5 Házi barkács: Autó alvázból tesztautó – Technic 8860 karosszériával


Lassan itt az év vége, én kicsit áttételesen ezzel a nem éppen gyári végigjátszással köszönöm meg nektek, Kedves Olvasóknak (az aktívaknak és csöndes többségnek) ezévi látogatásotokat és remélem, hogy sikerül jövőre is napi néhány percre lekötni benneteket.

Zolié a szó! 

Előző végigjátszásomat, a 8860-as sorozatszámú Technic LEGO-ról írtam, az alternatívák bemutatását azonban – az oldalon megszokottól eltérően – „megspóroltam”. Tettem mindezt azért, mert ez az 1980-as kiadású készlet, „csak” egy autó alváz test nélkül, de nekem volt egy tervem vele: Szinte adta magát az ötlet, hogy megpróbáljak valahogy egy karosszériát rávarázsolni – a tervek szerint a 8865-ös Test Car mintájára. Valószínűleg nem csak én, hanem mindenki így volt ezzel, amint birtokosa lett egy ilyen játéknak.

Úgy láttam hozzá a feladathoz, hogy felmértem a szett adta lehetőségeket, ugyanis ezeken nem, vagy csak minimálisan szerettem volna változtatni. Tehát, nem átépítés volt a terv, hanem csak felépítmény tervezése és megvalósítása. Az is fontos szempont volt, hogy csak a meglévő „elfekvőben” lévő „felesleges” alkatrészeimet használjam fel, mert nem szándékoztam magam emiatt külön költségekbe verni. Azt is fontosnak éreztem, hogy nagyrészt olyan elemekkel dolgozzak, amik már 1980-ban is léteztek. Ezt a tervemet csak kb. 90%-ban sikerült tartani, mert néhány később beépített háromszögletű elem akkoriban még nem létezett.
Végül, a fekete szín mellett tettem le a voksomat, mivel ez nagyon jól illett az eredeti színvilághoz. Bár a képeken talán éppen emiatt nem annyira látványos a végeredmény, mint a valóságban. A 8865-ösből pedig csak egy képet nézegettem, az eredeti útmutatóját nem vettem elő, mivel nem szerettem volna ugyanazt megépíteni. (Egyébként sincs meg ez a szett.)

Ezen a fotón látszik, hogy mindössze 4 db elem került ki az eredeti alvázból, minden más a helyén maradt


Nagyon tetszett a Test Car eredeti lámpatest kinézete, emiatt, ezeket nagyjából én is hasonlóra terveztem, de a kerekek nagy kimozdulása miatt, a 8860-ason a fényforrások fix pozícióba kerültek, magyarul nem bukólámpák készültek. Indexekről, ködlámpáról és egy „Audi” márkajelről is gondoskodtam a valósághűség fokozása érdekében. A csomagtartóra elhelyeztem néhány burkolóelemet is, amik inkább csak a formát adták, a beépített mechanikát nem takarták. Készült egy-egy egyszerű visszapillantó tükör is a járgány oldalára, amivel egyébként elsőként a 8880-as Super Car-nál találkozhattunk, a 8865-ösnél ilyen még nem volt.




Az autó fara nem lett túlzottan szép. Nagyon magasan van ez a rész



Fontos volt, hogy az ülések mögött gondoskodjak valamifajta merevítésről, ami megtarthatta később a kocsi hátsó részét. A motorháztető felhajtható lett, így jobban hozzáférhető és szemrevételezhető az erőforrás. Végül, a kocsi farára is teljes lámpasort helyeztem.
Az ajtók, ablakok helye csak az elemek ívével érzékeltetett, hasonlóan a korai stud-os szuperautókhoz.

Itt látszik az egyik legnagyobb hiba; a „kilógó” kormánykerék



Az egész átépítés kb. egy erős órát vett igénybe, plusz még egyszer ennyi idő kellett a kis részletek kigondolására (pl. műszerfal, lámpák, fejtámlák, stb.). Számításaim szerint összesen 150-160 db új LEGO darab került beépítésre a meglévő 662 db mellé, ám ezzel az elemszámmal még csak megközelítettem a 8865-ös 892 db alkotóelemét. Magyarul azért a Test Car továbbra is sokkal bonyolultabb, mint ez. Elég csak ezekre gondolni: pl. bukólámpák, első kerekek is rugóznak, masszívabb karosszéria, stb.

Felülről


A belső tér csak kicsit változott

A hátsó rész beépített merevítése is megfigyelhető ezen a fotón

Az autó alváza alulról nem módosult semmit

A „műtét” végére az eredeti 8860-as alváz funkciók nem sérültek; tehát megmaradtak:
-          3 sebességes váltó
-          4 hengeres farmotor differenciálművel
-          Hátsó kerekeknél független kerékfelfüggesztés
-          Fogasléces kormányzás
-         2 funkciós ülésállítási lehetőség (üléssínen előre-hátra mozgatás és a háttámla változtatható dőlésszöggel)

Egyetlen új tulajdonsággal nőtt a fenti lista:
-          Felnyitható motorháztető










A legnagyobb hiba szerintem a kormánynál látható: Annak eredeti dőlésszögén nem szerettem volna alakítani, így bizonyos szögekből látszik, hogy az egy kicsit „kilóg” a szélvédőből. (Valamint a kocsi hátsó része a merevítés ellenére sem lett bombabiztos, bár alapvetően azért jól tart.)

A méretarány szemléltetése:



A 8860 társaságában egy szabvány minifig, egy Technic bábú,  a 8868-as számú rönkrakodó, és egy saját tervezésű Model Team-stílusú kamion látható

1980-as esztendő egyik legismertebbje mellett 1989 legnagyobbja, a 6285-ös kalózhajó

Nektek mi a véleményetek jó ötlet volt a karosszéria elkészítése?
Ki kísérletezett hasonlóval ennél a modellnél, vagy a közvetlen elődnél?

Köszönöm, hogy végigolvastátok! Minden vélemény számít; ha bármi észrevételetek lenne, osszátok meg velünk is!

Zoli, én csak remélem, hogy jövőre is a blog produktív tagja leszel. Köszönöm a munkád!

5 megjegyzés:

  1. Köszi, h kitettétek!

    Szép az oldal új designja, igaz, még szokni kell, de elsőre tetszik!

    Mindenkinek boldog új évet kívánok!

    Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naná, hogy kiraktam.
      Az új dizájnt tényleg szokni kell, kicsit kényszer, kicsit változatosság, kicsit más :-)

      Törlés
  2. Nekem az "Audi márkajel"-ről inkább Kitt ugrott be... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. K.I.T.T? És Májköl Nájt akkor hol maradt? :-)

      Ez bizony tényleg hasonlatos hozzá, csak kicsit át lett szabva a gépsárkány.

      Törlés
    2. Papírbaba: Azért lett piros a 4 "karika", mert csak 3 db felesleges volt szürkéből. Mivel pedig nem akartam semmit szétszedni, vagy pluszba beszerezni a piros mellett döntöttem. De örülök, h egy ilyen ikonikus autó ugrott be, mint KITT. :) (Azonban sajnos arra csak minimálisan hasonlít, (Bár a bukólámpa megoldható lenne, de ez farmotoros, KITTben pedig emlékeim szerint elől dobogtak a pacik.)

      Üdv!
      Zoli

      Törlés