12 Végigjátszás: 79111 Constitution Train Chase

Lassan beindulunk végre év elején, kicsit mi is pihentünk a blogon, kezdünk visszarázódni így január végéhez közeledve. Idei első nagyobb vonatos témám egy karácsonyi ajándékos végigjátszás, nem árthat :-)

Anno, mikor jött a Lone Ranger-es licenszről a hír, nem tudtam hova tenni az alapanyagot, fogalmam sem volt sem a címről, sem a tartalmáról, sem arról, hogy egyáltalán mi fán terem. Sejtettem, hogy újfent egy amerikai őrületet importál a LEGO ide a jó öreg kontinensre, nem kellett nagy kognitív munka beazonosítani a forrást.
Ennyit elsőre, szóval megint egy licensz, de ez valahogy másként csapódott le nálam anno végignézve az akkor még kiadni tervezett készleteket, és azt kell mondjam, hogy nem voltam elszörnyedve, sőt, volt pár ötlet és készlet, amit kifejezetten érdekesnek találtam. Ilyen volt  pl. a postakocsis jelenet (olvasd Ati tesós posztját itt), vagy ez, a 79111-es. Előbbinél megfogott valamiért a hangulat, a jelen szettnek pedig  vasutas mivolta mellett talán az egész gőzös, ránézésre kicsit steampunk-os fizimiskája. Reménykedtem, hogy nem lesz egy egetverő árcímkével megspékelve idehaza és vártam. Egészen kb két és fél hónappal ezelőttig, amikor egy nagyobb szállítmány mellé ezt is megrendeltem egy Rékocsnak szánt gyönyörű tevével egyetemben. Ennyi bevezetés gyanánt.
Még valami. Sikerült a filmváltozattal is találkoznom. Jajj nekem, fél órát bírtam belőle, és otthagytam. Döbbenetesen bugyuta és idióta volt, nem ismertem meg a történetet, a szereplőket, de nem bánom, enélkül is tudok legózni :-D



Adatok

Név: Constitution Train Chase
Téma: Lone Ranger
Kiadás éve: 2013
Elemszám: 699
Minifigek: 7

Ár: 23990 ft
A Jézuska hozta, én fizettem, a meglepetés óriási volt :-)


Nálunk a LEGO alap karácsonyi ajándék, amióta gyerek van. Így a szokásos anyuka-apuka játszik szindrómát is prezentáljuk, de maga a majd örökélet miatt is kötelező játék.

Valami ilyen látvány volt a 2013-as angyalkás meglepetés. A 2 évvel ezelőttit meg sem közelíti, de azért nem kell szégyenkeznie senkinek.



A dobozról képeket nem csináltam, sajnos hozza a mostani színvonalat, szép színes, satöbbi, de az elmondatatlanul sokszor hangoztatott vékonysága megint kiemelhető, de legalább annyi zöld megoldást sikerült találniuk, hogy nem hatalmas kartonba sikerült belehajigálniuk a zacskókat, hanem relatíve feszesen zörögnek odabent az elemek. Úgy tudom, ez lassan egyre több szettnél is így lesz, környezettudatosság és spórolás egyben. Viszont nem annyira vásárlásra ösztönző, de ezt bizonyára lemeccselték a cég főosztályai egymással, olybá tűnik, hogy a marketing és sales banda kokit kapott :-)
 
Na nem így zuhantak ki a dobozból a zacsik, de örülhettek, hogy végre szabadultak

Építés

Elő az útmutatóval, gyorsan végigpörgetem, neccesebb lépéseket keresek, hiába. A figurákat külön, majdnem vagononként kell összerakni, így ki kell várni a végét, míg összeáll a társaság. És most elémennék a finálénak, ugyanis hatalmas pozitív csalódás nekem a figurák milyensége, kinézete és használhatósága!
7 figura, sok színben, sok tartozékkal, két arccal némelyik, plusz egy ló. Szépek, na! Nem mennék bele (nem is tudok) a szerepköreikbe, mert nem tudnám beazonosítani azokat, azt sem tudom, hogy ki a jó, ki a rossz, én most csak szimplán a játékot tudom értékelni, az pedig ezen szemszögből nézve nagyon pozitív. Mivel a licenszelt téma első évadját éljük, így elképzelhető, hogy valamelyikük csak itt fog szerepelni, persze ezt nem tudhatni.

Brickset-es fotók alant.





Ennyi röpke ráhangolódás után jöjjön a pöfögő mozdony.
Itt kell megmondanom, hogy reménykedtem a motorizálhatóságban, de ez teljességgel lehetetlen, ugyanis sem ez, sem a szerkocsi nem képes befogadni RC és motorizált elemeket, így marad a tologatás. Pedig nagyon menő lett volna a szerelvény PF turbósítása.
UPDATE: dehogynem! Hamarosan kis elemcserés támadással megpróbálom a régi, fémsínhez szokott 9V-s egységet bemutatni!

Épül az alváz

Egyszerű a képlet

Az első kerekek kapcsolódási/forgási pontja elárulja, merre van előre


Oldalmatrica fenn, némi csövezés imitáció is bepattintva

Nagy lépés, az első forgózsámoly is készen, a főtraktus is megkapta kerekeit

Lényeges és szignifikáns elem

Összeállításra készen

Ez jött ki az első zacskóból

Mostantól felfelé építkezünk


Jó ez a színösszhang, de az élek-lekerekítések is jól megtörik az esetleges egyhangúságot

Itt még elég üres a vezetőállás

Jöhet a tűztér, kazándob, miegymás

Jó, hogy ezt a megoldást választotta a tervező, az Emerald Night-nál már jól sült el


Egyre jobban körvonalazódik a felépítmény

Jól kihajtható a első két pár kerék



Nagyjából a főelem készen, jöhetnek az apróságok

Van ilyen elem is? Én még nem találkoztam vele

Nagyon szép és ötletes lámpa és harang. Hát még ha világítana és hangozna
A kazán elejére bepattant a kúp, valamint felülre a jókora kémény

Elegáns megoldás a díszítés így

Tető, bocsánat, akinek nem esett le :-)


Erre a beltérre talán még gyúrhattak volna a LEGOnál

Elkészült




Végeztünk a gőzőssel, jöhet a szerelvény.
Elsőként a szerkocsi a feladat, a szokásos elemekkel találkozunk, az alváz a már ismert metódust követi, a felépítmény meg elég egyszerű, nincsen csicsázás, a csapóajtós megoldás nem tudom, hogy a filmben szerepet kap-e vagy csak némi kreativitás következménye, mindegy, újabb dugi hely.

UPDATE várható, ugyanis kiötlöttem, hogy miként motorizáljam!

Ezt talán ki lehetne váltani egy 9V motorral, na nem a PF verzióssal. Megpróbálom



Rejtekhely? Fél a szén? Vagy netán valami/valaki más? 

Szénimitáció azért van, enélkül nehézkesen pöfögne el a messzeségbe a vonat

Összekapcsolva, kombóként



Jöhetnek a vagonok, ezek közül előbb a golyószórós platóval bírót kell összeállítanunk. Maga a mondanivalója is okozott egy kis fejtörést, el nem tudom képzelni a létjogosultságát, akkora, hogy ezzel még egy anyahajót is szitává lehet lyuggatni, komoly túzerő, a tervezője és alkotója komolyan félhettek valamitől. Valami nagytól.
Az alváztól haladunk a nem túl bonyolult "rakományig", könnyed ujjgyakorlat.

A fehéret nem egészen értem, de biztosan oka van. Talán ez volt raktáron

6*14-es plate-en építkezünk tovább



A muníciós hordó, a fegyver forgóváza is elkészül. Még egy itókás üveg is kötelező darab

Az ágyú maga nem egy nagy szám, de forog és ettől valahogy kellő pluszt ad



Némi drágakó, aranyrúd mellé elkél a hathatós védelmi eszköz

Felcsattintva a szeneskocsi mőgé

A szerelvény hátulsó eleme, a "börtön" vagon marad utolsónak, melynek kinézete nagyon tetszett már a dobozképen is, valahogy sikerült erre a kis területre bezsúfolni sok elemet oly módon, hogy az összhatásilag kellően pozitív.

Gondolom ide nem kell magyarázat

Padlózattal tarkítva

Faimitációnak vélem az oldalelemeket, nem hiszem, hogy hullámpala vagy festett acélelem lenne :-)


A börtöööön ablakábaaan...

Rémisztő cellaajtóval. De nagyon jó áll neki!


Az elmaradhatatlan tolóajtó is becsusszan. A tengely a másik oldalon a "kirobbantó" mechanizmushoz kell

A lámpások kifejezetten jól mutatnak, kis lépés elemben, nagy ugrás vagonban

Az előbb említett tengelyen más rajta van robbantós kapcsoló

Ezt az "ajtót" detonálja a külvilágba, éppen épül

Felmatricázva, telnek a percek, órák, napok

Hogy azért világos legyen, hogy mitől is pottyanhat ki a helyéről a cella fala :-)

A fő résszel így megvolnánk.
Adott még két egység, egy víztorony és egy kőkupac, mindkettő dinamittal fűszerezve, hogy itt is eljátszadozhassunk. Erre jó eséllyel pályázhatunk, ugyanis a tornyot ledönthetőre alkották, míg a másikat a már bemutatott módszerrel tudjuk leamortizálni. Ötletesek, de én nem találtam őket különösen érdekfeszítőnek, kicsit a futottak még kategória, főleg a kőrakásos verzió. De miről is beszélek? 


A víztorony alapja, 3 rögzítési pont a tartószerkezetnek, egy a robbanószernek


A piros elemmel fordíthatjuk fel az tartóoszlopokat


Torony is a helyén

A kőkupac, a billentővel. Na hova kerülhet a TNT?

Bizony :-) És egy kis segítség az elhelyezés mikéntjéhez


A nagyjábóli maradék, na jó, némi üveg kimaradt a ládából


Minifigek és körpálya nélkül így mutat a szerelvény és a két kiegészítő

A teljes építés majd 2 órába telt, jó időtöltés, nem kell sietni vele, bizonyára hamarabb is összerakható, de így hol marad az élvezet?


Értékelés

Ötlet: 4/5
Ötlet? Adaptációról lévén szó ezt most nagyon itt nem kommentálnám, mert üres fecsegés lenne. Inkább kommentálnám abbéli véleményemet, miszerint az utóbbi idők egyik legszebb lokomotívját sikerült összehozni minden furcsaságával egyetemben, szépek a színei, jók az arányai és mutatós a kialakítása. De ez talán a következő kategóriára tartozna...

Kockák és doboz: 4,5/5

Doboz szép, a negatívumok megírva.
Az elemekre panasz nem lehet, relatíve sok elem, hiba nincsen, bőven megüti a mércét velük a szett 


Minifigek: 5/5
Kimásolhatnám a múltkori 7676-os ezen értékelését, nem teszem. 7 minifigura, kölyökkel, nővel, rosszal, jóval, lóval. Ez nem direkt jött így ki :-)


Élmény/játszhatóság: 5/5
Vállalom, hogy ez az egyik legjobban elszórakozható vonatos szett az elmúlt 5-6 évből. A gyorsvonatokból elegem van már, a tehervonatok a duplájába kerülnek majd és nem feltétlen nyújtanak nagyobb játszhatóságot (OK, hogy motorizáltak), az Emerald Night emellett nagyon komolynak és modellszerűnek hat, más nincsen, hacsak nem vesszük ide Harry Potter Hogwarts Express és a Monster Fighter Ghost Train kapható szetteket is. Utóbbiakat röhögve veri. Kihagytam valamit?

Kitekintésként  az alábbi videón a 2014-es évben várható újdonságok mutatkoznak meg, érdeklődve várom őket, van esély a javításra:  




Összegzés: 23,5/25
Egyértelműen pozitív benyomás, hátránya egyedül, hogy egy hatalmas buktát összehozó hollywoodi alkotás licenszének gyermeke, negatívumként egyedül talán a PF megoldást tudnám hiányolni, de azt nehéz lenne itt elképzelni és tutira mondom, hogy úgy simán beleverne az 45-50e ft körüli ársávba. Annyit meg nagyon nem érne meg, így jó döntés volt tologatósnak meghagyni, relatíve olcsó lett és nem veszített sokat vele.  

Mint írtam, a közeljövőben várható némi frissítés a cikket illetően, de addig is legyen ennyi elég zakatolás egy időre, néhány kép még maradt a végére.





12 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Nagyon tetszett a LEGO és a végigjátszás is! Sokat nézegettem képeken ezt a készletet, nagyon-nagyon tetszik. (Vonatom soha nem volt - szerintem nem is lesz a drágasága miatt.) Érdekes volt ilyen szemszögből nézve a készlet bemutatása, tetszett, h erősségek-gyengeségek kiemelése megvolt. A képek alapján nálam is hasonló lenne az értékelés, bár én a vonat melletti dolgokat - szikla, hűtővíz tartály - is szeretem.

    A figurák meg egyenesen zseniálisak. Talán csak a címszereplő kinézetén lehetett volna némiképp változtatni az egyes szettekben, így nem lenne mindenkinek elege a Magyányos Lovasból, mint figurából. Pl. Tonto-t sokkal jobban és változatosabban megoldották.
    7 figura szerintem nagyon szuper egy ilyen készlethez, nagyon odatették magukat LEGO-ék ezen a fronton is.

    A filmről: Én karácsonykor néztem meg - szóval, nem mozis bemutatásakor - de nekem a maga gyermeteg módjával együtt is tetszett. Simán kikapcsolt, nagyon látványos volt, pergő is, nem is éreztem közben a 2,5 órát. Szerintem a film is rendben volt, sajnálom a buktát. (Pl. sokkal jobban tetszett, mint a Karib tenger kalózai 2., vagy 4. része.) Nálam olyan 7-es egy 10-es listán.

    Készlet meg 9-es a 10-es listán. Ha régi fajta 9V-os lenne és az ára sem lenne több ezzel együtt, mint 30 ezer Ft, akkor lenne 10/10. :)

    Üdv!
    Zoli

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
  2. u.i.: Még annyi, hogy a karácsonyi kínálataot elnézve idén sem volt szegény a Jézsuka! ;) Üdv: Zoli

    VálaszTörlés
  3. u.i.: A kezdődő diszlexiámat meg ideje kezeltetnem. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi a bemutatót, jó volt olvasni! Én speciel csak a mozdonyt vettem meg ebayről, de nagyon elégedett vagyok vele, jól fut bonyolultabb pályán is, és nagyon jó elemeket tartalmaz MOC-okhoz. Számomra a motorizálás egyszerű volt egy 9v-os motorral, fel is tettem egy képet:
    http://www.flickr.com/photos/erno-rakmanyi/12234075823/

    Egy keret kellett plate-ekből a felépítménynek, és 4 db round plate-el lett rögzítve a motor oldalsó studjaira. Annyi gondom akadt, hogy mivel kicsi volt a súlya így a szerkocsinak, könnyen elkapart, hosszabb szerelvényt nem bírt el. De lám, erre jó a nyitható rész! Pár db 100-200 ft-os simán elfér benne, és rögtön megvan a kellő tapadási súly. Hozzá kiváló párosítás lehet a Hobby Train Set egyik fékezőkocsija.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lelőtted a poént :-)
      Természetesen ez a kialakítás adja magát, de csakis a régi motorhoz, PF-el meg vagy lőve, ergo mai legósnak nem alternatíva.

      Törlés
  5. A karácsonyfa alatt látható 10226-osról is lesz valamikor végigjátszás? Én nagyon örülnék neki, még soha nem láttam élőben ilyen 14+ készletet, érdekelne, hogy ez milyen is pontosan. Nagyon emlékeztet a régi, szépemlékű Model Team-sorozatra.

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
  6. Engedjétek meg nekem a pofátlanságot: ha valakinek a szett minifiguráira fájna a foga, keressen meg ;)
    Amúgy tényleg nagyon jó készlet, rengeteg klassz színű elemmel, a film anyagi csődje ellenére legóéknál egy üde színfolt volt ez az eresztés (ugye már kifutó), csak a tonto és a ranger figurát vitték túlzásba. Keverve a most kapható legómozis-vadnyugatos készletek figuráival egy egész komoly western világot lehet összehozni ezekből.

    VálaszTörlés
  7. Hékás, hát hovalett a múltkori kommentem?
    Ehh, mindegy...
    Szóval nekem egy kicsit furcsa, hogy egyáltalán semmi rudazata nincs a gőzösnek, legalább egy technic rúddal összeköthették volna a kerekeket. A korai amerikai gőzösökre egyébként sem jellemző, hogy túlkomplikált rudazatuk lenne (például: http://www.midcontinent.org/collectn/steam/soo2645c.jpg)(mellesleg a korabeli európai gőzösökre sem).
    Az az ágyú viszont városok megostromolására is alkalmas így kaliber alapján.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi kommentet sosem törlünk, nem tudom, hova lett, de nem is olvastam.
      A rudazat meg jó kérdés, de a fene tudja, nekem nem hiányzik, de valakinek igen:
      http://www.brickshelf.com/gallery/zephyr1934/Driver-Rods/79111-Mod/m01.jpg

      Törlés