10 LDD vonat széria: MÁV tehervagonok

Újév beköszöntével kicsit élénkült az építési kedvem, némileg kikapcsolódásként tekintettem rá a családi programok mellett. Bevallom, néha szükségem volt eme időtöltésre.
Szóval váltottam a legutóbbi BKV vonalról MÁV vágányokra, egyből 5-re, ennyi teherkocsit terveztem ugyanis. Sokat mondani róluk nem tudok, 8 stud szélesek, az egyszerűbbek szimpla ujjgyakorlatok voltak, az FACCPP viszont néhol trükkös megoldást igényelt, a kocsi maga egyébként is nagyon impozáns a többi vagon egyszerűsége mellett. Legfőbb gondot talán az jelentette, hogy a színvilág miatt bizonyos elemeket kénytelen voltam kihagyni, lévén nem léteznek barnában. Itt-ott kicsit eltértem az eredetitől, hogy kicsit látványosabb, vizuális ingerekben gazdagabb legyen a terv.

Egyszerű kéttengelyes nyitott teherkocsi. Talán méretben még 4 studdal lehetne hosszabb, de így majdnem legó készletbe való, kivéve a szélességét






Alacsony oldalfalú rakoncás teherkocsi. Könnyen moddolható




EAS típusú 4 tengelyes nyitott tehervagon. Kicsit szélesebb lett, a 8 studot kicsit megtoldottam itt ott.





8 tengelyes Ro-La kocsi. Kamiont kellene rátenni, úgy ütősebb lenne.



Faccpp



Folytatás következik, van még alany bőven :-)

10 megjegyzés:

  1. Helló! Egy kicsit off-leszek, de nem találtam az oldalon sehol sem kimondottan olyan cikket ami az ldd működésével foglakozna. . Mitől van az, hogy egy kész "alkotásomat" eddig meg tudtam nyitni, most pedig az alábbi hibaüzenetet kapom: Unable to load file. Unable to open file. Elúszott az egész? Köszönöm előre is a válaszaitokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Az LDD működéséről külföldi oldalak írnak, de bizonyára magyar oldalon is lehet szemezgetni nem nagy mélységben.
      A megnyitási probléma egyszer nálam is előjött. Nem tudtam mire vélni, de egy újratelepítés megoldotta a gondomat. Arra tudok gondolni, hogy némely elemeket nem tud beolvasni, vagy valami nem stimmel az adatbázisában. Ezt ugye online frissíti, itt keresném a hibát először. A másik, hogy tényleg sérült a fájl, ekkor már komolyabb a gond. Ha elküldöd nekem, megnézhetem, hogy én meg tudom-e nyitni. Talán egy újramentés helyreteszi.

      Furcsa az LDD néha.

      Törlés
    2. Helló!

      Köszönöm a válaszod! Próbáltam az újratelepítést, újratelepítést régebbi verzióval, másik gépen...nem vált be egyik sem. Más programmal sem tudtam megnyitni. Biztos a fájl sérült. Hova tudnám elküldeni, hátha neked sikerül megnyitni?

      Törlés
    3. A nevemre kattintva találsz egy email lehetőséget. Oda nyugodtan elküldheted.

      Törlés
    4. Gabóca: Én is belefutottam már olyanba, hogy amit szerkesztettem, utána nem volt képes megnyitni, vagy a fele hiányzott. A helyes stratégia: készíts gyakran másolatot.

      Amúgy egy ZIP file: először is, nézd meg, hogy zipre átnevezve ki tudod-e tömöríteni. Ha sikerül, akkor találsz benne egy LFXML fájlt. Ha nagyon hardcore vagy, érdemes lehet azzal próbálkozni, hogy az XML egy részét kitörlöd, és megpróbálod úgy. De ez már durva hekkelés.

      Törlés
  2. Szia!

    Szépek lettek, két kérdés: az elsőnél mi tartja az oldalsó bordákat? Második: az utolsónál a minden barna (rozsdagátló színű?) az eredetin? Nem lenne kicsit látványosabb pár szürke vagy fekete elem? Vagy ez eretnekség? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haháá! Az oldalsó bordákat L alakú elem adja, ezek függőlegesen vannak rögzítve.
      Az FACCPP-nél minden barna, nincsen mese, még a forgóváz is. Neten rengeteg kép van róla. Tény, hogy így kicsit egysíkú, de nemi matricázással feldobható lenne.

      Törlés
    2. Ahogy az öreg bácsi mondja repülés után, ügyes erre nem számítottam :)

      Törlés
  3. Depi: nagyon ütős alkotások, szerintem jól sikerültek!

    Kérdés: ezzel a csoda-eszközzel nem próbálkoztál még?
    http://ldd2povray.lddtools.com/

    Szerintem sokat dobna rajta. Én épp kutatom a lehetőségét, hogyan tudnám használni (nincs Windowsos gép a családban).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most lebuktál! :-) A széria elején leírtam, hogy miként készülnek a "fotók".
      Amúgy ezzel, mármint a LDD2POVRAY-el dolgozom, precízen beállítható kis renderelő program, de bika gép kell alá minőségi fotó megalkotásához. ÉN a köztes állapotot választom, nem tiszta élethű a minőség, ez ugyanis egy szerelvénynél kb 2-3 órába telne és éktelen sívításba. Így marad egy kompromisszumos állapot, hogy kinézzen valahogy, de azért ne kerüljön sokba sem.

      Nehéz a beállítása a jó értékekre, eleinte kicsit piszkálni kell, de maga az elv egyszerű. Beadod neki az lxf állományt és ő egy belső algoritmus alapján, a te beállításaid szerint és alapértelmezettnek megadott renderelési metódust használva végül kiköpi a képet. A legjobbak a játékos képek, a fekete fehér, rajzfilmes, elmosott, satöbbi. Ilyeneket is csináltam anno.

      Törlés