6 Beharang - Star Wars 2015

Tegnapelőtt sztárvárszilag sikerült átesnünk az aprólék kérdéskörén, melynek folyományaként különböző szempontokról is megemlékeztetek. Ez igen örvendetes volt, s remélhetőleg ma is lesz egy-két bátor Olvasó, aki megosztja velünk vonatkozó meglátásait, de ehhez előbb szaladjunk át a jövőre érkező nagyobbacska SW készletek során.

75080 AAT



Jar Jar Binks, vagy valamely rokona nekem szokott tetszeni, és droidhordozót szereztem is már ennek okán. A kedvenc részletet persze nem is maga az űberlüke figura hordozza, hanem kékes derengésű erőteret imitáló pajzsa. A jármű maga tetszetős küllemű, bézs árnyalatokban gazdag, jól fazonírozott, számos íves elemmel. Lehet, hogy jobb meggyőződésem ellenére veszek egyet? A droidok nagy vonzerőt ugyan nem jelentenek, de biztos növelik az árat. Eh...


75081 T-16 Skyhopper


Kinek buckalakó-elvonási tünetei mélyen szántanak, gyorsan fog rohanni, hogy egy ilyen - számomra sok egyéb jóságot felvonultatni képtelen - járgány büszke gazdái legyenek. A pilóta persze még érdemleges darab lehet, és a nagy, átlátszó zászlóelem is jól jöhet.

75082 TIE Advanced Prototype


TIE-kollekcióba kötelező darab lehet, de egyébként nem tűnik egy hejdejó cuccnak. Az utóbbi időkben mondjuk már leginkább az újabb, szebb, kívánatosabb minifigek előállításával próbál elcsábulást okozni a LEGO, de ez nálam ezúttal (sem) jött be. Szememet gyötörtem, hogy érdemleges alkatrésze leljek - sikertelenül. Szóval ez kimarad a szórásból.

75083 AT-DP


Na, ez majdnem Battle Pack. Négy figura egy ilyen kis csirkelépegető mellé? Ez valami SW Rebels cucc, amit immár a Disney jegyez, és különösebben nem vagyok hasra esve tőle.A lépegető mondjuk egés rendesnek tűnik szerkezetileg, sőt RoboCop-átépítésre is futna belőle, de ez nem menti az általános közömbösség alól.

75084 Wookiee Gunship


Sok bézs ismét, Csuvi-haverokból meg még egy darabom sincs, így szóba jöhet. Kár a milliárd matricáért. A tömérdek íves elem miatt is várományos. A matricás száles-lapos íves elemből például 6 darab is van, és felület finomítására remeknek tűnik. Szegény vukik színezésére kissé mérges vagyok, hisz cseppet gyermeteg lett. Akkor inkább hagyták volna festetlenül. Hogy ez a pamacsolás mitől lett ekkora kényszer?

75085 Hailfire Droid


A pazar Technic-származék, a giga-fogaskerékkel, majd a későbbi, barna láncból faragott kerekű után ez a változat igen tré. A harcidroidok felejtősek, a klónharcos csekélyértelmű, a Katyusa-idéző szemkilövő apparát meg félelmetes. Ez a darab bizony ugrott a Wanted-listáról.

75086 Battle Troop Droid Carrier


14 droid egy Gunga ellen? Egy kicsit mintha elbillent volna a mérleg nyelve, nem?

75087 Anakin’s Custom Jedi Starfighter


Na kérem szépen, itt a kék lövöldöző egység. Nem egy nagy öröm, és még a járgány is elég szedett-vedett. Az astromech droidnak biztos többen örülnek majd, és a kék alapszínezet miatt a CS-rajongók esetleg alkatrészbányailag is felkarolják.

75090 Ezra's Speeder Bike


Nekem a Speeder Bike eddig kimerült az Endor erdeiben szaladgáló és a havasi verziókban, most viszont két, teljesen egyforma felépítésű, ám az eddigiektől eltérő darabbal foglalkozhatunk, 2 színben. Ez is SW Rebels hozadék, tehát alapjában nem érint, de majd közelebbi szemrevételezés után tudok biztosabbat mondani. Összehasonlításul itt van Ezra és Sabine rajzfilmes eredetije - szerintem durva a különbség...



6 megjegyzés:

  1. Na, akkor egy kis "más szempontú" megközelítés :-)

    Általánosságban a beszerzés szerintem főként ár kérdése, mivel leginkább játékhoz vesszük (a fiamnak), nem gyűjtői szempontból.

    AAT: nem rossz, Microfighterből megvan már, de lehet, hogy így is befigyel, mert a fiamnak tetszik.
    Skyhopper: ööööööööööö, aha, jó, hogy van ilyen :-) Látszik, hogy nem nagyon volt már ötlet, hogy mit kéne megcsinálni. Érdekes, de nem tudom, mennyire lesz népszerű, mert egyik frakcióhoz sem tartozik
    TIE Advanced Prototype: nekem tetszik! :-) Meg klafa az Inkvizítor figura is hozzá, úgyhogy esélyes...
    ATDP: a lépegetőkre meg Domi izgul, szóval ez is a "lehetséges" kategória. Báááár. Az ATST-hez vagy a Klón lépegetőhöz képest sok újat nem ad.
    Wookie Gunship: szerintem nagyon szép lett a röppencs, klafa ki harci helikopter. Izé. :-) Ránézésre egy csillió Ft, meg csak nekem tetszett, úgyhogy kicsi az esélye. Pedig...
    Hailfire Droid: Nem fogott meg minket.
    Battle Troop Droid Carrier: Ez mondjuk poén, a sok robottal, de valszeg itt is az ára lesz az akadályozó tényező.
    Anakin’s Custom Jedi Starfighter: Nem rossz, de megvan Anakin sárga röpcsije, szóval nem valószínű, hogy ez is befigyel.
    Ezra's Speeder Bike: mivel még nincs jetbike-unk, lehet, hogy beszerezzük (meg mert szépek is). Sabine figuráját tényleg nagyon nem találták el. Sajnos.

    Összességében szerintem nem rossz a felhozatal, csak nagyon rámentek már a "nem-klasszikus" modellekre (persze, mert a klasszikusok már kijöttek több változatban). Főleg annak mondanak valamit, aki nézi az új sorozatokat (most a Rebels-t), egyébként az ember csak kapkodja a fejét, hogy mi ez a kütyü, és kik ezek mellette? :-) Én pár évvel korábban a totál ismeretlen Jediken akadtam ki, amik a Klón Háborús készletekben szerepeltek...

    VálaszTörlés
  2. Emlékszem, a Kozmosz Fantasztikus Könyvekben kábé úgy volt leírva, hogy a Halálcsillag elleni támadás eligazításán a pilóták elsápadnak azon, hogy végig kell repülniük az egyenlítői vágaton, hogy aztán be tudjanak lőni egy protontorpedót a szellőzőnyílásba, ami alig egy méter átmérőjű, vagy mekkora. Erre Luke megszólal, hogy a Tatuinon a T16-osával gyakran vadászott BUCKAPATKÁNYOKRA a Koldus-kanyonban, kábé ugyanazok a sebesség és méretarányok, szóval a feladat teljesíthető. Erre tessék, ebben a készletben ott egy (bucka)patkány, hogy legyen mire vadásznia. Mintha szóról szóra a könyvben leírtak ugrottak volna elő!

    :-D

    VálaszTörlés
  3. ,, Én pár évvel korábban a totál ismeretlen Jediken akadtam ki, amik a Klón Háborús készletekben szerepeltek..."

    Melyik készletekben voltak ismeretlen Jedik?Aki olvas SW könyveket annak kevés Jedi lesz ismeretlen :)))) Én az Old Republic-os Jedi Defender Class űrhajóban levő Jedi konzult nem ismerem egyedül :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól tudom a Defender-class Cruiser-ben mindegyik figura csak kicsit hajaz az eredetire,így mikor először megláttam őket én is elgondolkoztam.De a jelekből ítélve a Luminara-szerű zöld jedinő csak saját találmány,avagy magát a játékost jelképezi,mert elvileg abból a többjátékos videojátékból van maga a jelenet,nem?
      Egyébként nekem tetszik az idei felhozatal,csak a figurák satnyák kicsit.

      Törlés
    2. Na jó, de én nem olvastam az "új" SW-könyveket... Alap trilógia, Han Solo könyvek, meg Birodalom Örökösei trilógia (plusz persze EP 1-3 moziban). Sztem vannak ezzel még így egy páran... :-)

      Törlés