9 Családi legózás: 60056 Tow Truck

Mikor hosszabb útra elmegyek, próbálok némi apróságot a srácoknak hozni. Próbálok. Aztán ez lesz az apróságból.
Jelen esetben a nyugati országrészbe kellett lerohannom, míg vártam valakire, feltűnt egy LEGO logo egy ablakban, jobban odafókuszálva kiderült, hogy ez bizony egy játékbolthoz tartozó reklámanyag, úgyhogy uzsgyi ki a kocsiból, ki tudja, játékbolt, legózás, ebből rossz nem sülhet ki. Illedelmesen, szendvicses telepofával berontottam az egységbe, két hölgy pattant elém, köszönés, jó étvágyat kívánás után kellően tuskónak éreztem magam, jogos. De mosolyogtak és nagyon kedvesek voltak, jó kereskedők, én meg olyan voltam, amilyen, szégyelltem hirtelen magam, de ott eldöntöttem, hogy nem jövök ki üres kézzel. Így is lett, végigfutottam a kínálaton, Chima, Friends és társait szemem sarkából is mellőztem, hopp, 2014-es City készletek, lássuk mi van itt!
Sok vacakság, de anno kinéztem pár érdekesebb járgányt, ez a 60056-os is köztük volt, lássuk közelről. Nem rossz, kisebb doboz, árcetli, satöbbi. 
Ja igen árcetli. 5990ft állt rajta, hirtelen nem tudtam hova tenni, de jó közepesre saccoltam ezt az összeget, netelérésem nem lévén homályos virtuális árlistákban turkáltam fejben, majd arra jutottam, hogy az antrém és a hölgyek kedvességének okán a szettet be kell vállalnom, máshol megállni úgy sem fogok hazafelé amúgy is. OK, ezt veszem-viszem megjegyzéssel letettem a pultra, került mellé még egy szülőbosszantó kismozdony is a kisebbiknek méregzsáknak, egy ajándék két gyereknek nem járja. Fizetés kártyával (kis bolt volt, de ennek nagyon örültem!), hálálkodás mindkét részről és gyorsan távoztam. 

Ennyit bevezetésnek.

Adatok

Név: Tow Truck/Vontató teherautó
Kiadás éve: 2014
Elemszám: 227
Minifig: 1

Ára 4800 ft-tól 7500ft-ig terjed gyors utánanézést követően, bizonyára olcsóbban is megvehettem volna, de sok volt a rovásomon, aranyosak voltak az eladók, el is kapott a hév, vállalom.




Építés

Hazaérve a nagyobbik legény a 3 szatyor mellett egyből kiszúrta a zacskóban megbújó doboz LEGO feliratát, eszméletlen. Bezzeg ha én mutatok neki valamit, hogy mire figyeljen!
Tehát lebuktam, jött a magyarázat, igen, ezt NEKÜNK (apa-fia kapcsolat szigorúan a legózás) hoztam, majd összerakjuk, de ma már nem, este van. Egyből szájszél lekonyul, neeeeem. Nincsen mese fiam, ezt ma NEM rakjuk össze, sokáig tart, apa fáradt, holnap jó lesz? Egyből kivirult, rendben! Előkerült a zörgős zajos mozdony, az lett az aztán az este sztárja.

Másnap délután oviból hazajöttén egyből letámadt, hogy építsünk. Ígéretet gyerek felé be kell tartani, ez alapszabály, így mindkettőnk örömére egy ollóval nekiálltunk a projektnek hárman, mert ugyebár a kisebbik sem maradhat ki a buliból :-)



Bontogatás? Ugyan, semmi cécó, gyerünk neki, itt bizony nincsen kegyelem.



Két zacskó, két füzet, két fázis

Első csomag kiszórva. És már megjelentek a kezek!

Alváz kezdet és a sofőr





Az elején vagyunk még, de ilyen segítséggel gyorsan haladok



Jó hosszú a járgány, anno nem voltak ekkorák a kamionok



A hátsó traktus kezd összeállni



Az emelőszerkezet hidraulikus részei bent vannak

Mit vehetek el? Szinte bármit, csak ne innen :-)

Egyik szemem a füzeten, másik a kezeken ugrál, harmadik az asszonyon!

Ezennel végeztünk az első zacsival, jöhet a kettes számú.



Az elmaradhatatlan bögre itt is megtalálható. Helytelenül az 1-es füzetet is ideraktam, hiba volt



Alakul a formája, jól néz ki ez a színösszeállítás


Kinyomásra készen. Nehezen mozog, elég szorosnak érzem a mechanizmust





A csörlő is tekerhető immár, némi díszítést is eszközölni kellett

Ha valaki nem tudná , hogy milyen járművet néz, annak vontató teherautó

Felakaszthatjuk a vontatmányt az első tengelynél

Nekem ez a masszív orr volt az, ami egyből megtetszett

Tadááám, a végeredmény

Ennyi lenne a 60056-os. Értékelés most nincsen, ez nem igazi végigjátszásnak íródott.

Nagyon bejött a srácoknak, a nagyobbik még pár nap múlva is sokszor kérte el, hogy kicsit tologassa, ráadásul jól látható a fejlődése is ezen a téren, fél évvel ezelőtt még a kezében maradt minden, most ha ez meg is történik, legalább visszateszi :-)

Még annyit, hogy megújult a Brickset, gondolom ezt sokan tudják.
A 2014-es év CITY témakörének szereplői közül a bemutatott jármű az egyik legmagasabb "akarom" szavazatot kapta, ez is mutatja, hogy egy kellően szimpatikus készletet sikerült kiadnia a LEGOnak.

Nem tudom, talán gyenge a többi, vagy ez ennyire telitalálat? Költői kérdés volt :D







9 megjegyzés:

  1. Ó a túróba, elveszett a bejegyzésem, kitörölte a közzététel :(

    Szóval, az utódok aranyosak, a készlet remek, ez az egyetlen amit az első féléves eresztésből nagyon kinéztem magamnak. Valószínűleg a színe teszi, van benne egy kis retró, de a masszív felépítés és a játszható funkció is segíthet. Érdekes lenne mellérakni a 6378-asból a kis szerelőautót (lehet hogy ha más nem teszi meg és eljutok odáig hogy megvegyem a Nagy Projekt után, írok egy gyenge tesóságit róluk).
    A következő lépés gondolom a számtalan legóautó építése lesz, amelyek lerobbanhatnak és szállításara szorulnak (kíváncsi lennék, tényleg be tudja-e akasztani magát és ha igen, csak az újfajta széles kerékbe vagy a régebbi 2x2 mellett a kerék típusúba is)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy ilyen játszadozás a készlet életébe kerülne jelenleg, úgyhogy a scrácokkal ez kivitelezhetetlen.
      De már fejben épül a város :-)

      Törlés
    2. Tesósági szempontból nekem inkább a 7642 járgánya ugrott be, lehet, adtál egy ötletet :)

      http://brickset.com/sets/7642-1/Garage

      Törlés
  2. Szép készlet, a kamion orra kimondottan szépséges.
    Megkérdezhetem, hogy melyik városban sikerült a beszerzése? A leírás alapján olyan, mintha nekem is ismerős lenne a hely...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vas megye, Celldömölk a beszerzés forrása.

      Törlés
    2. Köszi az infót. Akkor csak majdnem gondoltam jól, mégsem 100%-ban hazai pálya, bár nincs messze tőlünk. :)

      Törlés
  3. Nekem is tetszik a készlet, csak annyi a bajom vele, hogy nem igazán tud vontatni, nem lehet ráakasztani a lerobbant autót. És sajnos nem hiszem hogy az ez évi keretbe bele fog férni. De venni fogok egy ugyan ilyet, csak picit nagyobbat. (a 42008-ast). :)
    A címet elírtad, a 'Tow Truck' száma helyett az új tehervonat számát írtad. :D De szerintem ez annyira nem gond.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Depi tudatalattija nagyon erősen dolgozik :) Köszi!

      Törlés