0 LEGO pénzügyek 2013

A TLC közzétette minap a tavalyi év pénzügyi (és számunkra informatívabb témabeli) jelentését. Nagyon nem is ragoznám a dolgot, ismét óriási számokkal operál a cég, az előző éves eladásaikat 11%-al növelték, 10 éves távlatban nézve az eladásból származó bevételeiket a 4-szeresére növelték. Úgy vélem, hogy ez akkora növekedési ütem, ami számomra kicsit nehezen értelmezhető és érthető meg legós szemmel, de üzleti  szempontból bizonyára hatalmas eredmény.

Az első félévről szóló posztom ITT elérhető.


Idéznék az anyagból.

„Sikerünk titka kínálatunk folyamatos fejlesztése és innovációja. 2013-ban olyan termékeket sikerült kifejlesztenünk és piacra dobnunk, amelyek előkelő helyet foglalnak el a gyerekek kívánságlistáján világszerte.”  - megjegyzésem, hogy a mai gyerekek már sokszor olyan területen járnak, ami számomra nehezen fogható fel gyerekeknek való témaként, gondolok itt akár a licenszelt, akár a saját témákra, azok mondanivalójára, kinézetére és tényleges játszhatóságára. Vessen meg mindenki ezért, de úgy érzem, hogy nagyon eltávolodtunk a legózás tényleges értelmétől, a kreatív építéstől, a szétszedem és mást összerakok játéktól. Rosszul látom?
Az audiovizuális tartalmak és társaik mutatják, hogy ma már egy komoly cég terméke mellé szinte kötelező valami pluszt, valami marketingszemmel is kötelező elemet becsempészni. Aztán hogy ez hogyan és miként kapcsolható az alaptermékhez, azt majd eldönti a fogyasztó, de valószínűsítem, hogy én vagyok a kisebbség azon véleményemmel, hogy ezen próbálkozások többsége hibás koncepción alapszik. Ezért nem vagyok sem közgaszdász, sem PR-os, sem marketinges. Csak sima játékos :-)
"2013-ban az örökzöld termékkészletek, mint a LEGO® City, LEGO DUPLO®, LEGO Technic és a LEGO Creator mindannyian kétszámjegyű növekedést értek el. A 2012-ben piacra dobott LEGO Friends bebizonyította hosszú távú potenciálját azzal, hogy 2013-ban is kétszámjegyű növekedésre volt képes, míg a LEGO Chima legendái termékcsalád stabil helyet vívott ki magának nemzetközi szinten." - ennek kifejezetten örülök, habár itt is van némi kifogásom a megjelent termékeket illetően, de szigorúan fejlesztési, elgondolás- és újdonságbeli szemmel.

"Az észak-amerikai piac 2013-ban eladásai csökkentek, míg az európai piacok stagnáltak, azonban nagyon változatos fejleményeket lehet itt megfigyelni. Ázsiában a japán piac továbbra is csökkent, miközben a kínai piac tovább növekedett. A LEGO Csoport eközben minden piacon forgalomnövekedést ért el. Míg az USA, az Egyesült Királyság, Közép- és Észak-Európa nagy piacai egészséges, egy számjegyű növekedési rátát realizáltak, a legtöbb piacon két számjegyű volt az értékesítés bővülése.  Különösen Ázsiában volt erőteljesen tapasztalható a növekedés amellett, hogy a LEGO Csoport számára ez viszonylag kis piacot jelent." - Ázsia a LEGO-nak kis piac? Hamarosan nem lesz az. Ráadásul az ottani termelői kapacitás és a kultúrából adódó, néhol már gátlástalan másolási hozzáállás bizonyára fog még kihívást és fejtörést okozni a cégnek. 
Úgy hiszem, hogy hamarosan erről olvashatunk bővebben is, szándékozom egy, a témában illetékes személyt megszólaltatni ez ügyben.



Száraz adatok következnek.

A LEGO Csoport 2013. évi jelentésének fontosabb számai:

·         Helyi pénznemben (azaz az átváltási torzítások hatását kizárva), az árbevétel 11 százalékkal nőtt az év során.

·         Az árbevétel 10 százalékkal, 25 382 millió dán koronára [4519 millió amerikai dollár, 3403 millió euró] nőtt az elmúlt évi 23 095 millió dán koronáról [3987 millió amerikai dollár, 3103 millió euró]. 

·         Az éves üzleti eredmény 8336 millió dán koronára [1484 millió amerikai dollár, 1118 millió euró] nőtt a 7606 millió dán koronás [1313 millió amerikai dollár, 1022 millió euró] értékről - ez 10 százalékos növekedés.

·         A nettó üzleti eredmény 6119 millió dán korona [1089 millió amerikai dollár, 820 millió euró] volt a 2012-es 5613 millió dán koronával [969 millió amerikai dollár, 754 millió euró] szemben, ami 9 százalékos növekedést jelent.

·         A működési tevékenységekből származó készpénzforgalom 6744 millió dán korona [1247 millió amerikai dollár, 904 millió euró] volt a 2012-es 6220 millió dán koronával [1100 millió amerikai dollár, 834 millió euró] szemben, ami 8 százalékos növekedést jelent.

·         A teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottak átlagos száma 13 százalékkal növekedett: az alkalmazottak száma 1355 fő felvételével 11 755 főre nőtt .

·         Az ingatlanokat, üzemeket és berendezéseket érintő befektetések összesen 2644 millió dán koronát tettek ki 2013-ban, a 2012-es 1729 millió dán koronával szemben. 



Gurul az a szekér, még mindig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése