4 Licensz = a legó vége?

[UPDATE - a poszt végén]
 
Számtalanszor előjött már itt a Kockageneráción is, de számos más oldalon szintúgy, s személyesen is nap-mint-nap hallom: "régen a legóból bármit lehetett építeni, most meg csak azt, ami a dobozon van." Különösen kisarkítottan vetül ez irányból a fény a licenszelt készletekre, párhuzamosan az egyre újabb elemek, s színek megjelenésével, és az egyre jobban az adott licensz-áldozatra kisarkított készletek piacra kerülésével. A Rebrickable.com ezen az áldatlan állapoton igyekszik segíteni, mégpedig úgy, hogy elég jól katalogizált hátterével, és a rengeteg, útmutató-feltöltést is bevállaló MOC-olók támogatásával iszonyú adatbázist épít. Eddig is ismertem ezt az oldalt, de idegen MOC-ok megépítésére ritkán (értsd: eddig soha) kívánkozom, az enyéimet meg nem építem meg LDD-ben. No, hétvégén olvasom, hogy októberben versenyt hirdetnek, a 6866 Wolverine's Chopper Showdown többek által méltán viccnek tartott szett átépítésére. 

Ez a kiindulási pont

A fődíj ugyan 100 AUD, ám az igazi nyertesek mégis a legózók lesznek, hiszen a dicső Basic szettek 10-20 alternatívát kínáló dobozaihoz hasonlatos mennyiségű 1setMOC létrejötte azt látszik alátámasztani, hogy nem a LEGO romlott el, hanem az emberek kényelmesedtek el a nagy kánaánban. Aztán hogy, hogy nem, regisztráltam én is, böcsülettel szétkaptam az én példányomat, és elkezdtem ujjmenni. Aztat úgyis szeretem, nem volt mit veszteni. Hirtelen lett két modellem, azt fel is raktam, aztán szép apránkint még három, melyből kettő még az elbírálás fázisában leledzik, mikor ezt írom. Udvariasságból és történeti hűségből természetesen nem a saját termésemmel kezdek, hanem a számos, javarészt LDD-ben alkotott alternatív modellel. Jól tetten érhető az egyes alkotók vélelmezett építési irányvonala és érdeklődési köre, és a nagy választék a böngészgető MOC-vadásznak is kedvez, könnyebb az adott embernek tetsző modellt találni, ha van miből csemegézni. Nézzük akkor a termést (a képek a Rebrickable.com-ról származnak, a feliratok pedig KLIKKre elrepítenek az alkotások oldalára):

David Luders volt a leggyorsabb, ő gyorsan lecsapta az egyik magától értetődő labdát, nevezetesen egy repülőgép képében:

Wolverine Airlift

Biodreamer nem vacakolt sokat, LDD-ben lenyomott hirtelen hatot, hadd csemegézzen, aki akar. Modelljei igen változatosan elrugaszkodottak.

Wolverine Cargo Cablecart

Transformer with Hovercraft

Wolverine Submarine

Fast food trailer

Merry Go Around

Sailboat with Motor

Jókora kupacot produkált ez a szaki, ám csak kettő vehet részt a versenyben. Pillanatnyilag az első kettő van a körben, de még október van, változtathat. (Nekem speciel az utolsó kettő a kedvencem ezek közül)

"marinod1310" a következő versenyző, sajnos ő elég láthatatlan képet rakott fel, LDD-zni meg sok kedvem nem volt. Íme:

Magneto's Drone Tank

"kjw010" a cukiság-konvertert vetette be MOC-olása során, így jött létre az alábbi güzügénkezelt röpcsi.

Stumpy

A kissé jobb és kiejthetőbb művésznevű Roqsteady dizájnja napjaink Mecha-őrültjeinek jelenthet menekülő útvonalat:

Merc with a Mouth

Jason Allemann beelőzött eme droiddal, de sebaj, van még más a tarsolyomban :)

Wolfsbane

Egyelőre az én darabjaim képezik a hátvédet, de még egy nap mindig hátra van, tehát lehet még új versenyző a pályán. Ha így lenne, csinálok egy UPDATE-et. Addig is itt sorol az én 5 változatom ugyanazon kiinduló kupac formába öntésére:

Wolverine's Starfighter

Superheroes' Powerboats

Mutant Wars Memorial

Spongepool Deadpants' Turbo Racer (csak a poén kedvéért)

Venom-class Destroyer

Ezek után már a felhasználókon múlik, megvalósítják, esetleg továbbfejlesztik-e valamelyiket, vagy továbbra is sírnak a sosemvolt-majdanlesz szép napok emlékén. Akárhogy is, ez nyilvánvalóan nem az, mint a régi, vagy a licensztelen új, ám ez sem halott ügy szerintem. Ti hogy gondoljátok?

Végül, ha szabad ilyet kérnem, szóljatok hozzá, melyik tetszik, melyik nem, melyik érne meg egy átgondolást, stb. Ha nem akartok sokat macerálni, akkor meg csak annyit, Nektek melyik a nyerő. Köszi :D

[UPDATE]

Az utolsó pillanatban futott be Nacha sötét képeivel, aki ráadásul (szinte) teljesen kihasználta a az elemkínálatot:

Wolvie Skycar & Speeder

4 megjegyzés:

  1. El vagyok maradva a bloggal, ehhez viszont hozzászólok.
    Még az elején voltam, s nem tudtam mi fog kisülni belőle, de már akkor megfogalmazódott bennem, hogy ez mondhatni egy új kor kihívása. Régen a "rendes" elemekből kellett építgetni, ma meg abban lehet a kihívás, hogy a különleges elemekből is lehessen mást építeni.
    Wolverine's Starfighter - Jól néz ki, csak engem zavar a két "antenna".
    Superheroes' Powerboats - Érdekes, de annyira nem tetszik.
    Mutant Wars Memorial - Vagány, csak nem értem mi az a sok izé ott előtte (ettől függetlenül ez a legjobb).
    Spongepool Deadpants' Turbo Racer - Poén ide, poén oda, nekem ez is tetszik!
    Venom-class Destroyer - Ez viszont szerintem nekem nem tetszik. De valószínűleg, csak mert nem igazán értem mi ez.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon érdekes post, nekem az emlékműved az összes közül kimagaslik ;)

    VálaszTörlés
  3. Wow, köszi mindkettőtöknek a visszajelzést. Talán kiderült már az eddigi marhaságaimból is, hogy az impulzív építkezést kedvelem, így ez az öt is úgy lett, hogy felmarkoltam 10-15 alkatrészt, és valahogy összeraktam, aztán az vitte tovább a kezemet, hogy mit látok bele abba a kiinduló vicik-vacakba. Ez volt a "mentegetőzés" (NEM), aztán P.I.D. kíváncsiságát kielégítendő:

    - Wolverine's Starfighter: máris találtál egy továbbfejlesztési lehetőséget :D (Szuperhős-neved legyen ezentúl P.I.D. the Mighty Antenna-Destroyer)
    - Mutant Wars Memorial: a sok izét kő gyanánt szórtam elé, aztán ott maradt. A Picasa albumban megtekinthető kövecsezés nélkül is :)
    - Venom-class Destroyer: ez is egy űrhajó akar lenni, csak nem annyira "hagyományos" vonalvezetésű. Nem kell ahhoz semmilyen ideológia, vagy magyarázat, hogy valami ne tetsszen az embernek. Lehet, hogy globálisan emészthetetlen, vagy lehet hogy csak 1-2 embernek nem tetszik, ki tudhatja azt? Értékelem ám a pozitív és a negatív véleményt is :D

    A globalitásra viszont jó példa az emlékmű, hisz mindketten azt írjátok, hogy jó, és a Rebrickable.com-on is ez ugrik ki a többi közül: ezt nézték meg a legtöbbször, és ezt is próbálták megépíteni a legtöbbször. Egyszóval ő lesz az egyik, akit benevezek a versenyre, hadd legyen valami esélyem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a nevet valahova ki kell rakjam! :D
      Akkor a halvány tipp jó volt, mégis csak kövek azok. :)
      Tényleg nem hagyományos űrhajó. :)
      Biza, másoknak is van olyan jó ízlésük, mint nekem! :D

      Törlés