannak nagyobbak és apróbbak is, már ami az alkatrészeket illeti, s így első pillantásra a kormánykereket, a rengeteg csonti alkatrészt, és a - most még biztosan - furán ható két, különböző ablakot emelném ki.


A füzetváltás nem jelent megakadást az építésben, az folyamatosan halad, így a kabin lassan körbe lesz falazva - gondolom én.


A következő lépések engem igazoltak, s bár pillanatnyilag nem matricáztam fel az ablakot, később meg fogom tenni, s már most biztos vagyok benne, hogy pompásan fog festeni. Az ablak körítése tetszetős, hozza a hajószerte tapasztalt halálos hangulatot, és a dőlését biztosító felfogatást is ötletesen egyszerűnek találtam.

itt még beszerelésre várva

tádámmm!

Zoli említette, hogy szerinte a legós kalóztörténelem talán legütősebb vitorlái jártak ehhez a hajóhoz. Nagyon egyet tudok érteni abban, hogy ehhez a hajótesthez pompásan illeszkednek, de mivel máshoz még nem próbáltam, és képzelőerőm a vitorlavászon-szépségi kérdéskörre nem terjed ki, így abszolút értelemben vett menőségével kapcsolatban sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a felvetést. Szubjektíve egyébként valóban tetszik.

hajózási szakértők, segítség! biztos mindegyiknek van külön neve...

a legnagyobbakon ez a minta figyel...

S ha már elővettem a vásznakat, bizonyára oka volt. Oka, mégpedig az alábbiakban megmutatott módon, melynek során a dülöngélő lándzsák szerepére is fény derül. Ez körülbelül a piaci kofák áruját naptól-esőtől védő ponyvához hasonlatos szerepű valami lehet, de ha tévednék,  szóljatok!


Valahogy nagyon gyorsan kezdenek fogyni az alkatrészek, ahogy épp a maradékra pillantok, az építmény meg nem fejlődik hasonló ütemben - mégis több a látványosító alkatrész, mint a mennyiségi? Eme röpke gondolat után mindenesetre összeraktam a fülke tetejét és a kormányt, hogy varázslat nélkül is irányítani lehessen a "Bosszút". A lapot egyetlen pötty sem rögzíti, de a LEGO pompázatosságát dicséri, hogy mégis a helyén marad, viszont kis erőkifejtéssel is eltávolítható, hogy a kabinban lehessen játszadozni.


A korlát és a "hátfal", mely leginkább az alsó ablak félméretű Tesójaként aposztrofálható, gyorsan, látványos eredményre vezetve elkészül. A dús csont-díszítés tovább emeli az egész komorságát - nagyon helyesen.



A hajótesthez rögzítés pedig egyetlen csuklóval, és - az alábbi képen már nem látható - két pöttyel történik. Nyilván könnyebb így csatlakoztatni, mint harmincegynehány pöttyre ráerőltetni, de nekem kicsit lazának tűnik a kapcsolat. Lehet, hogy 1-2 csempét felpöttyözök...


Szerény méretű, legózásra és fotózásra kialakított asztalkámat kezdi kinőni az úszó alkalmatosság, de azért még sikerült olyan szöget találnom, ami az egész impozáns látványt képes egy képbe foglalva megmutatni. Élőben tapasztalt csodálatosságát sajnos minimálisan adja vissza, de valami azért így is érezhető valamelyest.


Az utolsó díszítőelem, amit ki tudunk sajtolni ebből a zacskóból, tömérdek halálfejet emészt fel. Önmagában elég röhejes semmiség ez, de amikor kész a csuklókkal szerelt halálkorlát, és felerősítjük, hát bizony újabb ugrásszerű javulást hoz a képbe.
 

kezd igen tetszetős lenni...

Ahogy megszokhattuk, csontos tartalékok jelentkeznek itt is. Egy kisebb mammut már majdnem kijön belőlük. Mindenesetre ez itt újabb 5 darab, ami nem rossz.


Aki figyelmes volt, és számolásra nem rest, könnyen rájöhetett mostanra, hogy az árbocokért felelős számozatlan tasak és az utolsó számozott maradt már csak hátra, s e kettő most egymással kart karba öltve fogja bezárni az építkezés menetét.


Óriási, kormos csontvázakkal ékes gigalámpás épül meg utolsóként a díszítőelemek közül. Nekem nagyon tetszik az egymásra halmozott radartányérok által generált hatás, az elefántfarokra való illesztés viszont olyan hihetetlen gyengére sikerült hogy még a napszél is szétborítja.

pár egyszerű részlet...


Ha már a matricázást elhalasztottam, legalább más tollaival ékeskedve megmutatom, hogyan is fest a komplettírozott változat. Hát igen, ahogy sejtettem, ez így nagyon ütős.

via FBTB Flickr oldala

Ahogy ezen a ponton megakadtam, és átnéztem az elemkínálatot, tudatosult bennem, hogy itt bizony nem lesz fedélzet, se egész, se fél. Játék szempontjából ez talán hasznos, összlátvány szempontjából lelombozó, és a sok minifig is nehezebben helyezhető el így, hogy ennyire tagolt az egész alja.

Node ettől függetlenül van még anyag bőven, az pedig a felfelé terjeszkedést van hivatva szolgálni, azaz árbocok, vitorlák jőnek, de sokan.



A vitorláknak még némi állíthatóságot is biztosít a jobbára Technic-tengelyekből álló váz, kötélzet - immár hagyományosnak mondható módon - nincs, viszont így kissé könnyebb a vitorlák közt nyúlkálni. A fönti, kisebb trapéz alakú darabbal nem annyira tudtam kibékülni, ott szerintem méretezési hibába futottak a tervezők, kissé ugyanis nehéz "csálétlanítani". A képeket elnézve ugrott be, hogy csinálhattak volna egy gyorsan cserélhető alternatív árbocsort, amin felhúzott vitorlák/vitorlaimitációk vannak. A játékélmény duplázódott volna. A helyem viszont elfogyott, túl nagy a csanak az asztalra. Így történt, hogy az orrvitorla felszerelésével elért végállapotot már a parketten fogom bemutatni, a maradék elemek után.

Végül újabb 5 darabbal bővült a tartalékosok serege, melyek közt így már egy kötéldarab is helyet kapott, örvendetes módon.


Így hát elértünk ennek a díszes darabnak a végéhez, mely elérte, hogy lekeverjem az asztalról, s a padló világóceánján örökítsem meg létét. Nagyon impozáns látványt nyújt, s csak kissé marad el méretben az UCS Imperial Flagship királyi korpuszától.

a rakaszból így nehéz előpiszkálni az ágyúgolyókat, de jobban fest, mint ömlesztve

Az idei kalózos széria hajója jóval kisebbnek várható - elég a kész jármű mellé rakni a dobozát...


S hogy ne csak "gyütt", hanem "ment" állapotban is legyen elképzelésetek a látványról, hát álljon itt egy ilyen jellegű felvétel is. 



Értékelés
Ötlet: 5/5
A Disney-licensz karakteres hajóit szerintem kötelezően meg kellett volna csinálni, méghozzá többé-kevésbé filmhű módon. Ha már nem filmhű, akkor meg legalább legyen nagyon mutatós. Az ötlet tehát kitűnő, gyönyörű külalakkal, így erre a pontra nincs miért panaszkodni.
 
Kockák és doboz: 4/5
Hajóról lévén szó, a hajós elemek bőségben vannak, és ez rendben is van így. A sötétbarna kivitel plusz pontot ér - szerintem. A doboz nagyon szép, vonzó képekkel, enyhén fényes kivitelben. A számos aprólék, mely díszít, ismét csak pozitívum. A pompás vitorlák nagyon kellenek, viszont az ágyútakarékos kivitelért morgok. Zutty egy mínusz.
 
Minifig: 5/5
A randa - de egyébként korrekt kivitelű - zombik a vonatkozó rész tartozékai, nincs mit tenni. A főkalózok (férfi és női egyaránt) viszont kárpótlóképesek, nem duplán, de triplán.
  
Mindenféle szubjektív dolgok: 4/5
Minten nattyon szep, minten nattyon jo, DE! Nincs fedélzet, még csak jelzés szintjén sem. Kevés az ágyú. A fő halálfejes zászló hajlékony műanyag lap, ami elvetemedik az idők során. Nehéz kezelni a minifigeket, mert nincs nagyon hova elhelyezni. Ezeken kívül viszont piszkosul tetszik, ezért csak egyet vonok le.
 
Élmény/játszhatóság: 4,5/5
Baromi nagy, nem hiszem, hogy valódi, mozgó játékra lenne kitalálva. Inkább úgy képzelem el, hogy letelepítjük a hajókat, aztán adjad neki! Csónakokról csáklyázás, ágyúcsata, napi élet a nem megépített fedélzeten, ésatöbbi. A nehézkes minifigezés miatt egy csepp hiányérzetem van a játszhatóság terén, maga az élmény azonban nagyszerű. Legyen ez mínusz fél.
  
Összegzés: 22,5/25
Nagyszerű hajó, nagyszerű pontszámmal. A licenszelt mivolta nálam érdektelen, ez önmagáért szerethető darab, a felsorolt hiányosságai mellett is. Akinek megvan, az azért, akinek nincs, az meg azért szóljon hozzá, hogy a véleményeket széles körben megismerhessük.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó készlet, a kevés hiányossága ellenére is (fedélzet hiánya, ágyúk száma). Ezeket mondjuk, nem is értem, mert ezeket ha megoldják gyakorlatilag hibátlan lenne. De így is kimagasló szerintem. (Napjaink Pirates kalózhajói a közelébe sem érnek. A régiek meg részletgazdagságban nem veszik fel vele a versenyt. Bár szerintem szépségben a 6285 és a 6286 igen, de ez díszesebb mint amazok.)
    Van egy vitorlásokról szóló könyvem, ha nem felejtem el, kikeresem legközelebb a vitorlák pontos neveit, most kb. ennyire emlékszem:

    Ha minden igaz, ez egy fregatt - de a hozzáértők nyugodtan javítsanak ki, ha tévedek. Bár, elvileg azok legalább három árbocosok, mint a 10210-es pl. Szóval, nem biztos.
    Az orrvitorla neve talán elővitorla, de ha lenne még egy ott belőle, az lenne a vakvitorla.
    A nagy árbocokon lévő vitorlák neve: három emeletnyi keresztvitorlázat.
    Hátul a tatvitorla pedig egy csonka vitorla.

    A lényeg, hogy nagyon tetszik a készlet! Egy kérdés/kérés: Ha lesz még hajó bemutatós végigjátszás, nem teszed melléjük ezt is, hogy egyben lehessen látni a "flottád"? A méretarányok miatt érdekes lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy galleon ahogy az összes többi kalózhajó, a fregatt teljesen más típusú hajó, sokkal simább a fedélzet és zárt a fedélköz. Nincs ekkora "bástya" tatrésze.

      Ez a szett sajnos csak távolról szép, közelről 1000 sebből vérzik, kötélzet hiánya, ágyuk alacsony száma és nincsen kerék (!), egy árbócra vezet létra, így nagyon suta, a kabin kicsi játszhatatlan és nyitott (!). A korlátok helyett a csontok végig a hajó oldalán rontják az összképet. A lörések ajtóin a matrica mintája egyszerűen nem illik oda. A stern (tat) ugyan olyan elemekből van mint az orr rész... Kevés kézi fegyver, sehol egy csörlő az árbócon, csónak, cápa, kincsesláda... Vérszegény lett, de nagyon a vitorlái illetve a tat hátsó üveges balkonos része az ami tényleg széppé teszi. Nyomába se ér a régi 6285, 6286-nak, ahoyg egyik más hajó sem a kalóz témában...

      Törlés
  2. Szép lenne ez a hajó, de a rengeteg csonti alkatrész nagyon elcsúfítja (még úgy is, hogy ez alapvetően haramiákat szállító eszköz) Szerintem elbírna a lego palettája egy hasonló léptékű ám kereskedelmi kivitelű hajót. Olyan még úgysem volt.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a hajó elég jól hozza az eredeti pár részletét. Pl.:

    http://farm5.static.flickr.com/4121/4865191069_b6776dd324_b.jpg

    http://img7.indafoto.hu/5/7/24927_de9cf7fc237bf2217c1c576e4f026fee/10684933_40584a0d327084d3bc0fbe7c9d779268_xl.jpg

    http://i.ytimg.com/vi/58BaDrSQknY/maxresdefault.jpg

    A sok csont talán tényleg túlzás, de azért így is nagyon mutatós. Persze, egy kereskedelmi hajót én is támogatnék. :D

    VálaszTörlés
  4. A kereskedelmi hajóra tett utalásotokkal mélyen egyetértek. Ha néhány éven belül nem adnak ki ilyesmit, kénytelen leszek egyet fabrikálni.

    @Zoli: a "flotta" még három hajóval bővül az elkövetkező hetekben, és nagyon szívesen egymás mellé pakolom az összeset, hogy érzékelhessük az arányokat. Ha gondoljátok, leveszem a polcról az összerakott korábbiakat is, ami ugyan csak kettő, de ha érdekes, hát ezen ne múljon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok a "flottára". Biztosan jól mutatnak együtt.
      Sőt, egy ötlet a végére: Az egész kalóz frakcióról a végén egy nagy "életképet" nem készítesz? Vagy akár egy külön kis poszt is lehetne nekik. Érdekelne, hogy mutatnak ezek mind együtt. Még érdekesebb lenne, hogy milyen az összkép, amikor pl. a Queen Anne R. nem velük szövetkezve, hanem éppen ellenkezőleg; rájuk rontva örökítenéd meg. :)

      Törlés
  5. Előkerestem a vitorlásokról szóló könyvemet:

    Ezek szerint ez mégsem egy fregatt - bár a minta igazából a Wiki szerint az volt, - hanem ez leginkább egy bark, esetleg egy szkúner a vitorlázata alapján.

    Előárbocnak hívják az első vitorlasort, majd követi a főárboc, végül hátul a tatárboc található. Legelől pedig az orrárboc van.

    Az alsó vitorlasor neve: alsó szárnyvitorla.
    Felette: derékszárnyvitorla
    Legfelül: Sudárszárnyvitorla

    Hátsó vitorla neve: Csonka vitorla. Ezt a tatárboc mellett tartja a felső gaff rúd (dum rúd, vagy felső vitorlarúd) , alulról pedig az öregfa (bum rúd, vagy alsó vitorlarúd) merevíti.

    A hajóról hiányzik az összes feszítőkötél (sajnos). Akárcsak az orrárboc merevítése, ill. a kezelő- és biztosító kötélzet.

    Az orrvitorla neve ha minden igaz tarcsvitorla, de hiányzik a többi elővitorla sor (pl. belső orrvitorla, külső orrvitorla és a repülővitorla).

    Forrás: "A vitorlás hajók története" / Stefan Gulás, Dusan Lescinsky (Madách Kiadó, 1984.)

    VálaszTörlés