3 Végigjátszás: Technic 8235: Front End Loader (1. rész, videóval)



A szerzőgárda kicsit pihen és töltődik, egyedül viszem most a boltot, de hogy ne maradjon az olvasóközönség végigjátszás nélkül, így Zoli ismét bejelentkezik eggyel, újfent a technic vonalon. Köszönet érte, elég hosszúra sikeredett, ezért két részben tesszük közzé!

Gyakran éri – egyébként sokszor jogos – kritika a Technic-témakör termékeit, hogy tervezőik szinte soha nem tudnak kilépni a mára már elcsépeltnek tűnő munkagép-skatulyából, és mindig valami ilyesmi kerül ki a „boszorkánykonyhájukból”. Valahol azonban érthető, hogy miért fordulnak sokszor ebbe az irányba, hiszen ezek a járgányok a személyautókhoz képest mindig nyújtanak némi pluszt, aminek a felfedezése, megértése és lemodellezése a kis játékosok számára nagy örömöt nyújthat.
Ilyen szempontból a mai végigjátszásunk „alanya” teljesen szokásos, már-már unalmasnak látszó készlet a kilencvenes évek közepéről. Azonban a következő írással szeretném bebizonyítani, hogy a 8235-ös sorozatszámú földtoló / rakodógép nem teljesen felel meg a fenti sztereotípiáknak.

Adatok
Neve: Front End Loader
Sorozatszám: 8235
Témakör: Technic
Altéma: Tech Play / Starter
Kiadás éve: 1995
Kockaszám: 165 db (Peeron)
Minifig: 1 db (Technic figura)


Kezdjük a piszkos anyagiakkal. Na igen, ez sem elhanyagolandó szempont :-(
Én három „hullámban” jutottam hozzá a készlethez. Elsőként 2900 Ft-ért vettem meg csak az alkotóelemeket, majd újabb kemény 100 Ft leszurkolása után került hozzám a szinte tökéletes állapotú leírása, végül 400 Ft-ot kóstált a kissé viseltes doboza. Tehát, összesen 3500 Ft-ba került a 8235-ös. (Postadíjjal egyik esetben sem kellett számolnom szerencsére.) A hazai aukciós oldalakon tapasztalható ára is ehhez hasonló jellemzően. Külföldön pedig, a Bricklinken 3000 Ft-tól találhatunk doboz nélküli példányokat, míg a bontatlan állapotúakért 17 ezer Ft-nál is többet elkérhetnek ugyanitt. Az eredeti ára egyébként 30 dollár volt a Peeron oldal szerint.
A doboz téglalap alakú, a méretei pedig 24 x 19 x 6 cm. Az elején a főmodellt láthatjuk egy építkezési munkában, míg a hátoldalon az alternatíva csodálható meg, valamint a funkciók egy részéből kapunk vizuális bemutatót.



A dobozon belül egy masszív, fehér színű, kitolható kartontálcát találhatunk. Arról, hogy az alakrészeket mennyi zacskóba csomagolták eredetileg nincs információm. Én a következő módon tárolom a hozzávalókat.

Nagyon gondosan várják az építést.

Egyetlen elemeltérés van az én szettemben, sajnos a figura egyik szürke színű karja elveszett, ezt két darab fekete színűvel sikerült csak pótolnom. Így most a gallérjával nem harmonizáló fekete ujjú pulcsiban veti bele magát a melóba a kisfickó. Érdemes elmondani vele kapcsolatban, hogy teljesen egyedi ez a Technic minifig. Soha, semmilyen más készletben nem szerepelt, csakis itt található meg. Nekem személy szerint nagyon tetszik, kedves az arckifejezése, jó a munkaruhája és még a 8880-as Supercar emblémáját is szíve felett viseli.

Paranoid android.

Az alkotóelemek száma nem egy döbbenetes mennyiség, mivel mindössze 165 darabról beszélhetünk. Ezek közül a nagyobbakat a szokásos sorrendben felsorakoztattam, az apróbb összekötő elemeket, összekötő rudakat, tengelyeket és fogaskerekeket pedig a dobozba öntöttem.



Hiába kevés első ránézésre az alkatrészek mennyisége, azért itt is találkozhatunk ritkább és különlegesebbekkel is. A kerekek felnije sárga színben ezzel együtt csak négy készletben volt megtalálható, a piros fogaskerékdoboz pedig csak kettőben. (A sárga színű sem fordul elő mindenhol, és a tolólap is ritkább elem.) A figura – mint már korábban is említettem – teljesen egyedi. A kedvenc LEGO-elemem ebben a készletben (hogy miért, arról majd később) a 424-es sorozatszámú „Technic Handle” alkatrész, ez is csak hat termékben fordult eddig elő.



Az A5-ös méretű összeállítású útmutató hátoldala...


 ...valamint két véletlen oldala látható.


Ennyi bevezető után ideje nekiállni a munkálatoknak!

A rakodógép / földtoló

Mivel nem vagyok szakértője a témának, úgy gondoltam a két jellemező funkcióval határozom meg a munkagép nevét, így jutottam a fenti elnevezésre. (Ha valakinek van jobb ötlete, a hozzászólásoknál bátran megoszthatja velünk. Hivatalos elnevezése „Front End Loader”.)
Az építkezés ezúttal is az alváz összeállításával kezdődött. Mivel hátsókerék kormányzású a gép, ezért az alábbi képen látható sárga színű lapos csempe elemek a kormánymű helyét is megmutatták már ilyenkor.



Néhány lépéssel később elkészült az első futómű tartószerkezete, valamint beépítésre került a hátsó kormányzást biztosító ritka fogaskerékdoboz és fogasléc is.



Ezek után már kezdett formát ölteni a rakodógép kasztnija is. A szükséges részekhez merevítő elemek kerültek, valamint biztonsági- és esztétikai okokból a kormányművet is részben elfedtük. A Technic figura jó munkásemberhez méltóan ilyenkor már nem csak a fejét vakargatta, hanem nekifeküdt komolyabban az építőmunkának.



Készülhetett a szerkezet egyik legfontosabb része, a tolólap emelését segítő mechanika. Ezt a funkciót a sárga színű nagyobb méretű fogaskerékdoboz és egy technic tengely biztosítja, miközben egy tárcsa körmozgását átalakítja egy hengeres- és egy hagyományos fogaskerék felhasználásával. A kerek tárcsán látható a már korábban is említett kedvenc alkatrész; egy apró fekete henger. Ez biztosítja azt, hogy tekerés közben egy pillanatra sem kell elengednünk a fogantyút, mert körbefordul az ujjaink alatt. Végtelenül egyszerű, de mégis csak nagyon ritkán alkalmazza ezt a LEGO, pedig sokkal élvezetesebb így a játék.


Lépésenként beépítésre került ez a mechanika a gép hátsó részébe, majd hamarosan elkészült a tolólap tartó erőkar az egyik oldalra, valamint a vezetőfülke oldalfala.





Felkerült a rakodókanál is a helyére, akárcsak a bal oldali tartókar. A biztonságról sem feledkeztünk el, hiszen jól látható helyekre lámpák is kerültek.

Ideje van már egy kis lazításnak…

A fülke formájának kialakítás és a vezetőülés beszerelése után egész kellemes munkakörnyezet került kialakításra.


A kanál döntését egy végtelenül egyszerű, de nagyon ötletes megoldással oldották meg.


A villogó imitáció (ami egyben a mechanikus kormány vezérlője) és a kerekek felszerelése után elkészült a rakodógép. Mellette a megmaradt elemek láthatók. A figura kényelmesen elfér a számára kialakított munkakörnyezetben, sőt, egy esetleges borulás esetén még a kobakja is védett, mivel elég magasra ér a fülke kerete körülötte. (Sajnos, valódi kormány, vagy irányító joystick nem került a gépbe, így marad némi hiányérzetünk a realitás oldaláról.)

A kész munkagép és a megmaradt alkatrészek.

A tolólap két lehetséges állásszöge látható a következő két képen. Érdemes megfigyelni a kis szürke színű kapcsolót a gép oldalán.





A kanálemelő mechanika akár függőleges állásba is képes megemelni a terhét, sőt gyakorlatilag bármilyen pozícióban fixen beállítható.





A Technic készletek útmutatóinak utolsó oldalai jellemzően a motorizáláshoz adtak ötleteket.



Ebben az időben kiadott játékokhoz a 8720-as sorozatszámú motorszettet ajánlották erre a célra. Mivel rendelkezem vele, így gondoltam, megpróbálkozom ennek a megörökítésével is, ezért egy néhány másodperces videót is készítettem a végeredményről.





Egy kis pihenő most, később folytatjuk!



3 megjegyzés:

  1. Élek is a lehetőséggel:Ez egy Bobcat, színe alapján Caterpillar márka,lenne elvileg.De mivel egy bobcat nem kormányozható hanem botkormányos mint egy tank (legalábbis a ezen időszak típusai) ezért csak hasonlít.Valószínűleg,ezért nem adtak kormányt bele hiába lett ez kormányos megoldású.De két botkormány imitáció még elfért volna valahogy a piros ülése mellett két oldalt.
    Az alternatív sportgép már kapott kormányt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előre a pufinlekvárért! Bobcat, ez az!
      Valaki olvassa az írást :-)

      Törlés
    2. Szia!

      Köszi az infókat, próbáltam utánajárni, de nem jutottam el a Bobcatig, a fordító meg nem adott ki az angol névre semmit. Így a funkciók alapján adtam nevet.

      Remélem ettől eltekintve azért nem írtam nagy marhaságokat.

      Köszi, h ilyen hamar kitettétek!

      Üdv!
      Zoli

      u.i.: A 2. részben ismét lesz néhány kérdésem a végén, érdekelne majd azokról is a véleményetek.

      Törlés