10 A Gyűjthető Minifigurák története képekben

A legót sokféle szempontból lehet gyűjteni, a széles palettán mindenki megtalálhatja a gyűjtőszenvedélyének legmegfelelőbb tárgyat, mind közül talán a minifigurák (hivatalosan Collectable Minifigures Series) halmozása a legkalandosabb. Ez elsősorban a beszerezhetőség misztikumának is köszönhető (persze sok más belbecs mellett), hiszen például egy citys készletnél nem kell kódokat fejteni vagy tapizni, elég ránézni a dobozra és kockázatmentesen beazonosíthatjuk a szettet, nagy meglepetés már nem érhet minket a vásárlás után. (A figuravadászatról tudományosan és fantasztikusan Attila írt itt és itt a blogon.) 

via glogster.com


A Gyűjthető Minifigurák téma 2010-ben debütált, jellegzetes, zacskós csomagolásba rejtve az egyes emberkéket. Dobozzal ez esetben is találkozhatunk, ha kereskedők vagyunk vagy egyszerűen csak megszállottak. (Egy doboz 60 zacsit rejt.) Az egyes sorozatok sorszámot kapnak, egy sorozat 16 darabból áll, továbbá szín is jelzi a szeriális összetartozást. Az egyes zacskókban az elemeken kívül egy alaplapot találunk, amire felállítható a kész fig, illetve egy összerakási útmutatót. Egy évben két széria jelenik meg, kivétel ez alól 2012, amikor a londoni olimpia tiszteletére megjelent egy exkluzív sorozat - "csak" kilenc figgel.

Ahogy már említettem, igazi csemegét a tasakok belseje rejt, hiszen a LEGO teljesen egyedi tervezésű (pl. extrán festett testrészek, két fizimiskával felvértezett, forgatható fej), új kiegészítőkkel és elemekkel ellátott emberkékkel örvendezteti meg a nagyérdeműt. Sport, művészet, történelem, film, fantázia, szürke/színes hétköznapok szülöttei a figek, akik közel 300-an teszik gazdaggá a legófigséget.
Regényt lehetne írni arról, melyik legóemberke milyen újdonsággal rendelkezik, de mivel ezt már nálam sokkal elvetemültebbek jól összegyűjtötték, így csak az egyes sorozatokra mutató linket osztom meg, ami elegendő kiindulási pont a további böngészéshez. Na persze azért nem hagyunk ennyire magatokra, de  erről majd később. Most következzenek egy-egy tablókép erejéig az egyes szériák.

2010 8683 Első széria - sárga

via Brickset
via Brickset
2010 8684 Második széria - kék

via Brickset

via Brickset
2011 8803 Harmadik széria - zöld

via Brickset

via Brickset

2011 8804 Negyedik széria - narancssárga

via Brickset

via Brickset
2011 8805 Ötödik széria - kék

via Brickset
2012 8827 Hatodik széria - fehér

via Brickset
2012 8831 Hetedik széria - piros

via Brickset
2012 8833 Nyolcadik széria - fekete

via Brickset
2012 8909 Team GB Minifigures - fehér-kék-piros (csak kilenc minifiggel)

via Brickset

2013 71000 Kilencedik széria - ezüstszürke

via Brickset

2013 71001 Tizedik széria - arany
Ez a sorozat rejteget egy 17. emberkét, Mr. Goldot, amelyből mindössze 5000 darab kerül forgalomba és nagy kérdés, vajon tényleg aranyozott lesz-e.

via Brickset

2013 71002 Tizenegyedik széria - zöld (kép még nincs)

Még két kisebb kiadást említenek ebben a sorozatban (8505458 VIP Top 5 Boxed Minifigures, 850449 Minifigures Beach Accessory Pack), amelyekről egyelőre ennyit.
Mint ahogy jeleztem, nem ússzátok meg ennyivel. Én személy szerint nem vagyok minifiggyűjtő, de blogtársunk, Attila igen, aki nem kis feladatra vállalkozott, és belevágott egyes szériák végigjátszásába. Most sem kímélte a klaviatúrát, és kíméletlen aprólékossággal a tőle megszokott rövidséggel górcső alá vette a 8. szériát. Hamarosan kezdünk!
Addig is írjátok meg kommentben, gyűjtitek-e a figeket: ha igen, miért, ha meg nem, akkor annak mi az oka.

l via Brickset, Brickipedia l

10 megjegyzés:

  1. Én elég speciális módon "gyűjtöm" a CM-eket, szinte kizárólag az alkatrészekért. Az érdekesebb fejekből és testekből van 1-1, a kiegészítőkből akár több is. A seregépítő figurákat sikerrel elkerültem, egy tucatnyi elf, néhány minotaurusz és farkasember kivételével.

    VálaszTörlés
  2. Őszintén megmondom, h bár hatalmas ötletnek tartom a CMfig sorozatot ezek a kismukik elég jól jelképezik, h mennyire visszaél a cég a vevők/gyűjtők lojalitásával.

    Azért, h egy ilyen kis vackot 6-7-800 forintért áruljanak, az már nekem az a kategória, h még instant vásárlásként sem vagyok hajlandó egyet sem venni.

    Én max. mélyen leértékelve veszek belőlük (néha-néha 300-ért lehet kapni itt-ott régi beragadt zacsikat) vagy használtan, de és azok közül is csak azt, amelyikre nagyon vágyok.

    Van még egy dolog ami nagyon bánt CMfig ügyben, h vettem olyat (krokodilember) aminek az anyaga olyan volt, h megfogni is utáltam, túl is adtam rajta. Szóval ennyi pénzért legalább ne ilyen raktár végén összesepert matt felületet eredményező granulátumból csinálnák.

    100 szónak is egy a vége, bármennyire is szeretném, nem gyűjtöm őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Detto.

      Ráadásul engem nem is érdekelnek, nem tudom, hogy mit lehetne velük kezdeni gyűjtésen kívül :-)

      Sokat gondolkodtam ezen, hogy miért ennyire heterogén a legós társadalom, hogy ennyire klikkesedik a jónép, mert sokszor csak az közös, hogy lego a termék, aztán minden másban kard ki kard. Furcsa dolog, pedig egy vonal, játék :-)

      Törlés
  3. Nekem mind itt figyel a polcon. :) Mivel én mindig is gyűjtöttem valamit, - és sosem kicsiben -, így aztán nagy örömmel vetettem bele magam a CM vadászatba.
    Azért annyit hadd javítsak az amúgy remek íráson, hogy 2010-ben 2 sorozat jelent meg, 2011-ben már 3, 2012-ben 3+1, (az olimpiai a plusz), és idén még 3 fog kijönni, és ezzel lezárják a sort. Mondjuk, ha van egy kis üzleti érzékük, akkor csak egy pár évre...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sorozat lezárásáról én is olvastam, de azért ebben nem vagyok annyira biztos. Ld. a Ninjagóval is mit csináltak.

      Törlés
    2. Apropó! Az szép gyűjtemény, esetleg lenne kedved bemutatni nekünk? A portalanítást hogy oldod meg, vitrinben ácsorognak?

      Törlés
    3. Szegények kifogytak az ötletekből. Sebaj, majdcsak megcsípi a fejlesztőgárdát valami bevitaminozott darázs, és csinálnak még egy tucat sorozatot hirtelen felindulásból.

      A portalanítás jó kérdés, én leginkább legyintek rá, vagy hirtelen felindulásból lefújom, végső esetben meg vízzel megoldom. Én is kíváncsi vagyok, Te hogy állsz a kérdéshez. (hacsak nem tisztatérben vannak kiállítva:)

      Törlés
  4. Bemutatni? Szívesen. De milyen formában gondolod? Hiszen a gyűjthető minifigurákról már szépen alakulnak a végigjátszások...
    Esetleg van egy gyönyörű, több mint 20 éves előzménye ennek a témának, ami tutira mindenkinek tetszene. Hm?
    Portalanítás szájon át kifújt levegő által történik. :) Technikát megmutassam? :):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nem jó! Kipróbáltam, és a por nem jön le a képernyőn ácsorgó minifigurákról! Ellenben a vigyázzban álló snowtrooper lerepült! :D

      Törlés
    2. Ja, elfelejtettem mondani, hogy a rendszeresség eléggé el nem hanyagolható momentum... :)

      Törlés