2 Végigjátszás: 8258 Crane Truck (1. rész)


Josszó előállt egy újabb irdatlannal, az írás is igazodik a méretéhez, jó masszív lett, ezért két részletben olvashatjátok. Ez gondolom nem zavar senkit :-)


Adatok
Neve: Crane Truck
Sorozatszám: 8258
Témakör: Technic
Kiadás éve: 2009
Kockaszám: 1877
Minifig: -


Statisztika
Ár: már nem kapható
használt ára 40.000ft - 105.000ft


Alapok

A készlet 2009-ben vált elérhetővé, amiről akkor még mit sem tudtam, ugyanis a második Lego-s gyermekkoromat 2010, de inkább 2011-ben kezdtem élni.
Tekintélyes méretű, darabszámú és összetettségű készletről van szó. Az új studless technic legók közül talán ő és egy 8043-as készlet került hozzám először. Annyi biztos, hogy az elsők között voltak. Ezeket egyértelműen a kinézetük miatt vállaltam be, és a kettőt együtt nagyon jutányos áron kínálták. 1x összerakott, nem matricázott, soha nem játszott, dobozos készletekről volt szó. (már ekkor is ritkaságnak számított, vaterán se láttam azóta se ilyen piros kamiont)
Budapestről kellett elhozni, de még az utat is sikerült elintézni ingyen. Ha jól emlékszem, 72e Ft-ot fizettem a kettőért.
A lényeg, a készlet az év készleteként jelent meg, ehhez méltó is a megjelenése.
Saját megítélésem szerint azonban vannak kisebb problémák a készlettel. Sajnos már régi rossz szokás szerint a kamion a hátsó tengelyeken szimpla kerekekkel jön, továbbá esztétikailag szerintem bűn ronda, hogy a „D” tengely hosszabb, mint a „C” tengely. Van még pár apróság, amiről majd szót fogok ejteni.
A végigjátszást már korábban megígértem Nektek, de úgy hozta az élet, hogy csak most volt időm vele foglalkozni, így akik esetleg várták, azoktól elnézést a hosszú késedelemért.



Előszó

Mint említettem, nem bontatlanként vásároltam a készletet, sőt amikor megvettem, összerakott állapotban hoztam haza a 8043-assal együtt. Egyelőre még otthonra, a szülői házba került. Próbáltam becsempészni, hogy ne lássa meg senki, és ne kelljen magyarázkodni J. Nem mintha ciki lenne, csak óhatatlanul előkerülnek a szokásos kérdések, hogy minek, mennyibe került, stb. Ti is voltatok már ezzel így? Mi az hogy!! - depi
Sokáig persze nem lehet titkolni az ilyesfajta gyűjtőszenvedélyt, mert gyarapodik a gyűjtemény, a saját lakásomban már külön polcok vannak a legóknak, így letagadni sem lehet. Ilyenkor, ha megkérdeznek benneteket, hogy mit fogtok csinálni ennyi legoval, mi a jó válasz rá? Legyél kreatív, de szintén ismerős - depi
Tehát hazakerült a kamion, ahol némi gyönyörködés után szétszedtem, és szortíroztam az elemeket helyhiány miatt. Máig várták, hogy újra összeálljanak egy egésszé.
Ez a végigjátszás most kivételesen egy, a gyári összerakási útmutatót nem mindenhol követő, azt néhol kiegészítő végigjátszás lesz. Hogy miért is? Ez a készlet majdnem tökéletes, de csak majdnem. Nem is értem, hogy ha a Lego-nál az a jelszó, hogy „csak a legjobb elég jó”, hogyan lehetett ezt a kamiont így kiadni. Említettem a dupla kerekek hiányát a hátsó tengelyeken, illetve a „D” tengely hosszának kérdését. Nekem így csak majdnem tökéletes.
Ezt nem csak én találtam problémásnak, rengeteg átépített változattal találkozni az interneten, így én is elhatároztam, hogy itt-ott ráncfelvarrom a gépet. Időm nem nagyon engedné a szabad próbálkozásokat, így kitaposott ösvényre léptem, és szétnéztem itt:
Sok apró javítást készített az úriember, mellyel nem csak esztétikai, hanem komoly mechanikai problémákat is orvosolt. Sok, a fogaskerekek kopását megakadályozó átépítések is vannak benne.
Én is ezt az irányt követtem, így még plusz alkatrészeket is kellett rendelnem a készlethez. Ebben voltak fogaskerekek, tengelyek, beam-ek, pin-ek, meg még ki tudja mi. Ezekért 15e Ft-ot kellett még fizetni, és két eladótól tudtam beszerezni az összeset. Egyedül a +4 kerék állt rendelkezésre egy bontott 8285-ös szettből.

Na de jöjjön a lényeg!


A végigjátszás

(Továbbra is telefonnal készült képek vannak, így sorry a távoli rosszabb képekért)
A fedlapon láthatjuk a vörös csodát, egy, a valóságban is létező Scania kamiont próbáltak lemodellezni a tervezők.


Sok izgalom itt még nem vár, nyissuk is fel a borítót gyorsan!

Részletes bemutatót láthatunk a kamionról, annak működéséről és a funkciókról

Itt most a zacskóbontogatás elmarad, külön kis tálcában láthatók a plusz alkatrészek a módosításokhoz. Tekintélyes mennyiségről van szó. A Model Team kerekek csak azért kerültek bele, mert egyedi keréktárcsát is akartam az első tengelyekre, de ez nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna, képek később.

Az elemek csak nagyjából vannak szétválogatva típus szerint, korántsem annyira alaposan, ahogy a gyárban csomagolnák
A még érintetlen A/4-es nagyságú hatalmas matricaív

El kellett gondolkodnom rajta, hogy felragasszam, vagy sem, de ez a készlet úgyis magamnak lesz, és a matricák kellenek a végső brutális megjelenéshez. Tehát eldőlt, hogy a matricák felkerülnek. Soha nem volt még olyan készletem, amiben ekkora méretű matricaív lett volna. A matricák meg vannak számozva, így segítve munkánkat.


A dolog érdemi része itt kezdődik. A már általánossá vált kerekek között futó kardántengellyel indítunk.


Pár lépésen belül bele is csapunk a legbonyolultabb részbe, a központi fogaskerékházba. Itt történik minden, ami a funkciók működtetéséhez kell. Fogaskerekek, kuplungok, funkcióválasztók sok esetben furcsa, érdekes elrendezésben.


A funkcióválasztók a helyükre kerülnek, illetve a kis karocskák is, amikkel majd ezeket mozgatni tudjuk. Ebben a lépésben még azt sem nagyon tudni, merre van előre :-D


Az oldalfalakat zárjuk be a következő lépésekben. A harmadik, utoljára bekerülő fehér fogaskerék már az egyedi összeállítás része. Ez már a daru megszorulásakor hivatott megvédeni a fogaskerekeket a töréstől.

Nagyon érdekes rögzítési módszereket tanulhatunk a modellből


Installáljuk az elektromos kapcsolót, így a vezérlést nem az elemtartóról kell megoldani, hanem a kamion oldaláról, ahonnan az összes többi funkció is elérhető.


Elindulunk előre, felkerül a két első tengely, ezek mechanikusan rögtön össze is lesznek kötve. Figyelnünk kell a fogaskerekek állására, hogy tökéletesen szimmetrikusan forduljanak a kerekek.

Egy két matricára már itt szükség van, nagy méretük miatt óvatosan és precízen kell eljárni, ha szépen akarjuk őket felrakni

Az oldalsó kitalpalókat kitoló szerkezet meglehetősen kompakt, kicsi méretű. A hajtó fogaskereket alulról és felülről öleli át a szerkezet. Egyszerre működik az alsó és felső kitolható kar. Hogy a szintbéli különbség kompenzálva legyen, később a talpakat eltérő módon kell rögzíteni rájuk.

Felkerül a kamionra, itt már hozzá van kötve a mozgató mechanikához

Még több fogaskerék kerül be, itt már nem feltétlenül akartam megérteni, hogy mi mit hajt :-)


Ha még nem lett volna elég, akkor fordítunk egyet, és alulra is egy sor fogaskerék kerül

Az eddigi építés során nagyon figyelni kellett, mert gyakorlatilag 2 féle összerakási útmutatóból dolgoztam, (ilyet még soha nem csináltam), és ha valamit nem veszek észre, kihagyok, akkor lehet, hogy 20 lépéssel később valami nem fér be a helyére.


Egy nagy lépés következik, a módosított hátsó rész. Ezt elejétől a végéig egy útmutatóból kell összerakni, ennyi a könnyítés. A nehezítés pedig az, hogy most fog kiderülni, hogy a plusz rendelt alkatrészek mennyisége tényleg elég lesz-e. Hát nem izgalmas?
Tényleg majdnem hiányzott is egy 5stud hosszúságú beam, de aztán a nagy építőpanelek alatt megtaláltam. Természetesen előtte próbáltam máshonnan pótolni ezt a hiányt, amit kb. fél óra után adtam fel. Gondoltátok, hogy a 8275-ben nincs 5stud hosszú szürke beam? :S (Ő lett volna a donor)

Az átépítés lényege, hogy csökkent a váz szélessége, így az idáig oldalt elvezetett tengelyt fent, középen, a motor felett kellett elvezetni

Ugyanez kerekekkel is

A belső abroncsok szép fényesek (a szett része), ellenben a külsők kissé le vannak harcolva (egy 8285 részei) L. Nem lehet minden makulátlan… Szerencsére a modellen ez nem vehető már észre.


Ennyi mára, jövő héten rebuli!

2 megjegyzés:

  1. Szép nagy modell lesz! Azonban, nekem ezek az újak azért nem tetszenek, mert nem látok bele mást, mint ami a dobozon van, de ez az én hibám, nem áll rá a szemem az újra. Ellenben nagyon valósághű kinézetben. És azt is elismerem, hogy mások meg ebbe látnak bele mást, vagy fejlesztési lehetőségeket a régi studos Technic LEGO meg nem érdekli őket. Szóval, nincs ezzel baj, jól megfér egymás mellett a régi és az új.

    Amúgy a modell tényleg döbbenetes lesz. (Mondjuk, az ára brutális, annyira, hogy én még a félár felének a feléért is nagyon húznám a számat.)

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
  2. Örvendek az ígéretes kezdésnek, és az extráknak külön :)

    Tetszés-nemtetszés kérdése tényleg személyfüggő. Én személy szerint a nagy paneleket nem kedvelem, a matricáktól meg viszketésem van, de mindkettőtől el tudok vonatkoztatni, amikor valami globálisan tetszik. Ez pl. ilyen :)

    Úgy emlékszem egyébként, valahol láttam ezt a szettet, 50eFt környékén.

    VálaszTörlés