2 Végigjátszás: Star Wars 7676 Republic Attack Gunship 1. rész

Itthon az utóbbi időkben némi helytakarékossági megfontolásból némi rendrakást eszközöltünk, ez érintette a LEGO készletek zömét, volt munka velük rendesen. 
Ekkor akadt kezembe rengeteg SW készlet, anno szereztem őket, én főként az űr és bolygóvadászokra, űrhajókra mentem rá, ezekből van szép számmal, de szinte kizárólag a 4-5-6-os részekből, nálam ezek élveznek előnyt. Nagyobb szállítóhajóm sosem volt, kivéve a Tantive IV-est és egy Csillagrombolót. Szégyen, de ezek akkorák voltak, hogy megváltam tőlük, pedig nagyon jól mutattak, de porfogásra is tökéletesek voltak, így menetelük kicsit már a vásárlásukkor kódolva volt. Ahogyan mostani, 7676-es is ebben a cípőben jár, szép kis gazda vagyok :-)



Alapok

Neve: Republic Attack Gunship
Sorozatszám: 7676
Téma: Star Wars
Altéma: The Clone Wars
Kiadás éve: 2008
Kockaszám:1034 (Brickset)
Minifig: 5 + 2 kutaszdroid

Ár: újonnan bőven 30e ft felett volt, mostanság is ez tekinthető irányárnak

A beszerzésről annyit,  hogy egy internetes portálon talált meg egy fiatalember, hogy lenne egy Gunship-je, érdekel-é? Mondtam neki, mindenképpen, ár megbeszélés kérdése, de a lényeg az átvétel módja valamint az, hogy milyen állapotú a szett valamint legyen teljes. A válasz első része bizakodásra adott okot, doboz és leírás van (padláson, remélhetőleg rágcsálóktól mentesen), készlet teljes, na jó, nem teljesen, hiányzik Obi Wan Kenobi. A készlet szép állapotú, nincsen hiba, rágás, satöbbi, egyszer összerakott és polcon álló szettről beszélünk. OK, eddig jó, de személyesen venném át, ugyanis az utóbbi (és nem csak a szorosan vett közeli időszakról beszélek) időben azt tapasztalom, hogy nagyon nagyvonalúan bánnak az emberek a teljes, jiánytalan, tökéletes és egyéb, pozitív jelzőkkel, sokszor ok nélkül. Ezt el is mondtam, de megnyugtatott, hogy szuper minden, higgyem el. Utazni nem tudtam emiatt, mondtam, hogy ha belemegy abba, hogy átnézés után jelzem a hibát és elrendezzük azt anyagi vagy egyéb téren, akkor mehet a dolog. OK, 22e ft-ért megvettem. Megérte? Hááát.

Megjött a nagyon szuperül bedobozolt csomag, bontogatás, nagyon jól zacskózótt csomagocskák figyeltek a hatalmas dobozban, impozáns volt. Sniccer elő, finoman felvágtam minden apró pakkot és beleöntöttem a dobozba, így többnek tűnt. Átpörgettem az elemeket a kezeim között, találomra átnézve őket elsődlegesen és konstatáltam, hogy tényleg nem sűrűn használták őket, áll a megállapítás, hogy egyszer összerakott a hajó. OK, essünk neki, de nyugodtabb környezetben.

Jó nagy a doboz, belül duplafalú, de berogyásra hajlamos
Röpke áttekintés és némi kedvcsináló más birodalmi járművekhez






Építés

A srácok nincsenek itthon, optimistán leülök a szőnyegre és felhajtom a doboztetőt. Jól mutat a sok ABS, jól elszórakozom majd velük.
Elsőként a külön zacskózott minifigekkel kezdek, hamar kiderül, hogy van némi hiány, mégpedig a fénykardok (Asajj Ventress fénykard nélkül?), markolatok és az Cody parancsnok vállvértje, a jó öreg Obi-ról tudtam, de kezdtem morcos lenni. Szernecsére a kényesebb részek, mint a harcos amazon szoknyája és Plo Koon kobakja (gumi a "csápok" miatt) nagyon jó állapotban van.


Brickset fotók





Lássuk a többit, innentől kezdve szorosabb felügyelet alatt rakosgattam a kockákat. 
 
Az alap kezdeti lépései, jó nagy már ekkor is,





Az alsó fedélzet padlózata





Kezdődik a hajótest építése felfelé, a fegyvertartóra csak jelzésként tettem fel egy rohamfegyvert


Itt még nem feltétlen világos, hogy merre is van az előre


Így már stabilabb a felépítmény

Nagyon jól haladtam, az kellő elemek előkerítése eddig sok túrást igényelt, de én ezt szeretem, az előzetesen kirakott legózáshoz nincsen türelmem és elszántságom, így én maradok az elgémberedett végtagos építésnél. Eddig kb fél órám ment el, nem sok, folytassuk a hajótestet.


Hát ez mi a f***??? Egyben találtam a piros elemmel, na miért?

Ragasztás. Imádom ezt a megoldást, kérdésem este az eladó felé, hogy erről nem tudott? ÁÁÁ, biztos az öccse lehetett, együtt rakták össze. Szuper, akkor reméltem, hogy ennyivel megúszom. Ráadásul érthetetlen, hogy miért volt rá szükség, hiszen maga a elem nem mozgatható, 4 bütyök tartja.


Hogy ezt a vackot a helyén tartsa. De minek?


A tető, felső szint váza is készülget lassan


A födém :-)


Az ajtók csuklói, szakiparosoknak zsanérjai


Rovarszerű innen nézve ezekkel a kiálló részekkel. Először rosszul is sikerült feltenni őket


Alakul, de elég instabil a szerkezet


Sem a rögzítések, sem maga a mechanizmus nem gyerekbiztos, sőt, még nálam is leesett párszor


Zárt állapotban azért csak finoman lötyögnek az oldalelemek


Így jól kivehető, hogy miért nem masszívabb az egész

Jöjjön az orrész, kb másfél óránál tartok, csipkednem kell magam, lassan megérkezik a hurrikán :-).



A orr alapja





Lassan kivehető a tervezők szándéka, de ez még csak a váz

És aztán puff, a ragasztás után egy újabb stikli, az ágyúk forgórészének félgömbjei hiányoznak, és valami furcsa módon a nagy oldalmatricák egyike is érdekesen fest, mintha a festék a fólia alatt összehúzódott volna. Ekkor haza is ért a család, úgyhogy a döntés a szünet lett nem csak kényszerből. Én meg lassan kezdtem fogalmazni a levelet az eladónak fejben a ragasztással egyetemben, amit aznap este el is küldtem neki. És a válasz? Ő mindent elküldött, a postázás közben vagy nálam keveredett el, a matricáról meg nem tud, hogy bármi baja lenne. Hú, na ekkor kezdtem igazán mérges lenni.
Nem fárasztanék senkit a további magyarázatokkal, így maradjunk annyiban, hogy becsületből azért szétnézett odahaza, és mit ad Ég, hát persze, hogy nála maradtak a hiányzó darabok, a már említett jó pár hiánnyal együtt. De minden megvan végére is, kivéve tudjuk kit :-) A matrica kivédhetetlen számomra, pótolni nem tudom, marad ilyen, ez a hajó nem rozsdásodik, hanem avul és kopik.


Azok a fránya ágyúk


Csápként is jók lennének egy óriásbogárra


A jellegzetes oldalfal a matricával


Enyhén kiszáradt a bal oldali stencil. UV, hő?
Ez oldali rendben van

Összeállítás következik, kezdi elnyerni az ismerős formáját végre valahára, 2 óra törökülés után felállni is alig tudtam. Ezt mindig eljátszom, annyira az építésre koncentrálok, hogy nem tűnik fel, hogy nem érzem a lábaimat.


Összekapcsolva a két rész már mutatja, hogy mekkora batár ez a gép

Mára ennyi, hamarosan folytatjuk!

2 megjegyzés: