4 Beharang - Duplo 2015

A kicsikre és/vagy az apróságok szüleire is gondolt a LEGO, azaz jövőre is lesz újdonság a Duplo háza táján. Ha mást nem, hát némi nosztalgikus gondolatébresztést másban is okozhatnak ezek a szettek, s ennek okán egy gyors áttekintés ebből is összeraktam.

10585 Mother with Baby


A régi figurák jobbak voltak, nekem legalábbis. Most már jópár éve ez a fazon megy, de nem tudom megszokni. A babuci jó ötlet, de mi az az irdatlan cumi?



10586 Ice Cream Truck


Sok hozzáfűzni valóm nincs, hacsak az nem, hogy a festések itt is egyre jobbak. A füttyösfagyist amúgy is ismerik már a csecsemők is, így ezzel biztos nem lesz gond a játék.

10587 Cafe


A lányok ezért fogják rágni a szülők fülét, az tuti. ránézésre jól el tud vele játszani a kicsiny csemete. Csak halkan jegyzem meg, hogy azt a tortát ezerszer jobban meg lehetett volna csinálni, pl. ÍGY, vagy legalábbis ebből kiindulva.

10590 Airport


Sosem értettem, hogy miért kell a Duplo szintjén egyik oldalról elnagyolni a dolgokat, ugyanakkor egyes részleteket meg túlragozni. A szervizkocsi és a repülőgép szerintem nem passzolnak, a bőröndök bepakolhatóságában bizonyos kételyeim vannak, de egyáltalán, kétlem, hogy a Duplo korosztály akár sejtené, mi történik a csomagokkal becsekkoláskor és utána, stb. A másik kínom, hogy a Duplo régen egyet jelentett a lenyelhetetlennel, itt meg van jópár darab, ami ennek nem felel meg.

10594 Sofia's Royal Stable


My Little Pony, vagy mi ez, ó borzalom... A hengeres elemek üdvözlendők benne, de a nagy áthidaló elem odafönt leginkább lehúzási szándékkal kerülhetett gyártásba.

10595 Sofia's Royal Castle


Ismét a lányos szülők retteghetnek, bár ilyesmik már fordultak elő. A kincsesláda jó.

10596 Disney Princess Collection


Itt az óra tetszik egyedül, a figuráktól a hideg víz ver ki, a többi meg belefér a szokásosba.

10600 Classic Race


A Verdák még kitartanak, s milyen jól teszik. Ezeket nem cseszték el úgy, mint a figurákat, és a kapcsolat így szorosabb a rajzfilmmel. A nyelhető alkatrészekre vonatkozó sápítozásom itt is előjön azonban.

10615 My First Tractor


Vissza az '50-es évekbe! Jó, hogy nem gőzhajtású, bordáskerekes traktort kapartak elő valahonnan. Annak is megvan a maga bája, de egy modern John Deere azért jelentősebb manapság. Amúgy jól el lehet tologatni, és változatos a gyümölcskínálat is.

10616 My First Playhouse


A My First sorozat újabb tagjában ugyanaz a két figura kapott szerepet, mint az előzőben. Ezek szerint csak egy My First szettet szabad egy gyereknek megvenni. A játék funkcióját nem bírtam felmérni, de a csúszda jópontot ér.

10617 My First Farm


Mára ez az utolsó, és egyben a My First sorozatból is a végső darab. Mint ilyen, a figurák megegyeznek az előzőekben tárgyaltakkal, viszont a traktor mellé így egy "szép" farmot is szerezhetünk. Itatóvályú is van, s gyermekeink megtudhatják, hogy a tej és a tojás nem a boltban terem, viszont a fonalgombolyag a kötőtűkkel és a zoknival cseppet igencsak érthetetlen számomra az adott környezetben

4 megjegyzés:

  1. 10616 My First Playhouse
    "A játék funkcióját nem bírtam felmérni"
    Tényleg nehéz felmérni, hogy minek is indulhatott ez a készlet, de annál több jóságot látok benne. Nálunk ugyanis a csemeték közt igen nagy slágernek számított a más készletekben is jelenlévő ablak, illetve a keret. Igen népszerű volt ezeket szétszedni, nyitogatni-csukogatni. Egy probléma volt velük. A kisebb készletek csak 1 darabot tartalmaztak és így nehezen osztoztak rajta ketten. Itt mindjárt 4 db van belőlük. Remek.

    10617 My First Farm
    A fonalas sztorihoz: Tehénből tej, tyúkból tojás...a bárányhoz meg mégsem merték a birkapörköltet asszociálni, így maradt a gyapjúból fonál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anak, köszi a hozzászólást. Sokat segít, ha valaki olyan veszi kézbe az értelmezést, aki épp most, vagy a nem túl távoli múltban van/volt benne a témában. Látod, az ablakokról eszembe nem jutott volna, hogy ekkora vonzerő lehet.

      A 10617-re pedig csak széles vigyorral tudok reflektálni, mely szerint igazad van.

      Törlés
    2. Egyetértek az előttem szólóval. A My first playhouse egyenesen fantasztikus. szerintem a kétévesem imádná a sok különféle színes ablakot, az órát, no és a csúszdát is. Mondjuk attól én is rosszul vagyok, hogy ennyi egyforma figura van a készletekben! De kétség kívül az új szettek között a legértelmesebb.


      szerencsére a lányomat egyelőre a hercegnős készletek nem mozgatják. Egy Hófehérként van, de arról is állandóan leszedi a szoknyát, mielőtt elkezdene vele játszani. (Miközben ő maga szívesen hordja.)

      Törlés
  2. Ma láttam a Tescoban a My First Playhouse-t, rögtön beleszerettem, pont ilyen alkatrészek hiányoznak a töméntelen mennyiségű építőkockánkhoz. Kicsit drágállottam, rákerestem a neten, de csak külföldi oldalakat dobott ki a gúgli (no meg ezt a blogot :)). Ezek szerint várni kell vele itthon Húsvétig? (Féltem, hogy már lemaradtam róla, mint pl az alaplap csomagokról...)

    VálaszTörlés