11 LDD vonat széria: TATRA T5C5 villamos

Valaki úgy emlékszem, hogy ígért egy ilyen járművet anno. Lehet rosszul rémlik, de miközben barnában és kékben dolgozom LDD-ben jelenleg, így kis felüdülésként megcsináltam a saját verziós BKV  villamosomat. Elég sűrűn látom nap mint nap elszáguldani előttünk a 61-es vonalon, elnézegetve párszor felötlött bennem egy-két problémásabb rész kivitelezése hogyanja és mikéntje, na most jutottam el odáig, hogy a kivitelezésben is ügyeskedni kellett. Mert kellett. Apropó. Az ismerős nektek, hogy valami, amit szinte minden nap láttok, mennyire megszokottnak tűnik, aztán mikor fel kell idézni egy két részletét, bizonyos apróságait, akkor kiderül, hogy mennyire felületes volt az ismeretség? Én így voltam, aztán egy karácsony utáni családi gyermekvasutas kirándulás során a már említett vonalon tüzetesebben megnéztem itt ott a járművet. Kicsit sem voltam normális :-D
Maga a szerelvény a már bevált 7 stud szélességű, majd 700 elemből áll. Látható, hogy a problémás rész a szűkülő végek és azok valamennyire hiteles és terhelhető kialakítása volt. El is szórakoztam vele, fokról-fokra fodítgattam az elemeket, próbáltam rájönni jobb megoldásokra, érdekesebb és tetszetősebb kinézet mellett ezek a célok nehezen voltak elérhetők, de talán a végeredmény nem lett annyira rossz. Az ajtókra jobb ötletem nem volt, sajnos. Régebbi készletben van olyan elem, ami jobb lett volna, de a jelen LDD nem tartalmazza őket.


 
Nagy szívfájdalmam a T5C5 kapcsán, hogy a 9V motoros megoldás itt nem működik, ugyanis nem fér el, ha meg igen, akkor meg fordulni nem tud, megakad. A fogaskerekes/technikes építést meg nem favorizálom ebben a szériában. Ergo vagy egy egyenes szakaszon meghajtott verzió készül, vagy egy körbetologatható alternatívát építek.  Utóbbi mellett döntöttem, ezt jobban élvezném játék közben!


















11 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, tele van szebbnél szebb részletekkel! A megálló teteje is nagyon ott van!

    VálaszTörlés
  2. Megmondom neked őszintén, hogy a megállót csak az életkép miatt tettem be, nem törekedtem túlzottan a hitelességre, tehát mondjuk úgy, hogy a tető ilyenre sikerült :-)

    Örülök, hogy tetszik! Általában megfogadom, hogy elkészültüket követően hagyom egy picit pihenni a tervezeteket, mert itt ott még tudnék módosítani rajtuk pár nap múltán is, de így majdnem elhúzhatnám a megjelenésüket hónapokig. Ez meg nem célom!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett, de a kerekek nem túl kicsik?
    Ami engem zavar, hogy az elején a szűkülő részen a piros csík vastag. Ahogy a vezetőfülke teteje is meg van oldva, nem lett volna jobb lapos szárnydarabokkal (1X4-esre gondolok) megoldani?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó lett, de a kerekek nem túl kicsik?
    Ami engem zavar, hogy az elején a szűkülő részen a piros csík vastag. Ahogy a vezetőfülke teteje is meg van oldva, nem lett volna jobb lapos szárnydarabokkal (1X4-esre gondolok) megoldani?

    VálaszTörlés
  5. A kerekek picit, jól látod. Hogy miért, az leírtam. Ebben a méretben nem lehet sokat játszani a mérettel, mert vagy a forgás van oda, vagy a saját erőből mozgás.
    A piros csík szintén a modellezés és játszhatóság határán mozgás miatt alakult így. A ferde elem nem megoldható, a minifig nem férne be, ráadásul a szöge sem stimmel. Hidd el, próbáltam néhány verziót, ha az oldalcsk volt rendben, akkor az eleje csúszott el valahol. Ez van, kompromisszumlépesnek kell lenni, ez nem technik, itt sok dolgot csak derékszögben lehet abszolválni, de talán pont ettől legós a kinézete :-)

    VálaszTörlés
  6. Szép lett. Egy kis apróság: az oldalán lévő csík nem piros, hanem barna (vörösesbarna mondjuk)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt könnyen lehet orvosolni :-)

      Törlés
  7. Szia !
    Hát ez nagyok Király!!!
    Én is épp ezt építgetem most 6 szélességben (a valóságban) de nem lesz ennyire jó...
    Látom, hogy Te még arra is figyeltél, hogy a vezetőfülke mögötti ajtó alsó, szürke (lépcső, köszöb ...) része az oldallal párhuzamos marad, akkor is, amikor a fülke elkezd szűkülni, + a belső csövek, stb.

    Te melyik LDD-t használod? Nekem nincsenek normál vonatkerekeim (amiből a tátrát építem), ezért kicsit macerás vele és még nem tudtam megoldani ...
    A MOC-ot elkérhetem? szeretném megnézni a szűkítést a végein.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A 6 egység szélesség probléma lehet az ültetésnél, nincsen középen folyosó, satöbbi. Nálam ennek a 6 studnak nem csak megoldásbeli problémái vannak, hanem arányaiban is furcsák lesznek az épített járművek. Nálam, persze ettől még biztosan meg lehet oldani nagyon hitelesen, de én a 7 studnál tettem le a voksom. Problémás, tény, megoldhatóságnál agyalgatni kell, de kijön mindig valahogyan. Ráadásul az LDD van annyira szemét, hogy vannak dolgok, amiket nem enged, élőben OK lenne, de virtuálisan mégsem. Na ilyenkor mérgelődöm eleget.

      Melyik LDD-t használom. A legújabbat, kb 1 hónapja tettem fel, frissítést 2 hete csináltam. Normál vonatkerekek már régóta nincsenek, ezzel nem vagy egyedül. Ha kell, küldök neked vonatos alkatrészeket, sajnos guberálni kell a neten picit utánuk, jó lenne, ha minden kiadott elem benne lenne az adatbázisban, de ezt a szivességet a Lego nem tette meg, így marad a forrásmunka :-)

      Moc-ot kitettem, jelentése saját építményem, alkotásom (my own creation), azt kitettem. Az ldd fájlra gondolhatsz, az .lxf kiterjesztésű. Ezt remélem nem haragszol és megérted, de megtartanám. Segítséget adhatok bizonyos dolgokban, nyugodtan keress meg, de a terveket nem adnám ki senkinek, sok munkám van bennük.

      Törlés
    2. Szia !
      Ezeket a plusz alkatrészeket be kell olvastatni (export) a LDD-be, vagy ilyesmi?
      Megköszönöm, ha átküldöd őket, vagy megadod, hogy honnan lehet letölteni, eléggé macrás tud lenni a vonat kerekek nélkül :)
      A villamos tekintetében, csak az elejének a szűkítés érdekelne, abban adhatnál tanácsot. Illetve érdekelne a megoldásod. Én a 2429c01-es elemekkel oldottam, meg.
      Én eddig jutottam a valóságban (terv nélkül), bár még egyes kockák színei nem a véglegesek.
      Illetve én a szűkítést a vezetőfülke és az ajtó között kezdtem el, Te viszont az ajtó fülkétől távolabbi végétől.
      http://kepfeltoltes.hu/130108/DSCI0674_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
      Üdv: Gábor

      Törlés
    3. Szia Gábor!

      Gond nélkül beolvassa őket az LDD. Kapsz egy lxf fájlt, ráklikkelsz és annyi, onnan azt importálsz az adott tervedhez, amit szeretnél. Én is bővítgetem a készletet, ezeket a netről vadászom.

      A villamosnál te más utat jársz. Én nem akartam 1 studnyi oldalfalat, mert az széles nekem, ezért döntöttem az elfogatásban. A villamos testhez való rögzítés kicsit darabos, leírni képtelenség, de mind alul, mind felül 3 stud szélességben kapcsolódik. Plusszban fel is ül a tető egy részére. Komplikált. Technikes megoldással egyszerűbb lenne :-)
      A fotód alapján te 5 stud elsővel és 6 stud szélességgel építed a járgányt. A többit még elmezgetem. Apropó, mi az a valami a villamos mögött? Valami képernyő?

      Törlés