2 Végigjátszás: 79106 Cavalry Builder Set


Kicsit rácuppanunk most az új kavbojos sorozatra. Mint olvashattuk, a vélemények megoszlanak a forrásműről, nem beszélve róla, hogy többen (például én sem) nem is láttuk azt. Vadnyugat-szeretetem azonban áthidalni látszik ezt a súlyos elmaradást, s így történhetett, hogy fogtam magam, és a komplett sorozatot beszereztem. Ennek egyik folyományát viszont Ti is elszenveditek, hiszen több Tesók és Végigjátszás is zúzni fogja idegpályáitokat az elkövetkezendő hónapokban. Ennyi bevezető után lássuk, a mentőmellény-osztályú (ha már a legnagyobbat mindig zászlóshajóként aposztrofáljuk, akkor így logikus ennek az elnevezése, nem?) minikészletről mit is mondhatunk el.

Téma
A lovasságnak csúfolt lómentes egyenruhások némi tűzerővel megtámogatott fedezékükből próbálnak ellenálni a szőke hercegnek ama fehér lovon. Ez utóbbinak persze könnyű a dolga, hiszen álarca – vélhetően – sebezhetetlenné, egyszersmind pánikszerű félelmet okozóan rémisztővé teszi, miáltal szegény katonáknak esélyük nincs megvédeni röhejes menedéküket. Dönthetnek ezután: összehaverkodnak a fehérkalpagossal, vagy választják inkább a rugalmas elszakadásnak aposztrofálható pánikszerű menekülést. Itt az alkalom, hogy megtudjuk, hogyan döntöttek.

Statisztika
Ár : 3.740,-..4.300,- (4.690,-)
Kockaszám: 69 db
Minifig: 4 fő – a Magányos és három katona
Alternatívák: mi van?
Doboz: Vékonyka, licenszfényes kis tégla, semmi extra



Alapkészlet
A kis híján négyzetes dobozka két tasakba rendezve tárolja az építőelemeket, Silver a Ló természetesen zacsekmentesen vár a bevetésre, és még egy kis útmutató is előbukkan, ahogy az illendő.


Kiborítva a tasakok tartalmát (de magamat azért nem), számos jóságot fedeztem fel már első pillantásra, amit a gyors szortírozás csak még jobban kiemelt.

gyönyörű mennyiségű lőfegyver...

.45-ös Peacemakerek tömkelege és egy csudijó zászló

A figurák összedobásával kezdünk, mint mindig, ám ez jelen esetben a csomag tartalmának jó részét kilövi. Ahogy azt már Depi kolléga is említette: fene tudja, ki kicsoda, maguk a figurák remekbe szabottak, nagyon jók játék szempontból.

a főhős a szokásos, a hadnagy vagy akármi, meg cseppet morcos...

...míg a két felmálházott fickó inkább pozitív beállítottságú

hátulról ruha-vonalak, de semmi extra

Silver szegény elég prosztó lett. Megnéztem néhány képet az eredetijéről, és hát a következők zavarnak:
  • miért csikózablát festettek neki? különben is az egész elnagyolt, általános
  • legalább egy heveder lenne rajta...
  • lasszót miért nem adtak a nyereghez? még a hegymászókötél is jobb lett volna a semminél
nekem szegény nagyon egyszerű...


Nos ezek után a kihívás-nélkülöző percek jőnek, melynek beharangozó eleme az – egyébként pofás kis – tábortűz, az elmaradhatatlan serpenyővel.

amilyen pici, olyan jópofa - érdemes megjegyezni

Az ágyú a következő építmény, melyet elkövetünk, s bizony ez az általam kedvelt lövőképes változat, enyhén fémesszürke, tetszetős csővel. Az ágyútalp fához méltón barna, s elég korrekt a többi rákerülő alkatrész mibenléte is. A töltést, a fojtás behelyezését segítő bot/pálca (nevével nem vagyok tisztában, segítsen, aki profi ebben) nagyon jó kis kiegészítő, jó húzás volt a tervezőktől.


szerintem gyönyörűen sikerült

4 ágyúgolyóbis is jár a darabhoz, örvendezzünk hát. Ahol lődöznek vele, ott úgyis fogyóeszköz, de egyébként is jó, ha sok van belőle.


Az ék-egyszerűségű sánc a zászlóval egyetemben pikk-pakk felhúzható, így is tettem hát, melynek folyományaként Ti is megtekinthitek ennek eredményét:

belülről...

és kívülről szemlélve

A maradék jónak mondható, maradt a két pisztoly is, és a lókitöltő fehérek is felhasználhatók máshol, ha szükség támadna.


Mire idáig jutottam, a poszt-eleji végkimenetel-marcangoló kérdésre már nem tudtam, mit feleljenek a kékek, így alant bemutatom mindkét változatot.


támadááááás!

tűz!

ááááááá! meneküljön, ki merre lát!

hová futtok marhák! csak vacsorázni ugrottam be!

rendrakás után...


Ujjmenés
Amint összeállt a kis védmű, láttam, hogy erős rokoni szálak fűzik a 70800 Getaway Glider miniszett Time Cruisers-t idéző siklójához, így nem bírtam megállni, hogy egy ilyen zagyvaságot összerakjak ebből az aprólékból. A következőkben ezzel fárasztalak hát benneteket.

filmszínházunk bemutatja: The Lone Glider

A "film" reklámjából: Az ágyúhajtású, gatya-erősítésű szárnyakkal szerelt gőz-helikopter/sikló hibrid minden wadnyugati igazságtevő álma. Nem használhatja azonban más, csakis a gonosztevők krémjének lezúzója a varázslatos röpképességű Magányos Madárka, avagy ráaggatott nevén "The Lone Glider".


nagyon durva tűzerő jellemzi




Értékelés

Ötlet: 4/5
Amilyen kevés elemből áll, egész jól megoldották, hogy betöltse a seregépítő alapfunkciót, és még ténylegesen használható, játszható is legyen. Az hogy lovasságnak csúfolják a 3 gyalogosból álló sereget, az mondjuk röhej, így kicsit morc vagyok. Szín és fíling egyébiránt rendben.

Kockák és doboz: 5/5
69 darabos, ám jórészt minifigekkel kilőtt készlet, ám a sok fegyver, a lőképes ágyú, a gyönyörű zászló és a sok rönkfal-elem óriási, nekem nagyon kellemes csalódás volt.

Minifigek: 3,5/5
Seregépítő cuccról lévén szó, kötelező a sok minifig, és ennél ez meg is van. A három katona szépen kivitelezett, a bézs oldaltáska szuper, de sajnos LR kommersz figurája siralmas. Egyrészt pont nem kellett volna ebbe a szettbe, vagy ha már igen, legalább egy picit más lenne, mint egyébként. Egy indiánnak jobban tudtam volna örvendezni.

Továbbgondolhatóság: 3/5
Röviden: ehhez kevés. Picit lehet vele bohóckodni, de nem erre való.

Élmény/játszhatóság: 4/5
Kicsit kevés az önálló játékra, de azért elég jól el lehet vele szórakozni. Nagy hátránya, hogy a lovasságnak egy fia csikója sincs.

Összegzés: 19,5/25
Pici készlet, nem is feltétlen önálló játékra szánva, így nem mondanám olyan rossznak ez a végpontszámot. Kívülről szemlélve vagy 3-4 ponttal még ez alá saccoltam volna.

2 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik ez is. Elfogadnám.

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
  2. Mostanában egyre gyakoribb, hogy sima minifigek háta is festett, ez régen nem volt annyira jellemző. Sőt, a gyűjthető széria elején sem, szóval szerintem tök jó/ízléses meg minden ez a szett. És sajnos rengeteg ilyen figem, ágyúm, lovam, zászlóm, fegyverem van... a többit tudjátok :D

    VálaszTörlés