19 Hátoldali legózás

Egy kicsit hosszúra sikeredett szünet után folytatjuk a doboznézegetést, nem is akármilyen darabbal. Mindig ezt mondom, mert mindig így van, a régi legódobozok igazi kincsek, a legózás lényege van rajtuk. (Emlékeztetőül a rovat indulásáról itt olvashattok.)
Amikor rátaláltam a ma bemutatandó darabra, el se akartam hinni, hogy van ilyen készlet...
1983-at írunk és a Basic téma egy dobozát nézegetjük 710-es (710-03) készletszámmal felruházva, amely téma maga a kánaán a továbbgondolás szerelmeseinek.

Mai szemmel kicsit creatorosak a házak, főleg a jobb oldal széli modell miatt

A borító akár hátoldal is lehetne, egyből alternatívák tömkelege zúdul felém, a három ház közül bármelyik lehetne akár önálló készlet. A többi három kisebb darab sem rossz, a szörfös, kisbuszos páros nagyon nyerő, de az iskolabelső is jóra sikeredett. De ez még semmi, a kék sárvédő elem elképesztő helyeken fordul elő, nézzétek csak meg, lássuk, ki talál többet! Én háromig jutottam - a buszt nem számoltam.

Ilyen vizuális arzenál után nem is tudom, mi jöhet még a hátoldalon... Még több ház... A kis magánjátszótér (némi Snack Bar utánérzettel) ötletes, a sorháznál a fűnyíró pöpec, de a vitorlás is aranyos, a cuki kiskutyust ki ne hagyjam!

Pazar!

Rejt még meglepetést számunkra a doboz oldala...

Hoppá, a lépcső díszítése megvan?
... no meg a másik is...



És ha valakinek még ez sem elég, akkor itt a borító fedél belső oldala is.

A csigusz is námbörvan!

Csak a nagyobb képméretek miatt íme az építési útmutató háta...


... és eleje.


20 modellt számoltam össze - ebből az építési útmutató 4 verzióhoz nyújt segítséget -, ami kicsit csalóka, hiszen nem mindegyik teljes értékű darab a kockafelhasználást illetően, de akkor is lenyűgöző mennyiség. Beleszerettem, nem vitás, lesz még folytatása ennek a posztnak.

I Képek via Brickshelf I

19 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    A legkedvesebb LEGO-témaköröm a 7+ Basic készletek!
    Ezért kezdtem el főleg újra LEGO-zni. Ezekre vágytam főleg gyermekkoromban, ez volt számomra a nagybetűs LEGO!

    Mára sikerült ez irányú érdeklődésem szinte maradéktalanul kielégítenem, mert hiánytalanul, útmutatóval megszereztem a 740-est, 735-öst, valamint a 733-ast, ezeken kívül nagyon pici hiánnyal, de csodaszép dobozzal a 744-est is. (Pár hete lett ez meg.) Meglett ezeken kívül még csak útmutatóval a 720-as és a 715-ös is. Szóval, a valaha kiadott 7+-os LEGO-k jelentős részét birtoklom.

    Mindegyik dobozán 10-15 (akár még ennél is több) alternetíva található, ráaádul, az útmutatók 4-5 teljes modell leírását tartalmazzák.

    A Brickset-en ilyen irányú rajongásom a 735-ös saját kritikájában fejeztem ki. :D

    Számora ezek a készletek a LEGO-k LEGO-i. Gyermekként csak egy Basic szettem volt (a picike 515-ös) abból is (kiegészítve más City-s és Space készletekkel) annyi mindent meg tudtam építeni, hogy csoda.

    Útmutatóban egyébként megvan még a 725-ös leírása is, ami szintén nagyszerű ötletekkel van telis-tele.

    Még sok-sok klasszikus Basic cikket szívesen olvasnék. Gondolkodtam már végigjátszáson is ezekből, de annyira sok az alternatíva, hogy napokig tartana 1-1 cikk elkészítése, így nem mertem rá vállalkozni.

    Üdv!
    Zoli

    u.i.:
    Egy teljesen off kérdés, de nem tudom hol kérdezhetném meg: Vettem a minap egy csodaszép dobozos, útmutatós (sajnos kis hiánnyal rendelkező) 6285-ös kalózhajót, de a vitorlái nagyon piszkosak. (Nem foltosak, csak piszkosak.) Ezek moshatók??? Nem feltétlen mosógépben, hanem kézzel gondoltam dörzsölgetés nélkül, de ezt kibírja az anyag? (Mert tiszta por az egész sajnos.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, még annyi, hogy nekem nem jelennek meg csak a cikk képei, vagy nálatok van a hiba?

      Törlés
    2. Köszi a javítást! Tetszettek a képek! Szuper ez a készlet (is). Örülnék, ha meglenne.

      Az OFF kérdésre tud valaki választ mondani (írni)? Előre is köszi! Fontos lenne.
      A napokban felmérem a pontos hiányt is a 6285-ben, ami szerintem 5-6 alkatrész lesz ránézésre. Amikor összerakom valószínűleg lefotózom, és megosztom Veletek is szívesen. (Már ha érdekel valakit.)

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
    3. Én nem vagyok eléggé otthon a vitorlatisztításban, de ami eddig a kezembe akadt, az vagy műanyag alapú volt, vagy nagyon erős, szövetszerű szőttes. Szerintem nem lesz baja, ha finoman, szappanos vízzel átmosod finoman. Javaslom kis területen a próbát, aztán ha bevált, jöhet a nagyja.
      A Lego nem gyárt könnyen rongálható elemeket, még a sima matricáik is elég tartósak.

      Törlés
    4. Köszi a választ Depi, megpróbálom akkor így!
      Üdv: Z

      Törlés
    5. Szia Zoli!

      gépben, de egyáltalán, erősen mosni nem szabad a textiljellegű vitorlákat, mert a szélein erős szálleválást okoz. Hideg, vagy langyos szappanos, vagy enyhe mosószeres víz nem szokta bántani, és finoman, kézzel kell a mosást végezni. Egy zuhanyos porleveretés előzetesen jó lehet, de ez esetben rakd a vitorlát egy merev, lapos felületre. Túl erős vízsugár itt se jó. Erős szennyeződés esetén szólj, adok még ötletet.

      Szárítani sima felületen (víz leitatása után), csak simán a lengedező szélben (esetleg kínozhatod hajszárító hideg fokozatával, ha van, de felesleges)

      Vasalni kizárólag alacsony fokozaton, két ruha között, de inkább be egy könyvbe, és sok súlyt rá.

      Ha mindent óvatosan csináltál, olyan lesz, mint új korában.

      Törlés
    6. Szia Attila!

      Nagyon köszönöm az ötleteket!
      Megpróbálkozom vele a fenti módszerek szerint.

      Köszönettel:
      Zoli

      Törlés
  2. Rövid leszek: eszméletlen gyönyörű!

    VálaszTörlés
  3. Hát- elő- és oldal- oldali legózás :D A hinta brutál, össze kell szednem magam legóból és ez egy ezer éves készlet :)

    Jöhetnek a cikkek, Zolinak meg csak az olvasók lelkesedését tudom küldeni, hátha összegyűlik annyi, hogy kifussa egy cikkre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. OFF:

      Szia Zeon!

      Arra gondoltam, hogy első lépésben inkább csinálnék egy próba "Hátoldali legózás" cikket sok-sok fotóval, már ha azt elfogadjátok. (Korábban már írtam ide 1-2 készlet (pl. 6941) bemutatót, de most annyi időm nem lenne alternatívákkal kísérletezni sajnos.)

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
  4. OFF:

    Szia Attila!

    Megpróbálkoztam a leírt módon a vitorla mosással, de nem sokat fehéredett sajnos. Igazából a piros színek már egész szépek rajta, de a fehér sokkal inkább néz ki piszkossárgának, mint fehérnek. Van még esetleg még ötleted? Mondjuk, annyira nem zaklat a dolog, mert alig hiányzott alkatrész belőle, ami meg igen, 8 db kivételével nekem is megvolt, így könnyen pótoltam / pótolom majd. De ha van még ötleted, annak örülnék. Üdv és köszönöm! Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lámpa és napfényben is készíts pár fotót és küldd meg a Rékocsnak, vagy rakd fel valahova, hogy meg tudjam nézni. Adok még ötletet, csak jó lenne látni.

      Törlés
    2. Szia Attila!

      Csináltam 4 képet róluk.

      http://kepfeltoltes.hu/view/130914/DSCF9287_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
      http://kepfeltoltes.hu/view/130914/DSCF9288_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
      http://kepfeltoltes.hu/view/130914/DSCF9289_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
      http://kepfeltoltes.hu/view/130914/DSCF9290_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      Sajnos, nem annyira merek tovább kísérletezni, mivel látszik, hogy 1-2 szélén fesleni kezdett az anyag, pedig eredetileg ez nem volt ilyen. Keveset dörgöltem, alig valamennyire, mégis ilyen lett. A színe meg majdnem ugyanolyan, mint volt.

      Végül is, mindegy. Ez egy öreg hajó, öreg vitorlákkal. (Sok csatát megélt már.) :)

      Üdv, Zoli

      Törlés
    3. Szia Zoli!

      Nagyon úgy fest a dolog, hogy nem csak a kosz, de a napfény is betett neki. Ez már atomi szinten sárga, szerintem se folytasd a kínzását. (Nekem van fiatalabb vitorlám is, ami besárgult az évek alatt.) A feslés nem vészes, sajnos az őt egyben tartó keményítő anyag egy része már megszűnt működni. Mindazonáltal további jelentős mennyiségű nyertes csatát kívánok hozzá!

      Törlés
    4. Szia Attila!

      Én is így gondoltam. Mostantól azért én jobban fogok rá vigyázni, közvetlen fénynek biztosan nem teszem ki. Köszönöm a tanácsokat, az is sokat segített, h nem tettem mosógépbe, - mert magamtól beleraktam volna - így legalább csak kicsit feslik, nem esett szét mint mosógépben tette volna. Ennyi mosás meg kellett neki, mert szerintem legalább 20 éve összerakva állt. (A)

      Köszi még egyszer!
      Üdv!
      Zoli

      Törlés
  5. Nagyon tetszett a cikk, zseniális alternatívák! Várom a folytatást! Üdv. Ági

    VálaszTörlés
  6. Nekem ez megvolt...
    Ez volt az első legónk a húgommal. Imádtuk... :-)

    VálaszTörlés