1 Végigjátszás (alternatívákkal): 6881 Lunar Rocket Launcher (1984)

Hosszabban szüneteltem a Classic Space terén, ám nem feledkeztem meg a témáról, úgyhogy újabb dobozkával jelentkezem. A mai darab már a százas darabszámú álomhatárt ostromolja, s a további ilyetén végigjátszásaim most jó ideig a három számjegyű elemmennyiségnek fognak örvendeni. Mára azonban még ezzel kell megelégedjünk, s egy kék korszakos fehér CS emberkével, aki klasszicizáló űrrakétát próbál mindenáron égbe juttatni. Igyekszem hát bemutatni mire jut őkelme.
 
digitális reprodukció - via zpaolo

Téma
"A klasszikus rakéták kora már lejárt" hitték-hirdették a történelem során sokan, sokszor. Mint minden hasonló gondolat eszmei szerzői, iméntiek is baromi nagyot tévedtek. A második nagy berillium-láz lecsengése után is számos önjelölt szerencsevadász lovagolta meg legatyásodott sorstársai szorult helyzetét, s tett szert ragyogóan működő, a kincskeresésben nélkülözhetetlennek bizonyult hagyományos rakétákra, s - ami még nagyobb jóság - az azok indítására alkalmas mobil eszközökre is, mint például a ma bemutatásra kerülő  '71 mintájú holdrakéta-indító mindenjáró.

Statisztika 
BL ár (használt): 5.300,-..12.300,- (6.400,- forintért szereztem az enyémen, a már korábban is emlegetett gyűjtemény részeként.)
BL ár (új): 46.700,-..70.000,- (ühh, ez cseppet fent leend)
Kockaszám: 93 db (saját doboza, Peeron és BL szerint is)
Minifig: 1 fő, fehér gúnyában
Alternatívák: 4 db, összeépített állapotban lekapva
Doboz: arasznyi tégla, USA-fazonú, Legoland szalag és elemszám-jelölés elől, az élen a hivatalos megnevezés is megjelenik, az alternatívák illusztrációja pedig szokás szerint hátul van.
 

négy!



Alapkészlet
Hajdan 100 darabhoz se kellett enciklopédia-méretű útmutató, így most is egy pár lépéses leporellót kapunk. Igaz, alternatíva nem fért rá, de van négy a dobozon, legyen elég az.
 
pár lépés csak...
...mégis fantasztikus
 
Fekete-fehér a rakétának, minden másra ott a korszakos kék szín. Szürke most csak mutatóban van, viszont egy kupac ballonkereket kapunk, s átlátszó elem is akad egy pár. Az űreszköz-jellemző elemek mintha kisebbségben lennének. Hogy lesz ebből akkor űrjármű? Lehet, hogy csak a kiterített elemhalmazból nehéz felismerni a jellegzetes részeket?
 


 
Elkezdvén ama főmodell építését, minimálisan díszített, szimpla százlábú-alvázat látunk kibontakozni, melyre csak óvatosan rakónak újabb rétegek.


 
A csukló és a gumicsövek kezdenek neki egyedi külsőt adni, és most még az sem mindegy, merről nézi az ember.
 
 
 
Itt pihenni küldhetjük a rakéta-hordozót, és a rögzítő/kilövő egység összetákolásának szentelhetjük figyelmünket. Némi jelzőfényt rá, s féket a végébe, aztán szerelhetjük is a kicsikocsira.
 
 
 
A rakéta tényleg követi a klasszikus egyszerűség alapelvét, jóllehet a játékélmény növelése, azaz a szétesés esélyének csökkentése érdekében egy Technic tengely lát el benne merevítő szerepet.
 
 
Ha már eddig eljutott valaki, az indítóállásba helyezés nem ördöngösség, könnyed eleganciával megoldható, s már mehet is a játék. 
 
gyerünk, munkára fel!
 
ez az! gázt neki!
 
 
pompás! pont 90°!
  
A rakétán a 4 fúvóka a legjobb. Szerintem hatalmas ötlet, hiába tűnik kis semmiségnek.
 
figyelem start T-5...4...3...
 

Alternatívák
Hátoldali alternatívák építéséhez csakis a szemünk és képzelőerőnk ad segítséget, a LEGO nem. Persze jól tudjuk, hogy ez így nagyon is rendben van, én meg kifejezetten élvezem a kihívást. 4 változatot mellékeltek a hátoldalon, és már első pillantásra látszik, hogy van köztük csekélyebb anyaghasználatot igénylő darab, szóval a napi ujjmenés is garantálva. Lássunk hát neki balról jobbra és fentről lefelé vezető utunknak a variációkon át.

B-modell: Közepes mobil rakéta-hordozó egység

Nem túl bonyolult építmény, jóllehet a majdnem szemből készült kép miatt többen frászt kaphatnak, hogy hogy lesz ebből akármi. Mégis lenni bírt, így most meg is mutatom. Halkan jegyzem meg, hogy visszamenőleg elkezdtem PDF-be rendezni az alternatívák építési lépéseit, és amely készleteknél ez már rendelkezésre áll, ott be is linkelem a megnevezésnél. Itt még nem készültem el, így ez a jövőben fog csak linkeskedni.


A hatkerekű járgány tömzsi, kormányozhatatlan, de jól megoldották a rakéta helyben tartását, így majdnem egész függőlegesig állítható a lelkem.



talán kicsit farnehéz...

C-modell: Széles nyomtávú drónindító modul

Ez egy trükkös darabja volt a szériának, meg is izzadtam vele eleinte. Nem igazán értettem először a kerékemelési képességet, mígnem rá nem jöttem, hogy ez a belső letalpalást segíti, s így stabilabb kilövő pozíció foglalható el vele.


Egy lapnyi magasságba emelkedik a támhenger, ha le vannak eresztve a kerekek, tehát nagy terepjárást ne adjunk elő vele. A felhajtható nózijú sikló/drón eme funkcióját inkább kényszer szülte, mintsem a menőségre törekvés, ámbátor kétségtelen, hogy így az esetlegesen szükségessé váló javítások látványosabban követhetők el.



épp csak nem üti agyon a sofőrt... - vagy mégis

D-modell: Kriogenikus rásegítésű orbito-transzponder kilövő állomás

Jó kis név, mi? Na mindegy, a lényeg, hogy elérkeztünk a lehetetlen határához. Akárhogy gyűrtem, akárhányszor szedtem szét és raktam össze, valahogy mindig volt valami, amivel nem voltam elégedett. Most a legjobban sikerült változatot mutatom be, okulásul.


alul a folyékony hélium...

Érdekes, ezt nem lehet függőlegesig állítani. Egyébiránt, ahogy én értékeltem, egy egy orbitális pályára szánt műholdat kíván pályára állítani, ami majd a felszíni kommunikációban nyújt nagy segítséget.


E-modell: Mini űrsikló, hordozó egységgel

Az űrben senki nem hallja a sikolyod nincs légellenállás, azaz aerodinamikára nem kell adni, ha légköri mutatványokat nem akarunk bevetni. Ez a gondolat foganhatott meg az E-nek keresztelt szerkezetet tervezve egyes emberekben.


Maga a hordozó járgány multiprimitív, atomegyszerű, jószerével csupasz, s talán az orron található SNOT-megoldás az egyetlen extrasága.


A sikló viszont teljesen rendhagyó, mégis kellemes összhatást keltő apróság. Azt kell mondjam, nekem tetszik.


Ujjmenés
Amint említettem, ma sem marad el a maradékokból építkezés, hisz szokás szerint most is érdekelt, mit bírok kifacsarni a fel nem használt anyagokból. Ezeken a kiegészítőkön kívül még egy MOC épült, a teljes alkatrészbázisra támaszkodva.

F-modell: Üzemanyag-vételező állomás

A B-modell pár maradéka igazán veszélyesnek bizonyult, azokból végül egy rakéta-üzemanyag ellátó apróságot sikerült fabrikálnom.
 

gyerünk tankolni!

G-modell: Automata tűzvezérlésű Idegen-elhárító

Jóformán értelmetlennek tűnt bármibe is belevágni a C-modell megépítése után, aztán az Alien-filmek 2. része ugrott be, onnan is az automata Idegen-aprító berendezés. Ha ez nem is hajaz arra vizuálisan, én meggyőztem magam, hogy hasonló célokra bevethető. (nem is tekinthető igazán modellnek, de egy kis nagyképűsködés időnként belefér)
 


H-modell: Nagy kapacitású rakétahordozó

A D-modellnél volt teljesen nyilvánvaló, hogy valamit alkotnom kell, hisz több maradt a tarsolyban, mint amennyit elhasználtam. Mivel az összes kerék megvolt még, gondoltam, jó ötlet lenne ide is egy rakétahordozó. Az már csak apró plusz, hogy így nem kizárólag a hélium-hűtésű kilövő bázis, de maga a hordozó is alkalmas a rakéta indítására.

 


I-modell: Fejmodul-töltő állomás

Egy hordozó törzshöz számtalan fej kapcsolható. Nyilván némi pénzmag és gyűjtőmunka kérdése ezeket beszerezni, de ha egyszer megvannak, hát tárolni, kezelni, igény szerint tölteni is kellhet azokat, így az E-modell után maradó kis kupac maradékot erre áldoztam.


kihelyezett állomás karbantartása folyamatban...

J-modell: Megerősített páncélzatú rakétakilövő holdjáró

Cseppet szovjet mintájúra sikeredett ez a harcászati célokra is használható agyonSNOTolt ujjmenés. Távolról sem vagyok vele elégedett, de egyelőre nem próbálkoztam tovább.




Értékelés

Ötlet: 4,5/5
Jól tudja mindenki, hogy volt már mobil rakétakilövő korábban is a kínálatban, itt viszont arról van szó, hogy kissé modernebb környezetbe ültették át a klasszikus témát, és hát jól sikerült, elég megnyerő darab lett.
 
Alternatívák: 4,5/5
4 alternatíva az igazán szép mennyiség, és volt köztük embert próbáló is, ami jó. A rakéta maga persze eléggé behatárolni igyekszik a lehetőségeket, de mégsem sikerül teljesen, hiszen két modellben jelenik csak meg, kettőben pedig egész egyedi siklók kerülnek a helyére.
A B-modell rendesen a cuki kategóriába csap a többihez képest. Kicsit farnehéz, de talán pont ezért könnyen kezelhető: 5
A C-modell siklója innovatív, a letalpaló hordozó-járgány nagy ötlet, de a pilóta fejbeverése hátrányos jellemző: 4
A D-modelltől kissé féltem, hogy a használhatatlanságig vacak lesz, aztán kellemesen meglepődtem. Stabil, jól tartja a rakétát, jópofa, és maga a kilövő bázis ideája is nyerő ebben a környezetben. Kicsit kevésnek tűnik, mindazonáltal: 4,5
Az E-modell az utolsó hátoldali alternatíva, és ez nekem az alapmodell leegyszerűsített, siklóra átültetett változatának tetszik. Emiatt az egyszerűsítés miatt nem repesek, de a sikló nagyon ott van: 4 
Átlagolva ezeket, cirka 4,5 pontot kapunk.

Kockák és doboz: 4/5
A 100 darabot alulról veri, de szerintem túl nagy az általános értékű elemek aránya, és viszonylag csekély az űrbéli építkezésekhez felhasználható. A doboz nagyon kellemesen tálalja mind az öt variációt. Nekem személy szerint a fehér CS-figura túl jelentéktelen ehhez a szetthez. A rakéta fehérje "megeszi".

Továbbgondolhatóság: 4/5
A sánta elemarány talán az oka, vagy csak én voltam fáradt? Mindegy, most nehezebb volt a MOC-építés, mint szokott, de azért a hátoldali modellekből látom, hogy van még itt mit kereskedni. Szerintem nekiugrom majd még egyszer-kétszer a későbbiekben.

Élmény/játszhatóság: 5/5
Elég jól lehet birkózni ezzel a készlettel. Az én kicsiny gyermekkorom nagy jóságai a rakéták voltak, így naná, hogy élvezetes egy ilyen készletet magaménak tudni, és ez ugye a szubjektív játékélményt is képes egekbe emelni.

Összegzés: 22/25
Kiváló modernizálása a 462 / 897 Mobile Rocket Launcher készletnek. Talán plusz egy fő elkelt volna, de nem mondhatnám, hogy egekbe kiáltó a hiánya. Megérdemelten kap magas pontot, s szubjektíve még ennél is többre értékelném.
 


1 megjegyzés:

  1. Szeretem a Classic Space készleteit, ez is joféle. Ráadásul, az alternatívák is változatosak és jól játszhatók. Tetszett. :)

    VálaszTörlés