18 Ezmiez?

[UPDATE-10: a 2. képet felfedtem, honnan való]
[UPDATE-9: többet már ne kelljen, könyörgöm]
[UPDATE-8: olvassatok szabált a kommentben, majd mongyő, mi ez a szett]
[UPDATE-7: itt egy óriási darab]
[UPDATE-6: Namostmár...]
[UPDATE-5: Mzoli kedvéért...]
[UPDATE-4: megint csak jelentkezem kettő képpel]
[UPDATE-3: ismét egy képkivágást adok hátul]
[UPDATE-2: újabb segítséggel bővült a kínálat]
[UPDATE: két könnyítő jellegű részletet hoztam nyilvánosságra]

A Perseidák ma éjjeli elhúzódó maximuma sem fékezhetett meg eme újabb rejtélyes feladvány létrehozásában. Ma a főmodell kerül terítékre, illetve az annak építése során kivágott részletek. Nos, van még, aki a professzionális Hét Megfejtője cím aktuális birtokosa akar lenni? Ha igen, irány a kommentmező, ahol várom az egyértelmű beazonosítást: melyik szettről készültek a fotók?

Nem vittem túlzásba a méretet, tudom...


...de legalább a hajtás utáni még kisebb.




Papírbaba hősies cselekede, hogy két részletből igyekezett gyorsan HM-címet szerző megfejtést produkálni, roppant örvendetes. Mást is erre buzdítok, persze ésszerű keretek között, szóval egy negyed fehér csempéből azért továbbra se borítsatok el találgatással, de egyszer-egyszer akad ilyen nagyon csábító, ritka párosításra utaló képkivágás, mint ma :)

Itt van mindjárt még kettő, hátha hirtelen segít:

 

Íme az ígért, segítő jellegűnek szánt darab:


Ez az újabb darab tökéletesre sikeredett...


Itt vannak, ahogy ígértem:



Méghogy nem segítenek az előzőek... Na szépen vagyunk!


Ha ebből sem, akkor hogyan?


Szép nagy képkivágást a népnek!


Sürge várom a megfejtődést!


Már nem is mondok semmit, csak olvassátok el az eddigi összes kommentet, és megvan a megfejtés...


Íme a 2. (fönt a felhúzó gomb) és 4. kép (az óra közepe a mutatókkal) "szülője":


18 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Sajnos nem. De nem kell elszontyolodni, nem estél ki, csak bizonyos megszorítás vonatkozik Rád: a következő komment nem lehet a Tiéd, kivéve, ha megírod, minek gondoltad a második képet

      Törlés
  2. Lenne egy tippem,ezért kérdem:van a készletben szürke haj? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem jött el az ideje az ilyen jellegű kérdések megválaszolásának.

      Törlés
    2. De Te is tehetsz ám úgy, mint Papírbaba! Ugyanazon szankciókkal, ha mégsem sikerül. :)

      Törlés
  3. A 2. képen lévő dolgot nem tudtam beazonosítani, így a tippem nem 100%-os: ez egy zöld kalapos készlet. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a második kép inkább az ijesztő, mintsem a segítő kategória :)

      Törlés
    2. Így, hogy tudom melyik készletről van szó egyszerűek az új képek. Ha nem tudnám, akkor bizony fejvakarós képeket raktál fel ismét :-)

      Törlés
  4. Egy órája nézegetem a potenciális készleteket, de feladom. A 79108 készletre tippeltem volna, mert azt öt kép igazolná, de abban nincsen világoskék színű elem.

    VálaszTörlés
  5. Világoskéket melyiken látsz? A 8. zöld, a 9. pedig szürke elemet tartalmaz. Igaz, jó ideje kékes árnyalatú a LEGO szürkéje, így is hivatkoznak rá sok helyen: light/dark bluish grey. A többin kékhez hasonlót sem vélek felfedezni. Lehet, hogy a monitorod beállítása miatt torzult valamelyik kékké.

    VálaszTörlés
  6. No akkor egy kis szabály ismertetés:

    Ezek a formátumú "rákérdezések" elfogadhatóak:
    - 12345, illetve bármely kijelentő módú nyilatkozat arról, hogy a kérdéses szett az 12345 (lehet felkiáltó is)
    - egyértelmű link a tippelt készletre
    - rákérdezéses változatok, úgy mint "12345?", "csak nem az 12345?" ésatöbbi

    Nem fogadom el ezeket (Mzoli némelyiket szándékosan szokta művelni korábban, hogy tudassa a találatot, de az esélyt ne vegye el mástól):
    - xxx45, 12xx5 stb.
    - "lilakendős, zöldkalapos stb készlet"
    - öncáfoló, vagy bizonytalankodó kijelentések ("A 79108 készletre tippeltem volna")
    - minden egyéb, ami nem minősíthető egyértelműen rákérdezésnek.

    VálaszTörlés
  7. Csak nem a 79108-as készlet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak de! Már azt hittem nem lesz Hét Megfejtője címkiosztó ünnepély. Így most P személyében ünnepelhetjük eme rangos cím birtokosát. Gratulálok, egyben mindenki másnak is, aki már tudta a megfejtést, csak jobb meggyőződése ellenére - vagy épp azért - nem akart nagy mellényűnek mutatkozni.

      Eddig azt hittem, a feladványaim nyomán Ti hámozzátok meg az arcotokat 10 körömmel, de mostanra már majdnem én tettem meg. Szerencsére az ismeretlenség félelmes homályából jött P és győzött.

      Törlés
  8. Az első kép csalóka volt, szinte mindenki technic beam-re gondolhatott. De nem igazán van barnás beam tan pin-nel. A szín nagyon reddish brown-nak látszódott, ezért végignéztem azokat az elemeket, melyeknek a szomszédos lyukaik így néznek ki és van bennük tan pin.
    A kötél jelentősen szűkítette a halmazt, a 3. képen lévő részt meg megtaláltam a összeépítési pdf-ben. A 2. kép sokminden lehet, még most se tudom, hogy Attila ezt miből vágta ki.
    Így lett ez a "zöldkalapos" készlet. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "kötél" gondolom a 4. képről jött, de ez csak véletlen, azok ott ugyanis a zsebóra mutatói. Ilyen módon még mázlid is volt, hogy egy ekkora benézés jó irányba terelt :D. A 2. kép szintén a zsebóra részletét mutatja.

      Törlés
  9. jhee! Nem gondoltam volna :) Köszönöm szépen! a címet!
    A tan kocsikerékből lehetett rájönni. Meg persze hogy utána elolvastam a kommenteket. Így felajánlom fele címemet a Nevtelen kommentelőnek.
    jó 7végét!
    P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig szegény Névtelent a magam visszafogott módján próbáltam rávezetni, hogy nagyon jó nyomon jár.

      Törlés
  10. Egyszerűen ezeknek a megfejtéseiben - de még a magyarázatokban is - olyan dolgokat vesztek észre, ami nekem megfejthetetlen. Szóval, le a kalappal mindenki előtt, aki ezekre rá tud jönni.

    Most is gratula a Hét Megfejtőjének!

    VálaszTörlés