5 Az Operaház fantomja

Valaki nagyon szereti a LEGO-nál a Sydney Operaház épületét, hiszen a tavalyi Architecture-megjelenés után idén a Creator Expert(!) sorozat égisze alatt kerül újból kiadásra. Elképesztően jól kinéző darabról van szó, de:
1. Nem nagyon értem, hogy az amúgy igencsak jól eltalált Creator-házak sorozatába miért vettek be egy modellértékű darabot. Úgy tűnik, ez lesz az Expert-sorozat kulcsa, mármint a valósághűség? (Emlékezzetek csak a Horizon Expressz esetére.) Miért nem elég erre az Architecture-sorozat? Nem mellesleg jegyzem meg, hogy a besorolásnál némi bakit vélek felfedezni, amennyiben a SOH a Brickset szerint az Advanced Models Buildings altémájához tartozik, nem a Creatorhoz. (És a listát megnézve inkább ott a helye a Taj Mahal és a Tower Bridge mellett.)
2. Nem vitatom a tervezés, kivitelezés minőségét, Jamie Berard megint komoly művet tett le az asztalra, hiszen a beharangozó szerint új építési technikák sajátíthatók el, új elemekkel (pl. alaplappal) gazdagodhatunk, de nekem akkor is túl jóra sikerült, és éppen emiatt sokat veszített legómivoltjából. Sokkal jobban tetszene, ha csak simán operaházat adnának ki, mint ahogy teszik ezt a rendőrséggel, tűzoltósággal, nyaralóval stb., azaz megmaradnak a legóvilág naivságában és nem való világból építkeznek.
3.Nyilván minél összetettebb, nem szokványos épületeket próbálnak kockába önteni, ez annál inkább segít a legózás/legózók fejlődésének, már ha persze erre egyáltalán szükség van. Kérdem én, jó irány, ha ilyen modellszerű építkezések, bonyolultabb technikák felé mozdul el a legóvilág?



Kíváncsi vagyok a véleményetekre, de addig is nézzetek videót és képeket, azért nem semmi!
Képeket, adatokat itt találtok.

5 megjegyzés:

  1. Na, most némaságomból kitörök, már az indulástól követem a blogot, szevasztok. :)
    Igen, azt kell, hogy mondjam, hogy jó az irány. Nagyon szimpatikus acég részéről, hogy a felnőtt gyűjtőkre is gondolnak, hiszen egyértelmű az, hogy ez nem gyerekjáték. Ez jó irányú fejlődés.
    Ezzel szemben nagyon jó lenne, ha a gyerekeknek szánt készletek között is bővítés mutatkozna, nem mindig a tűzoltóság-rendsőrség ismétlődésével kellene szembesülnie a vásárlók hadának/gyűjtőknek. (ez persze egy unalomig ismert rigmus a komoly gyűjtők körében, mármár közhely, de attól függetlenül igaz, pontosan ezért jó az idén megjelenő Town Square, több ilyen jellegeű készletet kellene kiadni.)

    Andris

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Osztom a véleményedet, épp most néztem át az idei legújabb katalógust, a szokásos police-firefighter dömping, plusz a sok számomra érdektelen téma.
      Friends-ben Ati majd dúskál, de ez a Creator széria kezd javulni, nekem bejön. A Sydney kiadáshoz meg azt tudom mondani hogy nagyon tetszetős, kifejezetten szépre sikeredett. Masszív árcetli és helyhiány, ezek lesznek a problematikus részek nálunk.

      Törlés
  2. Személyes véleményem: small is beautiful. Mondjuk az operaházból szerintem a kicsi verzió nem volt olyan szép, a nagy szebb, de hát az meg nagy, úgyhogy emiatt sajnos nem jöhet szóba.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ők is próbálják pozicionálni az AFOL-okat a LEGO-s termékpalettán. Úgy tűnik, hogy most a Creator vonal az övék, azért került ide. Talán amúgy is ott a helye, mert nem minifig-scale, trükkös építési módok vannak benne, és (elvileg) kockabánya is. Nyilván azért, mert kiállítási darab, de nekem annyira nem jön be hogy ilyen kevés színből áll. (Oké, hogy az igazi se szivárvány, de ez LEGO, nem a valóság + lehetne pár kiegészítő, biztos van ott valami pad, lufiárus, fa, bármi.)

    Amúgy szépnek szép, de szerencsére a monstre baseplate alapján nagy (és drága) lesz, így nem kell rajta agyalnom :)

    VálaszTörlés
  4. Megígértem, hogy aktivizálom magam, legalább olvasás és kommentálás szintjén, úgyhogy itt vagyok!
    Nagyon nincs mit írjak, többé-kevésbé elmondták előttem a véleményem. Kellenek a valósághű készletek is. Talán 10226 sem elég legós? Én nem tudom, lehet. De attól még nekem tetszenek. :)

    VálaszTörlés