22 Végigjátszás: Pirates 6285 Black Seas Barracuda (1. rész, az alapok)

Zoli ismét meglepett egy grandiózus szett végigjátszásával.

Előzetesen egy rövid szolgálati közlemény: A következő, két részletben érkező végigjátszás némiképp el fog térni az oldalon megszokott alapformátumtól, hiszen részletesebben foglalkozik a háttérrel, a körítéssel és az építéssel, azonban az alternatívák összeállításáról ezúttal sajnos le kell mondanunk. (Szóban és fotóban azonban nem feledkezünk el róluk!)

A LEGO egyik legikonikusabb, legismertebb és (előzetesen is megkockáztatható) talán legszebb készletéről lesz szó a továbbiakban, a híres Black Seas Barracuda (mostantól BSB, magyar keresztségben pedig Fekete Cápa) nevű kalózhajóról. (Atya Ég, mennyit álltam anno a játékbolt kirakata előtt és bámultam percekig! - depi)
Mindezek előtt elsőként, helyezzük el a témát a LEGO termékpalettáján!

Egy kis történelem

A LEGO így köszöntötte a kalózokat 
az 1989-es magyar katalógusában
A cég 1989-ben látta elérkezettnek az időt arra, hogy az addig megszokott egyszerű mosolygós figurafejeket lecserélje marcona fizimiskákra. Ennek apropóját egy új téma bevezetése szolgáltatta, ez lett a Pirate / Kalóz. Valójában nem csak a tenger banditáival találkozhattunk ezekben a készletekben, az elnevezés mégis az ő nevüket viselte magán. A nyolcvanas évek végén megjelent készletekben két markáns vonulat volt jól elkülöníthető: Ott garázdálkodtak egyrészt a Karib-tenger környékén portyázó vad kalózbandák (Pirates), vezérükkel Roger kapitánnyal; másrészt velük szemben álltak a kék-fehér egyenruhás gyarmati birodalmi katonák (Soldiers), élükön az admirálissal.

A Pirate-termékpaletta a ’89-es kiskönyvének kiadásában

A vitézek viselete a kilencvenes években lecserélődött, a második hullámtól már piros-fehér színekben pompáztak (Imperial Guards). (Persze, az is mondható, hogy más ország katonái kerültek bevezetésre ekkortól, de a LEGO – tudtommal – soha nem jelentett ki olyasmit, hogy bármilyen konkrét nemzethez is kötné ezeket a termékeit. Emiatt én inkább csak egyszerű színcsereként kezelem ezt a dolgot.)

Szimbolikus katalógusfotó: A 6285-ös távozóban a piroskabátosok megjelenésekor
Őrségváltás: A „Fekete Cápa II.” azaz a 6286-os átveszi a BSB helyét

A kilencvenes évek közepén, 1994-ben belépett egy harmadik nép is játékba, ők leginkább polinéz őslakosoknak tűntek, akiknek szintén gyakran meggyűlt a bajuk a tengeri haramiákkal. Ők Islanders (szigetlakók) altémába lettek sorolva. (Sokak szerint az egyik legjobb /ld. pl. 6278/, sajnos nagyon hamar elkaszált kezdeményezése volt ez a LEGO-nek; így végül is mindössze csak hat szettben jelenhettek meg a bennszülöttek.)

Pirates vs Islanders

Később, 1996-ben néhány készletben mégis megjelent egy konkrét – valóságban is létező – nép, akik ismét a kalózokkal kerültek összetűzésbe, ők voltak a (spanyol) Armada katonái (Imperial Armada).

A kép jobb felső részén látható fehér hajónak, – pontosabban annak újrakiadásának – még szerepe lesz a poszt folytatásában!

A „Pirate” egy üzletileg is sikeres, erős brandje lett a LEGO-nak, az első időszakukat, – az „aranykort” – 1989-1997 közötti évekre szokás tenni. 2000 után ismét kiadtak néhány korábbi, jól sikerült készletet, majd ez után hosszú évekre nyugdíjazták a kalózokat. (Valójában 2004-ben volt még egy új altéma „4+” néven, ezzel azonban inkább csak a legkisebbeket célozták meg.) Ismételt felbukkanásukra egészen 2009-ig kellett várni, amikor néhány ilyen témájú játék ismét megjelent. Ezek, az elődökkel összevetve – szerintem – már sokkal kevésbé tűntek életszerűnek, bár a figurák festése pl. szép lett és a készletekben volt több jó ötlet is, de valahogy sajnos inkább „csak gyermekjáték” hangulatot árasztottak magukból. (Kivétel persze itt is van: példaként említhető a 2010-ben kiadott eddigi legnagyobb méretű LEGO-hajó, a 10210-es számú impozáns Imperial Flagship. Szinte borítékolható, hogy ez néhány év múlva ugyanolyan kultikus relikviája lesz a kornak, mint mai végigjátszásunk alanya a nyolcvanas évek végének.) Végezetül a klasszikus kalózoknak 2010 után – talán csak időlegesen, de – el kellett hagyniuk a fedélzetet, mivel 2011-ben megjelentek a licencelt „Karib-tenger kalózai” mozifilmeken alapuló POTC-szettek.
A kalóz-sorozat leggyakoribb építményei a következők: a kisebb-nagyobb bázisok (tengeri zsivány- és katonai támaszpontok, szigetek és erődök), a kiegészítő kis készletek (pl. figura-csomagok, seregépítő mini szettek) és az  – egyébként úszásképtelen – hajók. Ez utóbbiból – egészen a 10210-es megjelenéséig – mindig a szemkötősök kapták a nagyobb vízi járműveket, ellenfeleiknek a legtöbbször be kellett érniük a kisebb lélekvesztőkkel. (Ettől függetlenül több csodaszép gyarmati hajó is megjelent az évek során, az első mindjárt 1989-ben; a BSB ellen felvonultatott 6274-es.)


A 6274-es akcióban

A korszak rövid felvázolása után térjünk vissza a mai végigjátszásunk alanyához, a Black Seas Barracuda-hoz!



Alapok
Neve: Black Seas Barracuda
Sorozatszám: 6285
Téma: System / Pirate
Altéma: Pirates
Kiadás éve: 1989
Kockaszám: 865 (Peeron.com szerint, bár ez számolás után valójában több mint 900 db-ra jön ki) / 909 db (Brickset.com szerint)
Minifig: 8 db + állatok: 1 db majom és 1 db papagáj. Valamint egy női felsőtest (hajódísz)

Dobozfotó: A kis kopás az eredeti árcímke helye. Én inkább levettem azt róla, mert nagyon kopott volt

Eredeti ára 110 USD /Az én példányomon 1580 schillinges ár szerepelt, ez mai árfolyamra átszámolva kb. 115 euro, azaz kb. 34 ezer Ft lenne. Ezt magasnak, de mégis korrektnek gondolom érte./
Jelenlegi használt árak: Hiányos példányt 28 ezer Ft-tól, dobozzal rendelkezőt 46 ezer Ft-tól lehet találni. A legdrágább használt 77 ezer Ft-ért várja a gazdáját a cikk írásakor. (Bricklink)
Jelenlegi új árak: 153 ezer Ft-tól 238 ezer Ft-ig. (Bricklink)


Újra kiadva 10040 szám alatt a Legends témakörben 2002-ben.
Érdekesség, hogy mind a mai napig a harmadik legnagyobb elemszámú Pirate-szett a 6285-ös, csak a közvetlen „utódja”, a 6286-os előzi meg mindössze 1-2 darab alkatrésszel, illetve a már korábban is említett 10210-es zászlóshajó.

Az általam birtokolt készlethez néhány hete sikerült hozzájutnom a legnagyobb hazai aukciós oldalon, ahol a licit 10 ezer Ft-ról indult (volna). Rövid tárgyalást követően sikerült kialkudni egy korrektnek tűnő villámárat, így pár perc után lecsaphattam a rég vágyott termékre. A vételár így 17 ezer Ft lett, ami azt hiszem, több mint kedvező egy 99%-ban hiánytalan, jó állapotú, dobozos, leírással rendelkező klasszikusért. (Jól látod, ha arra vetődtem volna, biztosan nem úszod meg ennyire alacsony árral, de a jó vételhez kell a szerencse is - depi)
Előéletéről pár információt sikerült a korábbi gazdájától megtudakolnom: soproni magyar tulajdonosai voltak mostanáig, ám eredetileg Ausztriában vásárolták, akkori akciós áron 1290 schillingért. (Az eredeti ára a korábban említett 1580 schilling volt, de felette ott díszelgett egy újabb ármatrica az imént említett kedvezményes árral.) Így lehettem én a hajó második gazdája.
Korábban – legalábbis szerintem – nem sokszor volt szétszedve, inkább csak díszként funkcionálhatott. Erről tanúskodott a készleten lévő tetemes mennyiségű por és a vitorlák – sajnos – erősen kifakult, megsárgult színe is. Egy előnye azért mindenképp volt a dolognak: éppen azért, mivel túl sűrűn nem szerelték szét, az alkatrészek állapota – az imént említett vitorlák kivételével – szinte újnak mondható. Semmi rágás, semmi törés nem fedezhető fel. Mosás, tisztítás és órákig tartó leltározás után megállapítottam, hogy csak 7 db elem hiányzik: a legfájóbb az egyik nagyméretű kalóz címeres zászló, ezen kívül a kapitány kampós kézfeje, egy rövidebb kötélrész a csónakhoz és 4 db pénzérme. Ezen kívül a többi alkatrész (még az extra elemek is) ott lapult a személyesen átvett óriási méretű dobozban. Sőt, volt benne még néhány plusz ajándék elem is, amiket – gondolom – kárpótlásnak szántak; vagy csak egyszerűen belekeveredtek a csomagba.

A 6285-ös doboza összevetve a 6291-esével – Nem kis darab…

A doboz méretének érzékeltetésére odatettem egy másik – a cikk 2. részében fizikai valójában is megjelenő – 6291-es spanyol zászlóshajó dobozát. Ezek alapján már sejthető, hogy az is mennyire eltörpül majd mellette.
Kíváncsi lettem arra is, hogy mekkora az akkora; az általam eddig birtokolt legnagyobb szettekkel (8880 ill. 8480 azonos méretű óriási dobozával) összevetve. Végül, úgy gondoltam, hogy ha hajó, akkor legyen inkább űrhajó a következő képen, a végeredmény pedig:

Pedig, a 8480-as dobozában több mint 1300 alkatrész lapul…

Ezek alapján leszűrhető, hogy ez szó szerint megdöbbentően óriási. (Akit pontosan érdekel: 56 x 46,5 x 9,5 cm, korának talán legnagyobb csomagolása a 6990-esé mellett.)

Mielőtt belekukkantanánk a dobozba nézzük végig, hogy mi található rajta.
A hátoldalon mindjárt az alternatívákról láthatunk 2-2 db fotót. Alaposabb megfigyelés után kitalálható, hogy összesen három különböző új ötletet adnak az elemek felhasználására a főmodellen kívül. Bővebben erről a cikk 2. részében lesz majd szó.



Az oldallapokon feliratokat találunk, valamint a BSB-t csodálhatjuk meg különböző nézőpontokból. A képek mellett a legfeltűnőbb a doboz tetején virító óriási LEGOLAND szöveg.



A box a régi, felnyitható kivitelű, átlátszó fóliával fedett változat.

A felhajtás után ez a kép fogadott

A tetőlap belső felén a játékhoz adnak ötleteket a készítők. Ennek az alapmintája egy kincskereső térképet szimbolizál, ezen vannak elhelyezve a kedvcsináló fotók. Vizsgáljuk meg őket kicsit közelebbről!


Az átlátszó fólia alatt műanyag displaynek és kisebb dobozoknak is kellene látszódnia, amik az alkatrészek jobb szortírozására szolgáltak, sajnos az én példányomból ezek már hiányoztak. Csak egy belső kartonlap magasító maradt meg belőlük.


A doboz különlegessége (hasonlóan a 8880-as SuperCar-éhoz), hogy nem kicsúsztatható, vagy kiemelhető belőle a belső tartalom, hanem egyszerűen le kell emelni róla a doboz felső részét, ami két oldalról 1-1 füllel kapaszkodik zárt állapotában a tálcába. Ha őszinték akarunk lenni, itt azért látszik, hogy kb. a rendelkezésre álló hely felére / maximum 2/3-ára lenne csak szükség igazából, de a szép csomagoláshoz azért kellett a nagy méretű doboz.

Az alig több mint 900 darab azért kényelmesen elfér ekkora helyen



Az útmutató A4-es méretű, hagyományos kivitelű. Huszonnyolc tömör lépésben vezet végig az építés folyamatán. Nincs kirészletezve a szükséges alkatrészlista, csak a képekre kell koncentrálni. Kicsit nehezebb így építeni, mint ami manapság megszokott, de szerintem sokkal szórakoztatóbb.

A manuál egy random oldala

Az utolsó, 28. lépés már elég egyszerű
A hátoldala pedig az alternatívákat mutatja meg ismét

Az alkatrészek kipakolása után ez a kép tárult a szemem elé. Bizony, nem fért el minden az asztalon, sőt, alig került oda valami.



Első ránézésre ez nem tűnik soknak, pedig ez kb. 800 darab építőelem. Az A4-es méretű útmutatóból azért már lehet következtetni a mennyiségre.



Nézzük meg őket kicsit részletesebben.

Az apróságok

A többi – mondhatjuk – hagyományos alkatrész


Ezek után vegyük szemügyre a különlegesebb darabokat is! Itt bizony a gyártónak bele kellett húznia – és elég nagy kockázatot is kellett vállalnia – mivel ezek a darabok 1989-ig nem is léteztek. Szinte mindegyik ehhez a hajóhoz (vagy a tágabb értelemben a Pirate-témához) lett kifejlesztve.


A különleges elemek




Csak felsorolás arról, hogy milyen sok új alkatrészhez volt szükség a hajó létrehozásához.
A figurák mindegyike vadonatúj volt, akárcsak a majom, a hordó, a csónak és hozzá az evezők, a hajótest, a horgony, az árboc, az árbockosár, a kormány, a kötéllétrák, a vitorlák (a mai napig egyediek), a sárga színű íves díszítő elem, a kalózzászlók, a fáklyatartó (pálmalevél tartó elem), az ablaktáblák, új csatlakozóelemek és a térkép.
A minifigek mellett szinte minden hozzájuk tartozó felszerelés is itt jelent meg először: pl. a vállpánt/rangjelzés, az új fegyverek: kard, pisztoly és puska. A sapkákról, kendőkről, fejfedőkről is elmondható mindez: a kapitány kétszögletű kalapja, a háromszögletű (tricorn) kalapok, a fejkendők mind-mind újdonság volt 1989-ben. Az ágyú és a hozzá tartozó ágyútalp is itt debütált, mint nagy szenzáció. (Érdekesség, hogy az USA-ban egy idő után „lőképtelen” ágyukkal „kedveskedtek” a vevőknek, nálunk ez szerencsére nem volt így.)

A mellékelt képen a plusz (ajándékba kapott) elemek szerepelnek, illetve azok, amiket én tettem hozzá csapatépítés gyanánt: A sárga körrel a dobozban rejlő, nem a készlethez tartozó alkatrészeket jelöltem. Alatta pedig a saját kiegészítésem látható. A lélekvesztő így kap majd egy új kötelet – az említett elveszett helyett –, és két főnyi kalózlegénységet (a megkülönböztethetőség kedvéért kosaras fejekkel), valamint iránytűt is, ami sajnos 1989-ben még nem létezett.

Végül, az eredeti legényég és felszereléseik. 


Egy jó vezető mindig kitűnik a tömegből
Egész kis arzenál - depi

„Ideje lenne nekiállni a hajó összeácsolásának fiúk…”

A cikk első része ezzel befejezéséhez érkezett. Megismertük előbb a frakció hátterét, majd reményeim szerint az alkatrészeket, a dobozt és az összerakási útmutatót is annyira, hogy minden olvasó szinte testközelben érzi már őket. A hamarosan következő második részben az építés folyamatába merülünk el, és a készlet értékelése is ott lesz olvasható.

Köszönöm, hogy végigolvastátok! Remélem, nem bánjátok, amiért némiképp hagyománytörőre sikerült ez az írás.

Én nem, hamarosan újra megcsáklyázunk titeket!

22 megjegyzés:

  1. Szia Depi!

    Köszi, h kitettétek! Már készül a 2. rész is! Hamarosan.

    A vétellel valóban szerencsém volt, de azért kockázat is volt a dologban, mert a képeken nagyon rosszul nézett ki a sok por miatt, és nem lehetett megmondani, hogy mennyire hiányos, vagy nem az. Az hogy most ilyen, pár órányi mosás eredménye. :) Egyébként, az orr hajótest elemen még így is látszik, hogy maradt piszok, bár "élőben" ez jóval kevésbé feltűnő.

    A jó vétellel kapcsolatban pedig nekem is csak párszor volt szerencsém, igaz, akkor nagyon: Egy Model Team 5563-as kamion kb. nyolcad áron vettem 5500 Ft-ért hiánytalanul, aztán a 8880-ast dobozzal szintén hiánytalanul, nagyon szép állapotban kb. 10 ezerért, a cikkben is látható 8480-as még ennél is kevesebbre jött ki gyönyörű állapotban. A 8868-as volt még féláron, meg a 8862-es is. A nagyobbak közül kb. ennyi, amivel szerencsém volt, meg persze ez a hajó is azt hiszem ez a kategória. De nekem is csak negyedévente egyszer-egyszer jön össze 1-1 ilyen fogás.

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így megy ez, jól látod.
      Imádom én is ezeket a régi készleteket, nagyon autentikusak, de ha mindre rámennék, akkor vége lenne a családi idillnek itthon :-)

      Törlés
    2. Gyönyörű a készlet, gratulálok a vételért!
      Kicsit sajnálom a mai kisfiúkat ebben a chimás, ninjagós legós világban. Ahogy Anak is írta, bámulatosan igényes módon tálalta a LEGO ezt a témát, kellő játékszínvonalra terelve az ifjúságot. Ez azért ma hiányzik, lássuk be.
      De hát atyaég, a 8480-as!!!!!!!!!!!! Zoli, beszélnünk kell!!! Az nekem a mászthev! :)

      Törlés
    3. OFF:

      Rákocs:
      Most látom, hogy van egy 8480-as a legnagyobb hazai aukciós oldalon, jelenleg 14 ezer Ft-on áll, licit nélkül, de az eladó azt írta valakinek ott, h 12 ezerért is odaadja. Ez már jó ár érte, még ha 1-2 ezert rá is kell esetleg szánni a pótlásra. DE ha szerencséd van, akkor jó eséllyel közel hiánytalan. Az útmutató igaz, hogy szörnyen néz ki, de legalább van.
      Üdv4
      Zoli

      Törlés
  2. Hogy létezik az, hogy abban a korban, amikor még nem volt elterjedve a számítógépes technológia, ilyen szemet gyönyörködtető, hangulatos diorámákat tudtak fényképekből összeállítani a katalógusok számára? Akárhogy nézem is a maiak ezt nem tudják.
    Én gyermekkoromban nem igazán szerettem a kalózok témakört, ami előtt teljesen tanácstalanul állok, mert egy fantasztikusan nyüzsgő és életteli témakör ez.
    Én nagyon bízom benne, hogy a mai gyerekeknek is van igénye ilyen készletekre, és a cég újból feltámasztja poraiból a LEGO kalózokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A dioráma-készítés is művészet. Van aki konzervdobozból, újságpapírból és mindenféle vicik-vacakból is szemet gyönyörködtető alkotást képes csinálni, de hiába a legjobb technika is, ha az alkotó nem elég jó.

      A mostani egy-egy dioráma (mert a képek nagyrészt csak egymás mellé dobált készletek inkább) "steril", nincs benne élet, vidámság. Szerintem szimplán hülyék a LEGO-nál, hogy nem alkalmaznak dioráma-készítéshez értő "művészt" erre a feladatra. Meg kell őket versenyeztetni, aztán a legjobb kettőt felvenni, és kalap. 10-20 évre pipa.

      Mire ez a téma "bejött", én felnőttem, a LEGO-ra költhető pénzmag ekkora cuccot nem tett lehetővé, és akkor éppen nem is tekintettem ezt annyira vonzó témának. Tény, hogy mostani fejjel nagyon kedvelem (sok mással egyetemben, ami nem egy takarékos megoldás), s nagy kedvenceim az Armada és az Islanders készletek, amiből apránként gyűlnek is a darabok.

      Mindenesetre hatalmas gratuláció Zolinak az élvezetes felvezetésért és a pompás készletért! Várom a folytatást :)

      Törlés
  3. Rákocs:
    Köszi a gratulációt, csak szerencsém volt: Jó időben - jó helyen. (Amúgy a vitorlái nem túl fehérek sajnos. Inkább piszkosfehér-piros színkombinációnak mondanám. :-D )

    A 8480 sajnálom, de nem eladó. (Meg szeretném őrizni az utódoknak - később, ha lesznek.) Egyébként, néhány hónapja volt egy másik, doboz nélküli 2. példányom is, de 1-2 nap alatt meglett annak akkor az új gazdája miután meghirdettem. Szerintem esélyes, hogy akár dobozos példányt is ki tudsz fogni belőle akár 20 ezer Ft alatt, csak figyelni kell a hirdetésekre. Hajrá!

    Anak:
    Szerintem is nagyon szépek ezek a katalógusfotók, diorámák. Épp emiatt szeretem én forgatni a régi katalógusokat. A vonatos és a kalózos diorámák a legszebbek szerintem.
    Gyermekként nekem is csak egy kincskereső kalóz minikészletem volt. A szüleimtől nem is kértem soha komolyabb szettet, mert felfogtam már egész kicsiként, hogy ilyesmire nekünk nem telik. Ez a hajó akkor is nagyon tetszett, de esély sem volt rá akkoriban.

    A kalózok újboli feltámasztására egy aprócska reménysugár: "850839-1: Classic Pirate Set" 2013-as megjelenéssel. http://brickset.com/detail/?Set=850839-1

    u.i. mindenkinek: A téma besorolásait a Peeron oldal alapján állítottam össze, sok helyen az összes szettre egységesen csak "Pirates"-ként hivatkoznak. De úgy gondoltam, jobban elkülöníthetők, ha a Peeron-os neveket használom én is. Ezt azért írtam, mert nem szeretnék emiatt esetlegesen vitát generálni a kategórianevek körül.

    Köszi mindenkinek a hozzászólást és akár építő jellegű esetleges kritikákat is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (Az kimaradt, hogy Zoli voltam. :) Elfelejtettem, h nincs regisztrációm, így mindig csak alá szoktam írni, ha bepötyögök valamit.)

      Törlés
  4. Zoli,egész véletlenül nem ez a kis készleted volt meg gyerekkorodban?:

    http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=6235-1

    Mert ha igen,akkor sorstársak voltunk :D
    Nagyon szép ez a hajó én is nagyon szerettem volna gyerekkoromban,de sajnos az én szüleimnek se tellett rá,mostanában pedig jó áron nem láttam sehol :((((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Majdnem ez volt, csak majom helyett egy katona volt hozzá: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=6237-1

      Én is egy teljes évet nézegettem, mire ez összejött. Egyébként, tudok egy vitorla nélküli de hiánytalan példányról, amin én hónapokat gondolkodtam. Azt 15 ezerért ajánlották nekem. Ha van érdeklődő, segíthetek e-mail címmel. (Sajnos, ahhoz se doboz, se útmutató nincs, de az eladó megbízható legalább.) Annak vitorlázásán én is nagyon gondolkodtam, h miként lehetne megoldani, pl. a 6243 vitorláival (ami elég olcsó a Bricklinken), de szerintem méretgondok lennének vele sajnos.

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
    2. Szia!

      óó az már jóval későbbi készlet :))) Sajna a vitorla nem olcsó hozzá,mire azt levadászom valahonnan.. :) Köszi azért,hogy szóltál :o)

      Törlés
  5. Sziasztok,

    szerintetek a 6285-ös Black Seas Barracuda mennyit ér mai árfolyamon?
    Vennék egyet és megfizetném...

    Válaszokat előre is köszi!

    VálaszTörlés
  6. Üdv,

    az aug.27-i hozzászóló voltam, holnap megyek az én példányomért, amit nem túl olcsón, de elvileg hiánytalanul dobozzal sikerült beszereznem. :)

    Köszönöm a cikket, rendkívül élvezetes volt végigolvasni, és a képek is teljesen jól bemutatták a témát!
    Gratulálok hozzá!

    F.N.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Gratulálok a Fekete Cápádhoz! Szerintem nem fogod megbánni a vételt, mert még ilyen nem túl szép vitorlákkal is a szoba legszebb dísze nálam. (Gondolom, a Te példányodanak meg szebbek lesznek a vitorlái.)

      Örülök, h tetszett az írás, és a kis történeti összefoglaló is.

      Egyébként a Bricklink szerint mai napon a legolcsóbb dobozos példány 59 ezer Ft felett van, így szerintem nagyjából ez a korrekt ár. (De persze, annak megvannak a belső műanyag tálcái is, ami nekem sajnos hiányzik. És a vitorlázata is újszerű.) HA Te is ilyen áron jutottál hozzá, akkor korrekt vétel szerintem. Kevesebbet biztosan nem fog érni 10 év múlva, hiszen, több nem lesz belőle, csak kevesebb. ;-)

      Üdv!

      Törlés
    2. Szia,

      köszi, nekem sikerült tálcás dobozt szereznem, bár nem tudom hogy 2 tálcának kell e lenni összesen... Az egyik felső vitorlámon sajnos van egy rövid koszcsík, ezt majd még lehet megpróbálom eltávolítani, de úgy tűnik, hogy már valaki próbálkozott vele. A doboz fóliáján viszont sajnos van egy minimális beszakadás. Aranypénzek elég vegyesek, látszik, hogy ez sajnos összeválogatták mindenhonnan, kicsit úgy tűnik, hogy az egyik ezüstösebb, a másik durvább felületű.
      Összeállítottam egy gyors videót a készletemről, ha érdekel:
      https://www.youtube.com/watch?v=ufCUhysENLI

      Üdv,
      F.N.

      Törlés
    3. Szia!

      Szerintem láttam azt a hajót a V betűs oldalon, grat hozzá. A videód is jó volt, megnéztem.

      A doboznak eredetileg valahogy így kellene kinéznie - Figyelem, nem saját képek!

      http://www.brickshelf.com/gallery/Boomchil/Miscellaneous/6285Secrets/boxcontent.jpg

      Feltöltöttem még korábban lementett fotókat is, azok mutatják be igazán jól a lényeget:

      Minden doboz, papír, stb kiszedve a dobozból:

      http://www.kepfeltoltes.hu/view/140923/LEGO_Pirate_6285_doboza_-_K5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      http://www.kepfeltoltes.hu/view/140923/LEGO_Pirate_6285_doboza_-_K3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      http://www.kepfeltoltes.hu/view/140923/LEGO_Pirate_6285_doboza_-_K4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
      (Nekem csak a fenti képen is látható fehér hajtott kartonlap maradt meg amikor vettem a készletet.)

      http://www.kepfeltoltes.hu/view/140923/LEGO_Pirate_6285_doboza_-_K6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
      (Szóval, ez.)

      A dobozba összerakva csak a dobozok:
      http://www.kepfeltoltes.hu/view/140923/LEGO_Pirate_6285_doboza_-_K2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      ... és a készlet is a dobozba került immár:
      http://www.kepfeltoltes.hu/view/140923/LEGO_Pirate_6285_doboza_-_K7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      (Egyébként szerintem nagyon ritka, h minden kis beslő doboz stb. megmaradjon, úgy az ára a doboz miatt még több lett volna.)

      Szerencsére maga a karton is elég merev, erős, így simán megtartja a formáját sok-sok évig, még belső tálcák nélkül is.

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
    4. Szia,

      fura, hogy a belső kis dobozok növelik az árat, de való igaz, hogy szinte ritkább mint a hajó alkotóelemei. :)
      Köszönöm a képeket, így már biztosra tudom hogy helyezkedtek el a dolgok, a 2 távtartó kis karton már nincs meg, se a fehér színű 2 apró alkatrésztartó doboz. A többi viszont megvan (3 dísztartó átlátszó tálca, sárga középső tároló és az alsó fehér karton távtartó).
      A legó aranytallérokat, amiket kaptam hozzá felemásak, mint írtam is korábban. Nem tudod véletlen hol lehetne viszonylag elfogadható áron venni? Nemzetközi oldalon csak magas szállítási díjjal együtt kapom meg...

      Üdv,
      Norbi

      Törlés
    5. Szia!

      Akkor a Te dobozod elég szépen rendben van belső tálcák szempontjából. :)

      A Bricklink.com oldalon vannak magyar "boltok", a teljesérmegyűjtemény pl. van itt - Bár ez elég drága, de vadi új:
      http://www.bricklink.com/store.asp?p=brickdiscount&itemID=62424631

      A 10-es érme ennyi helyen van hazánkban:
      http://www.bricklink.com/search.asp?viewFrom=sa&sellerCountryID=HU&q=70501a&sellerLoc=C&searchSort=P&sz=25

      A 20-as:
      http://www.bricklink.com/search.asp?viewFrom=sa&sellerCountryID=HU&q=70501b&sellerLoc=C&searchSort=P&sz=25

      A 30-as:
      http://www.bricklink.com/search.asp?viewFrom=sa&sellerCountryID=HU&q=70501c&sellerLoc=C&searchSort=P&sz=25

      És a 40-es:
      http://www.bricklink.com/search.asp?viewFrom=sa&sellerCountryID=HU&q=70501d&sellerLoc=C&searchSort=P&sz=25

      Csak arra kell figyelni, hogy sok helyen van minimum rendelési összeg, és érdemes egy helyről mindent beszerezni, hogy egy helyről legyen csak posta.

      (Ha nem ismered a Bricklinket az egykori "Kockagyár" oldalon részletes cikkek vannak a használatáról.)

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
  7. Szuper végigjátszás egy ilyen gyönyörű dobozos készlettel! :)

    Gondi

    VálaszTörlés
  8. Szia Zoli!

    Most akadtam erre a végigjátszásodra, és fantasztikusan jó, mint mindig. Remélem készítesz még néhány nagy klasszikushoz ilyen bemutatót, mert manapság nagyon ritkák az ilyen típusú írások.

    Annak apropóján írok, hogy magam is beszereztem egy 6285-öt nemrég, igaz jóval drágábban, mint a cikkben említett összeg. Ami vigasztal, hogy megvan hozzá a makulátlan eredeti doboz minden belső tálcával, a leírás, az elemek nagyon szép állapotban, kb. mintha csak egyszer rakták volna össze, és utána vissza is csomagolták. A vitorlák szintén újszerűek, azonban pár apró elem hiányzik, és a nagy zászlóból is eltört az egyik, valószínűleg a szállítás során, mert megtaláltam a letört pöcköt. Így még nem álltam neki az összeállításnak, megvárom, hogy minden meglegyen hozzá, és majd akkor.

    Kérdésem, hogy Neked megvan a 6286 is? Szerinted van olyan jó, mint a BSB? Illetve amivel szemezek, az a 6274, mely talán jobban is tetszik, mint a második kalózhajó. Korábban nem tartottam sokra, de most valahogy rendkívül szépnek találom a klippert, az egész hajó gyorsaságot és kecsességet sugároz, de nem lesz egyszerű a beszerzése.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Interceptor!

      Bocs, hogy csak most válaszolok, mivel eddig nem vettem észre a hozzászólásodat.
      Köszönöm a dicsérő szavakat, örülök, h tetszett ez a végigjátszás. :)

      Szuper, hogy olyan szép állapotban sikerült a készlet beszerzése, gratulálok hozzá! Tényleg szerencsés, hogy ilyen szépen egyben maradt minden! A nagy zászlót én - ami nálam hiányzott - a Bricklinkről szereztem be egykor. Szerintem azt Te onnan könnyen megszerezheted.

      A kérdésedre válaszolva:
      Nekem nincs meg a 6286-os, pedig az is egy remek hajója a LEGO-nak. Ránézésre pár dolog nekem jobban tetszik abban, de van ami meg pont hogy a 6285-ben jó szerintem.
      Pl. jobb: Vitorlák szebbek, cápa van, több árboc, a tat hátulja talán ötletesebb, négy sor ágyú - bár a forgóvázas megoldás nekem nem tetszik.
      Gyengébb szerintem: Forgóvázas ágyúk, a zöld színű lőrések nekem itt annyira nem tetszenek. Talán a hajó orra is egy kicsit gyengébben néz ki, és nincs igazi fedélzet.

      A 6274 nekem is nagyon tetszik, de igazából nekem az sincs meg, mivel a 6285-ből szinte teljesen megépíthető az, igaz, nem színhelyesen és nem katonai hajónak. Ld. a cikk 2. részének végén.

      Ami nekem még megvan: 6291 valóban gyűjtői állapotban és van egy saját gyártású fekete kalózhajóm is. (Cikk is van róla az oldalon.) Több nem is férne el nálam, így nem gondolkodok újak beszerzésén. Inkább az a tervem, hogy az összes kalózos dolgot egyszer összerakom és abból készítek egy kis privát, otthoni "kiállítást".

      Törlés
    2. Szia Zoli,

      köszönöm a választ. Azt hiszem, kihagyom a 6286-ot, mert minél többet nézem, annál kevésbé tetszik. Valahogy hiányzik belőle a 6285 harmóniája, és nekem sem tetszik az ágyú kialakítás meg a fedélzet hiány. Viszont beszereztem egy cápát meg néhány kincset a 6285-höz a hiányzó alkatrészek mellett, hogy kicsit feldobjam. :) Azóta összeépítettem, és tényleg lenyűgöző hajó, nagyon szerencsés volt, aki ezt gyerekként megkapta.

      A 6274 beszerzése egyelőre lekerült a napirendről, mert a nem teljes készleteket is aranyárban adják.

      Jó a másik cikk is. Már egész kis flottád van.

      Törlés