2 Végigjátszás: 6930 Space Supply Station (2. rész) – Az alternatívák

"Classic Space"… e két szó napjainkra már fogalommá lett a legózok körében. A cég 1978-ban küldte az űrbe az első valódi minifiguráit, akik bő 10 esztendőn keresztül sok-sok készletben kutatták a koromfekete végtelent. A mai napig népszerű és keresett témája ez a LEGO-nak, pedig már több mint negyed évszázada, hogy az érintett szettek forgalmazása leállt.
Az oldalunkon is időről időre feltűnnek ebből a korszakból különféle játékok. Legutóbb a 6930-as számú klasszikus űr készlet került nálunk terítékre. Sajnos akkor, az alternatívák bemutatása kimaradt az említett írásból. Tekintettel arra, hogy a poszt meglehetősen népszerűnek bizonyult, úgy gondoltam, nem húzhatom tovább az időt, ideje a dobozon fellelhető változatokkal is alaposabban megismerkednünk!

Aki esetleg lemaradt, a 6930-asról szóló előző írásunkat ITT találja!

Elöljáróban néhány alapinformációt azért idézzünk fel, hogy jobban képbe kerüljünk a szettel kapcsolatban.

Adatok:
  • Neve: Space Supply Station
  • Sorozatszáma: 6930
  • Téma: Space
  • Altéma: Classic Space
  • Kiadás éve: 1983
  • Kockaszám: 206 db (Brickset)
  • Minifig: 4 db
  • Használt ára: 9.900 - 41.000,- Ft-ig (Bricklink – Az írás pillanatában. Kicsit drágult az elmúlt alkalom óta...)
  • Új ára: 60.500 - 75.600,- Ft-ig (Bricklink – Az írás pillanatában. Ez sem lett olcsóbb...)


A korabeli űrbázisok között ez egy közepes méretű szettnek számított. Mai szemmel talán már nem látszik soknak a készletet alkotó alig több mint 200 db alkotóelem, de abban az időben ez nem tűnhetett kevésnek. Sőt, az igazsághoz hozzátartozik, hogy jobban megvizsgálva még ma is egészen nagy legómennyiséget ad ki ez a darabszám, hiszen több nagyobb méretű – de nem panel – elem is megtalálható.

A 6930 elemei kicsit kuszán

Az alternatíváknál az építkezés lépéseit nem örökítettem meg, csak az általam összerakott végeredményeket. Ennek az oka egyszerű, mivel útmutató nem járt hozzájuk, így minden esetben többször bontásra és újraépítésre volt szükség, amíg összeállt egy-egy változat. Sajnos, eredeti dobozom sem volt az űrállomáshoz – ami azért nagyban megkönnyíthette volna a munkámat –, így egy-egy picike képet nézegethettem csak a netbookomon, miközben kísérleteztem. (Emiatt talán némi eltérés is van a végleges verzióim és a dobozképek között.)

Egy kis kulisszatitkot is megosztok Veletek: Vannak egyszerűnek tűnő verziók, meg kicsit bonyolultabbak is a lenti változatok között. Nekem mégis majdnem mindegyik közel 40-45 percnyi tervezgetés és építkezés után adta csak meg magát. Szóval nem öt perc volt összerakni ezeket a picike, rossz felbontású képek alapján. Jó kis móka, ám néha bosszantó, amikor minden azonosnak látszik, aztán valahogy mégsem klappol össze az én verziómon… Na, ilyenkor jött az „újratervezés”.

Az alábbi két képről dolgoztam, ezeket a Brickshelf oldalon találtam.

  
Forrás: A doboz tartalma - Brickshelf.com * A doboz hátlapja - Brickshelf.com

1. alternatíva: Radarközpont mozgó egységgel



Aranyos, jól játszható verziónak tűnik, sőt, a dobozképek alapján szinte minden fontos részlet kikövetkeztethető volt. Azonban a főmodellel összevetve észrevehető, hogy nem használja ki a teljes kockamennyiséget.

Balra az első lehetőség, jobbra a megmaradt elemek


2. alternatíva: Holdrengés-biztos űrbázis



A legmeghatározóbb jellemzője a négy szélső ferde talp és középen elhelyezett tartóoszlop. Nagyon stabil építmény. Egy nagyobb felderítő-kutató jármű jár hozzá. Valamivel kevesebb darab maradt ezúttal az építkezés után.

A maradék darabok és a 2. alternatíva



A roncstemető hátterében a rengésálló űrállomás

3. alternatíva: Védett űrkikötő



Az összes verziót figyelembe véve ez a legkomolyabb és a legjobban játszható lehetőség. Szerintem szinte az alapmodellel egyenértékű, nagyjából ugyanakkora méretben. Ráadásul több járművet is kínál, mint az első két lehetőség, a főmodellnél pedig komolyabbakat. A végére csak egészen kevéske alkotóelem maradt parlagon. Hogy a kritika is helyet kapjon, megjegyzem, a két tároló doboz meglehetősen megközelíthetetlen helyre került beépítésre, igaz, az űrben (alacsonyabb gravitáció mellett) talán még így is elérhetők.

Mozgalmas életkép... Szinte főmodellként is megállná a helyét
  


Dolgos hétköznapok egy űrállomáson

4. alternatíva: Mobil munkahely kommunikációs központtal



Itt a legkomolyabb problémát az űrjárgány összerakása jelentette, hiszen a képekről nem derült ki pontosan, miként is áll össze az egész. (Ráadásul, a hátulját én másként valósítottam meg, mint ahogy az eredetileg az egyik kisebb képen külön látható. Ezt csak később vettem észre, így már nem tudtam módosítani, emiatt ez eltér a „mintától”.)
Kicsit egyébként „szellős” az űrkamion oldala, de mivel kis barátaim állandóan szkafanderben munkálkodnak, őket biztosan nem zavarja ez a tény.
A második legkevesebb alkatrész egyébként a 3. változtat után itt maradt meg.

Keresünk és kutatunk az űr távoli szegletében...

A megmaradt elemek jobbra láthatók



5. alternatíva: Mozgó mini felderítő egység



Ez egy kis egyszerű űrautó, de az elejét én egy kicsit másmilyennek álmodtam meg, mint ahogy azt eredetileg Billundban elképzelték. Ez tényleg csak pár perces agymunka volt, alig használt fel a 6930-as elemeiből pár darabot. Azért, ha egykor csak kevés idő volt űröst játszani, ez a változat jól jöhetett, mert gyorsan abszolválhatónak bizonyult.

Egyszerű, de nagyszerű!


A kész modell szinte elveszik a maradék hátterében


6. alternatíva: Nagyméretű mozgó űrtank kommunikációs központtal



Itt már egy kicsit fáradt voltam, és inkább csak az alapötletet vettem át az alkotóktól. Így legalább fele részben saját képzeletre hagyatkozva raktam össze ezt a monstrumot.
Az eredeti képről átvettem a kerekek elrendezését, a ferde oszloplábakat, az oldalradarokat és a nagy radarernyős lézersugárvetőket. A többi nem nagyon hasonlít, főleg az arányok nem akartak sehogy sem összeállni, ezért egy idő után inkább mentem a saját fejem után.
Az alkotóelemek 1/3-a a végére az asztalon maradt beépítés nélkül.


Viszonylag sok dolog nem került felhasználásra
   


Búcsúzik  a kis csapat...

Összességében elmondható, hogy űrjátékként nagyszerűen megállja a helyét, hiszen a főmodell szép, az alternatívák pedig változatosak. Sőt a számuk sem alacsony. (Egy alig látható 7. változat is volt a doboztető belső oldalán, de egyrészt az nagyon hasonlónak tűnt, mint az én 2. lehetőségem, másrészt nem volt hozzá jobb fotóm; végül inkább lemondtam róla.) Egyetlen aprócska hiányérzetem támadt a végén: miért nem épült a lehetséges verziók között egy nagyobbacska űrhajó is?

Az alapmodell bemutatásakor – igaz, akkor még csak kipróbálás nélkül – 5/5-öt, azaz maximális pontszámot adtam az alternatívákra. Azt hiszem, ez az értékelés a lehetőségek végigjátszása után is tartható, tehát megérdemli a 6930-as az ott elért eredményét!

Mindenkinek ajánlom, akit érdekelnek a nyolcvanas évek Space szettjei, hiszen egy jól játszható, letisztult készlet a "Space Supply Station"!

2 megjegyzés:

  1. Részemről örvendek, hogy sikerül megépíteni az alternatívákat.
    Nekem a 2. alternatíva az egyik kedvencem, olyan mintha egész DJ-központ lenne :) A 3. változat erősen indusztriális nekem, azt mondanám elég rendesen korszakjellemző fazon. A picike aranyos, de ekkora szetthez ez inkább csak vidámságos ötlet, nem teljes értékű alternatíva, ami persze egyáltalán nem csökkenti a járgánynak magának az értékét. Az utolsó variáns meg nekem olyan Space Police előszelének tűnő valami, persze lehet, hogy két óra múlva más ugrana be róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Megmondom őszintén jó dolog az alternatívaépítés, de néha nagyon kiakasztó is tud lenni. (Gondolom tudod, hiszen sokkal többet alternatívázol, mint én.) Különösen akkor nehéz, ha csak rossz minőségű képek vannak az alternatívákról. Dobozról sokkal könnyebben dolgoztam volna. Tegnap este is alternatíváztam egy Pirates készletnél, mit ne mondjak, darabonként volt vagy 1 óra, amíg összeálltak, és nem is 100%-os a három verzióm, mert nem volt hozzá a neten normális kép...

      Erre visszatérve nekem a 3. tetszett a legjobban, de a többi is aranyos volt. Főleg, ha azt nézzük milyen kevés speckó elemből mennyi mindent összehoztak a fejlesztők. Csak egy nagy űrhajót hiányoltam az egészből, nem értem miért maradt az ki.

      Törlés