6 LDD széria: Mig-21 (valahol középúton)

Most leteszem kicsit a vonatos témát, őszintén megmondva kicsit túlpörögtem e téren, az alanyok is fogyóban, van pár készülőfélben lévő vagonom, de a magyar mozdonyokat kilőttem egy időre. Ezért gondoltam, hogy váltanom kéne, ennek apropóját Dornbi miniscale-jei adták, ezért aztán nekiestem egynek, gyorsan, frissen, kicsit nagyobb verzióban.

A Mig-21 gyerekkorom egyik überrepülője volt, nyílszerű alakja teljesen elképesztett, nem egyszer láttam repülni őket magasan és alacsonyan, hangjuktól elképedtem. Szóval király gép volt számomra, így egy nosztalgiával egybekötött bonyolult művelet vette kezdetét, hogy miként ültessem át az eredeti íveket, szögeket és méreteket lego építménnyé. Hááát, nem volt könnyű, néhol jobban megszenvedtem, mint a mozdonyoknál, ugyanis a törzs és maga a szárny rögzítése nagyon fifikás, illesztésügyileg meg néha a hajamat téptem. Nem elég, hogy az LDD hibáit nem egyszer kellett valahogy tolerálnom, de maga a forma is hordoz néhány trükköt alapból.

A jelenlegi állapot, de nem a végleges.

Eddig itt tartok, nagyjából összeállt a test és a szárnyak viszonya, a vezérsíkok alakja, de a méreteik és elhelyezkedésük még lehet, hogy finomítást igényel. Ahogy a futóművek bekötései is, a futóműaknák pontosabb kialakítása. 
Próbáltam rengeteg megoldást az orrész szűkítésére a légbeömlő környékén, de ezek olyan ronda eredményre vezettek, hogy úgy döntöttem, marad a cső forma. Ameddig nem jön egy jobb. 
Szerettem volna a szárnyak csűrőlapjait is kitéríthetővé megcsinálni, de annak formájából adódó építkezés nem lett volna annyira jó, mint amennyire szerettem volna, itt még gondolkodom erősen, hogy mi a fenét tudnék kitalálni. Nem szándékozom a netet feltúrni megoldásokért, remélem találok valami használható megoldást kútfőből. Sok munka lesz még vele, a kis apróságokat nem is említve. Na és akkor még nincsenek fegyverek és pilonok sem.

Úgy gondoltam, hogy építek neki egy diorámát, a saját közegében menőbben mutatna, így remélhetőleg nektek is jobban fog tetszeni :-)
Ez szerintem jól sikerült.


Próbáltam méretarányosan megoldani a kicsinyítést, de talán még így is nagyobb a kelleténél a vadász.      






Ezt az oldalt a szárnynál bütykösen hagytam, ízlelgetem, hogy melyik maradjon.

Innen nézve egész jó

Innen viszont enyhén otromba

6 megjegyzés:

  1. Lesek, mint a moziban. Kötött pályáról hihetetlen kötetlenre váltottunk! Állat, nagyon jó és a többi.

    Egy kérdés: a hát gömbölyítését adó hosszúkás elemet, vagy annak rokonait próbáltad az orr kúposításához?

    Egy "kötözködés": akárhogy nézem, nekem a függőleges vezérsík kissé magasnak tetszik. Kb. 2 lapnyi, esetleg egy kockányi még lejöhetne belőle. Szerintem...

    Egy kifejezetten személyes esztétikai meglátás, nem hitvita-kiváltási szándékkal: nekem a lecsempézett szárny elég csúf hatást kelt. Ha lenne szavazógép, én a bütykösre tennék egyet. :) Persze a szárnyat lehetne ferdén benöveszteni a testbe, és akkor a csempézés cakkossága hátul jelentkezne, kevésbé zavaróan. (De akkor is a bütykös tetszene)
    -

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kérdéseidre a válaszok:

      - a hát hosszúkás eleme olyan hosszú, hogy az feltenni nem tudom, mert pinokkió lenne a gépből. A rövidebb meg már nagyon csapott, fene enné meg.

      - A vezérsík ennél a típusnál nagyon nagy, ténylegesen hatalmas a géphez képest, levenni tuti nem fogok belőle. A furcsaság talána bból adódik, most így elnézve, hogy az előbb említett háti hosszú elem ejtése miatt kicsit változott a sziluett. Na, ezt is átdolgozom majd alternatívaként.

      - egyetértek a szárnnyal kapcsolatban, ezért csináltam 2 verziót a két oldalra. A megítélése teljesen szubjektív, nekem mindkettő másért tetszik.

      Törlés
  2. Hogy mi lesz ebből ha kész lesz... így is jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem, találtam néhány jobb megoldást már. Színben is akciózni fogok, magyarként rágyúrok a hazai alternatívákra. Mondjuk a Cápeti jó lenne :-)

      Törlés
  3. Nagyon klassz, úgy ahogy van. Irigyellek, mennyire ráérsz...
    Én a bütykös szárnyra szavazok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne hidd, hogy olyan sokat agyaltam rajta, maga a munka sem volt sok. A gond a sok illesztési, látványügyi kivitelezés volt, legónál életben pattintod és odailleszted, itt volt, hogy fél órát elszórakoztam a fordítással, illesztéssel. Néhol nagyon dühítő tud lenni az LDD.

      Törlés