0 Végigjátszás (alternatívákkal): 6823 Surface Transport (1983)


Szép apránként emeljük a tétet, mely így a mai napra eme felszíni szállítmányozásra alapított minikészlet bemutatásában csúcsosodik majd ki. Újfent kis szürke rejtőszínű valamit tudunk így kézbe kaparintani, ami megintcsak a Classic Space fílinget fogja erősíteni.


Téma
Az űrtelepesek egy hagyománytisztelő Gamma-szektorbéli csoportja a felszíni kőzetkutatás, a mélységi érclelőhely-keresés és a Putt-Putt's Pink Soda-Pop márkanevű, pángalaktikus szomjoltó megfelelő hőmérsékleten történő szállításának egyetemes érdekében az LCS International Egyesített Magtranszfúzióval Mobilizált Alapjárműve (E.M.M.A.) mellett tette le voksát. Mint ilyen, széles körben elterjedt a világegyetem emberlakta vidékein, sok kinccsel s másnappal terhes örömet szerezve tulajdonosainak, s azok rokoni valamint baráti körének. A mai, 2083-as újdonság a szép emlékű II. Alfa Centauri berilliumláz során általánosan használt járgány méltó utóda.

 
Statisztika
BL ár (használt): 1.500,-..6.900,- (nagyjából 1.700,- forintból megúsztam, ráadásul gyönyörű állapotban. Kvázi új.)
BL ár (új): 11.600,-..37.700,-
Kockaszám: 25 db (saját doboza, Peeron), 22 db (BL)
Minifig: 1 fő
Alternatívák: 3,5 db (a kézi detektoros nagyon nudli), összeépített állapotban lefotózva
Doboz: apró tégla, Legoland szalaggal és amcsi módra elemszám-jelöléssel elől, a hivatalos megnevezéssel a doboz oldalán, míg az alternatívák képei hátul figyelnek.
sz'asztok népek!

középen már csak egy fél alternatíva...

kopásmentes élek...

...és a szokásos, bezúzott oldal

Alapkészlet
A készlet ismételten a – most már – szokásosnak mondható leporelló-jellegű útmutatóval bír, melyen a nem útmutatott rész a 3 jelentősebbnek tartott változatot, és egy csillagvárost szemléltet.

szerintem a legjobban fényképezett a harmadik...


hármas szintű fejtörő...

Kiöntést, majd némi rendezkedést követően szürke, CS-elemeket szépen felvonultató kupacot kapunk, mely bár nem rettentően hatalmas, de az előzményeket ismerve bizakodva tekinthetünk vele a közeli jövendőbe.

az 1x2 kockán és a 2x3 lapon kívül mind "pluszos"

A mai alapmodell egy kézidetektorral is felszerelt miniatűr csuklós jármű, szumma két tengellyel. A mai napig is – postaládaként – alkalmazott elem mintatároló konténerként alkalmazása zseniális húzás. A Soda-Pop szállításának hőmérsékleti kritériumait a pazar, létrás hőcserélők garantálják, míg a vizuális megkülönböztető jelzés piros héjazata a fenti nedű felszolgálására is átalakítható. A már említett magtranszfúziós meghajtás energiaközpontja az alváz alatt, a kerekek környezetében helyezkedik el.

áh, itt egy csepp lütyőnium-pentoxid rejtezik...

Tekintettel a békés környezetre, melyben használatát tervezik, s a támogató mobil központoknak, melyekbről ma nem esik szó, a transzporter nincs önvédelmi fegyverzettel felvértezve, ami viszont a hatótávolság, a szállítható minták mennyisége, és a hitelbesorolás szempontjából is jótékony hatással bír. Van viszont egy botantennának álcázott nanotechnológiás kommunikációs link, amely a bolygón és annak közelében tartózkodókkal történő kapcsolattartást biztosítja.

tiszta rejtőszín...

A hagyományos kormányszerkezet sokakban tévképzetekhez vezethet, hiszen a beépített pikoreaktoros távadó szublimináris kontaktust tart fenn a magtranszfúziós meghajtással, így a kormányszerkezetet akár egy CS.E. távolságra is elvihetjük a géptől, és úgy is kormányozhatjuk.

isteniek ezek a pufi holdjáró-kerekek...

Alternatívák
Útmutató ezekhez továbbra sincs, persze jól tudjuk, hogy ez benne a buli. Neki is foghatunk hirtelen indulattal az E.M.M.A. orrszimatra áttervezett B-modelljének, mely – az előspecializált kockakészletnek köszönhetően – roppant hasonlatosságot mutat az A-modellel. Hogy mennyire, mindjárt meglátjuk.

elhagyott alkatrészek fellelésére is ideális...

A meghajtás és kormányzás alapelve, s kivitelezése gyakorlatilag az alapmodelltől egy az egyben lett átvéve. Detektor-antenna kombináció, megfejelve a pirozafír alapú mélységi besugárzó egységgel, felturbózott felderítési képességre vezetett, melyet a szerencsevadász lelkivilággal is megáldott telepesek roppant módon díjaznak.

Jobb- és balkezesek egyaránt könnyedén használatba vehetik, hiszen a felderítő-modul szabadon áthelyezhető, pozicionálható.


jobb oldalra helyezve balra, bal oldalra pakolva pedig jobbra használható...

Ez a modell sajnos a nemes pángalaktikus itóka szállítására alkalmatlan, hiszen konténere nyitott, a szabadabb mintakezelés érdekében, viszont meg kell hagyni, hogy a miniatűr önterülő védőmező azért termikus stabilitást ad a tartalomnak, hiszen másképp mi haszna lenne a már korábbról ismert hőcserélőknek.

áh, remek lesz a pulyka alá!

Tovább bolondítjuk az alapszisztémát, midőn is a C-modellhez érkezünk. Ez a kicsiny buggy a már jócskán kitárgyalt minikonténer báziskörnyéki szállítmányozására lett kiötölve, s nem az LCS, de a már jelzett berilliumláz szerencselovagjainak eszmei hagyatéka (ez utóbbiak persze némi lé fejében átpasszolták eme el nem évülő jogokat a nevezett vállalatnak)

mokány kis dög ez...

Felderítő-elemző egysége nem tartalmaz ugyan pirozafír egységet, azonban az ormányos detektorerősítő előtét megadja a kellő löketet a lokális kutakodáshoz. A hátul elhelyezett ásványazonosító, melyen vízszintes síkban széles tartományban körbeforgatható a kutatómodul, percek alat képes a mérési adatokból gazdaságossági mutatókkal is támogatott kimutatást készíteni, ami szerencsevadászati szempontból minimum üdvözlendő.

...de szükség esetén kinyújtóztatja magát...

Kisebb akadályok, homoki nörfleg, netán a Traal bolygó gonosz bogárpattintó fenevadjával semmilyen valós vagy vélt rokoni kapcsolatban nem álló vérmes szúnyogszipoly elpárologtatásának kiváló segédeszköze az orr-részen elhelyezett rubinlézer.

indulhatna a Super Mario Grand Prix-n is...

Fényes földi pályafutása után az űrben is tarolt a maga elképesztő, csuklós felépítésű, ám ennek ellenére a hátsó traktusba helyezett kormányművel szerelt D-modell. Ez az aknászmasina, mely civil környezetben az érckeresést, míg hadi felhasználás esetén a csúnyán elgorombított talaj rombolóeszköz-mentesítését segíti, hatalmas, konténer méretű motorházával igazán impozáns jelenség, s bár nem a legmodernebb meghajtásnak örvend, széleskörű, megbízható felhasználhatóságával mindenkit kárpótol. Pirozafíros fix detektora messziről kiszagolja a keresett elemeket, így nem teszi hintába felhasználóját, s vagy maximális keresetet, vagy maximális biztonságot nyújt, alkalmazásának függvényében.

csuklóstraktor a múltból...


...e szögből meg még inkább

Fantasztikus fordulékonysága révén a bázisbeli akadályversenyek örök szereplője, érdemei hosszú évtizedek alatt sem évülnek el.



ez már csak a motorházra fér, gyerekek!

A végső “alternatíva”, mely önmagában inkább kacagtató, mintsem valóságos lehetőség – ezért nem is adok neki betűjelet, de ha már ott van, hát építsük meg – egy plazmakamrás elemcsapdával szerelt manuális mikrobányász- és elemző egység. Sok mindent nem lehet róla elmondani, hacsak a telepesek azon véleményét nem, hogy átfogó bolygóelemzés előtti mintagyűjtésnél milyen hasznos is tud lenni egy ilyen kézikütyü.

strandgatyós fickóval elmenne hawaii-i strandra fülbevaló-keresőnek

Ujjmenés
Nos, ma nem ígérek túl sokat, ám E-modell gyanánt egy fejreállított struktúrából kiinduló alternatív transzporterbe azért csak-csak belevágok. A furmányos építkezés ellenére – összhangban a kis darabszámmal – nem adok részletes útmutatást, hogyan készült saját alternatívám, ám pár szót azért szentelek neki.

fura fazon, hátul Gorenje-effekttel...

Abból indultam ki, hogy “headlight” elemmel tudok síkot ki-be forgatni, csakúgy két lap segítségével (jóllehet, ez utóbbi inkább archaikus építési mód, és a LEGO tervezői számára manapság tiltott pálya, viszont nekem gyermekkori módszer, ráadásul LEGO-designer sem vagyok) Előbbiek hozadékaként hanyattvágtam a csuklós szerkezetet, létra-lezárás a két végébe, s a kormányzást most az ide-oda csavargatott építési síkokat adó “headlight” elemre passzintott klipszek biztoítják. Ezek egyike lesz majd felelős a sofőr rögzítéséért is.

oké, megnyugodtam, sofőrrel rendben van...

A konténer fejre állított elhelyezése helyett inkább az építési sík kifordítását választottam, melyre egyik oldalról egy kerekes kézivezérlő, míg a másikra maga a tárolóeszköz került.


Telepesek véleménye alapján a joystick-vezérlés egyes esetekben jóval használhatóbbá teszi a transzportereket, míg a felső ajtó sokkal védettebbé a konténert. A konténer biztonságos lezárását a Wertheim gyártmányú kerekes záró- és vezérlőmű nyújtja. Ez utóbbi háromszoros aranyérmes volt az elmúlt évtizedben a bolygóközi innovációs konferenciákon.

még mindig a manuális a legbiztosabb...

Az már csak apró plusz, hogy a régi, szép földi hagyományokat felelevenítendő, egy csodálatos bögrével is kedveskedünk a sofőrnek.


mire jó a postaláda alja?

erre!

Értékelés

Ötlet: 4/5
Mozgékony, minikonténeres szállítóeszköz, Klasszikus szürke szín, jópofa fazon. Nem tűnik akkora durranásnak, de a kis elemszám és a felszíni közlekedésre kihegyezett alkotók adta lehetőségeket jól kihasználja.

Alternatívák: 4/5
Az alternatívák ugyanazon bázistéma köré épülnek, de mit tegyünk?
A B-modell orrán a sniffer jópofa, a tároló ajtajának elhagyása viszont némileg elkedvetlenít. A headlight elemeket a fickó mögött meg nem értem: 3,5
A C-modell “kifordított” fazonja szerintem jó poén, az orr-részen a régi bányászlámpák hangulatát idéző rész óriási. A konténer korlátozott nyithatósága sajna nem jött be túlságosan: 4,5
D-modell tekintetében némi Volvo és egyéb munkagép-utánérzés tapasztalható, de azért üdítő színfolt a palettán: 4
Ezek átlagolva pont négyeskét adnak.

Kockák és doboz: 4,5/5
25 elem nem egy hatalmas bánya, de egységes oldszkúl szürke, melyek közül a konténer, a kerekek, a kézidetektor, a létrák/rácsok és a csuklós elem is igen számottevő jósággal bírnak. A doboz nagyon rendben van (jóllehet az árcimke nyomot hagyott, és a korszakjellemző nyitás sem kímélte az én példányomat. A szürke cumóhoz sárga CS-fickót kapunk, ami jó.

Továbbgondolhatóság: 4/5
A jónak titulált elemek egyben megkötést is jelentenek, így az irány eléggé szabott, bár a transzporter-vonulaton belül jól variálható.

Élmény/játszhatóság: 4/5
Felszíni alkalmazásra tökéletes készlet. Az alapmodell, a hivatalos C- és a saját E-modellel egyetemben széles körben alkalmazható, s bár ilyen a B is, de a hiányzó tároló-ajtó számomra negatívum. A korlátozott nyithatóság a D-modellen szintén mínuszol. Amúgy remek.

Összegzés: 20,5/25
Na most nyugodtam meg, hisz a lejtő egyelőre véget ért, ismét 20 fölé surrantunk. Ezek a picurkák úgy látszik itt szeretnek leledzeni. Hogy ez tényleg így van-é, a közeli jövőben megvilágosodik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése