14 Végigjátszás: 41999 4x4 Crawler Exclusive Edition (1. rész, az alapok)

Josszo újra előállt valami ütőssel, ráadásul ez egy Exclusive Edition készlet! Gyanítom, hogy nem sűrűn találkoztatok vele.

Adatok
Neve: 4x4 Crawler Exclusive Edition
Sorozatszám: 41999
Témakör: Technic
Kiadás éve: 2013
Minifig: -



Statisztika
Ár: 55.000 Ft volt, de már nem kapható – mostani MISB ára ~400EUR – használt nemigen akad
Kockaszám: 1585 db


Alapok

A készlet 2013 augusztusában vált elérhetővé. Érdekes, hogy én azért oda szoktam figyelni a Lego hírekre, főleg technic vonalon, de erről a készletről még a megjelenéskor sem tudtam. A megjelenés után eltelt egy hétvége, és utána hétfőn valahogy belefutottam a hírekbe, hogy kiadták, de már nem rendelhető, elkapkodták mindenhol. Én csak ezek után kezdtem el intézkedni, hogy birtokomba is jusson egy. Elég reménytelennek tűnt a dolog, írtam email-t a Lego-nak is. Sajnos nem volt egyértelmű a kérdésemre adott válasz, ezért telefonáltam is, ahol egy „nagymama hangú” kedves asszonyság szintén nem egyértelműen tájékoztatott a szállítási díjakról (soha nem rendeltem még a lego shopról, ezért lett volna fontos), de itt nekiszegeztem a nagy kérdést is, miszerint ha rendelek 41999-et, akkor mennyi az esély, hogy megkapjam?


Nagyon kedves, segítőkész volt az ügyintéző, de rossz hírt közölt, azt mondta, hogy már az összes készlet elfogyott. Én csak erősködtem, hogy mégis megrendelem, lesz ami lesz. Végül is abban maradtunk, hogy ha nem bánom, hogy a pénzemet 2-3 hétre zárolják, akkor rendeljem meg nyugodtan.
Fontos, hogy ekkor még a weboldalra nem került ki az out of stock felirat, így még bárki rendelhetett.
Beraktam kosárba, a lego webshop hozzácsapta az ajándék galaxy squad minikészletet, és a rendelés elment, pénz is lement a számláról. Pár nap után jött is email, miszerint (hála az égnek) a rendelést átadták külső raktár részére (nem pedig visszadobták), és értesíteni fognak.
Épp hónap eleje volt, a fizetés is megjött addigra már, így jött a nagy ötlet, haver sráccal is rendeltettem egyet. Nem titkolt szándékkal, hogy később ezt pénzzé tegyem. Ez már kicsit trükkösebb volt, mert eddigre már kirakták az out of stock feliratot, és rendelni sem lehetett, de folyamatosan változott a státusz. Délelőtt akartuk a rendelést megejteni, de ekkor már nem lehetett. Kicsit mérges lettem, és 10 percenként néztem az oldalt, hátha még lesz esetleg visszamondott, át nem vett készlet, és újra lehet rendelni. Délután ez meg is történt, frissült az oldal, én meg azonnal telefonáltam, hogy MOST kell megrendelni. Nehézségek árán, de leadtuk a második megrendelést.
Pár nap megint eltelt, jött egy email, hogy a Lego küld nekem egy csomagot. Furcsa volt, mert túl gyors volt, a rendelésem állapota sem változott teljesítettre, és a megadott tracking numberrel is egy furcsa, súlyban meglehetősen könnyű csomagról tájékoztattak. (tudjátok, soha nem rendeltem még a Lego webshopból, nem tudtam mire számítsak). Bíztam benne, hogy megjön a várva várt Lego, helyette hozott a postás egy A/5-ös méretű dobozt, ami olyan könnyű volt, mintha tök üres lett volna. Pedig a címzett a Lego volt, mást nem vártam tőlük, hát nézzük, mit is rejt a doboz. Az ajándék (40db-os, és kb 300Ft-ot érő) készletet küldték el külön…
Nem tudom mennyi lehetett a postaköltség, de nekem ráért volna a nagy készlettel együtt a kézbesítés. De le a kalappal az ügyintézés előtt.

Innentől már csak teltek a napok, a hetek, végezetül kb 3 hét után jött újra a postás, aki mostmár egy tényleg nagy és zörgő dobozt hozott. Csodálom is érte a postást, mert nem ez az első, de soha nem kérdezte még meg, hogy mi a fene zörög ezekben a dobozokban.
A csomagolás kissé furcsa volt, mert nem volt leragasztva sehol. Egy szabvány doboz, 4 füle behajtva, majd egy „sapkaszerű” doboztető, ami csak rá volt húzva a dobozra, de ragasztás sehol. Munkatársaktól hermetikusan elzárt helyen gyorsan csekkoltam a tartalmát, szerencsére viszonylag sértetlen állapotban volt benne a Crawler doboza. Sajnos a gondos csomagolás ellenére a szép díszdoboz hátulja meg volt nyomódva, mintha egy pénzérmével megnyomták volna. Szerintem ráadásul ez még a csomagolás előtt történhetett.
Mindegy, én nem a dobozával fogok játszani, úgyhogy ezen gyorsan túltettem magam. A doboz egyébként nagyon igényes, selymes tapintású, nem ez a szokásos fényes, ujjlenyomatgyűjtő hagyományos papír.
Kicsit elkalandoztam, úgyhogy még pár szó erejéig térjünk vissza a készlethez.

A készletből 20.000 db készült összesen, se több se kevesebb, és nem is tervezik újra a gyártást. A Lego által meghirdetett „build it, win it” játék szerencsés nyertesének alkotását tisztelhetjük ebben a készletben. Ebből a 20.000 db-ból az első százat tiszteletpéldányként kapták meg a tervezők, építők, alkotók. A többi a kedves érdeklődőké.

Ahhoz, hogy igazán egyedi legyen a készlet, a tervezők egy teljesen új, egyedi, ráadásul technic készletben ezidáig nem látott színvilágot gondoltak ki. Ez a jellegzetes sötétkék, (talán mondhatjuk királykéknek) szín, amivel tényleg sokat dobtak a látványon.


A képen a nyertes szett, és a ráncfelvarrott társa


Ha a szín nem lenne elég, további egyedi krómozott (hatású) elemeket is kapunk, illetve egyedi festett felnit is.
Ha ez még mindig kevés lenne, mindezt a 9398-as szett árában, ~55.000 Ft-ért kapjuk meg, de ahhoz képest további PF elemek is kerülnek a csomagba. Ezek egy PF kapcsoló, egy PF világítás, és egy PF M motor. A doboz külső élén szemléltetik is, hogy mennyi minden jóság vár ránk a dobozban.
Mindezt összeadva, összeszámolva nyugodtan mondhatjuk, hogy a különlegességtől eltekintve is, ha csak a doboz tartalmát nézzük, igazán megéri az árát.
Még egy kicsit emelve a készlet fényét, díszdobozos egyedi készletről lévén szó, a doboz belső peremén a tervezők aláírásai szerepelnek. Ötletes, de nem túl giccses, és nem túl hivalkodó, nekem tetszik.



Plusz még egy ráadás, hogy a készletek ugyan hasonlóak, de mégsem ugyanolyanok. A 20.000 db készlet mindegyike egyedi sorszámot kapott egy egyedileg számozott rendszámtáblával. Ez a sorszám egyben azt is jelenti, hogy hanyadikként futott le a saját készletünk a futószalagról.
Most lehet tippelni, hogy én milyen számot kaptam :-)
Ennyit az előzetes betekintésről. Ide zárásként még egy happy end. A másodikként megrendelt készlet is megérkezett hozzám, igaz még egy hónappal később.
Így most a következő a helyzet:

Nem kell megijedni, ez tényleg csak 2db, a fotózás kedvéért a legelőnyösebb pózba állítva

A végigjátszás lényegi és következő részét délután olvashatjátok!

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színei vannak, ha választanom kellene technic készletet (lehetne inkább :P) valószínűleg ezt választom. Igaz a CG-s képek általában jobban mutatnak mint az élő példány, nagyon kíváncsi vagyok a képekre a végigjátszásban! (Meg arra is, mire elég egy soványka M motor ide. Ebből irígylem az új típust, mert a régit nekem a beginner szintemen elég nehéz beépíteni normálisan bárhova is.)

    Rendszámra tipp a 19.999 :PPP

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rendszáma meglepően alacsony :)
      Nem egy, hanem 2db M motor van benne.

      Törlés
  2. Nagyon tetszett a végigjátszás felvezetője, és gratula a szerencsés vételhez is!

    Szép lesz a járgány, meg sokat is tud, de nekem az alap ára is nagyon drága lett volna, így ilyenem biztosan nem lesz soha. De a végigjátszás érdekel!

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamit valamiért, ahogy tartja a mondás. És LEGOéknál biza nagyon tartják ezt :-(

      Törlés
  3. Én azonnal lecsaptam egyre, amint megjelent, de mire élesedett a megrendelés, kifogytak belőle, aztán mégis jött. Egyelőre pihen :) Nagyon korrekt cucc, "vagyok a kíváncsi" :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyened is van? Fenébe, egyszer most már be kell eressz a fáskamrába :-)

      Törlés
    2. Na jó, nagyzoltam, a gyereké. Tényleg. Azt mondta, kiegyenget, ha csak ránézek.

      Törlés
    3. Na neee, ez már tényleg fájt!

      Törlés
  4. Szuper! És mikor adod el a másodikat? Érdekel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az írásból ki fog derülni, már sajnos nincs meg a második :(

      Törlés
  5. Szerintem ha el is adja vagy adta,tuti nem az eredeti árán kelt vagy kel majd el ......Ebből viszont csak 3333 db készült bibí: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?B=810004 :D
    Amiből egy az enyém :))))))) Már ha így a számoknál tartunk :D

    VálaszTörlés
  6. Nekem úgy lett meg, hogy benne voltam a legjobb 100-ban, ezzel neveztem: http://www.mocpages.com/moc.php/347737

    A kaszni nagyon tetszik, a színösszeállítás is ütős! Viszont ugyanaz a betegsége, mint a 9398-nak, hogy nehéz. De attól még nagyon örülök neki! Az enyém a 02041-es számú!

    VálaszTörlés