19 Szavamon fogtam magam

Évet értékelni nem tudok, hiszen nyáron indult a blog, úgyhogy csak fél év tapasztalatai állnak mögöttem. Jól érzem magam ezzel a kis bloggal, számomra meglepő módon sokan olvassátok, aminek nagyon örülök és köszönöm nektek. 
Nagy lett a verseny - bár ez nem biztos, hogy jó szó - legós blogírás terén, ami nem feltétlenül baj feltéve, ha valami jó sül ki belőle. És ezt most magamra értem. Van még mit csiszolnom mind tartalmilag, mind formailag a dolgon, de legyen ez az új év kihívása. A ti kritikátok persze mindig nagyon jól jön, úgyhogy nyugodtan használjátok a kommentmezőt vagy írjatok e-mailt.
Nem is fecsérlem tovább a szót, beszéljünk a legóról. Tavaly még a Kockagyáron latolgattam, milyen készleteket kellene beszerezni 2012-ben. Hát most szembesítem magamat magammal.





Ami meglett: 4432, 4206 - a City végül nem váltotta be reményeimet.

Mi történt Space vonalon? Itt bizony komoly álmok valósultak meg :)
Meglett: 6972 és tádám!!! a 6980-as és bizony a monorail, a 6990-es :)) Ennél jobb évet nem is kívánhat magának az ember.
És hogy mire vágyom 2013-ban? Egyre inkább régi készletek (Town, Space) beszerzésére irányul a vadászatom, az új készletek árának (és persze milyenségének) alakulása lehet, hogy elborítja az agyam és nem lesz semmilyen 2013-as készletem. Csak egy-egy példa: a 10233-as Horizon Expressz 31 490 Ft a LEGO Shop-ban. Még csak motor sincs hozzá, ez nekem már sok. A citys árakat elnézve már-már pofátlanul drága szetteket találok: ezen a múzeumi rabláson pl. mi kerül ~18 000 forintba?

Nektek hogy sikerült 2012 legóügyileg? Mik a tervek 2013-ra?

Bárhogy is alakuljanak az árak, kívánok mindannyitoknak boldog, legó(zás)ban gazdag új évet!

19 megjegyzés:

  1. Space vonalon hol a végigjátszásod eme álomhármasról!!??? :) :) :)
    Nagy gratulációm, ha szabad ilyet mondani.

    A Citys beszerzéseidet is megértem, azzal együtt is, hogy a többit miért nem vetted. Nekem az egész erőteljesen érdeklődésen kívül eső, de kívülről jó szemlélni ezeket is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól mondod, hol vannak a végigjátszások, Rékocs????? :-))
      Viccet félretéve, dolgozunk az egyes projekteken, végigjátszásokon, de jó munkához idő kell, meg rengeteg energia.

      Törlés
    2. Van egy-két apróság, ami hiányzik és pótolni kell.
      Meg nem is kétperces készletek ám ezek, és az a gond, hogy nem lehet kint hagyni a félkészen végigjátszott bázist, mert nagyobbik fiunk azonnal lecsap rá, és már lába is kélt egy-két elemnek, aminek ezen készletek esetében nagyon nem örülök. Éjszaka meg, amikor elvileg nyugi van, nem lehet olyan jó fotókat csinálni, de előbb-utóbb terítékre kerülnek. :)

      Törlés
  2. Rékocs, hol marad a 10226? :)

    Egyetlen "ezmindenképpkellnekem" készletet láttam, és az a 10226 volt, ami most itt pihen az asztalon. :)
    Tervek? Talán majd egy 10220, de kéne a pénz a jogsira is... majd kiderül. Bár ha esetleg jövőre kiadják a 10024 frissített változatát, nem tudom mihez kezdek...

    VálaszTörlés
  3. Nekem nagyon meg kéne túrni a brickset adatbázisom, h pontosan tudjam mit vettem tavaly, így inkább megpróbálok visszaemlékezni.

    Újak közül: 5620, 5621, 9390, 3 CM fig

    Régiek közül: 6354, 6363, 6388, 6510, 6538, 6550, 7731, 7732

    Azt hiszem ennyi.

    Idén nem tervezek tudatosan semmit, ha lesz vmi jó használtan amit rég szeretnék arra lecsapok, újonnan meg csak nagyon akciósan és azok közül is csak azt, ami tényleg tetszik (de sajnos egyre kevesebb ilyen van).

    VálaszTörlés
  4. Nekem a terv az, hogy kipótoljam a gyerekkori szettjeimet Bricklinkről, az se lesz kis pénz, meg idő. :)

    VálaszTörlés
  5. Nálam az a fene nagy helyzet, hogy még bricksetes adatbázisom sincsen, excel tábálban vezetem a meglévő készletekt, de akkor mozgás volt itt az utóbbi 2-3 hónapban, hogy kicsit elmaradtam az adminisztrációval.

    A pótolgatáshoz az kell, hogy pontosan tudjam a hiányokat. Na, itt még nem tartok :-)

    Egyébiránt én nem tűzök ki célokat magam elé, nézegetem az oldalakt, ha jót látok, megfontolom és lépek. De az újabbak, főleg a 2010 utániak erősen felejtősek lesznek, ez biztos. Újabb zuhanás, a sok ócska licensztől meg rosszul vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig a brickset direkt erre (is) van kitalálva, remekül lehet vezetni a dolgokat benne. Van az advanced collection manager része, oda lehet írni mindent. Hol vetted, mikor, mennyiért, hiányos-e, ha igen mi, ha nem van e doboz, leírás, minifig, állapotát mikor megvetted, most milyen, hol van, eladod-e, stb.-stb.

      Try it! :-)

      Törlés
  6. Múltévieket nekem is nehéz lenne felsorolni mit is terveztem és mit vettem meg ténylegesen,de egy biztos: múlt évben annyi Star Wars szettet vásároltam amennyit az előtte levő 2-3 évben összesen!:)Idei célom egy Republic Gunship,már régóta szeretném megvenni remélem erről a kiadásról már nem maradok le (az tuti ,hogy NAGYON drága lesz :(((((((( )

    Régi készleteim újrapótlása terén bővültem egy 6606-1: Road Repair Set készlettel ami majdnem teljesen új állapotban van,illetve egy Idea Book 260-nal matricaívvel együtt ami kissé hiányos de nagy része megvan :)

    VálaszTörlés
  7. Megvan pár készlet amit terveztem:

    Super Heroes:

    6858-1: Catwoman Catcycle City Chase meglett 2szer is :)

    6862-2: Superman Vs Power Armor Lex meglett,de eladtam

    Technic: 9390-1: Mini Tow Truck nem lett meg

    9392-1: Quad Bike nem lett meg

    9395-1: Pick-Up Tow Truck nem lett meg

    City/Fire: 4208-1: 4×4 Fire Truck meglett


    VálaszTörlés
  8. 2012 a classic town-om befejezésével telt, és karácsonyra sikerült is a saját versenypályámmal lezárni a várost:

    http://www.flickr.com/photos/hatalmas/8378043722/

    Az összerakott cuccról terveztem hogy csinálok egy kis leírást pár alternatívával, de még nem tudtam rávenni magam. (Persze előbb arról kell meggyőzni magamat, hogy érdekel valakit.)

    Jövőre szeretném az Exo-force készletekből begyűjteni a wanted listáról a hiányzókat, amíg nagyon régiek és drágák nem lesznek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok, csinos darab lett. A leírásra (pláne alternatívákkal) én személy szerint széles körben kíváncsi vagyok.

      Törlés
    2. Nekem is tetszik. Ha elkészülsz vele, akkor ha gondolod, kirakhatjuk a blogra.

      Törlés
  9. Nálam az év egyértelműen legnagyobb beruházása a 7740-es volt. =)

    Jött még egy csomó ezmegaz de viszonylag kevés olyan szett van, ami átalakítás nélkül kerül be egyből a városba ezért én is nehezen tartom számon. A többség egyébként is inkább ömlesztve érkezett; újonnan szettet nem is tudom, hogy mikor vettem utoljára.
    Szépek a 6-studos járművek de én 4-studban nőttem fel és úgy is kezdtem el a várost, a kettőt keverni pedig egyszerűen nem tudom. Nagyon bántja a szememet az aránytalanság látványa.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az szép találat. Milyen állapotban sikerült hozzájutni?

      Törlés
    2. Viszonylag szép. A matricák java megvan, bár van amelyiknek csak a fele. Egyik másik ajtó sárgája picit már mustár színű, de szerintem ezzel is együtt lehet élni =)
      Azt nem tudta megmondani az eladó sem, hogy a motor működik-e (nincs trafó), de mivel minden másom 9V ezért eleve az volt a terv, hogy a motort meg a síneket szépen elcsomagolom és átépítem 9V-re.

      Törlés
  10. Szépek !
    Amiket itt leírtatok.Én csak most kezdtem megint ezt a LEGOzás dolgot.Amit sikerűlt beszerezni eddig az a MODEL TEAM 5590.Hibátlan állapotban,csak a dobozán van egy kis sérülés,illetve a szélvédőn egy kisebb karc szerű vmi.De túlélem:)

    https://plus.google.com/u/0/photos/116736124838720209076/albums/5854404005646155857

    Amit még szeretnék az majd még az 5580-as remélhetőleg ezt is dobozosan sikerül majd megszerezni.
    Illetve a Metroliner jöhetne még.(4558)
    Aztán majd meglátjuk:)Mi jön még:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon príma kezdés, és jó a tervezett folytatás is! Hajrá!

      Törlés