18 A SNOT legyen veled!

Már párszor előfordult ez a rövidítés a blogon, talán itt az ideje egy kicsit megmagyarázni.
SNOT= Studs Not On The Top, amit szoktak bütyöktelenítésnek, csempézésnek is "fordítani", illetve tágabb értelemben véve nem hagyományos építkezést is jelent. Az ilyen technika használatakor az a cél, hogy az építmény elkészültekor annak felületén minél kevesebb vagy egyetlen darab bütyök, pöcök, dudor (stud) se legyen látható.Van, aki megrögzött bütyökpárti (mondván, ettől legó a legó), van, aki imád csempézni (ez már inkább modellezésre hasonlít), és van, aki szerint megfelelő arányban megfér a kettő egymás mellett.
Hogy érthető legyen, miről is beszélek, íme egy SNOT-technikával készült Star Wars-kreáció:



Nagyítóval se találni bütyköt
Swan Dutchman alkotását itt nézhetitek meg közelebbről.
Mellesleg a gyári készlet így néz ki, kisebb és több a bütyök:
via Eurobricks végigjátszás
A megrögzött bütyökpártiság azért érdekes, hiszen maga a LEGO is elég sokat tesz a bütykök takarásáért. Gondoljunk csak a moduláris házakra vagy egész egyszerűen a sima felületű egybe elemekre pl. az autók motorháztetetjén.
Ti mit szerettek? Bütyök vagy csempe, avagy megfér egymás mellett a kettő?

18 megjegyzés:

  1. Egyértelműen megfér egymás mellett mind a kettő :) Építménytől függ, hogyan fest jobban, több vagy kevesebb bütyökkel...

    VálaszTörlés
  2. Ja, szerintem is megfér egymás mellett a kettő!

    VálaszTörlés
  3. A SNOT nem a csempézést jelenti, hanem azt, amit a bejegyzés "tágabb értelem"-ként említ.
    http://lego.wikia.com/wiki/Custom:Building_techniques#SNOT
    http://www.mocpages.com/group_conversation.php?id=943&topicid=3944

    VálaszTörlés
  4. Szerintem meg mindegy, mert a lényeget leírta Rékocs, ahány irodalom, annyi megfogalmazás.

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy ennek is tudományos alapja lett :) Az én agyamban az oldalra álló bütykök a SNOT-ok, azért not on top. Érdekes az elmúlt évben megjelenő őrület körülötte, pedig még anno a paradisa set (talán a 6409 ha jól emlékszem) HÁTOLDALI legózásában is van egy fantasztikus SNOT (gyakorlatilag az egész építmény el van fordítva 90 fokkal), aztán valahogy kiment a köztudatból (vagy be se jött :)

    Én amúgy bütyökpárti vagyok, de ez az én nyomorom mert leragadtam a 80-as években :) A fiam imád csempézni, én meg áldom a brick separatort amikor egy 16x32-es lapot telepakol :)

    VálaszTörlés
  6. Számomra is a tágabb értelmest jelenti a SNOT.
    Véleményem szerint simán elférnek, talán még egy építményben is. A névtelen (vagy ez a neve?) hozzászólónk véleményét osztom, a téma válogatja, hogy melyikkel néz ki jobban.

    VálaszTörlés
  7. Csatlakozni tudok a témafüggők táborához; amennyiben egy nagyon profin megkomponált modell/makett megkívánja a "bütyöktelenséget", abban az esetben én is így építkeznék, pedig 20+ éve játszom, tehát odáig vagyok a bütykökön található "LEGO" feliratért. Több elem illesztésénél néha arra is figyelek, hogy mindegyik egy irányból legyen olvasható... (ami már-már szerintem is beteges)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felirat egyirányúsága tudom, hogy nálam is megfigyelhető, ha sok az időm. :D

      Törlés
  8. A SNOTolás szerintem egy komplikáltabb, legózó számára kicsit magasabb szintű építkezés, jobban át kell látni a készülő művet. És nem a csempézésre gondolok, pedig az is valahol SNOT, csak az egyszerűbb fajtából :-)

    Nem lepődöm meg, hogy az elvetemültebb alkotóknak nagyon sarkalatos a téma és annak körülírása :-DD

    VálaszTörlés
  9. én azért találtam egy bütyköt -hogy megfogjam a lényeget :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban, pedig már 1x1 kerek csempe is létezik. Hogy tolhatta el ennyire az alkotó? :)

      Törlés
    2. És kettő bütyök is van (egyelőre)

      Törlés
    3. Ajjaj, minél tovább nézem, annál több. Már négy, de inkább nem keresek tovább.

      Törlés
    4. Nem bírtam megállni. 9-nél tartok :)

      Törlés
    5. Három bütyök okés, de hol a többi 6? :D

      Törlés
    6. A kabin eleje és háta 1-1 radartányér, azokon van 2db
      R2 feje búbja 1db
      A hyperdrive ring sötétzöld szárnybefogóinak végei (ld felülnézeti kép alja) 2db
      A támasztó lábak darktan bütykös tengellyel vannak rögzítve elől hátul, azaz 4db

      Törlés
  10. Egyetértek, a modellező számára ez nagyon lényeges szempont.
    Én most olyan LDD projektben vagyok, hogy már rémeket látok, de remélem, hogy a végeredmény nyerő lesz mindenkinek. Nálam is felmerült a SNOT-olás, majd meglátjuk, mi lesz belőle.

    VálaszTörlés