0 A 260-as ötletkönyv alapján készült…

A minap egy olyan új poszt-sorozatot indítottunk, ami a LEGO hivatalosan kiadott ötletkönyveivel foglalkozik. Az új, „Ötletek tárháza” című szériánkban elsőként a 260-as sorozatszámú Idea Book-ot mutattam be.

A könyvecskében megjelent több ötlethez valóban kiadott készleteket rendelhettem – viszonylag könnyedén – hiszen, a színvilág és az építőelemek gyakran „árulkodtak”.

Az egyik képnél akkor megjegyeztem:
"Ez az épület – szerintem – 99%-ban a Basic 725-ösből épített hétvégi házikó, csak egy vendég minifigurát is belecsempésztek a képbe."
Mivel, pár héttel korábban épp ezt a szettet mutattam be egy „Hátoldali legózás”-unk keretében, úgy döntöttem, élesben is kipróbálom, hogy mennyire igaz ez a megjegyzésem. A gondolatot tett követte, a végeredményt pedig ebben a kis írásban láthatjátok.


A végpont, ameddig el kellett jutnom a következő képen szemrevételezhető:

A 260-as ötletkönyvben így nézett ki a kész modell

Az építkezés folyamatát nem örökítettem meg, ugyanis, azt az ötletkönyv – legalábbis az épület esetében – megfelelően részletezte, így ez végül is elmaradt.

Az elején nagyon magabiztosan haladhattam, hiszen, – valóban csak a 725-ös alkotóelemeinek a felhasználásával – a mintával 100%-ban megegyezően építkezhettem. Aztán, amikor a tető építéséhez jutottam, hirtelen elfogyott a „tudomány”, pontosabban a szükséges laposabb tetőfedő alapanyag. Így némiképp „újraterveztem” a cserepezést, de szigorúan csakis az említett Basic 725 elemeinek felhasználásával. A végeredményt az alábbi képeken láthatjátok.


Hátulról

A második átalakított dolog a medence oldalfalánál következett el, mert ismét elfogyott néhány szükséges alapkocka. De a kész modellen ez nem látható, mert más darabokból – szerintem – sikerült azonos kinézetű medencét készítenem. Sőt, még a fürdőhely lecsempézésére is jutott a kék színű, lapos, bütyök nélküli lapokból.

A medence és a pálmafa a két alaplapos építkezésnek köszönhetően a házikó mögé kerülhet

Az egyetlen „külsős” szereplő, aki a fotókon látható, a szörfös lány, hiszen ő nem a 725-ös szett része. (A vagány vízimádó a 4. minifigura sorozatban látott napvilágot.) (Őt felkértem egy rövid vendégszereplésre, mivel a Basic szettben csak ketten voltak, de a 260-as ötletkönyv képein már három minifigura szerepelt. A meglévő LEGO-emberkéim közül pedig „ő” állt legközelebb a vizes-lazulós témához.)

Lubickolás szörfös ruhában


Az ötletkönyv és a végeredmény

Ennek a kis posztnak a célja leginkább az volt, hogy kedvet csináljunk, a saját kútfőből, – vagy némi minta felhasználásával – készült alkotások kivitelezéséhez. Reméljük, sikerült!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése