7 LDD széria: V43 "Szili" építése (1. rész, a kezdetek)

Rászántam magam, hogy a digitális terveimet az életben is kipróbáljam, így a múlt héten belefogtam a projektbe.
Indítottam azzal, hogy a lxf fájlt előbányászva és arról biztonsági mentést csináltam, majd megnyitás után darabokra szedtem az LDD-ben és elkezdtem összerakni kockánként, átnézve, hogy hol tudok ésszerüsíteni, racionalizálni. Anno, mikor készült a  terv, nem a tényleges megépítés és annak minden nyűgje lebegett a szemem előtt, hanem a minél részletesebb és hitelesebb megjelenés. Ebből most sem engedek, de a helyzet némiképpen megváltozott, miután az alapot, alvázat átnéztem. Kiderült, hogy majd minden 3., 4. elemet érdemes cserélni másra, hogy minél ésszerűbb és mobilisabb legyen a beépített alkatrészek zöme. Na meg beszerezhetőbb :-)
Mert az igazi probléma a beszerzés, elkezdtem vadászni az építési útmutató végén lévő listából, egyéb kivonatokból az elemeket, és kb 780 db jött ki úgy, hogy az áramszedőt szándékosan nem is terveztem meg. Így aztán jöhetett a Bricklink és egyéb oldalak magyar találatainak összevetése és átnézése, a sok fárasztó momentum után azonban azt mondhatom, hogy 90%-ban már megvannak az elemek. Problémát jelentenek az ablakok, ugyanis eredetileg kék ablakos és kék tetős verziót, a sztenderdet akartam elkészíteni, de ezzel befürödtem kutakodás közben. Van a sárga elejű verzió a szürke középrésszel, de az olyan ronda, hogy kihagyom. Maradt a kék mozdony sárga orral, így jut is, marad is megoldandó feladat, mert a szélvédőim megvannak régről, de az oldalablakokról kiderült, hogy egy szetthez adták ki őket, itthon egy-két darab van belőlük és külföldről most nem szívesen rendelnék. Persze lehet, hogy ez lesz belőle a végállapot.


Az régebben elkészült változatok, egyik sem nyert.


A GySEV verzió nem megoldható, ennyi zöldet nem tudok felhajtani.

Ez viszont egy kivitelezhető darabnak tűnik, sőt.

Ronda, megcsináltam tervben, de nem érdekel különösebben.

A leginkább áhított színösszeállítás, de a szélvédők most betettek. Később talán...

Ma csöngettek, megjött az első szállítmány, a héten még várok egyet és akkor kezdődhet a móka és a mérgelődés, hogy akkor merre és hogyan tovább. Próbálok a jövőre koncentrálni, és a számításaim szerinti későbbi modellekhez is keresem és rendelem az elemeket, így összesítést csak a v43-as teljes elkészültekor tudok megtenni, de összegszerűen már most egy Debrecen retúr teljes árú jegy összegénél járok, a motort nem is számítva. 
A megépítendő mozdony, most ez a követendő vezérfonal. A tetejét nem fejeztem be, szándékosan, és van rajta átalakított rész bőven.


Jelenleg ennyi, javaslatokat és tanácsokat, kritikát szívesen veszek, reményeim szerint hamarosan jelentkezem némi tényleges és LDD képanyaggal az aktuális stádiumról. 




7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép mindegyik terv, gratulálok hozzá.

    Kíváncsi vagyok a végeredményre.

    Meg az is érdekelne, hogy BL-ről összehozva mennyivel olcsóbb/drágább egy ilyen mozdony, mintha megveszi az ember mondjuk a Santa Fe-t?

    Mert egy Debrecen-Bp jegy retúrba olyan 8500 Ft. Ennyiből össze lehet varázsolni egy ilyen csodát motor nélkül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eredményre én is kíváncsi leszek, elhiheted!

      A BL-en az árakról csak annyit tudok mondani, hogy nem érdemes elaprózni, én jelenleg két helyről rendeltem meg az elemeket, szigorúan hazai forrásból.

      Jól számoltál, kb ennyit költöttem eleddig tisztán a mozdonyra, a motor nincsen benne, a kerekek darabja tengelyenként olyan 350ft. Plusz az apróságok, olyan 10-en egy-két ezer forinttal számolok úgy, hogy némely elemeket én adok alapból, de másik része az, hogy nem a legolcsóbbat vettem meg a BL-en sem.
      De mindent a végén tudok megmondani, amit meg is teszek!

      Törlés
  2. Nagyon jó lett.
    Kíváncsi leszek a valódira.
    Kritika nincs.
    Én ilyen szinten nem vagyok az LDD-vel,de nekiálltam megépíteni az összes 1980-90 között kiadott Train készletet egy kis tapasztalat szerzés miatt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamarosan kiderül, hogy miként működnek az eltervezett dolgok.

      Törlés
    2. Nem idevág,de egy kis segítséget kérnék az LLD-vel kapcsolatban.
      Keresek benne két alkatrészt:
      -1x2-es kampot crane hook 3127 kódszámmal
      -vasúti villanyoszlopot 4168
      Melyik ikonnál keresem ha benne vannak egyáltalán.Előre is kösz.

      Illetve lenne még néhány más Legos kérdésem csak nem tudom hol kérdezek.Itt nem akarom feltenni mert nem a témával kapcsolatos.

      Törlés
    3. Segítség ON:
      Nem tudom, én a kampót mintha láttam volna, a villanyoszlop tutira nincsen benne.

      Azt tudni kell, hogy az aktuális elemlista az elérhető, gyártott elmekre vonatkozik, így a régi elemek nincsenek benne, sajnos. Nagy hiba, de ez van.

      Kérdésedet felteheted itt is, avagy a kapcsolat alatt :-)

      Törlés
    4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés