16 JDLT. Na ilyet ne vegyél!

Múltkori bejegyzésemben felszínesen taglaltam egy kicsit a Lego Duplo szériájának sikerét meglovagolni kívánó távol-keleti  termékkavalkádot. Most egy minden szempontból élményteli beszámoló következik, kőkemény tapasztalattal.

Karácsony előtt vagyunk, nagyszülők kicsit kétségbeesetten érdeklődnek, hogy jelen (most már tavaly) évben nem tudják, hogy mit adjanak a gyereknek. Előzetes egyeztetés történt szánkó kapcsán, de látva a gyatra és ócskábbnál ócskább, hóra és komoly strapabírásra képtelen tákolmányokat nemet kellett mondanom, szimpla pénzkidobás lett volna. Mellékesen jegyzem meg, hogy az én anno használt, kb. 15 éves szánkóm lett elővéve használatra, csak most hó nincsen :-(
Szóval akkor mi legyen? Csak egy maradhat, Lego. Erre szüleim kibökik, hogy településükön nyílt egy játékbolt, ami be is zár röpke egy hónap után, leárazások vannak, láttak legóhoz hasonló játékot, dicsérte az eladó is, nem ismerem-e? 4 betű, ákombákom, satöbbi, rávágom, JDLT! Az az, mondják, milyen? Nem tudom, de kicsit hajtva a kíváncsiságtól rávágtam, ki lehet próbálni. Bárcsak ne tettem volna. 
Tehát megvolt a koncepció, irány a bolt. Odaérve Rékoccsal konstatáljuk, nem csoda, hogy bezár a hely, ugyanis egy haldokló lakópark egyik legnéptelenebb utcájában árválkodik, az  körülötte lévő ablakokban elhelyezett eladó feliratú táblák sem éppen arról árulkodnak, hogy jól döntött anno a bolt tulajdonosa. Na mondom magamban, ez érdekes lesz.
Belépünk, kedves eladó (mint kiderül, tulaj is egyben), kis beszélgetés, nem cifrázza a dolgot, bebukta a boltot, egy hónapot bírt, elment egy milliója, verdikt megvan, kampec. Az ő balszerencséje a mi hasznunk, mert leértékelés van, mindenféle játék sorakozik az asztalokon, polcokon, nem túl igényesek, de nem is a kínai piacos minőségben. És ott vannak ők is! Leveszem a dobozokat, eladónk dicséri, én sem olvastam feltétlen rosszat róluk, volt a kezemben néhány, már írtam. Megszólalásig Duplo koppintás, szégyenérzet és kínosság nélkül. Na mindegy, akciósak, félretettettünk 3 különböző szettet, édesapám másnap ígérte, hogy beugrik értük és rendezi a számlát.





Aztán jött 26.-a, családi látogatás gyerekestül le a szülőkhöz, szuper ebéd, iszogatás finoman, és na persze az ajándékok. Nagyobbik gyerkőc majd 3 éves, készül kibújni már a bőréből, nagymamája veszi a lapot, nem lehet itt viccelni, ami jár a jézuskától, az jár. Két doboz és egy vödör kerül ki az asztalra (becsomagolni felesleges, csak felidegesedik még a gyerek tőle), úúúúú, nagy öröm, mi is mosolygunk :-) Doboz kibont, tartalom kiszór a földre. Nem sok, de elég, lássuk mi a helyzet, gyorsan én is leülök. Instrukció nincsen, építs a dobozképről felkiáltással raknám össze. Raknám, merthogy nem megy az építés, hol szétcsúszik, hol nem tudom összeilleszteni. Mi a ...? Nyomorgatom, játszadozom a kockákkal hátha így, úgy, de nem az igazi, sőt. Apámék látják rajtam, hogy lassan gyöngyözik a homlokom, kérdezik kicsit megszeppenve, hogy nem jó? Mondom én, hogy háááát, nem az igazi, de menni fog, próbálom vigasztalni őket és kicsit magamat is. De a tények mást mutatnak, nem megy az összeillesztés, itt eláll, ott feszül, amott szimplán leesik. Szar.
A repülő egyébiránt nem rossz, eléggé tartósnak tűnik, annál érdekesebb a figura, aminek ahány végtagja, annyi lötyögés és bizonytalan rögzítés.

Ugyanazon gyártó ugyanazon szériájának elemei. Melyik a kakukktojás?
Különböző belső merevítések és megegyező erős sorjázottság. Az egyik merevítés már elhajlott ráadásul.

Némileg eltérő méretek, de itt a lényeg a furcsa "celofános" képecskék minősége

A tetejük nem is lenne egyébként rossz

Huh, próbáltam szintbe hozni őket, ez lett belőle

Másik szögből, látni a fekete bárányokat. Egyébiránt felfelé folytatva egy ferde torony lett volna belőle, eltartott a két széle, míg lent feszült

Nuku merevítés, csak 4 studos elemre lehet feltenni. Nem, nem nyomtam össze, ennyire homorú


Megint egy kis eltérés. Különböző színeknek különböző forma?

A kedvencem. Enyhe méretbeli különbség :-)



Érdekes inda, nekem kb. 5 percembe került, míg kellően nagy erővel felerőszakoltam egy fára. Furcsa, gicsit gumis hatása van, hajlik és tekeredik, még jó is lehetne, de a kapcsolódása pocsék, és az elengedhetetlen sorja azért itt is megvan


 
Teljesen használhatatlan nagy levél, tartása zéró, bárhová feltehető, de le is esik


4 stud, enyhén elcsúszott négyzetes elrendezésben. Oldalról még komolyabb az eltérés

Szétszedhető kaktusz, benne öntési maradványok. Nyami, a gyerek számára ez csemege

Banán. Kár, hogy bárhová rakom, leesik. Túlérett.

Az állatok bizonyos méret felett szétszedhetőek kis erővel, fakultatív az operáció

Sörény külön, rágcsálni tökéletes

Triceratops darabolás

Na ezt szétszedni nem akartam, mert már alapból így állt. A fej mozgatható, bizonyos állásnál szétpattan a két testfél


Festési minőség made in China

Ok, közelítsük meg máshonnan a problémát, elő pár igazi Duplo elem. Vegyítve a dolgot kiderül, hogy az egyik elem jó, a másik ugyanolyan viszont nem, a 3. megint nem, a 4. majdnem, és így tovább. Kicsit elhűlve és mérgelődve állok fel, ekkora pofáraesésre nem számítottam. Apám próbál kisegíteni, összerak ezt-azt, de látom, hogy erősen megszenvedett velük ő is. Mindeközben Gergely fiam már a jól bevált vonatával játszik, számára nincsen gond, azonban én morgolódva ülök a fotelbe vissza. A tipikus olcsó húsnak híg a leve szitu, szüleim is elkönyvelik, hogy ez bizony nem lego. Ott megfogadtam én is, hogy ilyen kínai vacakot max. csak magamnak próbaképp vagy az ellenségemnek adok, de leginkább senkinek.

16 megjegyzés:

  1. Ez életveszélyesen rossz. Én még próbaképp sem szoktam nemLEGO-t venni, hála az élőben látottaknak és az ilyen rémtörténeteknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a "műlegóban" is van jobb, és rosszabb minőségű. Én pl. amennyire emlékszem, meg voltam elégedve az Enlighten Brick-es kockáival. Mostanában láttam pár egyéb klónt, de azok szörnyűségesek, "még" az Enlighten-hez is képest. Ha én valami igazán jó Enlighten terméket látnék, szerintem megvenném...

      Törlés
    2. Igazad van, de az ember nem nagyon találkozik ezekkel. Mi most kipróbáltunk egyet, mert volt jobb tapasztalatom velük, igényesebbnek tűnt a többi ócskaság között. Aztán kiderült, hogy nem. Ez van.

      Enlighten érdekesebb, azt még kipróbálom, elég jókat írtak róla, van vonatszériájuk és a lényeg, hogy nem duplo méret, hanem rendes lego. Így marad ez, ha itt is befürdöm, akkor kész, végeztem egy időre a próbákkal.
      De ahogy fejlődnek egyéb téren, azt már nem merném leírni, hogy soha többet kínai legót!

      Törlés
    3. Tessék egy kis Enlighten-lehetőség, akár ingyenes szállítással:

      http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=enlighten&catId=26&manual=y

      Megjegyzem, sem az Enlighten-ről, sem a fenti webáruházról nem tudok különösebben semmit, de ha már szó volt róla, akkor ide passzol a dolog.

      Törlés
    4. Van egy kis bolt itt, a közelben. Anno onnan vettem/vettünk Enlighten-t. Viszont ott is már csak egyéb klónok vannak, és láttam milyen minőségűek.

      A boltról annyit, hogy lehet, hogy csak én nem tudom értelmezni a neveket, de sok helyen szerepel az Enlighten, pedig ahogy nézem, általában KAZI. És ahogy tapasztaltam, az gyengébb minőségű.

      Törlés
    5. Köszi Ati, nézegettem magam is, Ebay detto ugyanez a felhozatal. Majd ha elkap a hév, rendelek mindenfélét aztán giga elemzést írok belőle.

      Törlés
  2. Ez egy nagyon hasznos post volt. Én is láttam a tescoban és azt is, hogy milyen igényes a doboza...
    Gondoltam belülről is hozzák a szintet. Egy oldalról utálnám ha a legonak keresztbe tennének más oldalról meg jól tudjuk, hogy ahol több szereplős a piac, ott nagyobb a verseny és olcsóbbak az árak.


    Szóval nagyon kíváncsi voltam már, hogy milyen a minősége.

    VálaszTörlés
  3. Én is találkoztam már a JDLT dobozaival a boltok polcain, és nem kell hagyni a dobozok nagyon jól néznek ki és rajtuk a játékok is. De, hogy kibontva így néz ki belülről, hát az hihetetlen. Szerintem ez már nem is kínai minőség annyira szar :D
    Volt szerencsénk nekünk is lánykámmal DUPLO-ra hajazó klónokkal yongfa néven futottak, de meg voltunk elégedve vele.
    Hát ez a JDLT valami borzalom, még jó, hogy nem vettünk belőle.

    VálaszTörlés
  4. Nekünk az Enlighten nagyon bejött.
    Vettünk várat, kalózhajót, tengeralattjárót, varázslót - minden patent, igazi legóval kompatibilis, észre sem vesszük a különbséget (na jó: hiányzik a felirat róla, de ennyi)
    Ha valaki tudja, hol lehet kapni, nyitott lennék rá .-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra én is, Kínából lehetne rendelni, de a vám és áfaveszély miatt necces a dolog. A hazai árak meg olyanok, mint az igazi legók használtan. Én legalábbis így láttam :(

      Törlés
  5. Sajnos az árak nagyon magasak a másolatoknál is, pedig akadnak helyes lányos készletek is, de az árak az igazival vetekszenek a postaköltségek, stb miatt. Ha eetleg lenne olcsó forrás, engem biztos érdekelne, mert a Lego nem igazán gyárt lányos készleteket, (Kivétel a Friends) a régebbi Paradisa pedig használtan is ritka.Z

    VálaszTörlés
  6. Mi kaptunk ajándékba, tényleg van, amelyik szorul, míg mások kicsit könnyebb összeilleszteni, de összességében nem olyan rossz szerintem. Illeszkedik a Duploval, fele annyiba kerül, és sajnos a mai anyagi helyzetben, igen fontos az ár. És nem mindenki engedheti meg magának a Lego Duplot. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azt megértem, hogy a Duplo drága, egyet is értek. De sajnos játék szintjén a sok távolkeleti és egyéb próbálkozás a minőségének a közelébe sem ér, sajnos. ÉN azt mondom, hogy inkább kiadom a dupla összeget, de azért minőségi és használható, évek múlva is működő játékot kapok.

      Sajnos mi egy árérzékeny piac vagyunk, én is kipróbáltam a másik oldalt, ez sajnos így viszont nem igazán jó.

      Törlés
  7. Mi is vettünk tavaly karácsonyra egy ilyen JDTL cuccot, babaházat szerettünk volna, de a duplo iszonyat áron volt... duploval össze egyáltalán nem rakható, magával viszont egész tűrhető, bár van, hogy olyan feszültség keletkezik egy-egy összeépítésnél, hogy lepattannak a bútorok :) De! Ilyesmit például, mint egy babaház, ahol nem fontos a duploval való összeépítés, esetleg meg lehet venni, mi azóta is szeretjük, és sokat játszik vele a csaj :)

    VálaszTörlés
  8. Nekem ez kicsit hihetetlen.Nekünk is van ilyen építőnk,és nagyon meg vagyunk vele elégedve.Könnyen építhető,tartós,jó minőség,viszonylag jó áron,sok építő elem.Igaz nekünk duplonk nincsen,így nincs összehasonlítási alapom,de én nem tapasztaltam azokat a hibákat amit te.Szeretnék is még több szettet venni a lányomnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annak örülök, hogy meg vagy velük elégedve. Sajnos nekem a minap maradt a kezemben egy letört alkatrész, valamint megint nekiestem az indának, de az elmúlt egy év sem törte meg. Van jobb nála ezen az áron, úgy hiszem.

      Törlés