5 Végigjátszás: 41999 4x4 Crawler Exclusive Edition (2. rész, az alváz)

Következzék a lényegi rész első fejezete, előzményét már ismeritek.

A bontogatás

A készlet megérkezése és felbontása között megint sok idő telt el, ez 3 hónap volt. A dolgozó ember elfoglalt, és egyébként is kevés idejéből nehéz egybefüggő 10-12 órát kiszakítani, hát ezért váratott magára az összeépítés. Ezt ráadásul egy 4 napos hosszú hétvégén tettem meg. 2014-ben ki tudja mennyi ilyenünk lesz?
A doboz, ahogy már említettem, dögös, bársonyos tapintású minőséget sugárzó darab. Nem kell tépni, mint a mostani elterjedt darabokat, a doboz teteje leemelhető, majd visszazárható.


A fedlap a motorháztető jellegzetes színvilágát adja vissza. Tökéletes, gusztusos, szolid

A már előzőleg bemutatott hátoldal, ahol leírják, hogy milyen funkciókkal, újdonságokkal rendelkezik a készlet. Szívmelengető, hogy magyarul is rákerülnek a magyarázatok.





A doboz méretéről annyit elmondhatok, hogy lényegesen kisebb, mint a 9398-as doboza, kár hogy képet nem csináltam. Őszintén szólva egy ilyen, kisebb doboz csordulásig pakolva ízlésesebb, mint egy hatalmas, amiben meg lötyögnek a cuccok. Ez pont akkora, hogy passzentosan beférjen minden, és ne lötyögjön. Így nem is tudnak egyik oldalról a másikig elcsapódni a kis zacskók szállítás közben. A kerekekre a gumik fel vannak „gyárilag” helyezve, de nem teljesen. Félig vannak rajta, a felni festése felé „lelógnak” róla, így védve a fehér festést. Én gyorsan a helyére tettem a gumikat, mert a négyből az egyik ilyen felemás módon volt a helyén, és feszült is. Ezt muszáj volt megigazítanom.

Már így is hosszúra nyúlt a bevezető, itt a csupa nagy betűs LÉNYEG!
Az elemek kipakolva szépen, ahogy azt kell. Mindent belengett közben az új Lego illat :-)


Az elektromos alkatrészek szépen külön csomagolva, ahogyan a különböző elemcsoportok is.
A várva várt rendszámtábla már kikukucskál a csomagolásból


Elég alacsony sorszám. Internetes fórumokon 6-7-8ezres számokról, 15ezresről olvasni, 1 helyen találtam talán 3ezres körül. Elég különlegesen alacsony.
Becsületes mennyiségű könyvet kapunk, 4 db-ot ellentétben a 9398-assal, ahol be kell érnünk 3-mal


Sajnos hasonló apró hiba, mint a dobozon keletkezett sérülés, a matricaíven is van . Később közelebbről is megmutatom.
Szóval 4 könyv, könyvenként 3-4 óra élmény az építéssel.
Nekem a 9398 később lett csak meg, így az építés minden része újdonság volt, és élvezetes.
Az építés legeslegelső lépése. Hihetetlen, hogy ebből a toldó elemből nem tud a Lego 2 egyformát legyártani. Nem tudom, mennyire látszik, de véletlenül sem stimmel az illesztésnél a belé mart minta. Akárhogy forgattam az elemeket, ez a legjobb összeillesztés.


Ha túltettük magunkat már a többedik aprócska hibácskán, akkor bontogassunk.


1-es számozású zacskókat kibontottam, ezek alkotják majd az autó alvázát.
Meglepően sok fogaskerék van a csomagban, a sok áttétel miatt fognak majd kelleni


Az építés

Az alváz közepét kezdjük építeni, ebbe rögvest bele is kerül a szervo motor. Érdekes szerkezet, most láttam ilyet először, a tengelyt 3 állásban tudja tartani. Alapállapotban középső állásban egyenesen áll a tengely, ezt tudja +90, és -90 fokig elforgatni. A vonatokhoz használt többállású vezérlővel több lépcsőben is lehet állítani ezt az elfordulást.




A két félgömb a gömbcsuklók egyik fele, ezek körül fog mozogni az első és hátsó tengely, és ezen megy át a kormányzás is. Nagyon hasznos találmány. A benne futó kardáncsuklót teljes mértékben tehermentesíti.
Terepjárókra hasonlító váz. Magas hasmagasság, még magasabb váz a kerekeknél a rugózás miatt
A következő építkezésnél már az első és hátsó tengelyt építjük. Itt már látszik az áttételek egy része.


A kardáncsuklók már a kormányszerkezet része lesznek. Az áttételek eléggé a nyomatékra vannak megtervezve, én csodálkozom, hogy ez a kardáncsukló ekkora energiát kibír majd, de tényleg kibírja.



A hajtásrendszer most már elér a kerekekig, újabb nyomatéknövelő áttétellel.




A motorok csak később fognak felkerülni ezekre a hajtásházakra.
4 féltengely megépítése közben, és után sem untam el a dolgot, nagyon érdekes megépíteni ezt a sok áttételt, kapcsolódási pontot, mozgó egységet.




A kormányszerkezet ekkor még középső állásban fixálva van, hogy a fogaskerekek felhelyezésekor se mozdulhassanak.
Alárakjuk a kereket, hogy ne álljon olyan bután a szerkezet

Közelebbi kép a hajtásrendszerről, és a fogaslécről, ami majd irányítja autónkat hegyről lefele, dombnak felfele.




Hoppá hoppá, itt sok minden történik

A ma még ritkának számító L motorokból kerül be 2 db, előre és hátulra is külön darab. Mind a kettő egy-egy tengelyt mozgat külön. Terepen igen csak hasznos, ha az egyik tengely, tehát 2 kerék elakadna, még mindig van esély, hogy a másik tengellyel szabadulhatunk a bajból.
Felkerülnek a gömbcsuklós végű távtartók, ezek akadályozzák meg, hogy a motorizált rész oldalra kitörjön. Sokkal jobb megoldás, mint pl. az Unimognál volt.
Alulnézetből

Helyükre kerülnek a felfüggesztések
Itt már érdemes kipróbálni a motorok működését, ha valami gond lenne, itt még könnyebb orvosolni, mint később

A világítóelemek bekerülnek. Szintén újdonság nekem, de szerintem elég gyengécske a fényük
Másik szögből a monstrumunk, ahogy haladunk felfelé, lesz egyre inkább olyan, mint egy termetes fúrótorony

Következő fontos mozzanat, nyithatjuk a 2-es jelzéssel ellátott zacskókat. Most csodálhatjuk meg ezt a csodaszép kék színt

Eléggé hálátlan egyébként ez a szín, mert vaku mellett ugyan gyönyörűen látszik a különbség, de sima lámpafénynél sajnos nagyon nehéz megkülönböztetni ezeket az elemeket a feketétől. Én sikeresen be is építettem belőle egyet egy fekete helyére.



Ennyi mára, hamarosan folytatjuk a 4*4-est!

5 megjegyzés:

  1. Üdv!
    Jó a végigjátszás! Én is be akartam szerezni ezt a készletet, de sajnos akárhogy akartam, nem sikerült. De legalább olvashatom és nézhetem itt az építést. :)
    És mi a legjobb?! Hogy pont most építek én is egy ilyen nagy készletet, a 42009-es autódarut. :D
    Jó mi? Beküldenék róla végigjátszás, de már van itt fent, és gondolom még egy fölösleges lenne.
    További jó legózást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nosza, ugorj majd neki egy másiknak és ha gondolod, akkor megoszthatod másokkal is. A kritériumokat látod, nincsen ebben semmi ördöngősség, az írás meg még az alkotót is ráébreszti néha valami teljesen másra, újra.

      Törlés
    2. Tervezem megvenni a majd kijövő 42030-as Homlokrakodót! Ez teljes távirányítású, és ugyanilyen óriáskészlet. :) Arról viszont akkor fogok végigjátszást írni. :)
      Itt lehet megnézni: http://www.youtube.com/watch?v=TDayM2E4FOU
      És itt van működés közben: http://www.youtube.com/watch?v=PGlwelCh7bw

      Törlés
    3. Ne fogd vissza magad, érdeklődéssel várunk minden végigjátszást.

      Törlés
    4. A tavaszi szünetben akkor nekiugrok, készítek a 42009-ről egyet.
      +Még fogok végigjátszást készíteni a 42008-as Technic Exkavátorról, és még ebben a hónapban a 6754-es Creator házról. Továbbá különleges végigjátszást valamikor ebben a félévben, 10184-es Exkluzív készletről fogok írni.
      (Milyen formában kell írni, word-ben?)

      Törlés