6 Végigjátszás: Technic 8235: Front End Loader (2. rész, alternatíva)

Folytassuk a Bobcat-et a motorizálással, valamint egy sebesebb járművel.

Az első lépés a felesleges, vagy beszerelés során zavaró alkotóelemek eltávolítása volt. Szegény figura is „felesleg” oldalra került, sőt a fülke nagy részét is fel kellett áldozni a cél érdekében. A kanalat pedig függőleges állásba kellett állítani, hogy ne zavarja a későbbi munkát.




Ezt követően áttekinthető módon elrendeztem a 8720-as elemeit. Ilyenkor örülök, hogy ennek az uralkodó színe a szürke, így szétszedés után sem fognak keveredni a sárga és fekete színű 8235-ös alkatrészeivel.





Elkészült a motorizációhoz szükséges erőátvivő dobozka, a motorra kis szorítótárcsák kerültek, az elemtartó-vezérlődobozba pedig hat darab AA elemet kellett rakni, amik a motor 9V-os energiaszükségletét hivatottak kielégíteni.


Ilyenkor még nagy a káosz, de pár pillanat múlva összeállt újra a jármű.

A 8720-as motorszett szükséges elemeinek beszerelés után így nézett ki a kis rakodógép. A gumigyűrűk más színűek lettek, mint amit a leírás előírt, de a lényegen ez semmit sem változtatott.





Sajnos a vezetőnek nem maradt benne hely, de a távirányítás sok mindenért kárpótolt


A rakodókanálban, vagy a távirányító mellett egyébként a kisfickó így is remekül elfért.


A sportautó / versenyautó
Ezek után ismét szétszedtem a rakodógépet, hogy a „B” modell megépítésébe belefogjak. A tálca egész szépen feltelt az alkotóelemekkel, amikor az útmutatót is beletettem föléjük, alig csak egy cm maradt el a tálca tetejénél. (Ekkoriban még az éppen szükséges méretű dobozkákba csomagolták a készleteket.)

Az első lépésekben ismét az alváz elkészítésével kezdődött a munka. A sportautó első kerék kormányzást fog kapni a későbbiekben. A legérdekesebb ebben a pillanatban talán az, hogy a kocsi orrába való alkatrészek bütykei a föld felé néznek a megszokott irány helyett.





Elkészült a teljes alváz szabvány Technic-kormánymű alapokkal.

Ennél a járműnél a karosszéria tovább alakult-fejlődött, de közben a sárga fogaskerék dobozra is szükség volt. Ennek a végére ezúttal nem a kör alakú tárcsa került, hanem egy kurblihoz hasonlító tekerőt kellett elhelyezni, aminek a végén található most is a 424-es számú fekete hengeres elem, ami – mint tudjuk – a hatékony tekerés elengedhetetlen kelléke.




A ritka, piros színű fogaskerékdobozt ezúttal is a kormányzás kialakításához kellett felhasználni, miközben a hátsó rész is tovább épült.




A karosszéria fejlesztése és díszítése is kötelező lépés. A sárga színű fogaskerékdoboz funkciója ebben a fázisban még talán kérdéses volt, de a pilótát védő oldalfalak beépítése után rögtön világos lett, ezzel lehet a későbbiekben a felfelé mozduló ajtókat nyitni-zárni.




Végül az ablak-imitáció (vagy bukókeret?) megépítésére volt már csak szükség, valamint a kerekek felhelyezésére.




A végeredmény és a funkciók (kormányzás és ajtók nyitása-zárása) az alábbi képen látható.




A játék összerakása után megmaradt alkatrészek száma közelítette a félszázat. Ez azt jelentette, hogy alig 120 alkatrészből egy korrekt kis versenyjárgányt sikerült megépíteni. Egyébként ez kissé furcsa, mert méretre egyáltalán nem lett kicsi az autó, elég tekintélyes sportautót sikerült abszolválni ilyen kevés elemből.



A „B” modell több oldalról fotózva.






Az építés ideje a főmodell esetében kb. 30-40 percet igényelt fényképezéssel együtt, a motorizáció kb. 15-20-at, a „B” változat pedig nagyjából 20-25 perc alatt készült el. Tehát, igazából nem egy hatalmas kihívás végigjátszani a 8235-öst, de az mindenképp elmondható mellette érvként, hogy remek kikapcsolódás az összerakása és több működő funkcióval is bír mindegyik változat.
Hiányosságnak talán azt tudnám felróni, hogy egy kéthengeres motor-imitáció szerintem simán belefért volna keretbe, igaz, a munkagépbe ezt némiképp nehezebb lett volna belerakni, de a sportautóban nagyon jól mutatott volna.

Értékelés
Ötlet: 4/5
Nem ez a valaha kiadott legötletesebb Technic készlet, ez kétségtelen, de azért bőven van benne spiritusz. Elég csak a rakodógép mechanikájára és ötletes megoldásaira gondolni, vagy arra, hogy milyen kevés alkatrészből mennyi mindent sikerült kihoznia a tervezőknek. Mindezek mellett, nálam az is feljebb vitte ezt a pontszámot, hogy a főmodell igaz, hogy egy munkagép volt, de a „B” változat már nem az, hanem egy áramvonalas sportautó, ami nagy ugrás az A modellhez képest funkcionalitásban.

Kockák: 4,5/5
Majdnem maximális pontszámot adtam, mivel több ritka, de értékes és univerzálisan felhasználható alkatrészt is belecsempésztek a készletbe. Egyetlen hiányérzetem csak a motorblokk hiánya.

Minifig: 5/5
Egyedi, ritka és szép, ráadásul, a Technic szettekhez jó ideje nem is adnak mini/maxifigurát, pedig jócskán növelhetnék azok játszhatóságát. Nálam ez így stabilan megérdemli az adható legmagasabb pontszámot.

Építés nehézsége: 3/5
Kimondottan egyszerű összeállítani a modelleket, ami gyors sikerélményt adhat a kis építőmestereknek. Messze nem a legkomolyabb készletek egyike, sőt, az útmutatója is már-már elkezdett „bolondbiztos” lenni, ami nem feltétlenül jó irány egy kreativitást elősegítő játék esetében…

Élmény / játszhatóság: 5/5
A készlet igazi előnye az, hogy mindkét változata jól játszható, strapabíró, mégis szerethető formavilággal és funkciókkal megáldott. A Technic-figura pedig mindezeken felül jelentősen növeli a benne rejlő lehetőségek számát.

Összegzés: 21,5/25

Néhány kérdés a végére, amikre örülnék, ha válaszolnátok:
-          Szerintetek is túl sok a Technic-munkagép? 
            Ha igen, milyen irányba lehetne még nyitnia a cégnek?
-          Szerettétek a régi Technic figurákat? Melyikek voltak a legjobbak, legszebbek?
-          Milyen funkciókat hiányoltok Ti a 8235-ösből?


Ismét csak óriási köszönet illeti a kedves Szerzőt!

6 megjegyzés:

  1. Saját technikem nem volt.
    Válasz:
    1,Szerintem nem baj hogy a munkagépek többségben vannak.Inkább munkagépek legyenek továbbra is, futurisztikus gépek vagy Star Wars helyet.A légi járművekből nem sok van, a kedvencem 8855.De a fő gond hogy eltűntek a bütykös elemek.A modernek már nem is technikek inkább a régi magyar gyártmányú lemez játékra (nem emlékszem a nevére)emlékeztetnek.Egyáltalán lehet még kapni Technic nevű készleteket?
    2,Én csak a 80-as évek figuráiból ismerek néhányat,de számomra mind egyformák.Nem emlékszem hogy lett volna veszekedés kinél melyik legyen :)
    3,Szerintem minden funkció megvan egy Bobcat sem tud többet.Esetleg lehetne vele még akrobatikázni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, h válaszoltál!
      1.) Nekem is a régi LEGO Technic tetszik, én is bütyökpárti vagyok. :)
      A 8855 nekem is tetszik / tetszene. Nekem a 8425 van meg a repülők közül, szerintem az is szuper. A hátsó vízszintes vezérsík nem mozdítható, de a futómű behúzható, szóval, az is hasonlóm tudású, mint a 8855-ös, csak éppen minifig méretben épült, nem Technic fighez készült.) (Helikopter egyébként már sokkal több van, mint repülőgép, pl. nekem is van néhány: 8640, 8456, 8068, megvolt még a 8232 is.)
      2.) Azért szerintem vannak szebb és kevésbé jópofa Technic figurák is, nálam a legjobbak az Arctic Action figurák, főleg a fehér és a vörös-fekete alapszínű figek a szuperek szerintem. Kevésbé sikerült pl. szerintem a http://peeron.com/inv/parts/2698c01px20 - bár ez is megvan, még ha nem is olyan "szép" szegény. :) )
      3.) Szerintem is jók ezek a funkciók. :)

      u.i.: A cikk második része az első résszel együtt született, ezért nem került bele a "bobcat" elnevezés.

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
    2. Igazából én is Arctic figurákra szavaznék,de súlyos elfogultságom miatt inkább nem említettem :) Meg most hogy utána néztem a 80-as években csak 6 féle figura jelent meg, így nem csoda ha nem emlékszem kiemelkedő darabra, a később megjelentekhez meg már nem volt szerencsém.
      Az irányhoz még annyit.Az Artcic nagyon jó téma volt,kár hogy anno nem vitték tovább.

      Törlés
  2. Jó volna ha visszahoznák a Technic figurákat,nekem nagyon hiányoznak ,,élettel" telítenék meg a járműveket-például a Mercedes Unimoghoz is el tudnék képzelni egy vagy két figurát...

    VálaszTörlés
  3. Kezdem az unalomig ismert véleményemmel: Bütyköstechnicet nekem...

    Válaszaim:
    - Számomra leginkább az alábbi dogma igaz: Technic=munkagép. Ez válasznak is megteszi, azt hiszem, bár az óriás bányászmasinák, és a reptéri különcségek nagyon hiányoznak nekem.
    - A nyitási irányt lásd eggyel előbb.
    - Sem ellenemre, sem kedvemre valók nem voltak a figurák. Nekem kimaradtak, ennyi.
    - Általában nem szoktam panaszkodni. Ha van a cuccban elég funkció, az elmaradtakat nem nagyon hiányolom. Ez így nekem pl. pont tetszetős.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kéréseid egy része idén meghallgatásra talált. :)

      Törlés