6 Most akkor webbolt vagy mi? UPDATE

Furcsa szituációkat hoz az élet, fogyasztói szemmel nézve azt hihetnénk, hogy a LEGO megnövekedett bevételei, növekvő piaci részesedése arra ösztönzi a gyártót, hogy figyeljen a vele szerződésben álló kis- és nagykereskedelmi partnereire. Tovább megyek, az említett eladói hálózat növekedése, a webboltok nagy térnyerése olyan új felületét adják a vásárló-kereskedő viszonyának, hogy az már sokszor követhetetlen és sokszor erősen negatív hatásokkal is bírhat.

Mi okból írok?
Történt a héten, hogy nagyobb méretű rendelést szándékoztam leadni, exkluzív és hétköznapi készleteket kajtattam, így gondoltam, hogy a szaporodó webboltokat megkeresem ez ügyben. Megírtam pontosan, hogy mit keresek, linkeltem mindig pontosan az adott szettet (csak olyat, ami az online felület szerint raktáron van!), írtam az aktuális árat, valamint a pénztári oldalon a kosárról a screenshotot. Kértem, amennyiben tudnának kedvezményt adni a vásárlás volumenére való tekintettel, úgy azt jelezzék.
Úgy érzem, hogy megtettem minden, hogy a másik fél teljes képet kapjon arról, hogy mit és mennyiért tudnék vásárolni nála.

Érdekes eredménnyel zártam a hetet :-)

Öt boltnak írtam, ebből kettő szóra sem méltatott. Szürke szamár... No comment, minek üzemeltet  olyan webáruházat, aki egy emailre nem hajlandó válaszolni? Költői kérdés volt.

Az egyik legbiztatóbb választ a Kocka.hu tulajdonosa adta, 5% kedvezményt kínált az általuk árusított játékok árából, mivel webbolti linkeket és árakat adtam meg, így számomra világos volt a helyzet a továbbiakra nézve, nagyon megörültem. Mint kiderült, hiába.
Kértem, hogy a legókat személyesen vehessem át a boltjukban, rendben vagyunk?, kérdeztem is, hogy ez így akkor OK?, igen, OK volt a válasz.
Odaérve szembesülnöm kellett azzal, hogy a személyes átvétel nem minősül náluk webbolti vásárlásnak és ebből kifolyólag az árak alapból magasabbak lettek darabonként kb 5e ft-al, összességében vagy 40e ft pluszt kellett volna lenyelnem ott helyben. Na ácsi, ez így nem OK, én lebeszéltem valamit, akkor most mi van? Ja, hát igen, itt ez így megy, próbált a boltvezető irányomban pozitív eredménnyel kommunikálni a tulajdonossal, de a válasz az volt, hogy ő az Árkád Üzletházban található LEGO Monobrand Store  áraiból adott nekem kedvezményt, nem a Kocka.hu-s tarifákból. Azt hittem, leesik a fejem, akkor minek állapodtunk meg?
OK, oldjuk meg, viszem a pakkot, de náluk helyben megrendelve az online felületen, fizetek és ott sem vagyok, kedvezmény nuku. Rendben, legyen így volt a válasz! Hopp, felmenve a Kocka.hu-ra furcsa anomáliákat tapasztaltunk, a lényeg az volt, hogy majd mindennek az ára a bolti ár lett, ergo egy nap alatt felment minden összeg vagy 10%-al (körülbelül), és ezt már a boltvezető, alkalmazottak sem értették. Ekkor vesztettem el a türelmem, elővettem újra (mert már mutattam) telefonom, melyben dokumentálva volt a levelezésünk az egy nappal korábbi árakkal a saját weboldalukról és választ vártam. Nem volt, pontosabban 10 perc tanakodás és telefonálgatás után kicsit ingerülten a boltvezető közölte, hogy nem tud mit tenni, ez van, elnézést kér. Krrrr, viszlát, köszönöm a segítséget. 
Hazaérve e-levelet írtam a tulajnak, aki normális és nagyon kedves hangnemben elnézést kért, de arra hivatkozott, hogy félreértettük egymást, mellékesen meg áldozata lettem egy éppeni árátállításnak, melyre a LEGO-val kötött szerződés kötelezi. Mit lehet ilyenkor tenni? Semmit, megírtam neki, hogy szerintem ez így nem volt tisztességes eljárás, így ezzel befejeztem, válaszát még mindig várom, habár már felesleges.

Ti hogyan vélekedtek az esetről, én néztem be valamit?

UPDATE:
Próbáltam menteni a menthetőt, írtam a webbolt tulajdonosának, de megszűntem létezni számára, így én azt hiszem, hogy az ügyet lezártnak tekinthetem, a posztot törölni nem fogjuk, remélem, a kritika eléri célját és javítanak a kommunikáción! Nem szándékozom általánosítani, rengeteget vásárol ma már az ember interneten, ennek előnyei vannak inkább, mint hátrányai. A kellemetlen az esetben, hogy a gyártó felé erős elkötelezettséggel bíró vállalkozás, bolt hozzáállása ilyen módon csorbíthatja a LEGO, mint márka megítélését. Egy monobrand üzletnél erre figyelni kellene!
Jelzem, hogy mérgem már elszállt, nem szándékozom az üzletet ostorozni tovább, de ez volt az utolsó alkalom, hogy vásárolni szerettem volna náluk, jobb a békesség és van választék bőven webáruházak terén. Ja, és elfelejtettem írni, hogy azóta beszereztem a kívánt modular és egyéb, karácsonyra szánt szetteket, és ez a legfontosabb számomra :-)


6 megjegyzés:

  1. Szerintem eleve halott ügy üzletet és webshopot is üzemeltetni úgy, hogy magam alá kínálok online. És legyetek kíméletlenek kicsit, írjátok már meg, melyik bolt volt ez az egyenes. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig ez megy, nem egy helyen, elég undorító dolog így "vetélytársat" csinálni. De így még nem vertek át sehol, ezt közöltem is a bolt tulajával, aki azóta eltűnt. Hm.

      Itt nem osztom meg a bolt nevét, de privátban nem esik nehezemre.

      Törlés
    2. Volt egy tippem ugyan, de a pirossal kiemelt szövegrészből most már világos, melyik üzletről van szó ;)
      Gyakorlatilag ők minden szálon elkövettek már minden hibát, amit el lehet ebben a műfajban :D

      Törlés
    3. Nem csak pirossal írtam :-)
      Sajnálatos, hogy te is eképpen vélekedsz, elég sokan írtam a témába vágóan keme privátban és írták meg a kritikájukat az üzlettel kapcsolatosan. Én nem tudok mit tenni, maximum csak felhívhatom az olvasók figyelmét arra, hogy milyen problémával találkoztam. Jelen esetben nagyon úgy tűnik, hogy az éppen betérő vendégekre apellál a bolt, a visszatérők és kérdést feltevő, megkeresést igénylő fogyasztók pedig másodsorba kerülnek. Tipikus bevásárló központi szemlélet, aki arra jár, úgyis bemegy és vásárol. Nálam ez nem megy, szerencsére gombamód nőttek ki a földből a LEGO webboltok, így választék van, aztán hogy melyiknek milyen a "minőségbiztosítása", az más kérdés. Bőven vannak jó helyek, ez a poszt ezek az ellenkezőjét taglalta éppen.

      Törlés
  2. Szia!

    Ez bolt neve nélkül egy értelmetlen cikk. Tudom nem lehet több okból megírni, de ilyet mindannyian átéltünk kicsit máshol kicsit másképp. Ha meg nem tudjuk meg hol történt ez akkor nem hordoz semmilyen érdemi infót a cikk.

    Havi 3* rendelek neten kb legót hol itthonról, hol külföldről. Láttam már mindenfélét. Szerencsére többnyire pozitív tapasztalatokról számolhatok be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem értelmetlen, max. csak felesleges. Érdemi infót hordoz, hogy miként menj biztosabbra, én próbáltam, de ez is kevés volt. A jelenségre próbáltam felhívni a figyelmet, a sokszor zavaros vásárlásra. És mivel bíztam az egyeztetés folytatásában, ezért nem akartam boltnevet írni, de minden megtudható, csak szeretnék teljesen tiszta vizet önteni a pohárba a másik féllel. Én nem félek megírni az adott webbolt nevét, de csak akkor, ha minden egyéb lehetőséget kimerítettem. Mivel írtam, hogy nem lefutott az ügy, és van más történés is a láthatáron, így nem marad le a csattanó, úgy vélem.

      Amúgy meg jogos a véleményed, szerencsére általában pozitív a tapasztalat a vásárlások terén, de ha kilépsz a megadott keretből, az automatizált rendszer felborul és jönnek az anomáliák.

      Törlés