8 LDD széria: V43 "Szili" építése (2. rész, alváz)

Megjöttek a várt csomagok, kettő számszerileg. Rengeteg pluszt rendeltem, ablakokat, ütközőket, CS elemeket, a fene tudja még mit pontosan, de most van némi tartalékom legalább. Maga a V42-as majd 800 elemből fog állni, lista lesz.
Alapkockákkal viszont gondban vagyok, nem gondoltam, hogy ennyire lefogytam idővel, így azokat némi utánjárással és manuaáli úton fogom beszerezni, mert változott némiképp az első  terv.

Emlékeztetőül a sokadik, de első építendő terv.
A második verzió, jelenleg ez az etalon. Arányaiban jobb, más-más színezettel az frontján.



Történt ugyanis, hogy összeraktam az alvázat és a meghajtást, minden rendben volt vele, szépen befordult és mozgott a körpályán, cikk-cakkokban, de valahogy nagynak, hosszúnak éreztem a mozdonyt. Ekkora lenne? ütközőket nem számítva 48 studra jött ki, óriási volt a kezemben. Átnéztem a tényleges méretek utáni összesítésemet, és kiderült, hogy az eredeti majd 5-ször hosszabb, mint amilyen széles. Az enyém alulról 8 stud széles (6,4 cm, mert egy stud ugye 0,8 cm), de a függelékek és a szoknya rátesz egy kicsit, legyen 8,5 stud. Innen könnyű kiszámolni, hogy kicsit hosszabbra sikeredett az eredeti tervem, leszedtem belőle 4 studnyit a középrészből, így már nagyjából hiteles a méretarány. Ennek persze ára volt, mégpedig a középső traktus áttervezése. Ez nem esett nehezemre, ugyanis sok izgalom itt nincsen, az ablakok és szellőzők a lényeges elemek, előbbiek amúgy is rém beszerezhetetlenek (ráadásul méretügyileg is kisebbek, mint kellenének, ezért cserére szántam el magam), a szürke rostélyok meg így szellősebbek, de kevesebb van belőlük. Nem az igazi, de ennél a megoldásnál maradtam.


Apró változtatások az alsó modellen, megépülésben hatalmas előrelépéssel.

Jól látható a rövidítés.

A felépítménybe is belevágtam kicsit, a konténerek számát kettőre, tehát az eredeti elképzelés felére csökkentettem, ennyi nyílás van amúgy is a két oldalon eredetileg, ráadásul nem kaptam meg mindet. Kényszer szülte modell alakul :-) Talán sikerül kék szélvédőket is vennem, így variálható színben tudom prezentálni nektek a kész mozdonyt. A gyerek tiszta őrületben van, képtelenség tartanom az kigondolt ütemtervet, a felépítmény épülésével egyre inkább elúszom a végállapot időpontjával.
Rengeteg olyan elemem van, ami az LDD-be nem került be, régebbi elemek, amik tökéletesen használhatók lesznek később a tetőn, a kasztninál, kicsit mérges is vagyok emiatt, hogy a tényleges elképzelés és a digitális megfelelője nem lesz teljesen megegyező, de ezzel a helyzettel meg kell barátkoznom.



















Folytatás következik hamarosan. 
Rengetegen kérték az LDD állományokat. Ennek örülök, mert azt mutatja, nem egyedül szórakozom pár kollégával ezen az LDD-s tervezgetésen. Tehát úgy gondoltam, hogy minden tényleges építés végeztével a fájlokat megosztom, az építési útmutatókat kiteszem, így lehetőség nyílik bárki számára egy saját vonat megalkotására.
Remélem így jut is, marad is mindenkinek!

8 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon tetszik, amit csinálsz, igazán szép lesz a mozdony!

    A piszkos anyagiakra rákérdezhetek? Megmondom őszintén érdekelne, h mennyiből hozható össze egy ilyen szépség.

    Egy apró hiba, hogy egy legobütyök nem 1 cm, hanem 0,8 cm. Ezzel kell mindig szorozni, én legalábbis úgy tudom.

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kritika teljesen jogos, kicsit összekutyultam a dolgot.

      A piszkos anyagiak kiszámolása necces, de végül megmondom.

      Törlés
  2. Jól halad, gratula. Egyébként teljesen ismerős, amit írsz a bejegyzésben: gyakran én is tervezek valamit, elégedett vagyok vele, aztán amikor odarakom a többi mellé, kiderül, hogy az arányok nem stimmelnek. Úgyhogy ez az átépítősdi velem is elég gyakran megesik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dornbi!

      Fenét halad jól, nem lenne nagy kunszt összerakni, de a pár elem hiánya megakasztott. Most meg olyan meleg van itthon, hogy a PC is izzad, ilyenkor mindenhez van kedvem, csak legózni nem.
      Holnap-holnapután próbálok venni ezt-azt, és ha jól megy a dolog, akkor hamarosan teljes pompájában gurul a masina. Ha...

      Törlés
  3. Ez nagyon korrekt! Azóta elkészült? :) Mi lett anyagiakban a vége és honnan tudtad beszerezni az elemeket hozzá? Már ha ezek nem szakmai titkok.. A gyerek kedvenc vonata a V43-as és szülinapja is lesz... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta történt építés, de a teteje még készül. Az a helyzet, hogy úgy elcsomagoltam, hogy el is felejtkeztem róla, de hamarosan készen lesz, csak elemeket kell még bányászni hozzá a netről, boltból.
      A gyerek nálunk is nagy Szili rajongó, el sem merem képzelni, hogy mi lesz, ha elkészül.

      Törlés
  4. Helló depi, most találtam, hátha érdekel:
    https://www.flickr.com/photos/bigboy99899/25425461494/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dornbi,

      köszi, nagyon jópofa, tetszik :-D

      Törlés