10 Végigjátszás: 6929 Cosmic Fleet Voyager (1.rész)

A modernebb készletek mellett bőven van töltényünk a régi témák kedvelőinek is.
A 6990-es vágyakozásaim mellett volt azért olyan készlet is, amit nem csak hogy szerettem volna, de őrült szerencsével meg is kaptam. Na nem sok ilyen volt, de a 6783 Sonar Transmitting Cruiser és a jelen Kozmikus Flotta Utazó ezek közé tartozott. Imádtam őket, a két hajóval meghódítottam a szobánk légterét, óvtam őket, vigyáztam rájuk. Aztán jött öcsém és valahogy eltolódtak a prioritások, más játékok kerültek a porondra, ezek a csúcsgépek meg kicsit parkolópályára kerültek. Voltak zsúrok, szülinapkor nagy eszem-iszommal és őrülettel, lánykergetéssel, nagy csatákkal, gyerekes bunyókkal, és mellékesen legózással. Ekkortájt kezdett el hanyatlani a legóim többségének minőségi állapota, egyes pajtások ugyanis nem egészen úgy képzelték az elemek összerakását és szétszedést, ahogy én, gyorsabb és hathatósabb eljárásokkal seccperc alatt leamortizálták a készleteim némely tagját. Na körülbelül eztán lettek bezsákolva, dobozolva és mentek a szekrény tetejére, a raktározással csökkent a pillanatnyi felindultságomból adódó játék lehetősége is és így lassan feledésbe merültek. 
Pár évvel ezelőtt azonban, mikor a LEGO visszatért az ifjú apuka életébe, úgy édesanyámékat is letámadtam, hogy adják elő az akkorra teljesen elrejtett és többszöri költözés során cipekedett nagyobb dobozokat, kosarakat. Látva az előkerült készleteket, teljesen ömlesztve, egyből felrémlettek a régmúlt események, az elemeket nézegetve viszont azt is konstatálnom kellett, hogy ezekkel bizony büszkélkedni nem nagyon fogok, ugyanis elég vacak állapotban kellett viszontlátnom őket. Harapás hegyek, néhol törésekkel és foncsorokkal tarkított kép nem sok bizakodásra adott okot azzal kapcsolatosan, hogy újraépítsem a rég elfeledett készleteimet. Öröm az ürömben, hogy némelyikük azért egészen szép állapotban megúszta a hányattatásokat, de általánosságban sajnos elég lehangolt lettem, nem ez rémlett anno régről. A 6929-es is mehetett a futottak még kategóriába, összeraktam, de a látványtól nem voltam olyan boldog, mint kiskoromban.
OK, ez van, nincsen mit tenni, a régi és nagy becsben tartott szetteket újra kell gondolni, elkezdtem hát keresgélni a piacon adott témában, az Utazó az elsők között szerepelt, lévén nem egy extrán elérhetetlen darab. Aztán jött az alkalom, 6500ft-ért beesett az aukciós oldalon, lecsaptam rá, hiánytalanként és nagyon szép állapotúként, dobozzal, leírással. Öröm, bódottá, lecsap villámáron, enyém! Na igen, az árnyoldalról akkor picit később.



Alapok

A hőskor, mely 1970-es évek közepétől majd húsz éven át tartott és számtalan azóta ikonikussá lett példánnyal, erős felhozatallal és a Classic Space téma igazi húzódarabjaival prezentálta magát. 1981-ben, mikor kiadták a Cosmic Fleet Voyagert, csak pár űrben repkedő darabbal örvendeztette meg a nagyérdeműt a gyár, de ismerjük a téma nagyágyúit, ezek akkoriban és ma is fergeteges kinézettel és ötletekkel bírtak, áruk a csillagos ég.


A 6929-es 242 elemmel prezentálja magát, egy minifig tartozik hozzá, alaplap nuku.
A doboza szuper, felnyitható és igazán szemet gyönyörködtető. Nekem "sikerült" egy amerikai példányt kifogni, ezen annyi plusz információ van, hogy mennyi kockát találunk a dobozban, hány éves kortók ajánlják, és egy buta felirat belül (Use this box is for storage. Köszi). Na meg az árcetli, 18.99 dolcsi. Eredetileg. Na igen, ha ma ennyi lenne :-) Egyébiránt a belső tálca kihúzható, nálam ez az opció nem működik, mert a kedves előző gazdája (valamelyik, mert hogy nem egy volt, ez holtbiztos) lekapcsozta őket. Sajnos a maga a doboz sincs a legjobb állapotban, itt ott szakadt szegénykém, néhol egy kis celuxszal próbálták meg stabilabbá tenni az oldalát, némileg sikerült is, de elég otromba a tartása akkor is. Ez van, képeken jobbnak tűnt, mint kézben tartva.


Pár fotó a mi kontinensükre szánt kiadásról.



Az alábbi doboz pedig a tényleges USA-beli verzió.





Az összerakási útmutató majdnem tökéletes, némi használatból eredő "karc" van rajta, szépnek mondanám, nem tartották iratmegőrzőben, ez biztos.


Az építés

via brickset
Mikor megjött a csomag fél éve, nagyjából átnéztem, de pillanatnyi teendőim mellett nem raktam össze, és sajnos ami késett, az múlt is egyben. Jött a karácsony, újév, satöbbi, elmaradt a nagy kirakós. Csak azért, hogy egy hete elővegyem és megismerkedjek vele kicsit közelebbről. Nem rémlett, hogy ennyire vegyesvágott lesz a zacskó tartalma. Az egyből feltűnt, hogy némely elemek cserések lesznek, mert szimplán szarok, és vannak elszineződött kockák is, sajnos nem feltétlen fehérek, hanem a ritkább szürke bütykösökből. Na jó, ez még nagy nehezen belefér, álljunk neki.

A mnifiget remélem nem kell bemutatnom. B***** m**, ez pl hiányzik a csomagból, így Rékocs volt olyan nagylelkű, és a féltett zacsijainak egyikéből szigorúan kölcsönbe adott egyet nagylelkűen. Köszönöm!
Piros szkafanderben, virít az űrben, a CS jellegzetes jelével a mellkasán, régi típusú sisakban és megegyező színű oxigénpalackban, kesztyűben és örökké mosolygósan álldogál előttünk, korának jellegzetes figurája, az űr meghódítására tökéletesen alkalmas.


Elemlista vizuálisan, ekkor még azt hittem, hogy minden OK.

A hajót a vázzal kezdjük. Csupa szürkeség, sehol más szín, szerencsére a leírásban érthető és jól látszó módon oldották meg az egyes fázisokat. Nem jelölik a beépítendő elemeket külön, mint manapság, mely megoldástól én hülyét kapok.
Tehát a váz összepattintva, nagyon masszív, ezek a régi illesztések sokkal passzentosabbak és erősebbek  a maiaknál. Némi színbeli eltérés megfigyelhető, de alapvetően azért minden rendben van, nincsen meghajlítva és lezúzva semmi.





Kellemes forma.

Ilyenkor szétszedni már problémás szabad kézzel, erőlködve recseg-ropog, de nem enged. Szeparátor később is jól jön!


Felfordítás, jöhet az alja. És itt kezdődött a homlokráncoláspm.
Pár rögzítőelem után feltűnt, ami nektek is kiderül kicsit tüzetesen megszemlélve a képeket. Pótlások, nem egy-kettő, hanem majd egy tucat. Ekkor derült ki, hogy itt bizony nagy egyveleg van a kezemben, elég sok készletből származó ABS-el van dolgom. Ezek között simán van az elmúlt évtizedben kiadott is, a maga lukas megoldásával. Jaj, mi jöhet még?
Nem az zavar, hogy ilyen löncshús került hozzám (nem a fenét, de ezen segíthetek valahogy valamikor a szokásos boltomban), hanem hogy a szuperként és hiánytalanként árult készlet távol áll a meghirdetett valóságtól, ekkor még csak elemcserésnek és egyvelegnek hittem, no meg hiánytalannak. Átvételkor össze kellett volna raknom, én marha, most már reklamálni nem fogok, alapom nincsen rá, ez jó pofáraesés volt (volt ennél nagyobb is előtte, ráadásul azt személyesen sikerült benéznem), tanuljatok az én káromon!   

Itt már feltűnik néhány spórolósabb elem.

Megint egy.

Keresd a kakukktojást? Megvan? Lesz még :-)

Azért szépen alakul.


Szerencsére csak a lapos egységek cserések. Vagy mégsem? Az egyik elem hiányzott, pótlás az ömlesztett régimből.

A kabinalsó kicsit karcos, nem patyolat. Felkerülnek az ágyúk is. Apró Halálcsillag lézerágyúk álá LEGO

Kirajzolódik a hátsó traktus is, alakul a űrhajó.

Némi elszíneződés fellelhető. A CS bolygó eltűnt az idők során? A rácsozott minta szerencsémre nagyon szép.

Puttonyos Classic Space járgány.

Majdnem készen. A függőleges szárnyacskák hajlamosak ferdülni idővel. Itt is cserehegyek vannak.

Na igen, egy mintás 1*2-es elem nem volt a csomagban. Bepótoltam egy irdatlanul megviselttel, de inkább ne tettem volna.
Írtóra ronda. Ez volt, sorry

Az fehér antennatartók is kétfélék, az egyik a régi keskeny, a másik az újabb vastagabb. Ahh, sosem lesz vége?

Végül megépült!
Kiderült, hogy 11 darab hiányom van, a legkisebb elemtől a két nagy fekete hajtóműig. Sikerült úgy kipótolnom őket a régi zűrzavaros dobozomból, hogy elmondhatom, nem is lett olyan rossz a végeredmény, de van néhány fontos pótlandó alkatrész. És levontam a konzekvenciákat is, de ennek kimondása várjon még, az értékelésnél összefoglalom őket.

Addig is pár kép a teljes szettről, kommentár nélkül.



















 Még nincsen vége, hamarosan következnek az alternatívák!

10 megjegyzés:

  1. Must have készlet, csakhát használtan sem olcsó.
    A végigjátszás pedig terjedelmes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szigorúan must have.
      Terjedelmes lett, de főleg a képek miatt. Rengeteg dologról nem írtam, ezt majd a second partnál becsempészem, habár ott is rengeteg lesz a fotó. Úgy gondoltam amúgy, hogy a képek beszéljenek inkább, elég sok helyen megtalálható a készletről ilyen-olyan leírás, így én megpróbáltam egy kicsit máshonnan közelíteni.

      Törlés
    2. Hú, de jó cikk volt. Jómagam is éppen tegnap kezdtem neki egy végigjátszásnak ebből a korszakból és hasonló témából. :)

      Várjuk az alternatívákat is!

      Törlés
    3. Várjuk, amennyiben megosztanád és kellő képpel tudjuk prezentálni.

      Törlés
    4. OFF:

      Szia!

      Az imént küldtem el, remélem, elnyeri a tetszésetek!

      Üdv!
      Zoli

      Törlés
  2. Depi az 1593-as készletet se felejtsd majd megemlíteni mint alternatív modelljét :)

    http://www.bricklink.com/SL/1593-1.jpg?0

    Amihez tartozó felszíni jármű végigjátszását elküldtem ugyan nektek,de nem volt jó........

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Benne van a pakkban a 1593-as :-)
      6880 végigjátszást küldtél? Átnézem, a többit megbeszéljük.

      Törlés
  3. A kopás, rágás, hiány engem is bosszantana, de az, h most régi vagy új -e az a 4es elem, hogy az most anyagtakarékos lukas, vagy eredeti tömör pöttyös az nem zavarna.

    Minden készletem ki van pótolva, szépen le van zacsizva, de ezt sosem figyelem. Egyszerűen arról álmodozni, h 20-30 éves készletek darabra eredetiek... reménytelen. Sokszor a bricklinken sem lehet ezt kikötni pótlásnál. Most mit írjon az ember? Kell egy szürke 1x4-es elem, de csak a 80-as évekből ha nem az visszaküldöm?

    Ennyire ortodox nem vagyok. :-)

    Amúgy jó kis szett, de tényleg az van, h a Classic Space nagyon nem olcsó mulatság. Sajna nekem csak egy járgányom van a múltból, de nem is igen lesz több, mert drágállom őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, ennyire elvont én sem vagyok.
      Ugyanakkor az eladó azt állította, hogy mindene tökéletes, eredeti és majdnem hibátlan. Hát tényleg majdnem.
      A másik, hogy az újabb szürkék más árnyalatúak, ez viszont tényleg kitűnhet, ha csak szürkeként adsz le rendelést és aztán megjön. Én nem amiatt vagyok mérges, hogy lukas vagy sem, hanem, hogy miként vettem a neten, és ez a dühítő, hogy lassan már senkiben nem szabad, lehet megbízni. De én is hülye voltam, hogy nem ellenőriztem egyből, de nem tudom, hogy egy levélváltáson túl mit tudtam volna tenni kézhezvétel után.

      Sebaj, tudom őket pótolni, csak maga az információ ténylegessége zavart.

      Törlés
  4. Na ez tanulságos,főleg nekem mint újra kezdőnek mire számítsak.Akkor én ortodox vagyok :) Én tőlem lehet kopott,de új elem ne legyen benne.
    Nekem is meg van kisebb hiányokkal, jó kis gép sok alkatrésszel.A szürke alváza annyira masszív hogy szétszedni sem egyszerű.A 4X12-es platet sikerült anno félbe törni,de még így is masszívan összefogja.

    VálaszTörlés