7 Tesók: 3183 vs 4993

Most, hogy a túlságosan vad időjárást szép lassan kezdi felváltani a nyáriasabb hatású, hőguta-okozó klíma, itt az idő, hogy előkapjunk a tarsolyból némi “Menő Kabriót”. Dedikált kabrió-készletek persze nem feltétlen hemzsegnek, de most nem is annyira a bogarászást akartam erőltetni, hanem két, közel azonos című szettet vettem górcső alá.


Első versenyzőnk már 5. évét tölti köreinkben, tekintettel 2008 évi piacra dobására, s a 4993 Cool Convertible cím alatt jelent meg, a Creator maximodell vonalát erősítve. Kisebbik társa jóval fiatalabb, a Friends téma 2012-es szülötte, és a 3183 Stephanie’s Cool Convertible néven látott napvilágot. Ez utóbbiból a Tesóság okán persze csak a jármű kerül mikroszkóp alá.

A színsémák jelentős eltérése alapvető ütközési pont lenne, így – mint azt már a terepjáró Tesók esetében is megtettük – ettől a vizsgálati iránytól nagyvonalúan eltekintünk a mai napon.


Hoppá-hoppá! “Tesók a négyzeten” – azt hiszem, ezt a címet kellett volna adjam, hisz a hivatkozott terepjárós poszttal újabb tesósági összefüggést véltem felfedezni: a méretarányok ismét az 1:3 környezetében mozognak a két automobil között, ami lehet meglepő, de akár szándékosnak is felfoghatjuk. A szándékosság ellen azonban igen erős érv szól, hiszen míg az előző posztban minifig-kompatibilis járművekkel foglalkoztunk, addig most egy maxifig-léptékű akasztja össze lökhárítóját egy minifig-arányokat előtérbe helyező modellével.

elég nyomasztó most is a méretkülönbség...

Nos, akkor ugorjunk is a témának, s kezdjük felfedezni, mi lehet közös két, ennyire eltérőnek induló, de azonos nevű járgány dolgaiban. Az ésszerűség jegyében szépen körbevezetlek Benneteket. Az első, ami megfogott, hogy két ennyire különböző méretű autónál pontosan ugyanúgy és ugyanakkora méretben oldották meg a hűtőrács kialakítását. Jó kis kezdés, azt hiszem.

2db 1x2 ezüst rács virít elől

Kissé erőltetettebb, ám tagadhatatlan tesósági tényező, hogy mindkettejük elülső lámpatestje kör alakú, ami manapság sem alapvető kötelezettség a kabriók részéről.

ráadásul mindkét lámpában van kerek üvegpötty :)

Továbbra is az első traktust elemezve, megfigyelhetjük az orr-rész kidudorításával összefüggő vertikális és horizontális irányú lecsapások/legömbölyítések hasonlóságait. Tudom, a fazon elérése érdekében elkövetett fogásokról van szó, ám épp ez az! Egyforma fazonra törekedve naná, hogy szaporodnak a Tesóvá tévő vonások.

orrgömbölyítés maxi, ..... és mini

Továbbcammogva a kaszni mentén, oldalirányból a sárvédők ívessége, s a karosszériából való enyhe kiugrása fogja meg pillantásunk villámlövedékeit, s ismét megállapíthatjuk, jól összeszokott páros képét mutatja a két brümmencs, amennyiben ez is Tesó-elem.


Még mindig oldalról szemlélődve az is szemünkbe ugorhat, hogy az ajtó, illetve annak helye némileg kisebb magasságokba tör, mint a motorház, avagy a csomagtartó. Újabb pont a Tesóknak.

persze a szélvédő és bukócső terén erőst különböznek...

Hátrafelé tartva eljutottunk a csomagtartóig, mely természetesen kis méretű, hisz a tető elrejtése is itt szokott megtörténni. Egy röpke pillantás, és máris Tesók közt érezhetjük magunkat ismét, hiszen a kaszniszerte sima felszín itt látszik leginkább megtörni, s bütyökrajongóknak egy kis fogódzkodót adni. Természetesen emlékezzünk meg a mindkét darabon fellelhető finom ívű elemről, mely léptékhelyesen igyekszik ugyanazt az áramvonalasságot leképezni a csomagtartók két oldalán.


Keveredjünk hátra, s máris újabb bizonyítékokat lelünk az igen közeli rokonságra: a lámpatestek három-három egypöttyös üvegelemből épülnek fel, melyek közt van két piros és egy narancs színű. A mindkettőn fellelhető piros sajtelem még szorosabbra fonja kapcsolatukat. Nagy menőség lett volna még egy kipufogó-imitávió a kisebb indulón is, de erről most lemaradtunk.
 

Ilyet szintén elkövettem a terepjárós posztban: hanyatt dobva a kocsikat, alulról lapok tömkelege fogad minket, s láss csodát: 2 pötty széles szürke csík adja a szerkentyűk legalját. :)

Kissé jobban is belebújhatunk a Tesó-elemzésbe, s így megfigyelhetjük, mint használja ugyanazon helyen, de más célra egyik, s másik ugyanazon elemet. Egész konkrétan a motorháztető traktusára gondolok most.


Ha valaki nem fedezte volna föl, annak adok egy kis segítséget. Bepontoztam a kérdéses elemeket...


A vége felé járva eljutunk egy még ettől is szorosabb kapocshoz, a műszerfalhoz. Nem semmi, mi? Ki gondolta volna első/második/sokadik pillantásra?


A kissé gyengébb tesósági szálakból még így, az egész járgányt felemésztő elemzés után is maradt néhány, melyeket már csak felsorolásszerűen említek meg: 2-2 tükör, döntött kormánykerék, 2 főnek kiképzett hely (ld. ülés), nem kormányozható kerekek.


Végül jöjjön az elmaradhatatlan galéria a nem tárgyalt érdekességekkel...

V8-as üzemanyagzabálással előre!


csak hogy jobban lássuk...


az ajtók nyithatók, kívül-belül "kilincs", alant rendes zsebekkel


ismét a jobb tájékozódásért egy közeli


valódi rejtett tető, ami a kétoldalt található pici karokkal csalogatható elő/tüntethető el. na ez Menő!


tetővel hátulról...


...előről (japánkard ablaktörlőkkel)...




...végül hátulról

S varázskérdéseim, csak hogy tartsam magam a szokásokhoz:
  • Nem minifig-kompatibilis modellekkel/modellekhez hogy álltok?
  • Leszámítva az extrém színt, hogy tetszik a Friends-kabrió?
  • Kellet volna még valami a Creator modellbe, vagy így jó, ahogy van?






7 megjegyzés:

  1. A 4993-asról a sztorim a következő: A "V" betűvel kezdődő aukicós oldalon kb egy éve vettem egyet úgy, hogy kb csak 2/3-a volt meg, de az ára nagyon baráti volt, kb 3000 Ft legfeljebb, ha jól emlékszem, de lehet, hogy egy 500-assal kevesebb. A lényeg, hogy alkatrészforrásnak kitűnő volt (azóta van LEGO-katanám!), ami kellett belőle azt megtartottam a többin meg meg egy vegyes csomagban továbbadtam. Egyébként nagyon tetszett a kocsi, csak a felépítmény felső része (csomagtartó és annak tartalma) hiányzott, ahhoz meg nem volt kedvem, h BL-ről rendeljem meg a hiányzó elemeket. De amúgy tetszett a kocsi, egyetlen nagy hibája, hogy nem kormányozható (meg a targonca modellje esetlen). Ezt mondjuk nem is értem miért nem oldották meg, mármint a kormányzást, mert régebben a Model Team esetében - amire ez a nagy Creator vonal szerintem legjobban hasonlít - mindig volt legalább kormányzás.

    A színei jók, a Friends-esnek már nem annyira tetszik a színe, de lányoknak biztos bejövős.

    Egyébként nagyon érdekes, hogy valóban mennyi "tesóság" van a két egészen más méretű járgányban.

    Én itt nem hirdetnék győztest, mert más a megcélzott réteg és a cél is, arány is. A maga nemében mindkettő szerintem 5-ös alá. ;-)

    Üdv!
    Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a saját szemszögből elkövetett kiegészítést. Nagyon jók ezek az egyedi történetek, mint egy-egy külön poszt :)

      A "Model Team"-nek meg haló porát sem közelíti semmi már egy jó ideje. Na majd egyszer.

      Törlés
    2. Igazad van, a Model Team-et szerintem sem közelíti semmi sem a Creator járműves vonaláról jelenleg - de nem érzem elképzelhetetlennek, hogy ha egyszer odafigyelnek jobban a dolgokra, akkor kijöjjön valami Model Team szintű. (A Cr. házak azonban nagyon jók szerintem, bár egyet sem birtoklok, de tetszenek.)

      Nekem a Model Team sorozatból jelenleg 4 db van meg (5510, 5521, 5542 és az 2556, valamint megvolt, de eladtam az 5563-ast), amik mind nagyon szépek, de valahogy ezeknél úgy érzem - más MT-ekről nem tudok nyilatkozni - hogy az "A" modell példaértékű, nagyon szépen kidolgozott, de a "B" modell már sokszor gyengébb, vagy kevésbé részletes. Sőt, a 2556-nak nincs is "B" modellje! Míg itt, a Creator vonalon legalább 3 szinte ugyanolyan szintű modellt kaphatunk, tehát, azért van jó dolog ebben is. Pl. a 4993-asnál a kamion is nagyon jól néz ki, talán csak az ablakkerete nem olyan tetszetős. (Igaz, a bobcat elég aránytalan valahogy.)
      (Bocs, h hosszan írtam az ide nem tartozó Model Teamről is, de a Technic studos komolyabb készletei mellett ez a szívem csücske.)

      Örülök, h tetszett a személyes kis kiegészítés. :)

      Üdv:
      Zoli

      Törlés
    3. Zoli! Adtál nekem egy poszttémát a hozzászólásoddal :) Köszi!

      Törlés
    4. Ne bolondozz! Nagyonis ide tartozik, amiket írsz, és lám, még ötletfelvető hatása is van :)

      Törlés
  2. Rékocs! Szívesen, kíváncsian várom, hogy mi lesz az pontosan! Üdv! Zoli

    OFF:
    u.i.: Kacérkodom a gondolattal, hogy a szép állapotú dobozos, útmutatós készleteim közül esetleg belevágnék egy alternatívákkal tarkított végigjátszásba, és a kérdésem az lenne, hogy az oldal "befogadná" -e azt, ha elfogadható színvonalúra sikerülne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok!

      OFF:
      Tegnap este belelkesültem és elkezdtem írni egy végigjátszást a 8042-es pneumatikus készletről, eddig 3 gépelt oldalnál vagyok 1,5-es sorközzel. + jönnek még ugye a fotók. Ha elkészül, elküldhetem Nektek? Van rá esély, hogy felkerüljön az oldalra? Üdv! Zoli

      Törlés