5 Reggeli kávé mellé: 643 - Flatbed Truck (1978)

A múlt heti fekete mellé itt van egy újabb élénkítő, megint csak Deer gyűjteményéből.

E szekrény mélyéről előkerült készlet szintén 1978-ban került először a játékboltok polcaira. Örültem neki, amikor megtaláltam, hiánytalanul meg van minden eleme. Ami ekkoriban nem volt jellemző, hogy egy nem túl nagy készlethez rögtön kettő minifiget is csomagoltak.

Alapok

Neve: Flatbed truck                   
Sorozatszám: 643
Témakör: Town
Altéma: Classic
Kiadás éve: 1978
Kockaszám: 39 (figurák darabjai+gumik)
Minifig: 2
Ára: a dobozán 115 Ft szerepel, bricklinken kb1500 Ft-tól 10500Ft-ig kapható



A dobozban a kockák, az útmutató található és gondolom egy kisebb katalógus is helyet foglalt, arra nem emlékszem. Az útmutatón viszont három másik készletet és egy városképet is bemutatnak. Az én útmutatómnak a fele hiányzik, de biztos megtalálom majd azt is valamikor.




Építés

via brickset
Amikor kiszedjük a dobozból, az első dolog, ami feltűnik az a kicsi készlethez képest sok legóemberke. Igaz, mindkettő teljesen egyforma, tehát változatosságról nincs szó, de azért mégis. Mindkettő fekete nadrágban, piros felsőben és kék sapkában feszít. Arra nem jöttem rá, hogy a fekete, hosszú elemekből álló rakomány mi lehet, talán deszkák, lego városban meg építőanyag. Van egy 2x2-es lapos elem, amire állítva az egyik embert, nem borul fel, amikor éppen feladja az árut a társának. 




Majd valaki kijavít, ha tévedek, de civil nyitott platós teherautóval nem sok készletben találkozunk. A jármű összerakása nem okozhat gondot, akár a fénykép alapján is ki lehet találni, hogy hogyan kell összerakni. A lámpája tipikus 70-es évekre jellemző tamponnyomott 4x1-es elem. A kereke meg a LEGO által valaha kitalált legjobb fémtengelyes megoldás. 



A jármű összerakva pihent a dobozában és az évek során a plató szabadon lévő része elszíneződött, míg a többi része, amin kocka volt, nem. (Azt megfigyelte már valaki, hogy a 4 studos járművek pont beférnek a dobozukba felépítve?) Játszani egyedül is lehet vele, de ha jól emlékszem kis koromban az aktuális új épület összeépítése során használtam, amikor is ez a brigád szállította az építőanyagot a célterületre. A doboz hátulján találunk pár tippet, akár két (a 605-ös készlethez hasonló) kis kézikocsit is építhetünk. Nyilván annak nem fog tetszeni a készlet, aki nem szereti, ha a figurát nem lehet beültetni a járműbe, de én anno simán a platón utaztattam őket. 






Értékelés


10/10 a figurának. Mégis kettőt kapunk, még ha egyformát is. Nem matricázott a felsőjük, szerintem ez is pozitív, jobb így minta nélkül. 

7/10 a kockákért. Sok nincs belőle, ritka darabok sincsenek köztük, mai készletekből is összeállítható (tamponnyomott lámpák kivételével)

8/10 az árára. Szerintem olcsón hozzá lehet jutni, gyűjtőknek (mint én) ez is kötelező darab.

7/10 játékélményre. Pár járművet lehet belőle építeni és a két figurával önmagában is játszható.

Összességében az értékelésem 8/10, nekem bejönnek ezek a régi készletek, valamint teherautóból amúgy sincs sok és 2 figurát kapunk hozzá.

5 megjegyzés:

  1. Nekem kimaradtak vagyis még nem is lehetek ebből a korszakból.De az első Basic készletemben tapasztaltam a nem beültethetős problémát.(ez már akkor elsőre súlyos probléma volt számomra :))
    Szerintem a nem beülős járműveknek két típusa van a szélvédős és az átlátszó kockás.Arra emlékszem az átlátszó kockás verziókat nem szeretem,de a szélvédős még ok lett volna.
    Visszatérve a cikkhez.Ennek a kis testvére 603-as a nagy testvére 674-es,ha nem tévedek :)
    Hárman együtt piszok jól mutathatnak.
    Úgy tudom a 674-es még nem volt.Ezért egy extra kérésem lenne,ha nem gond.A 674-es cikk végére majd egy csoport képet ezekről ha lehetne.Persze ha nem látjátok jó ötletnek nincs harag :))

    És még annyi, ha van dobozotok a bemutatott készlethez,ne csak a hátoldalát fotózzátok le hanem az alsó sarka irányából és az átlós felső sarok irányából is 1-1 kép erejéig, hogy látni lehessen az oldalait is.

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    A reggeli kávé mellé az olvasnivaló továbra is jó, köszönjük! Beülős-nem beülős vonalon a szélvédőset valóban könnyebb lehet átalakítani (erre az alapmodellre beülős alternatíva?), de volt beülős átlátszó kockás is, például a 374-1-es tűzoltóságban. Megmondom őszintén, azért nekem a belülősek jobban tetszenek (valószínűleg, mert amikor már lego közelbe kerültem, kifutottak a nem beülősek), de mindig csodálattal figyeltem azokat akik pl. a town plan-os korszakban nőttek fel és az nekik az etalon :) Persze nekik azért gyűjtőként nehezebb dolguk van.

    A dobozok fotózását én is mindenképpen támogatom, nekünk ez a betevő csemege :D

    VálaszTörlés
  3. Ok, majd ha dobozos a készlet, így fotózom.
    A csoportképet is megcsinálom majd és elküldöm depinek.

    VálaszTörlés
  4. Hát most mondjam azt, hogy mennyei? Thx. Ebből egy tucat is elkelne. Lehet, hogy csinálok ilyeneket átfestve, esetleg áttervezve. (Vagy nem, de inkább mégis)

    VálaszTörlés