7 Te hogy tárolod a kockáidat?

via aninvitinghome.com
A kérdés annyira evidens, hogy már megkérdezni is bagatell, ugyanakkor Zeon kérdésfelvetése gyanánt tényleg érdemes elgondolkodni azon, hogy miként lehet érdemes pakolgatni, tárolni a meglévő készleteinket.
Az eset egyértelmű ugyebár akkor, ha csupa dobozos szettünk van, főleg, ha azok régiek és netán kuriózumok, de azért hol van az határ nálatok, hogy már azt mondjátok, hogy ez már nem játék, hanem gyűjtemény, mit engedtek meg a gyereknek, na és persze magatoknak? És mindezt hogyan teszitek a valóságban.

Én azt tudom elmondani, hogy a legózáshoz hely kell, nem is kevés, én speciel utálom a pakolgatást egyik helyről a másikra, a kényszermegoldásokat, de sokszor nincsen más választásom, mert különben káosz lenne. Így az itthoni szekrények tetején, ruhás szekciókon kívül szüleimnél, a nyári házban, a garázsban és szinte majd mindenhol van valamink, ráadásul nem is feltétlen bezacskózva, hanem csak dobozolva, némi szisztéma szerint, de nem túl óvatoskodva, mi játszunk velük, nem vagyok hajlandó eldugni semmit  mélyre csak azért, mert az annyira sokat jelentene nekem, de azért jelzem mindenki felé, hogy ezekre vigyázni kell. Az értékesebbekre azért már több figyelem van fordítva, egyébként már szépen lassan a 4-5 év alatt akkora mennyiség kezd összejönni, hogy nagyon gondolkodom az újabbak és modernebbek szortírozásán és ömlesztésében, fali polcrendszerbe való felrámolásában. Ez szempont lesz esetleges költözésünk esetén is, a dobozok elcuccolásáról nem is beszélve.


Ti mit műveltek ezen a téren odahaza? Küldhettek akár fotókat is, megosztjuk őket, okulunk belőlük, vagy éppen megvitatjuk, hogy miért nem jó. Bármit szívesen veszünk, főleg így ünnepek előtt, jól jöhet :-)

7 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Amire többek között kiváncsi lennék, hogy szerintetek gyerekeknél melyik instpirálóbb, ha ki vannak válogatva az elemek vagy ha ömlesztve van és vidám kismalac módjára turkálhat benne?

    Másik vonalon az érdekelne, hogy ki szerint mennyire érdemes/optimális válogatni. Lehet, hogy egy kicsit én pl túllövök a célon, majd csinálok képet, ha valakit érdekel. A pici elemek (1x3 brick alatt) méret szerint, típus szerint (ilyen olyan csukló, tile, plate, modified stb.) fiókokban vannak, a nagyobbak (4x4 plate-ig kb) méret szerint nagy dobozokban, onnan kis túlzással ömlesztve.

    Ami szintén érdekelne, hogy van-e olyan ötlet ami a hellyel való örökös közdelemre tud valamilyen mobil megoldást adni (gyk. könnyen pakolható és az egész könnyen mozgatható egy játszós szobába pl.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a túrás megy irdatlan hatékonysággal. Szerencsére nem szájbavevős a kisebbik, de annál hatékonyabb a keresésben, zeng a lakás, ha kirakom az ömlesztettet, amit anno még én túrtam 20-25 éve :-)

      Törlés
  2. Én magam csak két éve vagyok újra LEGO-s, mivel vagy 20 évig nem foglalkoztatott a dolog. A gyermekkori készletek otthon vannak a szülői házban egy kosárkába ömlesztve, pontosabban bezacskózva és - felnőttként - kiegészítve teljesre.

    Az utóbbi két évben vásároltak három nagy csoportra oszthatók:
    1.) Amik megvannak eredeti dobozzal, azokat abban tárolom
    2.) Amiknek nincs meg a dobozuk, azokat boltokban vehető (mikrózható) dobozokban tárolom. (No nem azért, meg szeretném sütni a kedvenc kockáimat vacsorára, hanem mert ezek a legjobb - még megfizethető árú - dobozok.)
    3.) Sok minden pedig össze van állítva, amik a lakást díszítik. Pl. kalózhajók, Technic Arctic Action szettek, néhány nagy F1-es (Model Team, Technic), más Model Team-ek és 1 szuperautó.) - Bár ezek közül sokhoz doboz is megvan, de most a kiállítás részei.

    Ezen kívül van két db 5 literes doboz + 3 db 2-3 literes, amiben pedig típus (pl. platek, kockák ill. Technic elemek kis zacskókban, stb.) szerint vannak szortírozva az "felesleges" cuccok. Magyarul, amiből bátran MOC-olhatok, mert nem tartoznak semmihez.

    Az egésznek a hátulütője egyébként épp a szuper biztonságosnak tartott dobozos tárolás bizonyul, épp most 7végén észleltem a hibát a rendszerben: Az 5542-es Model Team helikoptert nagyon féltem, ezért egy másik Model Team-mel, az 5521-el egy dobozon osztozott. A gond az volt, hogy nagyon szűk volt kettőjüknek a hely, de én hülye meg akkor is rányomtam a doboztetőt az egészre. Így megsérült az 5542 legdrágább alkatrésze a nagy szélvédő. (A BL-en csak egy db van hazánkban majdnem 2000 Ft-ért. Mit ne mondjak, nagyon nem örültem... De hát ez van, ha túl biztosra akar menni az ember. Most van egy szuper készletem kis oldalhibás szélvédővel. Sajnos.)

    Én egyébként most jutottam el oda, hogy több készletet nem érdemes vennem, mert egyrészt elfogyott a felesleges hely, másrészt meg nem is tudnék velük foglalkozni. (Persze, ez a gyakorlatban azt jelenti inkább, hogy a "meguntakat" eladom, és helyettük veszek újakat. Nem vadiújakat, csak olyan használtakat, amiket még szeretnék.)

    Üdv!
    Zoli
    Érdekes

    VálaszTörlés
  3. Én annyira nem viszem túlzásba a szortírozást, tapasztalati alapon a módosított plate-ek külön, a kis hengerek, kúpok és plate-ek (bogyók) megint külön, tető/íves elemek szintén külön doboz, vonat kerék és kapcsolódó elemek+autó kerekek+kapcsolódó dolgok külön (ehhez nagyon ritkán nyúlok), minifig eszközök-testrészek külön, komplett minifigek külön, gyűjteményes minifigjeim (nem city) szintén dobozban (ez a legó alakú), vagonok-mozdonyok a polcon, félkész épületek úgyszintén, ki nem bontott szettek ugyanott, sínek cipősdobozokban, tile-ok külön (sajnos ezek teszik tönkre leginkább egymást, főleg a fekete), módosított kockák külön. A két legnagyobb láda a sima plate-eké és a kockáké, amivel mellesleg most tartok ott, hogy kinőtték a helyüket, szóval ezentúl csak végszükség (akciós :)) esetén szabad vásárolnom ezekből és inkább megpróbálom elfogyasztani őket. A tároláshoz amúgy az auchanban vettem közepes, a bauhausban nagy és a müllerben (gumicukis) kicsi dobozokat. totál jók, zárhatók, átlátszók, így oldalról ki tudom nézni, hogy mi, hol van a legalján.

    VálaszTörlés
  4. Ja, ablakok-ajtók megintcsak külön+a hozzájuk tartozó üvegeket zacsikban a biztonság kedvéért. Van még egy csomó panel, ezek egy plate-re vannak feltornyozva, talán így karcolódnak meg a legkevésbé. És persze e mellett van pár eladásra váró cuccom, ezeket egyesével bezsacsizva, befóliázva vagyok kénytelen tárolni (remélem már nem sokáig). ;)

    VálaszTörlés
  5. Úgy látom, hogy itt mindenki komolyabban tárol, mint én :-(
    Tényleg változtatnom kell már...

    VálaszTörlés
  6. Beszállok én is!

    - Régi ömlesztettet ömlesztve, de már némileg tematikusan 3 dobozba szétrakva.
    - Darabra vett cuccok csavarszortírozóban, fazon szerint szétrakva (sajtok, csempék, fegyverek, egyéb szerszámok, kerek, háromszögletű, nagy lapok, stb.) a buta panelek külön dobozban, minden átgondolás nélkül
    - Ezek mellett technikák próbálgatására mindig van vagy ezer darab összeöntve két tálcába
    - Minifigek mindenfelé a polcokon
    - Az összes, a családtól erre elnyert hely kész modellekkel, valamelyest tematikusan
    - Az éppen össze nem rakott dolgok dobozukban, vagy annak hiányában zacskózva, közös dobozban, az egész nagyjából katalogizálva, szem elől elpakolva itt-ott

    Nehéz ügy :)

    VálaszTörlés