5 LDD vonat széria: M44 Bobó

Régen jelentkeztem már valami "újjal". Az a helyzet, hogy kicsit besokalltam a fémkerekűektől, volt egy kis szünet a témát illetően, töltődnöm kellett. A mindennapi családi programok szerves részei gyerek részről a vonatok (és minden egyéb tartozékuk) tanulmányozása élőben, könyvben, vagy akár virtuálisan. Bárhogy. A Déli Pu. kivezetőjénél lévő vonatnézegető gyerekülés hivatalos bérlői leszünk lassan, a tisztelgéssel egybekötött vénegyvenhármas!! ordításokkal már lassan parkolókártyát is igényelhetnénk ottani lakosként :-) Hiába, nincs megállás.


Tehát továbbképzésen vagyok, és mostanság átnézve eddigi terveimet kiderült, hogy a nagy mozdonytársadalom régebbi magyar tagjai közül talán még kettő az, amit nem terveztem meg LDD-ben, ez az M44-es,  M40, M42,  és M47-es. Utóbbiaknak elég sok verziója fut lego síneken, így azt a vonalat nem bolygatnám, született pár nagyon tetszetős alkotás, a típusok különbsége sem hatalmas az M44 Bobóétól, így valószínűleg kimaradnak a távlati tervek közül. Viszont elnézve a régi NDK-s, cseh és egyéb országok igavonóit lehetséges, hogy átnyergelek a szomszédos területek, országok vágányszaggatóira. Ez majd kiderül.

Safiati munkája, nagyon szép

Gábor M47-ese via blogja


Viszont a Bobót kötelező volt "megépíteni", na nem azért, mert olyan szép, hanem mert nem találkoztam vele sűrűn eme elemes formában, kivéve egyet.

Lakatos Tibor Bobója via flickr

Akkor térjünk rá az LDD-s verzióra.
Maga a mozdony építése nem bonyolult, semmi extra trükk nincsen a kockák elhelyezésében, tényleges építésben talán némi ésszerűsítést és könnyítést lehetne javasolni itt-ott, de maga a jármű nem változna sokat ettől kinézetileg. A szokásos 9V rendszer dolgozik alatta, szürke színben, teljes elforgással.
A kabint oldalajtóval láttam el, furcsán berakott kapaszkodóval (ezt duplán is lehet rögzíteni élőben, ez most kimaradt), így kicsit játszható, kicsit modellszerű, de mindenképpen játszható. Az eddigi típusaim közül csak az M28-as volt ajtós kivitelű, most már nincsen egyedül.
A V mintázatot legjobb lenne matricákkal megoldani mind elöl, mind hátul, én csak jelezni kívántam jelen megoldással az elejének kontrasztosságát, egyébiránt így tuti nem raknám össze, nagyon kaotikusnak hatna.
Egyedüli komoly gondot a korlátok kialakítása jelenti, LDD-ben sok dolgot, illesztést nem enged a program, így a mostani képanyag eme részletei sajnos közel sem tekinthetőek véglegesnek, de legalább mutatják, hogy miként gondolnám a sárga részek megoldásait. Egy kis fejtörő lehet, hogy milyen egyéb furmányos módon lehetne megoldani ezt az építkezést, nem szándékoztam a V46-osnál alkalmazott egyszerű módszert felpattintani, viszont koppintani sem akartam Tibor megoldását, pedig el kell ismernem, hogy nagyon impozáns lenne.
Összekapcsolókat nem tettem fel, itt nem működik az elforgó kerekekre való rögzítés, megoldható lenne, de nagyon furcsán festene az életben.

Csöppet hosszabb lett a vezetőfülke, de máshogyan meg nem lenne igazán zárt

Négyzetrácsos héttér, kicsit elpipáztam a beállítást

Nem is akkora batár

Azok a korlátok...

Mazsolával karöltve

Röviden ennyi lenne, nem szándékozom a látványt szavakba önteni, javaslatokat, kérdéseket természetesen szívesen fogadok.

Végül kis kiegészítés.
Nagyon szívesen kiraknám mások alkotásait is, legyenek azok fotók, tervek, de a neten sajnos nem vagyunk túlzottan jelen mi, magyarok ezen a területen, pedig tudom, hogy rengetegen fejlesztik odahaza a szebbnél szebb modelljeiket! Nem járok bemutatókra, kiállításokra (ezen változtatnom kell :-)), így a nagyközönség által is ismert csatornákat vagyok kénytelen használni, de szomorúan tapasztalom, hogy alig találok valamit. A lehetőség adott lenne, én a csatornát biztosítom :-D

5 megjegyzés:

  1. Gratulálok, ezek a masinák még így virtuálisan is igazán lenyűgözőek!
    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább így nézzenek ki jól, nem igaz? :-)

      Törlés
  2. Magyar alkotókra vagy magyar vonatkozású alkotásra, vagy mindkettőre gondolsz?

    Rolling bricks a TBB-n is volt nemrég:
    http://www.flickr.com/people/43534418@N04/

    Hungarian LEGO MOCs:
    http://www.flickr.com/groups/1667354@N20/

    Mad Physicist ugyan nem magyar, de ez a gép majdnem ugyanígy nézett ki a néphadseregben is:
    http://www.flickr.com/photos/madphysicist/10921141425/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindkettőre, de főleg vasút vonalon.
      Próbálnék a haditechnika irányába is nyitni, de rajtad kívül más nem nagyon van jelen ebben a témában.

      A JU-88-asod nagyon jó lett, gratula!

      Törlés
    2. Ah értem. Vasútban nem vagyok annyira járatos, de úgy tűnik, találtál már néhány alkotót!

      Amúgy a Bobó is nagyon állat lett!

      Törlés