5 Reggeli kávé mellé: 622 - Tipper Truck (1978)

Az 1978-as év nagy változást hozott a LEGO készletekben. Ekkor jelentek meg a ma ismert figurák mozgatható kézzel és lábbal. Nos, az alábbi készletben nem fogunk egy darabot sem találni, pedig szintén ez évben jelent meg először. Ezzel teljessé vált az 1978-as katalógusban található munkagép készletem. (Lásd: 625, 641, 670) Idővel a többi is sorra kerül.

Alapok
               
Neve: Tipper truck
Sorozatszám: 622
Témakör: Town
Altéma: -
Kiadás éve: 1978
Kockaszám: 33
Minifig: -
Ára: Kb 1000 párszáz forintért találtam rá a Zsibvásáron és lecsaptam rá, mert viszonylag ritka készletről van szó. A bricklinken 700Ft-tól 39000Ft-ig terjed az ára.





A dobozban nem tudom mi volt, mivel anélkül vettem, feltételezem, hogy az útmutató és a kockák. Én a leírás mellé megkaptam a doboz hátulját is az alternatív képekkel.




Építés
 
Ami rögtön szembetűnik, az a minifig hiánya, a közlekedési tábla és maga a billenő plató. E két utóbbi miatt is megéri az árát. Ez a „Vigyázz, az úton dolgoznak” tábla mindössze 11 készletben szerepelt és 1981-es 10-es szett volt az utolsó, amiből be lehetett szerezni. Az igazi különlegesség viszont maga a billenőplató. Csak 6 készletben volt megtalálható, viszont sárga színben ez az egyetlen készlet, amiben megjelent (a többi kék színű).




A teherautó elődje egyébként a 435-1 - Tipper Truck (1975).
Maga a tehergépkocsi összerakása nem jelenthet problémát, nem túl bonyolult szerkezet. Lámpája a 70-es évekre jellemző tamponnyomott kocka (3010p20c), a készlethez 4 darab sárga-fekete csíkos matrica is jár, amit oldalt kell felragasztani. Nekem az utolsó kettő hiányzik. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a hátul elhelyezkedő matricák három elemet is összeragasztanak és emiatt nem lehet őket szétszedni. Előző gazdája nyilván fontosabbnak tartotta az elemek felhasználhatóságát. A kerekei az ekkor oly jellemző fémtengelyesek (miért is nem maradt meg ez a technika?). A teherautóba a régi LEGO készleteknek megfelelően nem ülhet figura, de egy kis képzelőerővel játszató, jól kiegészíti a másik hármat. Persze ez nyilván nem sokak tetszését nyeri el, de én örülök, hogy beszereztem.
Végezetül kettőt megépítettem a doboz hátulján lévő alternatív lehetőségek közül:




Értékelés
0/10 – figura nincs, tehát értékelhetetlen
10/10 a kockákért – igencsak ritka darabok vannak benne.
8/10 az árára – nem kerül sokba, ha valaki nem teljes dobozos változatot szeretne, annyit meg nem ér.
6/10 a játékélményre – pár dolgot építhetünk belőle, de azért a figura hiányzik.
Összességében az értékelésem 7/10, de szubjektíven 8/10 egyrészt a ritka elemek miatt, másrészt azért, mert nekem bejönnek ezek a régi készletek.


5 megjegyzés:

  1. Számomra kis híján tökéletes darab. Jó volt a reggeli kávé mellé :) Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó! A kedvenc rovatom a Reggeli Kávé!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, én inkább inni szoktam :-) Elnézést a rossz humorért, remélem maradsz olvasónk!

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Alig várom a következőt, most is főleg ezért jöttem, hátha :) (nem tudok kacsintós smiley-t, valamiért nem megy a pontosvessző)

    Rékocstól pedig tisztelettel kérném a 6692-es hátoldaliját, amit fél éve belengetett és türelmesen böjtölök érte. Köszi! :)

    EDIT: Bocsánat, nem volt fél év csak úgy éreztem és Attila igérte :D

    VálaszTörlés