4 Délutáni családi legózás: 60018 Betonkeverő

Pár hete új hipermarket nyílt a környéken, hála istennek a régi helyén. Annak rendje és módja szerint az új kereskedelmi egység teleszórta a környéket reklámanyagával, így kiszúrtuk a 20%-os kedvezmény kuponokat, akkor még érdektelen volt az akció, a mellékhelyiségben pihengetett az anyag szebb napokat várva. Aztán beszédültünk egy-két hétre rá a helyre, és konstatáltuk, hogy a réginél nem csak jobb, de elvétve van benne LEGO is. Ezt a felismerést követte, hogy a címben említett építőipari jármű elég jó áron szerepelt alapból, ehhez "hozzácsapva" a bónuszt nagyon emberi áron sikerülne megszerezni azt. Sokat nem totojáztunk, a kosárban volt, a nagyobbik gyerek legnagyobb örömére, ami a nass falatok polcról való leemeléséig tartott, onnantól mámorban úszott.
Hazajöttünk, gyerekek és apuka nem várt sokat, nekiesett a doboznak. Rékocs örülhetett, volt pár szabad perce :-). Rendhagyó végigjátszás következik.

Adatok
Neve: Cement Mixer                                            
Téma: City
Altéma: Traffic (Construction?)
Kiadás éve: 2013
Kockaszám: 221
Minifig: 2

Ára akciósan 3600ft volt, boltban 4500-tól 6-7e ft-ig is terjed.



Építés

Most szögezem le, hogy az ötlet szép és jó, hogy apa-fia együttműködésben, szépen elbeszélgetve és magyarázgatva, mutogatva építgetünk, de az elmélet (amit azért magamban előre megspékeltem némi neveléssel kapcsolatos negatív élménnyel is) kicsit eltávolodott a gyakorlattól. A szettet 5 éves kortól ajánlja a gyártó, a legény 3 és fél múlt, úgy merészeltem gondolni, hogy velem egyetemben kiadjuk a minimális életkori határt. Na igen, de nem számoltam a csöppséggel, az öccsel, aki észrevéve ténykedésünket egyből lecsapott ránk, és minden körülöttünk fellelhető és megfogható, megrágcsálható, széttéphető valamire rárepült. Jajj nekem, ennyit a fejben összerakott idilli játszadozásról, de azért jól elvoltak a srácok. :-D

Dobozbontás, pipa, minden komplikációtól mentesen zajlott, segítőtársaim még nem pörögtek fel az eseményre, így nyugodtan vették az első fázist. Csomagok kiszórása és bontogatása, na itt már kezdődtek a bonyodalmak, ugyanis az ifjabbik az audio-vizuális ingerekre reagálva bevetette magát a sűrűbe, én meg csak kapkodtam el az útjából amit tudtam. Némi elem így is a kis kezeibe került, ezeket nagy harc árán sikerült visszaszereznem.  Résen voltam, a szemén már láttam, hogy mire készül.

Apaaaa, kezdőőődik!

Hú, mekkora!

Kezdődik

A kis gyűjtögető akcióban

Próbáltam úgy pozicionálni magunkat az ágyon, hogy a lehető legkisebb sansszal érhessen el az ifjabb elemeket, mert a két szemem kevés volt minden információ felvételéhez.
Miután elfoglaltam a jónak vélt helyet,nekivetkőztem az összetákolásnak.

Indulunk az alvázzal, jó hosszú, elöl egy, hátul 2 tengellyel megtámogatott futóművel, középső motorral a fülke alatt, nagyon jól pattintható elemekkel és folyamatos figyelemmegosztással. Nagyon jól összedolgoztunk a nagyobbikkal, én kértem színben az elemet, és ő adott valamit. Véletlenül sem a kellő elemet. Ez így szabályos, nem is vártam mást, jól elvoltunk.
Jöttek a matricák, itt volt egy kis galiba, én bénáztam, a ragasztás nem sikerült fényesen. Leszedni nem akartam, legyen mementója az eseménynek. Az összeállítási füzet is kapott, nem szakadt el szerencsére, de már egy hete a lexikonok alatt laposodik.


Kezdeti lépsek






Az új tervezési vonalnak megfelelően minden

Nem nyugszik :-)



Előre a fülkét rögzítjük, középre a betonkeverőt a forgatón keresztül

Félállapotban

Az alváz elkészültével jöhetett a felépítmény, a kabin és a beton tartálya a forgató mechanizmussal. Ekkor már Gergely is izgatott volt, hogy mikor lesz kész az egység, mert már nagyon játszhatnékja támadt. Öccse egy pillanatra magunkra hagyott, így nekiestünk a megvalósításnak.
Nagyon elegáns megoldást választottak a LEGO-nál, a fülke billenthető, ajtajai vannak, a tető levehető, pohár a műszerfalon, a kabinhátsó eleme nem rémlik másik szettből, így a kevés elem nagy potenciállal bír a teherautón.
Betonkeverő számomra nem volt egy ördöngősség, bezzeg a fiataloknak! Folyamatos harc árán sikerült felmatricáznom (naná, hogy ezt is elrontottam, az egyiket fordítva tettem fel), a következő pillanatban már zúdultak rám a kérdések, a tartályt pedig húsz ujjacska taperolta.
A forgató mechanizmus jópofa, de közel sem gyerekbiztos, elég ingatag a ketyere, a rögzítése lehetne némileg masszívabb, ez még normális játéknál is lejárós lehet, nem hogy egy komoly kiképzésnél. Ezen is szerepel matrica, jól!
A komolyabb ingerenciát a betonkeverő hátulján található elzáró-terítő kombó képezi. Ez magában is elég hívogatóan esedezik a nyúlkálásra, de a rögzítése még a forgatóénál is gyengébb, így már felrakáskor láttam, hogy ez bizony nem lesz így hosszú életű. Így is lett. Ezt a mai napig nagy érdeklődés követi, mozgatható, így nincsen szívem leszerelni, de felhívtam az idősebb figyelmét a finomabb játékra.





Csak nekem új a hátsó fal?


Alakul


Problémaforrás, amúgy nagyon jó


Kész!
Ja, mégsem, kerekek. Gergelynek már nagy rutinja van az összeállításukban, ezért ráhagytam a feladatot, nagyon ügyesen megbírkózott vele, némi nyögés azért néha felszakadt belőle, segíteni nem volt szabad :-).
A negyedórás puszta építés projekt eltartott majd egy órán át, kergetőzéssel, kutakodással, és sok hangoskodással, jó értelemben véve. Megérte? Naná, lehet veszünk még egyet talonba, csak anyának, hadd szórakozzon Ő is :-D


Kerekezés

Tartsd egy kicsit fiam, le kell fotózzam!

Elég moduláris


Csak nem elkészült?

Beton is jár a keverőbe, na ezt nem raktam bele



4 megjegyzés:

  1. Nem hiszem, hogy egy ennyire cuki képekkel teli leírást nem a Lego pénzelt.
    :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lenne, egy Big Brother néha jól jönne :-D

      Törlés