12 Legoboltok előre!

A nem oly régi kritikám ellensúlyaként pont egy olyan hírt olvastam, amit nem árt megosztanom.
Az Ország Boltja versenyén, amit az Árukereső (egy online árösszesítő oldal) hirdetett meg és szervez már 3 éve, a fődíjat a Kockaáruház kapta a beérkező szavazatok alapján. Mint tudatták, a magyarországi webboltok fele, 586 bolt indult a megmérettetésen, ezek közül lehetett választani a nagyérdeműnek minőségi és népszerűségi kategóriákban. Szép számú, 63e szavazat érkezett, nem kevés.

A minőségi kategóriában játék témában az fődíj nyertesét a Kockafutár és a 220LEGO követi.
 
Én nem szeretem túlzottan az ilyen online versenyeket, de a tényen nem változtat, hogy valamit jól csinálhat a kockaáruház.
Amint hallom, a háttérben öldöklő harc megy a LEGO-t árusító webboltok terén minden szinten, számuk az utóbbi években úgy megnőtt, hogy lassan a könyvjelzőimet is át kell állítanom, hogy lépést tarthassak a kínálati oldallal.


Csak így tovább!

12 megjegyzés:

  1. Már csak egy dolog hiányzik, az öldöklő árverseny :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van az, összevetve az árakat. Azt persze mi nem tudhatjuk, hogy eredetileg mennyiért kapják a cégtől a termékeket, de gyanítom, hogy csúnyán leszabályozott szerződések lehetnek a háttérben, most a LEGO-nak áll a zászló, elég jól fut a szekerük. Hamarosan erről is szólok.

      Törlés
  2. Kíváncsi vagyok a most futó "tisztogatásnak" mi lesz a vége, ki marad és ki megy (és persze hogyan, s miért). Na meg persze a jövő évi árképzés is foglalkoztat csöppet. 15%-ról hallani...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 15% plusz? Az szép lesz...
      Sajnos úgy érzem, hogy a LEGO követi az alap doktrinát, ha nagy a kereslet, emeld az árat. Ez nálunk, erősen árérzékeny piacon bizonyára komoly visszhangot fog kelteni.Ma sem olcsó (sőt!), jövőre még drágább lesz.

      Kicsit olyan érzésem van, mint a magyar focival, a múltjából él.

      Törlés
  3. Pff... Kockaáruház a legbénább bolt. Rendelni akarsz valamit pl. friends készletből és a kosárba egy totál másik friends készletet rak be. Telis tele van hibával a bolt, ostoba az ügyfélszolgálat, jó drága is a bolt, a dobozok sérültek, de fel nem tüntetne, stb. Ha az utolsó lego bolt lenne, inkább nem vásárolnék Magyarországon legot, mert ebből minősíthetetlen boltból nem kéne SOHA!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem tapasztaltam ilyen rendelési hibát, de hozzátenném, hogy csak egyszer rendeltem tőlük, akkor nem volt hiba, de elhiszem azt is, hogy lehetnek gondok.
      Az árak nem a legolcsóbbak, ez tény, de ez ismert.

      Máskor kérlek, hogy ha kritikát fogalmazol meg, azt tedd névvel, hogy ne tűnj trollnak, amúgy értékelem a kommentedet is, nem lehet minden csodás!

      Törlés
  4. Nagyon gondolkozom azon, hogy jó lenne létrehozni egy, a http://konyvar.hu -hoz hasonló oldalt, csak legó-webboltok árösszevetésére kihegyezve. Sajnos nem értek eléggé a webes technológiákhoz, hogy ezt megvalósítsam, de ha valaki megcsinálná, örülnék. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most megmondom neked, hogy ez halott ötlet, nem az elkészítés és üzemeltetés miatt elsősorban, hanem a boltok hozzáállása miatt, ugyanis egy ilyen összehasonlító portálon szerepelni nem mindig "jó" dolog, a nagyok meg leszarnák vagy keresztbe tennének.

      Anno a kockagyáron volt egy rovat, ami az akciókat adta hírül, de ez nagyon süppedős talaj, utánaérdeklődés, tényszerűség, satöbbi. Jó lenne egy ilyen kiegészítés a netes legósoknak :-)

      Törlés
    2. Könyveknél mégis elműködik valahogy. Igazából ugyanazt csinálná az oldal, mint amit én is csinálok kézzel, csak automatizáltan: a megadott készletszámra 15-20 boltban rákeresve kiadná egy listába őket, aztán a felhasználó választ magának.
      Amúgy miért lehet nem "jó"? Ha valaki nem szerepel az összehasonlítón, akkor eljut hozzá valahány vevő. Ha szerepel, akkor a korábbiak mind eljutnak ugyanúgy, meg az is, akit az én oldalam küld neki. Mivel nem kötelező linket tennie az oldalán az enyémre, nem vonok el tőle vevőket, akik az én oldalamon való szereplés miatt választanak másik (olcsóbb) boltot. Hol a hiba?

      Kockagyáras akciórovatra emlékszem, rendszeresen küldtem is, de az nagyon más. Itt inkább a "normál" árak érdekelnek engem, azaz, hogy ha szeretném megvenni a cuki őzikés készletet minél olcsóbban, akkor hova menjek: 220lego, kockaaruhaz, kockamania, vagy valami olyan, amit nem is ismerek, de kiderül, hogy a Friends-készletei olcsóak? Jelenleg van egy kupac könyvjelzőm, és végignézem az összeset, meg rákeresek vaterán, argépen és árukeresőn. Ebből a könyvjelzőzést szeretném megspórolni némi kódolással.

      Törlés
    3. A szerepeltetése a boltnak egy ilyen site-on többtényezős, csak úgy kirakni nem lehet. Ráadásul gondolj bele, itt összehasonlításról van szó, mi van akkor, ha egy bolt saját honlapján szereplő "akciós" ár magasabb, mint máshol a sima ár. Rengeteg ilyen visszásság van még, ráadásul már van is ilyen oldal, kicsit másmilyen, de az arukereső és árgép pont ezen metódus szerint működik, hátrányuk, hogy az adatbázisok elég hiányos, sok bolt nem is szerepel benne pont azért, mert valamiért nem érdekük. És a pénzről nem is beszéltünk még.

      Hidd el ha csak egy kis kódoláson múlna, már menne. Itt sokkal inkább kereskedelmi és egyéb érdekek azok, amik az útjába állhatnak a felvetésednek.

      Törlés
    4. Értem, amit mondasz, bár csak egy bizonyos szintig. Persze, elég ciki, ha az akciós ár magasabb, mint mások sima ára, de ezt az összehasonlítást csak az látja, aki az én oldalamról érkezik. Az meg úgysem a "drága" boltban venné, hiszen nálam látja a többi oldal alacsonyabb árát, függetlenül attól, hogy a "drága" bolt szerepel-e az én rendszeremben. Tehát szerintem nem látnák többen a "cikiséget", nem veszítene a bolt vevőket, max. nyerhetne.
      Árukereső/árgép általános célú, az enyém kifejezetten legós lenne, csak legós webboltokban keresne. Pénzről nem is szeretnék beszélni, mindkét irányból nonprofit oldalra gondoltam. (Nem hiszem, hogy olyan szörnyen nagy látogatottsága lenne, hogy drága szervert kelljen alárakni, akkor meg elfutogathat a saját szerveremen is, az úgyis ki van fizetve.)
      Az érveid elvileg ugyanúgy működnének a konyvar.hu ellen is, mégis vidáman megy az oldal. (1-2 kiadói webbolt van, amiben nem keres azok közül, amiket én ismerek. A "nagyok", pl. alexandra, libri, bookline, líra fenn vannak rajta.) Mi az, amit ők meg tudnak csinálni, és mi nem? Mi az alapvető különbség a legó és a könyvek között?

      Törlés
    5. Az utolsó mondatodban ott a lényeg, a különbség az, hogy itt egy cég termékeiről beszélünk, míg a könyveknél elég heterogén a környezet.
      Megmondom neked őszintén, a LEGO áru és árpolitikája számomra nagyon furcsa, érdekes dolgokat tudnak csinálni, és az előzőekben is arra próbáltam utalni, hogy könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy a Nagy Testvér fentről megmondaná, hogy mehet-e az elképzelés. És a többi összefüggést még nem is taglaltam.

      Elhiheted, én nagyon nem lennék egy ilyen oldal ellen, de szerintem sok tyúkszem van az úton, amire rá lehetne így taposni :-) Egy biztos, tisztább vizet öntene ama pohárba.

      Törlés