33 Basszus!

Pár napja futottam bele a hírbe a Kockamánia facebook oldalán, miszerint a LEGO idén a 4000007 Ole Kirk's House készletet adja ajándékba dolgozóinak. Az érdekes a dologban az, hogy - ahogy egy kommentelő megírta -, ezt a készletet a LEGO már korábban kiadta limitált példányszámban. De emiatt én nem bosszankodnék. Más miatt  viszont igen.
Szóval már épp készültem a poszt megírására, amikor a férjem egy érdekes hirdetésre bukkant. Csodák csodája, Ole Kirk háza mosolygott rám, a hirdető Nyíregyházáról (micsoda meglepetés) kínálta ezt az exkluzív készletet 10 000 forintért  - bontatlanul. Először azt hittem, rosszul látok. Ez komoly, hogy csak ennyi? Férjemet azonnal rászabadítottam a telefonra "ezt meg kell szerezni de azonnal felkiáltással" - én béna vagyok az ilyen bizniszeléshez, pláne ha alkudozni kell -, de nem sok esélyt láttam arra, hogy még meglenne. Ahogy hallgattam a beszélgetést, nem akartam hinni a fülemnek, már a postázásról volt szó, hogy ha holnap feladja, akkor lehet, Karácsonyra ideér stb. stb. Boldog voltam, extra karácsonyi ajándék csúszott be és nem is akármilyen. Lelki szemeim előtt már az lebegett, milyen jó kis végigjátszást írhatok majd ide a blogra, egy igazán különleges szettről.
De nem tartott sokáig az örömöm, még aznap estefelé szólt a férjem telefonja, az eladó hívta, és közölte, a felesége már odaígérte korábban valakinek a készletet, csak ő nem tudott róla, így tárgytalan az üzlet. Hát most az ilyenre mit lehet mondani, de komolyan? Őrült pipa lettem...
Így nem lettem tulajdonosa egy igazán exkluzív készletnek.

via Kockamánia FB-oldala

33 megjegyzés:

  1. Affene! Hogy a laposguta meg nem ütött. A poszt 2/3-áig azt hittem pozitív basszusról írsz. Mélységesen együttérzek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok nekem van egy ilyen bontatlan legom. ha valakit érdekel irjon mailt. ferenc.csak@lego.com

      Törlés
    2. Sziasztok
      Akit érdekel nekem is van egy fölöslegbe. farkas11@freemail címre kérem írjon és ott megbeszéljük a részleteket.
      Üdv

      Törlés
    3. Lego alkalmazottak is olvassák a blogot? Asszem ez is bizonyítja, hogy legóból sosem elég. :)

      Törlés
  2. Ezer kartács és vasmacska, én ebbe bele is diliznék az tuti!

    Sajnálom... Egy tizest nagyon megért volna. Amúgy rálicitálni nem lehetett volna?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Furcsa volt az eladó, érdekes indokot hozott fel, nem akartam tovább húzni az amúgy is elég nehézkes kommunikációs csatornát. Sebaj, én mondtam, hogy akkor örüljön Rékocs, ha csönget a postás :-) Jó lecke volt, kegyetlen, de manapság az ígéret nem erénye az embereknek, ezt tapasztalatom sajnos napról napra :-(

      Törlés
  3. Kemény 110 ezer forintért még megveheti valaki a Malugon..szánalmas...A posztolóval viszont együtt érzek 100%-ig!!!

    VálaszTörlés
  4. 110e ft???????
    Piacgazdaság ide-oda, aki ennyiért kiteszi, azzal én nem szívesen beszélgetnék legóról.

    VálaszTörlés
  5. Én sem beszélgetnék ilyen emberrel.Undorítónak találom az ilyet,még 20 ezer forintért is rendben lenne ,de 110-ért....Ez nekem olyan mintha hülyének néznék a gyűjtőket,mondván úgyis megveszi ennyiért is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hadd legyek egy picit az ördög ügyvédje, s beszéljek magam ellen is:

      A kép alapján az Architecture sorozatba illőnek találom ezt a készletet, ami - jól tudjuk - cseppet feláras téma. Ez egy 910 darabos szett, így a hozzá darabszámban legközelebbi a Falling Water nevezetű a maga 810 darabjával, 26500 forintért. Nyilvánvalóan 30eFt fölötti lenne, ha boltban lehetne kapni, ráadásul nem lehet. 110eFt viszont óriási pofátlanság. (én viszont kevésbé vagyok szigorú, ezért ritka készletről lévén szó, 60eFt nagyságrendre még azt mondanám, hogy elmegy. Más tészta, hogy annyit sem adnék érte.

      Törlés
    2. Mivel a készlet kereskedelmi forgalomban nem elérhető, ezért beárazni nem érdemes, de maga a 110e ft akkora nonszensz, hogy az már szót kíván. 60e ft-ra egy szót sem szólnék, de így...

      Törlés
    3. Nállam van 1 bontatlan ház! Ha érdekel, megegyezhetünk! ferbir 79@gmail.com

      Törlés
  6. Sziasztok!

    Először is BÚÉK!

    Most olvastam ezt a bejegyzést egyértelműen merem mondani, hogy nem odaígérték másnak, hanem szólt valaki, hogy ezért a készletért 10e Ft az aprópénz! Mondom ezt az alapján, hogy miután a képet kiraktuk, felhívott egy srác, hogy szerintem milyen ára van a készletnek neki ugyanis lesz 2-3 darab és egyet eladna, hogy a többit "fedezze". Feltehetőleg dolgozóktól szerezte kb. 20e Ft-os áron. Az ebayan két eladást láttam $445 és $510-os árakon ütötték le.
    Az árazásnál azt is vegyük figyelembe, hogy mondjuk (ha minden dolgozó kapott) akkor kb. 10e-t gyárthatttak a készletből a 80-90%-a szerintem összeépítette / fel se merül, hogy eladja, mert elteszi, maga is gyűjti a ritkaságokat, exkluzív készleteket. Ezek alapján van 1-2e darab ami elérhető a piacon ezek nagy részére a barátok, bejáratott kapcsolatok lecsapnak, marad a fele, harmada. Ezer darabra meg kb. olyan árat szabhat az eladó amilyent akar, pár hónap, mire gazdát cserélnek ezek a készletek (van aki befektetésnek szerzi meg) és szépen elkezd felkúszni az ára egyre csak drágább lesz...
    Nem titkolt célom nekem is beszerezni egy készletet kb. 20-30e Ft-ot adnék érte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is BÚÉK!

      A témához meg annyit, hogy mitől tudod egyértelműen, hogy szóltak neki? Eredményben ugyanaz, mert ha valaki 10e ft-ért eladná, 20-30e-ért még inkább továbbadná.
      Én utálom a kereskedelmi szemléletet felhozni, ugyanis azok mindig a gyűjtőkre építenek, arra, hogy egy két elfajult kollektor majd mindent megad egy szettért, mert neki az kell. Az EBAY-t hagyjuk, mert ha igaz lenne az ottani árképzés a hazai állapotokra, akkor teljesen máshogy viszonyulnánk az árakhoz. Meg azért, mert kettő darab 110e ft-ért kelt el átlagban, akkor ez érvényes lesz a hazai piacra? Ez azt juttatja eszembe, mikor valaki a bricklinkre hivatkozva határozza meg az itthoni árat. Ja kérem, akkor tessék ott eladni. Nem tudja, se ott, se itthon.

      Az egészben a meggazdagodási szándékot tartom visszataszítónak, az, aki ennyit adna érte, nem érdekel. Jelen esetben az eladó a tisztességével egyetemben szintén "irigylésre" méltó volt. Innen is csókoltatom :-)

      ui: "...kiraktuk a képet,..." Hová?

      Törlés
    2. Szia,

      Nekem gyanús az ilyen szöveg, hogy elígérte a felesége :) de lehet, hogy tévedek és valóban így történt csak a sok rossz tapasztalat mondatja ezt velem...
      Ebay: az egyik eladó magyar volt, Nyíregyházáról, most rákerestem az "eladott" tételekre $370-ért kelt el a legolcsóbb. Persze csak ezt mondom h. aki közel van az lecsap rá 20-30e-ért és ebay, bricklinken eladja, altatja, stb. Az átlag dolgozó aki meg akar válni tőle nem fog ebay, bricklinkkel szórakozni neki megfelelő a 20-30e. Mi itthoni vásárlók / érdeklődök meg nehezen vagy ritkán jutunk el ilyen lehetőséghez, mert lecsap rá egyből 5-10 ember, tehát szerencse is kell a megszerzéséhez!
      Kép: ahogy Rékocs írta "Kockamánia facebook oldalán" csak a link lemaradt :) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=542706189075730&set=pb.301231223223229.-2207520000.1357071651&type=3&theater

      Törlés
    3. Pont ez az. Eltelt 4 óra a megállapodásunktól számítva, ez alatt simán beígért neki valaki többet érte. Így megy ez, az ígérőt nem tudom hibáztatni, viszont eladói oldalról elég otromba húzás volt. Én még akkor sem lettem volna mérgesebb, ha megmondja, hogy rám licitáltak mások, de ez a feleségem odaígérte szöveg enyhén furcsa volt.

      Mindegy, nekem ez nem szívügyem, ahogy mondtam anno, akkor örüljön az ember, ha csenget a postás és az van benne, amit vár az ember. Addig hidegvér. Egyébként meg maga a készlet nekem nem is tetszik túlzottan :-)

      Ja, hogy ez Facebookos kép volt? Azon nem mozgom, nem az én világom :-)

      Törlés
    4. Nekem van 1 ilyen házam. Ha még szeretnél ilyet, nyugodtan szólj!

      Törlés
  7. Na akkor egy eladó példány!
    http://jatek.vatera.hu/lego_duplo/egyeb/lego_4000007_ole_kirk_s_house_uj_1693467956.html?bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_content=user_account_menu&bk_referral=http%3A%2F%2Fwww.vatera.hu%2Fuser%2Faccount%2Flist_buying.php&bk_term=lego%204000007%20ole%20kirk%27s%20house%20uj

    Érdemes elolvasni a párbeszédet, tanulságos az eladó kommentje:
    "köszönom az ajánlatot de megvárom a végét,ha nem éri el a licitek a kívánt árakat akkor külföldi licites oldalra rakom fel ahol meg is fizetik a termékek értékét."
    Az értéke mindennek annyi, amennyit adnak érte. Én így tudom. Jellemző, hogy sokaknak az sem elég :-(
    Őszintén megmondom, egyre rosszabb érzéssel közelítek a témához, így mostantól próbálok nagyon alapállapotban véleményt nyilvánítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Külföldre simán el lehet adni 75-90 ezer forintért, úgyhogy annyi az értéke sajnos. Ha sikerülne szereznem ebből a készletből, én is inkább a Bricklinken vagy eBayen adnám el mondjuk 80 ezer forintért mint a Vaterán 50 ezerért. Te lemondanál csak úgy 30 ezer forintról az eladó helyében? Szóval őszintén szólva ebben a párbeszédben semmi felháborítót nem látok. Tett egy kört a Vaterán, hátha itthon is megkapja a nemzetközi árat, aztán gondolom vitte nemzetközi oldalra.

      Az eladó, aki odaígérte neked 10 ezer forintért, aztán kamu indokkal kifarolt, viszont tényleg etikátlanul viselkedett. Ha megegyeztetek az árban, és szóban megköttetett az üzlet, akkor már nem illik visszamondani. Ettől függetlenül sajnos nagyon sokan megteszik.

      Törlés
    2. Nézd, az lehet, hogy odakint annyiért is el lehet adni (lehet, ez hangsúlyos), de ha valaki felteszi egy hazai licitoldalra és arra hivatkozva hajt el mindenkit, hogy külföldön mennyiért menne el, az akkor adja el ott, senki nem fog megharagudni. De az, hogy finoman szólva is elég otrombán leszólja az általa keveselt összeget, az nagyon unszimpatikus húzás volt. És az egész abból indult ki, hogy ő mennyire tartotta a készletet, és arról szólt, hogy nem volt számára elég jó ajánlat. És végül nem adta el.
      Most már 30k-ért is lehet újonnan venni, akkor ki döntött jól?

      Törlés
    3. Szerintem ő jól döntött, ha időközben eladta külföldre többért. (De ha majd később adja el többért, akkor is.) Abban egyetértek, hogy fogalmazhatott volna udvariasabban. Ha én valakinek nem tudom elfogadni az ajánlatát, azt abszolút udvariasan utasítom el. "Az akkor adja el ott" kiszólás élével viszont nem értek egyet. Az hogy ki mit hol és mennyiért árul, az mindenkinek a saját dolga. Maximum nem kel el, ha irreális az ár az adott piacon. (Mondjuk ez tényleg olyan készlet, amit felesleges itthon hirdetni, ha az ember külföldre is hajlandó eladni, de ha akart futni egy felesleges kört, az a magánügye.)

      Amúgy 30k-ért hol lehet venni? (Néha apróhirdetéses oldalon van ennyiért, de azok kb. percek alatt elkelnek, én legalábbis eddig lemaradtam az összesről.) Szívesen vennék egy újat annyiért, vagy egy összeépítettet dobozzal olcsóbban.

      ---

      Csak érintőlegesen kapcsolódik, de azért leírom illusztrációnak arra, hogy vásárlói oldalról is eléggé túl lehet tolni a mit mennyiért illik eladni témát. Még decemberben eladtam egy 10210 Imperial Flaship-et a Vaterán 75k + 1k postáért, ami annyira kiverte valakinél a biztosítékot, hogy regelt egy új vaterás felhasználónevet, amivel beírta a már eladott termék alá, hogy máshol simán meg lehet venni 50-60k-ért is, és a posta külföldről sem több. (Ebből az összes állítása valótlan volt egyébként.) Plusz megemlítette, hogy ő anno még 46 ezer forintért vásárolta boltban, és nem érzi fairnek, hogy egyesek immár jóval drágább áron árulják. Most erre mit lehet írni?

      A vicc az egészben az, hogy a készlet feltöltés után mindössze másfél nap alatt elkelt, és ezalatt kaptam rá egy korrekt 67.5k-s ajánlatot is, egy másik vevő pedig írta, hogy most nincs rá szabad pénze, de ha lesz másik darabom később, megvenné 75k-ért. Nekem ez azt mutatja, hogy kicsit alálőttem az árát, és többért is elkelt volna 1-2 hét alatt. Mégis volt valaki, aki annyira határozottan úgy gondolta, hogy nekem ezért 50k-t illett volna csak kérnem, hogy ezért még a vaterára is képes volt regisztrálni.

      Törlés
    4. Az akkor adja el ott arra vonatkozott, hogy ha többet akar érte kapni, ezt írtam a mondatban.
      Sokan figyelték, látták a hirdetést, senkinek nem volt kellően jó ajánlata az eladó szemszögéből. Erre írtam, semmi gond.

      Fogalmam sincsen, mi lett vele, egyébként.

      30e ft-ért lehet venni, akár itt is, ketten is írtak kommentet, hogy eladnák a készletülket, egyikük 30k-ért megszabadulna tőle. Nosza, írj neki. Egyébiránt nem szeretnénk kereskedői rovatot létrehozni.

      A Flagshipes sztori meg szokásos, mindig lesz valaki, aki szembemegy.

      Szerintem kiveséztük kellő mélységben a témát, talán túl mélyen is :-)

      Törlés
    5. Lehet, hogy én vagyok vak, ha igen, akkor elnézést a bénázásomért, de hol találom azt az egyiküket, aki 30k-ért eladná? Egyetlen olyan hsz-t találtam ebben a topikban, amelyikben valaki árulja (megadott ár nélkül). Arra az e-mail címre írtam, várom a választ.

      Törlés
    6. Én hármat látok, de valóban nem látom, ahol meg lenne nevezve az ár. Legfölül két névtelen és lent is egy névtelen.

      Törlés
    7. Uraim, tessék írni nekik, én megtettem pár napja. Onnan az info.

      Törlés
    8. Nem írok, engem nem érdekel, Zé állítását támasztottam alá, illetve egészítettem ki. :)

      Törlés
  8. Szép!

    Én egy éve a 8674-1 készletet akartam megvenni, ami a legnagyobb léptékű F1-es Ferrari. Általában 25 ezer Ft környékén, ami használtért szerintem reális.
    Amikor az eladókkal felvettem a kapcsolatot, akkor előbb utóbb - nem is mindjárt rögtön - egy titokzatos másik érdeklődő is megjelent, és kezdődött, a mennyit adnék érte nevű játék. Gusztustalan, akkor minek ad meg fix összeget, miért nem teszi licitre minimál árral?
    Ráadásul az egyik esetben biztos nem volt más érdeklődő, mert amikor közöltem, hogy én annyiért veszem meg amennyiért meghirdette, különben is be tudom szerezni máshonnan is, akkor rögtön én lettem a nyerő, de már azért sem vettem meg tőle, hanem attól, aki korrekt volt, bár azt hiszem, hogy 1-2 ezer forinttal drágábban.

    VálaszTörlés
  9. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4143885550388&set=a.3994024763962.2158011.1081204025&type=1&theater

    Én megépítettem magam. Semmi extra nincs benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igaz, de tudjuk, hogy ez a készlet nem a bonyolultságáról szól.

      Törlés
  10. Van egy eladó 4000007,lego, ole kirk's house(bontatlan)csomagolás.

    Érdeklődni:istvan.nagy@citromail.hu

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok.
    Nekem van egy ELADÓ bontatlan, tökéletes állapotban lévő 4000007 Ole Kirk's House készletem. Nem kertelek az irányár 50eHuf, node van további 2 exkluzív készletem, amit kérlek tekintsetek ajándéknak. A 2 készlet: a 2011 kódszámú kacsa, ami a híres fa játék mása A másik pedig a 2009-es kódszámú szivecske. További érdekesség, hogy egyik dobozon sincs vonalkód - vajon miért nem festettek rá? -. Ha valakit érdekel keressen meg a legoelado@freemail.hu címen, szivesen küldök képeket is.

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!
    LEGO termékek eladóvá váltak:
    -Lego Duck 2011 (bontatlan)
    -4000007 Ole Kirk's House egyszer összeszerelt,de megvan minden alkatrésze,doboza és a szerelési uti is!
    -7707 Exo-Force Striking Venom(bontatlan)
    -Happy Holidays The Christhmas Game 2010(bontatlan)
    Érdeklődni: joci07@citromail.hu

    VálaszTörlés