4 Reggeli kávé mellé: 8815 Speedway Bandit

Forrás: Brickset.com
A Reggeli kávé sorozatunkban korábban még nem szerepelt Technic készlet, azonban most kivételt teszünk. (Tényleg nem volt még Technic?  - depi)
A napi reggeli élénkítő italotok mellé ajánlott mai darabunk a kilencvenes évek első éveinek szülötte, és a 8815-ös számot birtokolja. A „Speedway Bandit” („Autópálya bandita”) – kissé nagyképű – névvel rendelkező járgány valójában nem ajánlható magasabb rendű utakra, hiszen, nem lenne életbiztosítás egy ilyennel ott száguldozni. Szerintem az igazi otthona inkább a gokart pályák környékén kereshető.
Azonban, amiért ma minket mégis megmozgatott ez a kis szerkezet, az a benne lévő – megjelenésekor érdekesnek számító – alkatrészek miatt lehet. A kicsi motorblokk, és a hozzá tartozó henger abban az időben jelent meg először. (Pontosabban egyetlen készletben volt csak korábban a 8850-es számú – ennél sokkal drágább árkategóriát képviselő – „Rally Support Truck”-ban 1990-ben.) Így hát, aki olcsón az új működő motorkulisszához szeretett volna hozzájutni 1991-ben, ezt kellett megvásárolnia.
Ugyanilyen érdekes a kerékmozgató szerkezet is, ami a régi fogasléces rendszer működését utánozta, de újratervezett alkatrészekkel. (Ez nem lett hosszú életű ötlet, csak másfél tucat szettben található meg.)

Nézzük elsőként a legfontosabb adatokat!

  • Név: Speedway Bandit
  • Sorozatszám: 8815
  • Témakör: Technic
  • Kiadás éve: 1991
  • Kockaszám: 77 db (Peeron) / 78 db (Brickset)
  • Minifig: - (A képeken látható figura nem a készlet része!)
  • Ár: Már 800,- Ft-tól megvásárolható, (az új példányokat pedig 5500,- Ft-tól lehet megszerezni.) (Bricklink)




A picurka készlet egy hozzá méretezett dobozkába került. Sajnos, nekem ilyenem nincs, de kerestem fotókat róla az Interneten, hogy erről is legyen képünk. 

Forrás: Brickshelf.com
Forrás: Brickshelf.com

Ehhez a szetthez én használtan jutottam hozzá, bár a fő ok akkor a vásárlásra nem is járgány volt, hanem az, hogy hozzá adtak egy Technic „Arctic Action” maxifigurát, amit akkor már régóta kerestem. Így összesen kb. 1200,-Ft-ot kellett érte fizetnem, de ebben az árban már benne volt a plusz bábu is.

Az összes alkatrész és a két útmutató

Az alkatrészek kis mennyisége miatt vállalkoztam a katonás rendbe való állításukra is. Nem volt túl komoly feladat, hiszen csak pár tucat elemet kellett szépen elrendezni.

Valaki ezt a versenyautót is összerakta már
Forrás: Brickshelf.com
Eredetileg is két fajta útmutató járt a kis gokarthoz, hiszen, a megszokott könyvecske mellé csomagoltak egy olyan leírást is, ami három kicsi készletből (8024, 8820 és 8815) kirakható nagy autó megépítéséhez adott tanácsokat. (Szerintem ez egy nagyon kreatív ötlet, ráadásul nem is a legdrágább játékokat kellett ehhez a művelethez beszerezni.)



A két leírás hátoldala

   
A két útmutató egy-egy random oldala

A képeken mostantól szerepelni fog egy Technic figura is, – nem az, amit vásárláskor hozzá kaptam, hanem amit én a játék részévé tettem – ez természetesen nem a készlet része, de olyannyira ezekhez tervezték a 8815-öst, hogy nem tudtam ellenállni a kísértésnek.

Így készült a kis gokart:

Az első lépések



A bevezetőben is említett kormánymű, ami csak kevés készletet "élt" meg
Forrás: Technicopedia.com

Majdnem kész; már csak a nyolc darab kerék vár a felhelyezésre

A végeredmény


A kész szerkezet funkciói:
  • kormányzás
  • egyhengeres motorblokk működő dugattyúval
  • ülés, ami méretben pont stimmel egy Technic figurához


A kész modell minden elemet "felemésztett"



Az építkezés után nem maradtak ajándék alkatrészek a zacskóban.


Szerintem tetszetős és jól játszható

Alternatívák

A „B” modellként egy üléssel rendelkező motoros fűnyírót (?) vagy egy mini úthengert (?) lehetett építeni. (Nem tudom eldönteni, hogy ez most micsoda, hiszen az első kerekek lehetnek akár a fűnyíró vágásra használt tárcsái, vagy az úthenger első fotóműve is.)
Megfejtéseket várjuk a hozzászólásokban!



Minden együtt: Az útmutatók, a maradék, és az elkészült kisgép

A megmaradt elemek: köztük az egyedi "1"-es tile is látható

A kész szerkezet funkciói:
  • kormányzás

A "B" modell teljes valójában


Játszani ezzel is lehet


A motorizációhoz pedig a 8720-as Technic motorszettet ajánlották, aminek az elkészítse szintén nem igényelt túl nagy szaktudást. (Csak az „A” modellt lehetett mozgásra bírni a leírás alapján, így én is ezt építettem át.)


Az összeépítéshez a gokart teljes motorkulisszáját és az ülését is ki kellett szerelni, hiszen ezeknek a helyére került a kis 9V-os motor. Az elkészült gokart megőrizte a kormányzási lehetőséget, de távirányítóval már mozgásra is bírhattam a pici járművet.




Így még érdekesebb lehet a móka



Készítettem egy kis videót is a végeredményről, amit az alábbi ablakban nézhettek meg:


Végül egy kis szabad játékot is engedélyeztem magamnak, aminek az eredménye egy robot lett. (Direkt nem szerettem volna valamilyen járművet készíteni magamtól – bár első gondolatként egy F1-es autó lebegett előttem – de aztán úgy gondoltam, érdekesebb lesz valami egészen mást összerakni.) Működő funkciói sajnos nincsenek, mert ennyi alkatrészből arra már nem futotta. Maximum a karjai és a lábai mozdíthatók némileg, de ezek egyike sem technikai megoldás.



Ez a robot lett az alternatív kreációm, de a Technic figurának is jutott még felszerelés a megmaradt elemekből

Értékelés:


  • Ötlet: 4/5 - Ez előtt is volt már gokart a Technic témakörben jó pár alkalommal, de aranyos, arányos és kedves kis játék, jól működő funkciókkal, így nem volt szívem ennél kevesebbet adni neki.
  • Kockák: 3,5/5 - Itt szigorú voltam, mert ma már kevés benne az egyedi, vagy különleges darab, talán csak az orron látható „1”-es feliratú táblácska, ami csakis itt fordul elő. (Tehát, ha valaki ilyent szeretne kénytelen megvásárolni a szettet.)
  • Ára: 5/5 - Ennyi pénzért remek móka. Megéri megvenni.
  • Építés nehézsége: 3/5 - Nem túl nehéz, de ezek még nem a szájbarágós útmutatók, így azért komolyabb kihívás, mint manapság egy hasonló elemszámú darab esetében.
  • Élmény, játszhatóság: 4/5 - A méretéhez képest egészen jól el lehet vele szórakozni, így megérdemli itt is a jó „osztályzatot”.


Összegzés: 19,5/25
Aranyos kis Technic-kezdőkészlet a kilencvenes évek elejéről, aki gondolja, bátran szerezze be, nem fog benne nagyot csalódni!

4 megjegyzés:

  1. Csak a figura feje Arctic-os a test (beleértve a kezeket,lábakat) egy másik figurához tartozik :)))))
    Egyébként a jármű teljesen arányos méretű a fighez ,sajnálom,hogy kivonták ezeket a figurákat a forgalomból.......Nekem szerencsére van vagy 10 db figem ,már régóta gondolkozom valami jó MOC-on velük...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Persze, tudom, hogy ez a figura nem Arctic-os, nem is ezt vettem hozzá annó, hanem ezt:
      http://peeron.com/inv/parts/2698c01px19
      Ezt írtam is a fenti szövegben: "A képeken mostantól szerepelni fog egy Technic figura is, – nem az, amit vásárláskor hozzá kaptam, hanem amit én a játék részévé tettem – ez természetesen nem a készlet része..."
      Az arca pedig tényleg Arctic-os, ezt lecseréltem erre - volt feleslegben ilyenem - , mert sokkal szelidebb így az arckifejezése, ami nekem jobban tetszik.

      Egyébként, tényleg jó volt, hogy régen sok járgányt ezekhez méretezve terveztek, mert sokkal játszhatóbb volt ezáltal sok minden, ráadásul, egymás mellett is jobban mutattak. (Kivételek persze mindig voltak, pl. SuperCar-ok.)

      Köszi az észrevételt! Üdv!

      Törlés
  2. Depinek: A cimképkre kattintva nekem nem dobott ki Technic-es Reggeli kávét, ezért gondoltam, de lehet, h tévedek, és volt már Technic RK. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zoli, nem tévedsz, nem volt még kávézós Technic. Ez viszont szokásosan kellemetes írás volt Tőled, üdítő témával. A videó meg nagyon menő :)

      Törlés