2 Reggeli kávé mellé: 641 - Excavator (1978)

Deer folytatja a hétfői vérnyomás emelést.

Azt már szerintem mindenki tudja, hogy 1978 miért fontos dátum a LEGO életében. Ezért erre most nem is térnék ki. A következő készlet is ekkor jelent meg és az első olyan végigjátszásom, ami nem vaterán vett készletről szól, hanem több mint 30 éve a tulajdonomban lévőről. Ez az 1978-as katalógusban található munkagép sorozat része (lásd: 625, 622, 670), aminek minden darabja már a gyűjteményem gyarapítja.

Alapok

Neve: Excavator              
Sorozatszám: 641
Témakör: Town
Altéma: Classic
Kiadás éve: 1978
Kockaszám: 41 (figura darabjai+gumik)
Minifig: 1
Ára: eredetileg 115Ft-ba került, ma bricklink szerint kb. 400Ft-tól (erősen használt állapot) 3000Ft-ig



A dobozban feltételezem, hogy a kockák és az útmutató mellett egy mini katalógus kaphatott helyet. Mindenesetre elég viharvert, meglátszanak rajta az elmúlt évek. A hátulján találunk néhány egyéb ötletet.



Építés

A készlethez a 622-eshez hasonlóan jár egy „Vigyázz, az úton dolgoznak” tábla, így nekem ebből már kettő is van. Igaz emez sajnos kettétört anno, így ragasztani kellett. A minfighez jár egy klassz melósmellény, amit matricázott. Fejfedője a tipikus melós sisak, ami nem változott az idők folyamán, hisz még mostani készletekben is előfordul. Emberünk szerszámokat is kapott, egy csákány meg egy lapát tartozik a felszereléséhez.
           
A járművet nem túl bonyolult összerakni, egy pofás kis markolót kapunk eredményül. Igaz, a legoemberkét ebbe sem lehet beleültetni, ami sokaknak nem tetszhet. Én anno a tetőre ültettem, valahogy gyerekként nem akadtam fenn ezen. Tény, hogy a 70-es években még ez volt e jellemző, nem a beültetős módi. Amelyikbe meg mégis beletehettük a figurát, az tető nélküli járgány volt. A hátulra teendő két sárga-fekete csíkos matricák már nincsenek meg. Tény, hogy elég sok elemet összefognak. A készletben még egy piros-fehér korlát is található, amivel az utat lehet lezárni a munka idejére.
         



A markoló felső része nem tud elfordulni, a kanalat viszont egész magasra felemelhetjük. 

A doboz hátoldalán pár alternatív lehetőséget találunk, amikkel változatos munkagépeket készíthetünk: felső vezeték szereléshez emelőkocsit, esetleg kotrógépet, amin már ülőhelyet is kialakíthatunk a munkásunk részére vagy dömpert. Szerintem önmagában is el lehet vele szórakozni és hasznos egy város életében. Véleményem szerint utódjának a 6631 tekinthető.





Értékelés

10/10 a figurának.  Mellény, jópofa munkássisak, plusz két szerszám is jár mellé.

8/10 a kockákért.  Azért tábla meg kanál nem sok készlethez jár, többféle munkagépet építhetünk belőle, de fel is használhatók máshova, hiszen nincs sok speciális elem, a krokodil pedig jól jöhet még.

9/10 az árára. Szerintem nagyon olcsón hozzá lehet jutni, gyűjtőknek kötelező darab.

7/10 a játékélményre. Változatos munkagépek állíthatók össze belőle.

Összességében az értékelésem 8/10, nekem bejönnek ezek a régi készletek, ezen kívül többféle járművet is összeállíthatunk belőle.


2 megjegyzés:

  1. Jó kis készlet, eddig talán ennek a legsokszínűbbek az alternatívái. Én mondjuk inkább a 79+-os vonalon vagyok rajta, érdekes a nem beülős megoldás, csak a rendőrautót és a tűzoltót láttam még ilyenből. (Főleg úgy érdekes, hogy az alternatívában van belülős.)

    Köszi a cikket, jöhet a többi :)

    VálaszTörlés
  2. Én az állófig-korszakban voltam kezdő legós, így sosem bántam, ha nem tudott beülni a figura a járműbe. Nekem ez így tökéletes. :) Emelőkocsi állat...

    VálaszTörlés