4 Hátoldali legózás: 6558 Shark Cage Cove

Ha már a Beharang átmenetileg elmaradt (de azért pótolom), úgy gondoltam, egy kis előzményi visszatekintés jó lesz az idén megjelenő City/Deep Sea Explorers témához. Választásom a Town/Divers téma egyik - állatvilága miatt számomra igen kedves - készletére esett, melyet két éve Olaszországból sikerült beszereznem, kissé polcviseltes, de bontatlan állapotban, valamivel kevesebbért, mint akkor a használt példányok bricklinkes átlagára. Én ezt jó vételnek éltem meg, pláne azért, mert a szállítási költséggel együtt volt ilyen az ár. Nem kell megijedni, csak idő híján van még mindig bontatlanul, ezt egyértelműen építési célzattal vettem.




A hátoldali korszak vége felé járunk, de azért még találunk szépségeket a nevezett felületen. Az kukucskálós doboz kialakítás sem idegen még ezidőtájt, s abból is részt kapunk ma. Mindezek ellenére ma is az élre pakolt fotókkal kezdem a fejtegetést. Az egyik sarokba pakolt kép az alapmodellt ábrázolja, bár tüzetesebb szemrevételezés után attól finoman különbözőnek tetsző darab felülnézetben látszik.


A teljes képet mutató másik oldal újfent az alapmodellt mutatja, még hangulatosabban, mint a fedélen.


Még mindig a főmodell körül járkálunk, amikor a fedlap alá pillantunk.


A vitrines megoldás láttatni engedi a kockák jó részét, és néhány különlegesebb darab külön ki van emelve. Nagyon szeretem az ilyet.


Végre valahára elérkeztünk célunkhoz, a hátoldali alternatívák világához. A szegecselt keretű, változatos kajütablakokba helyezett képek igen hangulatosak, és jó esetben nem csak az alapmodellel kell foglalkoznunk, hanem tényleg megkapjuk az ígért 4 plusz változatot.


Bal oldalt felül egy helyre kis halászcsanakot láthatunk a kör alakú ablakban. A hajótest - nyilván - nem sokat változott, viszont a híd hátra került, változott a kommunikációs rendszer, a háló pedig érthető módon halászhálóvá avanzsált, s előre került. Nekem ez jobban tetszik, mint az eredeti.


Jobb oldalt alul, az ovális ablakban egy újabb csanakváltozat kerül elő, méghozzá kissé sportosabb fazonban, cápavadászatilag felkészítve. Nem rossz, de jelenleg ez viszi a 3. helyet.


Téglalap-ablakba foglalva egy tenger alatti változatban gyönyörködhetünk, búvárokkal, kincsekkel és csúcsragadozókkal. Nekem ez átgondoltabbnak és talán játszhatóbbnak is tűnik, mint a fő verzió, de tuti, hogy jobban tetszik.


Az ablakokon túl is van hátoldali élet, méghozzá egy helyhez kötött cápamegfigyelő állomás képében. Az állomás megnevezés persze erős eufemizmus jelen esetben, tekintve, hogy néhány önjelölt kincsvadász rótta össze álcázásul, hogy a közelben elsüllyedt zsákmányt szép csendben kimenthessék, némi önsegélyező tevékenység keretében. A cápák együttműködő képessége azonban messzemenőleg hiányzik, ezért tényleges megfigyelésre is szükség kerekedett, s így már nem is tűnik annyira bulinak a dolog.


Itt az alkalom, hogy Ti is kifejtsétek akár ezen készlet, akár bármely más búváros-kutatós sorozat kapcsán pozitív és negatív élményeteket, illetve kíváncsi vagyok, tetszett-e valamely alternatíva. Szóval irány a kommentmező!

4 megjegyzés:

  1. Az alternatívák közül nekem a nagy - nem keretezett - képen látható verzió jön be a legjobban, de igazán jól játszható, remek kiegészítőkkel lévő az összes többi is. Szerintem jó készlet.

    Gratulálok a beszerzéséhez!

    VálaszTörlés
  2. A "lebegő/úszó" cápákat ekkortájt fotómontázzsal oldották meg?
    A készlet annyira nem jön be, de valami gyönyörű ez a displayes felnyitható megoldás. Ezt mindig imádtam. Kár, hogy leszokott róla a LEGO, de azt is megértem, hogy a rengeteg plusz műanyag mennyivel költségesebb és környezetszennyezőbb lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az "úszó" cápákat / fűrészhalat biztosan valamilyen trükkel oldották meg. De nekem nagyon tetszik. A csomagolás pedig valóban gyönyörű.

      A búváros készleteknél azon szoktam gondolkodni, hogy ezt hogy lehet jól megoldani játék közben. Kinevezem pl. a polcot a "tengerszintnek", míg pl. alatta az asztal a "tengerfenék"? De amúgy nekem tetszenek ezek a készletek. Kevés City (ezúttal Town) tetszik, de ez a téma pl. nekem nagyon bejön.

      Törlés
    2. Szerintem a gazakhoz, sziklához, miegyébhez ragasztották a fotó erejéig, egy megfelelően beállított - így láthatatlan - pálcika segítségével. City/Town nem-rajongásom némileg közismert, de kíváncsi voltam, és jó volt az ár is.

      Sajnos nem hiszek benne, hogy környezetvédelmi szempont is megbújna a display-mellőzés mögött. Szimplán "ócsítottak" a csomagoláson, persze nem a fogyasztói ár csökkentése, hanem a profit növelése érdekében, pedig legalább évente 1-2 ilyet nyugodtan készíthetnének, nem hiszem, hogy belerokkanna a cég.

      Törlés