3 Végigjátszás: 8258 Crane Truck (2. rész)

Folytassuk az előző részt!

Végre együtt láthatjuk az elejét, a közepét és a végét, ráadásul összeépítve.
A kerekeket hivatalosan itt még nem szerelhetjük fel, de annyira kelleti magát, hogy nem bírtam ki.
Itt már igazán kamionos beütése van a dolognak. Ha kedvünk van, már próbálgathatjuk a fordulókör nagyságát, a váz stabilitását.


Itt az általam kísérletezett keréktárcsa látható. Ez csak egy a sok ötlet közül. Talán mégis ez a legjobb, és majd rakok az összes első kerékre


V8-as motor, mögötte az elemtartó helye

Itt kezdjük el építeni a kamion orrát, ami meghatározza egész építményünk személyiségét. Ennél hatványozottan igaz, hogy matricák nélkül nem ütne akkorát, mint matricákkal.


A homlokfal, lámpák, hűtőrács

Egy közeli kép. Egy PF világítás azért elfért volna elől

Oldalpanelek, matricák kerülnek rá, itt már nagyon magas az építményünk, és tovább fog magasodni.
A kabin építése egyébként unalmas, semmi mozgó alkatrész nincs benne, itt igazából csak pakoljuk egymásra az elemeket. Különösebben nem érdekes, és ekkor jutunk el oda, hogy kezdenek fogyni az alkatrészek, mindenből az utolsó darabot kell megkeresni és felhasználni.


A kabin egyébként dönthető, és plusz pont, hogy a kormányzás az a fix részen található, nem pedig a dönthető kabin tetején. Leghátulra felkerül a másik pár kitolható kitámasztó.


Felső légterelő, matricák, kürt, kipufogó, elemtartó doboz. Készen is vagyunk a fő résszel

A daru alapját rögzítjük a vázhoz, a forgótárcsa közepén 2 forgómozgást hozunk fel egyetlen tengelyen

Külön készítjük a darut

Látványos és érdekes a működés, fogaskerekek az egyik oldalon, onnan egy tengellyel átmegyünk a másik oldalra, aztán megint fogaskerekek.

Sajnos az utolsó rész manuálisan tolható ki, és a kampó is kézzel engedhető le.


A daru építése nekem nem volt túl érdekes, sőt inkább unalmas. Folyamatosan forgatni kellett, amíg nincs fixen elhelyezve, addig nyeklik-nyaklik az egész, össze akar csukódni, aztán a rögzítése is macerás. Plusz a matricázás ekkorra már kínszenvedéssé válik, pedig ide is kell még. Itt el is rontottam, egy pint rossz helyre raktam, de később ezt javítottam.


Maga a daru a forgózsámolyhoz rögzítve van, de azért kicsit bólogat rajta, nem áll atomstabilan. Kicsit esetlen is a dolog, mert nagy súlyt nem lehet vele emelni (közepeset sem).
Az elkészült jármű nagy, szép, a kis javításokkal még inkább tökéletes. Én a daru helyére el tudnék képzelni sok más dolgot is. Funkcióban ugyan kevesebb lenne, de egy billenthető plató, vagy konténer szintén jó választás lehet.



A játéknál nagyon vigyázni kell a funkcióválasztókkal. 4 funkciót lehet két funkcióválasztóval működtetni, de egyszerre csak egyet. Előfordult, hogy véletlenül az egyik még nem volt teljesen oldva, és ilyenkor egymásnak feszültek a fogaskerekek. Nehéz érezni, hogy mikor van „üresben” a kapcsoló, mert olyan pinen lehet elfordítani ezeket a kapcsolókat, amik alapból is ellenállással bírnak (pin with friction). Továbbá biztosan ismerjük azt, amikor ugyan középállásba van lökve a kapcsoló (úgy is áll) de a csúszótárcsa széle még mindig kapaszkodik a fogaskerékbe. Ezekre oda kell figyelni, mert a modellben XL motor dolgozik, és nagy erő van benne. Egész hajtásláncot tönkre lehet vágni vele, én gyerekeknek nem is nagyon adnám oda játékra.
Összességében nagy várakozássokkal ültem le a készlet elé, de az izgalom, az érdekesség a kabin építése körül csökkent, majd a darunál el is tűnt. Mindezt úgy mondom, hogy nagyon vártam a pillanatot, talán túlságosan is rákészültem, ettől lehetek most kicsit elégedetlen. Az előző írásomban (42009 Mobile Crane 1.rész + 2.rész) szereplő daru végig érdekes volt számomra.



Értékelés
Ötlet: 4/5
Hiteles, eredeti, igazi. Kevés készletre igaz ez. Nagyon üde színfoltja a Technic szériának, végre egy bevállalós szín, egy szokatlan alkotás, nem ronda sárga markoló 78-adjára. J
Nagyon jól mutat a polcon, és nagyon jól el lehet(ne) játszogatni vele gyerekként.
Sajnos a gyári állapotában azt mondanám, hogy a tervezők ezt nem fejezték be, sőt, a végén kicsit összecsapták (talán a határidő miatt) – ezért a pontlevonás

Kockák: 4,5/5
Majdnem 2000db kocka, a hajtásláncban sok speciális és egyben drága alkatrész is van. Sok építőelem, sok kerék, sok lehetőség, ritka XL motor, aktuátorok.
Sajnos azonban minden panel matricázva van, így felhasználhatóságuk máshol nem nagyon lehetséges.
Ha kiszámoljuk, akkor 36e+15e+4 kerékbe került a 2000db kocka. Tény, hogy a kiegészítő elemek kerültek sokba, de azt mondom, hogy a sok speciális alkatrész miatt megéri az árát.

Továbbgondolhatóság: 5/5
A szett nagyon jó táptalaja lehet a kreatív fantáziának. Ha szeretnénk, a kamiont átalakíthatjuk 3 tengelyes hagyományos vontatóvá, kiegészíthetjük 5 tengelyes cementszállítóvá, a felépítményt úgy találjuk ki, ahogy mi szeretnénk, sőt még autódarut is építhetünk belőle. Rengeteg lehetőség, nagyon jó alapja a továbbgondolásnak, ekkor azonban rengeteg további elemre is szükségünk lesz.

Építés nehézsége: 5/5
Kellő figyelem szükséges az építéshez. Nekem az építéshez 8-9 órára volt szükség, ebben benne van a MOD-ok okozta időszükséglet is. Jó az egészben, hogy a legnehezebb résszel kezdjük az építést és ekkor még tudunk kellően koncentrálni az itt felmerülhető hibákra. Az építés az egyre könnyebb részek felé folyik, kitámasztó talpak, majd később a daru következik.

Élmény / játszhatóság: 4,5/5
Minden részlet életre kelthető a modellen, nagyon élvezetes és látványos a működése. Mindenképpen javasolt a gépparkot kiegészíteni még egy-két daruzható dologgal (roncsautó, építkezés) , hogy lehessen hol használni a kamiont J
Ha valaki mégis ráunna, a második modell még rengeteg lehetőséget rejt.
A be-be akadó fogaskerekek miatt, és a gyárilag kicsit elkapkodott kinézet miatt egy kicsit lecsípek az 5 pontból

Összegzés: 23/25

Szinte tökéletes egy két apróságot leszámítva. A vadító piros szín miatt bárhova rakod, odavonzza a tekintetet. Gyűjteményed ékes darabja lehet, melyre büszke lehetsz, már csak azért is, mert mára igazi ritkasággá vált a készlet.


Végszó

Már így is túl hosszúra nyúlt az írás, nem is nagyon írnék túl sok felesleges dolgot. Talán csak annyit, hogy az előző írás végén említett 41999-es szett megérkezett. IGEN, megérkezett, közel 1 hónapnyi várakozás után. Ez azért is volt meglepő, mert én telefonon is beszéltem a Lego ügyfélszolgálattal, és mondták, hogy felesleges megrendelni, már elfogytak a készletek. Persze én makacs voltam, és csak azért is megrendeltem. A 20.000 db elkészült készlet közül 1 nálam van, én birtoklom, az enyém!
És hogy dupla happy end legyen a végén, barátommal is rendeltettem egyet, ami 2 hónap után, de szintén megérkezett :-).
Ezzel egy időre anyagi csődbe sodortam magam, de talán ha kilábalok belőle, akkor már nem fog annyira fájni :-D
Nem tudhatom, hányan vagytok, akik szerettek volna ilyet, esetleg meg is rendeltétek, csak mégsem kaptátok meg (ilyet is olvasni az interneten), hányan vagytok, akik nem is tudtátok, hogy megjelent, ezért ha van rá igény, írhatok erről is egy végigjátszást. Nem ígérem, hogy 1-2 hónapon belül meg tudom valósítani, de legkésőbb tavasszal biztosan.

Addig is sziasztok!

ÚGY legyen! 

3 megjegyzés:

  1. Szia, sziasztok!

    A 42009 Technic Mobil Crane MKII nekem sokkal jobban tetszett korábban.
    Ennek ahogy Te is írtad érdekes az alváza - nekem még a kabin is nagyon tetszik - de a fő funkicó a daru valami hihetetlenül fantáziátlan, csúnya és ránézésre gyenge szerkezet.

    (A kabin azonban nagyon szép, szinte model kinézetű.)

    Egy dolgot nem tudok pontosan - de lehet, hogy csak figyelmetlenül olvastam - hogy mik is az egész pontos funkicói? Mit csinál benne az XL motor? Bocs, ha benne van az írásban, csak nem vettem észre.

    Másrészt, így ránézésre mivel tud ez többet mint pl. a 8868-as rönkrakodó? Abban is volt kormányzás - a B modellben hasonlóan több kerék kormányzással mint ebben - aztán egy motor, kompresszorral, több pneu-munkahenger (minden fajtából). Ráaádásul, ott a karmokat 100%-ban tudjuk motor és kompresszor segítségével irányítani. Itt mi a helyzet ezzel?

    Köszi a válaszokat előre is!

    És hogyne érdekelne 41999!!! Én mindenképp olvasnék róla egy szépen illusztrált írást mindenféle statisztikai adatokkal, stb.
    Ha lehetséges, ne tavasszal, hanem még idén! Persze, ha ez nem megoldható, akkor jövő év elején is jó lenne.

    Köszi, üdv!
    Zoli

    u.i.: Bocs, h mindig a régi studos Technic-kel jövök, de én csak azokat ismerem. Csak egy darab ilyen újam van, az is csak egy közepes méretű helikopter.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még annyi megjegyzésem lenne, hogy a "B" modell nagyon jól néz ki, még talán nekem jobban is tetszik, mint az "A".
      Mennyi elemet emészt az fel kb?

      Üdv és köszi!
      Zoli

      Törlés
    2. "mik is az egész pontos funkicói? Mit csinál benne az XL motor?"

      Ez a motor csinál mindent:

      - kitámasztótalpakat kitolja/behúzza
      - darut forgatja jobbra/balra
      - darut emeli/süllyeszti
      - a külső darukart emeli/süllyeszti

      Szokták mondani, hogy a kevesebb néha több. Itt is ez a helyzet, már már túl sok a jóból.

      "Másrészt, így ránézésre mivel tud ez többet mint pl. a 8868-as rönkrakodó?"

      Az aktuátorok miatt pontosabb a pozicionálás, pneu munkahengereknél nagyon nehéz a köztes állapotot szabályozni. Hogy mivel több még? Sokkal hatalmasabb, mint a 8868. De én is inkább a pneumatika híve vagyok.

      Nekem is sok studos technicem van, csak azokból már a legtöbb össze van rakva, ezért lenne nehéz írást csinálni róluk.

      Törlés