1 Reggeli kávé mellé: 6017 King's Oarsmen (1987)

Bár már jeleztem, hogy a rövid írásmód nem feltétlenül az én asztalom, most kisegítő, és témafelvető jelleggel mégis újabb Reggeli Kávé ízesítőt kínálok Nektek. Ez mintegy elő-beharang is működik, melyből levonható következtetéseket rátok bízom, jóllehet azért hónapos távlatokról beszélünk. 

A témára visszakanyarodva: ma egy újabb klasszikus, nevezetesen a Castle téma egy vízen ringatózó cukiságát tekintjük meg futólag.
 
Alapok

Neve: King's Oarsmen
Sorozatszám: 6017
Témakör: Classic Castle
Altéma: Crusaders
Kiadás éve: 1987
Kockaszám: 42 (a doboz és a Peeron szerint) 36 (BL szerint)
Minifig: 2


Ára: Kb 4.000 Ft-ba fájt, és egyből kettőre is sikerült lecsapnom (azt már csak saját magamnak köszönhetem, hogy ide most nem 3.300 Ft került). Bontatlan klasszikusért nem olyan rossz ez.  (a Bricklinken kb. 1.500Ft..10.500 Ft közt van a használt, 13.000...41.900 Ft az új).

A dobozban két lukacsos, csörgős zacskóban vannak a kockák, mellettük a leporelló-útmutató, valamint az egyéb kortársakat reklámozó mini brosúra.


Építés
A két fickóval kezdjük. A kék "köpeny" nagyon jó!



A 42 darabból építkezni már kissé nagyobb kihívás, mint 15-ből, így megengedek egy köztes képet is. Egyébiránt a kész kis vitorlás nagyon elragadó. Egész flottányi is jöhetne belőle.
 


Az alternatívák - elsősorban - folyékony közegben mozgást egyszerűsítő járgányok. Íme egy kis evezős, a B-modell:

 
Aztán a vele egyidejűleg megépíthető C-modell, kissé harciasabb fazonnal:

 
És személyes kedvencem, a sátorral, és barikáddal szolgáló D-modell:
  

A B-modell mellé építhető C helyett, ujjgyakorlatként csináltam egy nyúlárnyékkal kényelmesített udvarló-csanakot:



Értékelés

10/10 a figurának. Többet nem lehet adni? Köpeny: ++; ezüst mellvért: + ...
9/10 a kockákért. Jól egyensúlyban van, több hasznos, és kedvelt darab is van a kupacban.
10/10 az árára. Nekem legalábbis. Annyira jó áron sikerült megszerezni, hogy az már eszméletlen.
9/10 a játszhatóságra. A hajó alaptéma korlátozza, de csak kis mértékben. Tulajdonképpen adhattam volna tízest is, de mi lesz, ha van még ettől is jobb?

Összességében az értékelésem 9,5/10, szeretem is a témát, ráadásul ez annyira jól eltalált, hogy már-már csodaszámba megy. Ráadásul 2 jó minifig egy ilyen kicsikéhez minimum szuper.



1 megjegyzés:

  1. Gyermekkorom egyik első igazi (nem Fabuland) LEGO-ja volt, így nagyon hamar le is amortizáltam (3-4 évesen nem volt nehéz...) De így újra látni egyben, belőlem is sok kellemes emléket csal elő

    VálaszTörlés