10 LDD vonat széria: MÁV személykocsik

A mozdonyok után következzen egy talán könnyebben emészthető és reprezentálható témakör. A legó vasúti kocsikból szerencsére elég nagy a választék, első körben néhány régebbi és egy újabb személyvagont készítettem el, ezek átlagban 800-850 darabból állnak.
Nagy sajnálatomra bizonyos megkötésekkel voltam kénytelen élni az építés alatt. Ilyen kompromisszum volt a vagonok hossza, ugyanis az eredeti arányokat megtartva, némi túlzással élve, a kocsik eleje már visszajönne, mikor a vége még távolodna :-). A magasságuk is picit csalóka, egy kockányit még rá lehetne tenni, akár a kerekeknél, akár a tetőnél (vagy vegyesen), de az arányai miatt így jobban festenek. Turbózni lehetne még a belsejüket és az alsóbb traktust, most ez kimaradt. A tető megoldásra is több alternatíva lehetséges, most ez nyert. Kihagytam az illemhelyeket, no nem a bonyolultságuk miatt :-).
Az tényleges megépítéskor az összekapcsolásokat át kellene építeni, ez kötelező változtatás lenne.  




Folytatás következik, hogy teherkocsik vagy további személykocsik, nem tudom. Gondolom majd segítetek :-D.

10 megjegyzés:

  1. Szerintem jók lettek! Kíváncsi vagyok, mikor jön ki készletben :)

    VálaszTörlés
  2. A fröccsöntő üzem és szerszámok már megvannak, a nyomdai munkákkal csúszunk kissé :-)

    VálaszTörlés
  3. Nahát, végre valaki aki nem a vagon végére rakja a forgóvázat. Nem lenne rossz készlet. Teherkocsik jönnek?
    (Troll vasútmodellező ON: a Bhv aljáról lemaradt a gőzfűtés vezetéke, pedig a magyar állapotokra jellemző módon a mai napig ott van, bár már rég átépültek villamos fűtésűre)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom még, mi jön. Van néhány félkészen, épül más is, és az éves nagyprojekten is dolgozgatok. Miért, ki rakja a vonat végébe a forgópontokat?
      A trollnak üzenem, hogy annyi mindent kihagytam a modelles szemléletéhez viszonyítva, hogy csodálom, hogy csak ezt vette észre :-)

      Törlés
  4. Már csak egy jó kis szponzor, meg elegendő hely kellene, és világraszóló terepasztalt alkothatnál/alkothatnátok! Ugyan roppant laikus szinten, de kedvelem a vasúti dolgokat, abból is inkább a mozdonyokat, de ezek a személykocsik is méltó párjai az eddigi alkotásaidnak. Ismételten csak le a kalappal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak semmi kötöttség! Amennyiben pénzesítve lenne a dolog, akkor már a fene megette. Sokan kerestek meg azzal a széria alatt, hogy átadjam az LDD fájlokat, de nemet kellett mondanom. Volt olyan, aki pénzt is ajánlott és volt érdekesebb verzió is. Semmi gondom nem volt senkivel, de ezeket a kéréseket talán érthető okból nem teljesíthetem.
      Sokkalta jobban örülnék, ha más is beállna egy kicsit építgetni és megosztaná a nagyvilággal (kicsit képzavar, de elnézve a blog statisztikáit, érdekes helyekről/országokból is nézegetik a kockagenerációt, és ez nagyon jó!), akkor rettentően boldog lennék. Talán alakul valami idővel :-D

      Törlés
    2. Az érdekes hely én volnék, az én kis Erdélyemmel? :)

      Törlés
    3. Ez még viccnek is rossz, te akkor földink vagy!

      Sokan vannak Orosz területről, Mexikóból és Japán is képviselteti magát, plusz még néhány spécibb állam (innen nézve, persze). Kis ország vagyunk, de bízom benne, hogy sok külhoni honfitárs itt is olvasgat egy kis "hazait" :-D

      Törlés
    4. Mimámú? Milyen értelemben földitek?

      Nah azok tényleg érdekesek. Kezd nemzetközi méreteket ölteni a Kockageneráció! :D

      Törlés
  5. Tetszeni ugyan tetszik, de valahogy zavar hogy sehol se láttam egy 6 stud széles mogoldást. Se erre, se Nohab - ra, pedig én arra hajtok.

    VálaszTörlés